Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Novi wrote: Mon Apr 25, 2022 11:01 pm Tror vi har nådd det nivået at vi kan aktivt forsøke og si minst mulig en stund... la det prelle av fremfor forsvare og svare.
Beste forslaget så langt. La oss håpe at laget tenker sånn i alle fall.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Vi kan tie men det vil være støy nå helt fram til det har falt en avgjørelse i Ulrik-saken.

Ellers, så trekker TV2 fram mange av de samme momentene som Kesseboy på forrige side i tråden:

TV2.no: Fra kjæledegger til «bortskjemte drittunger»
Bodø/Glimt har sjarmert Norge med eventyrlig fotball i flere sesonger, men har stemningen snudd etter flere kontroverser de siste par månedene?

Av Sigve Vittersø Kvamme
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

G-s-enz wrote: Mon Apr 25, 2022 9:17 pm Thomassen skriver følgende i en e-post til NRK.

«Vi må nødvendigvis akseptere at det er ulike meninger om oss, herunder også noen kritiske røster. Samtidig opplever vi også mye anerkjennelse, og får hver eneste dag langt flere gode, positive tilbakemeldinger«

Kan noen gå opp til Myra å tvinge Frode T til å skru av svadageneratoren og heller få noen som kan kommunisere ydmykt ut istedet for det der 🤦‍♂️
Det kunne jo ha vært verre, han kunne jo ha svart slik: "På grunnlag av en kommunikativ effektivisering genereres erfaringsutvekslingen i relasjon til forholdene.."

Fra spøk til alvor, så er ikke svaret til Frode T det verste man kan få. Klart er rom for forbedringer, men samtidig, det er nok viktig for klubben å påpeke sitt sin på saker og ting. Så får man heller finne den balansen Novi nevner.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det roer seg vel ned. I dag virker det som RBK og Bratseth er i fokus på en negativ måte. Sånn går nu dagan. Viktig for Thomassen og Glimt å få konsultativ hjelp fra media eksperter hvis de ikke klarer å få det til selv.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Janco »

Det er nå noen sjeler som mener alt negativet på B/G er feil.
Her er et utdrag fra en artikkel i VG:

– Det glemmes med en gang. Det går fort over. Det er klart at journalister som blir fornærmet og ikke får svar på spørsmålene sine, de kan være langsure, men ikke fotballpublikumet. De bare flirer av det, sier Blindheim (omdømme-ekspert) til VG.
Per nå mener han Glimt er den klubben med best omdømme i Norge.
– Det tror jeg de har, helt klart.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/7dvK0 ... overdrevet
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Enig, dette huskes ikke lenge av andre enn Grine-Gauseth. Det er viktig å huske på det enorme trøkket Glimt har vært i gjennom den siste måneden. Mange kamper av krevende karakter, gjentatte forsøk av media på å jekke ned klubben og en voldshandling utført av en keepertrener. Det var fryktelig unødvendig av Saltens, samtidig som jeg forstår frustrasjonen over at Viking kamsportklubb får holde på som de vil med dommerens velsignelse. Nå har spillere og trenere endelig fått en hel uke på å finne fokus igjen. Tror de reiser seg greit etter dette og står han av.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Long read om en historie vi alt kjenner godt, men tåler å lese en gang til:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/ja2LX ... -storklubb

:)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Da er cupfinalen over og på tide å se fremover. Jeg spør meg hva som skjer rett og slett. Vi har hatt en tidlig sesongstart og spilt fantastisk I Europa, begynte sesongen greit. Vi skapte mange sjanser, dominerte kamper etc. Vi spilte av høyt press og klarte å skape kryssløp i box og skape overtall ved lavt press. Nå virker det som vi har stempla ut og forlatt fabrikken. Vi jobber ikke for hverandre, nøkkelspillere bare lunter rundt og flere virker å være ute av form. Vi virker ikke sultne nok heller. Saltnes tror jeg har godt av en pause. Pelle har vært anonym. Helt ærlig nå må KK ta en runde på kammerset å få fatt i guttene igjen. Vi har alltid skapt mye sjanser. Kampen mot Viking og Molde nå var ræva, ingenting annet. Regna med at etter tidenes tidlige sesongstart så ville vi finne formen og struktur på laget raskt å bli knallgode på denne tiden. Så feil kunne jeg ta. Kan det være på tide å skrote noen av disse "faste" spillerne i 11ren og satse på "benkspillerne". Nå må fan enkelte her våkne.
Om man ikke har lyst til å yte max I en cupfinale da har du ikke forstått hva du driver med....
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Galnasen »

De kommende kampene vil det jo uansett bli utskiftninger. Boniface og Saltnes ute med rødt. Espejord ute? Solbakken har bekreftet at han opereres til uken. Kan bli tynt allerede mot Lillestrøm. Får håpe Nordås, Sørlie, Koomson, Fet, med flere stepper opp den kommende perioden.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Synes spillerne virker mer offensive til media allerede. De har virka forknytt ei stund. Kan være at jeg innbiller meg ting, men.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

Saltnes kan godt ta seg en lang pause. Vært dårlig lenge nå og i dag var han totalt usynlig bortsett fra når han bommet på blank på overtid.

Ellers er det bare sunt med skikkelig motstand. Det som holdt i 2020 og 2021 holder ikke nå og bra er det. Glimt har satt en standard som de andre norske lagene begynner å ta etter og da må Glimt bare jobbe enda hardere for å holde på tronen. Jeg tror de klarer det og jeg tror de vokste mer på å tape denne cupfinalen enn de hadde gjort om de vant. Heia Glimt!
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

At det etter flere år med tilnærmet kun suksess så er det helt normalt at lag møter motgang. Det er forresten ikke helt sant, de hadde også en dårlig periode før og etter Legia i fjor. Nå er det viktige hvordan laget samler seg å finner ut av det. Og ikke minst får trent litt. De har jo i praksis trent mye mindre i vinter enn ellers.

Når det gjelder Saltnes så håper jeg han er rett tilbake på banen det øyeblikket han har sonet ferdig. Han er den ubestridte kaptein, og selv om han har hatt en formdupp så er han en meget viktig person for laget. Skal man begynne å tvile på han, da er det ikke umulig at vi får se et lag som kan få mye større problemer enn de har nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

Mulig jeg er for krass ift. Saltnes, men det er bare noe med å se en spiller som ikke leverer på banen stå og svare flåsete for seg i pressesonen etter kamper (sikter ikke til i dag) og i tillegg miste hodet som sist i Stavanger. Blir provosert fordi han ikke gjør jobben sin som representant for Glimt slik man ønsker at den skal gjøres. Og ingen er så viktige at de ikke kan settes ut av laget for en periode. Sampsted, Nikita, Moe og Høibråten er alle gode kapteinsemner. Ulrik må også få kjenne på at han må levere for å få starte kamper.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Den sjansen han hadde på overtid tror jeg ikke var så enkel som noen skal ha det til. Ballen var litt høy og Saltnes kom seg ikke høyt nok over den. Men uansett, mulig det kan være godt for Saltnes å kun trene litt, det blir han jo nødt til fremover.

Det er sikkert andre som kan være kaptein, men jeg kan ikke tenke meg at det er noe KK ønsker. Jeg er heller ikke enig i at Saltnes svarer flåsete, så der er vi uenig. Det kneet var ikke heldig, men sånt skjer selv den beste. Og så er det hvordan man fungerer i hverdagen som vi supportere ikke har spesielt mye innblikk i.

På venstresiden har vi en back som viser seg å være veldig ustabil og jeg snakker om Brice. Mulig det har litt å si også på spillet til Ulrik. Jeg vet ikke, men slik kampen var i dag så var det veldig mye som ikke fungerer og det mange spillere som må ta ansvar for det. Var vel kun Nikita som var bra i dag.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Garrincha wrote: Sun May 01, 2022 10:40 pm På venstresiden har vi en back som viser seg å være veldig ustabil og jeg snakker om Brice. Mulig det har litt å si også på spillet til Ulrik.
Mulig det virker litt andre vegen også?

Synes Brice får ufortjent mye kritikk, mye mer enn det jeg synes er treffende. Ser f.eks. AN kritisere ham for å spille for mye bakover — hvem skal han spille framover til? Og hvis han prøver å dra seg forbi motstanden, og bommer, så er det feil også. Mulig Bjørkan fikk mange gratispoeng som local lad? Når Pelle står og truer linja, mens Saltnes (og Hagen) forsvinner, er det fryktelig vanskelig for Brice å gjøre noe konstruktivt

På andre sida funker samspillet bedre mellom Sampsted, Vetlesen og Solbakken. Sistnevnte er flink på å avgjøre når han skal møte og når han skal stikke. Men når han må stikkes gjennom fra samme side som han er på, blir det vanskelig. Sampsted har begynt å gønne på framover, men det betyr ofte at Glimt tømmer seg litt for ofte litt for mye. Og ingen av disse tre er overdrevent glade i å vende spillet.

Jeg har vært begeistra over Elias Hagen, men han har vært en del av lagets dupp de siste kampene. Han har gjort det meste riktig, men han har gjort alt for lite.

Så, når Espejord er så svimmel som ham var i dag (og ute i åtte uker?), Boniface var overivrig i omtrent alt, og til og med Bredenbauer var shaky, vel ... da blir det lite ut av det.

Nikita var god, men det er ikke alltid så gøy når han er «offensiv». Vetti var oppløftende, men det glipper defensivt for ham også. Fet klarte å lage en sjanse på tida han fikk, Koomson har ferdigheter, men også mye bein og armer og lite samspill, mens Sørli nok skulle ønske han aldri kom innpå.

Oppsida er at laget ikke mangler kvaliteter. Ingen av de ovennevnte utespillerne var i nærheten av en pari kamp. Så dette ble en klassisk «Glimt svikter ved stor anledning», dette. Og det er kanskje det som svir mest for meg, det er et spøkelse jeg ikke har sett på lenge.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Enig ang Hagen. Det forsøkte de fikse med Vetti i dag, men han har for lite tid med laget. Så om noen spør hva som har skjedd, så er det at vi har solgt Berg (og Saltnes har en dupp). Brice ville sett lang bedre ut om begge disse meldte seg på i langt større grad.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Enig med Kesse her.

De pratet også om hvordan de skal løse toppresset etter kamp. Jeg ser egentlig tre løsninger som det er uvisst hvordan de vil fungere.

1. I toppresset står motstander mann-mann, det vil si at dersom de er enda råere til å dra av mann vil hele presset til motstander sprekke opp. Evt må de bruke keeper enda mer aktivt men det er risky dersom man uansett ender opp med en lang ball.

2. Flytte mest mulig folk mot ballfører,altså dersom Brice har ball så flytter vi både Saltnes,Hagen og Vetlesen mot han som spillepunkter. Det krever mye bevegelse av de tre som bør øves på. Risikoen er at du legger hele høyresida åpen. Det kan også åpne den opp for Sampsted dersom vi er presise.

3. Det tredje valget er i 2019-ånd,der vi tidvis ble møtt med det samme og hadde ett spillpunkt i Moberg dersom vi ikke fant alternativene. Dette er kun mulig å få til dersom Boniface er på banen. Liker ikke dette alternativet selv da det endrer spillestilen vår drastisk da vi ender opp med hard jobbing for andreball etter Bonifaces duell.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Et slags alternativ 2.5 her, er å sørge for at ballsida av laget er mer kompakt når man har ballen lavt i bana. Det vil si at sentral midt må komme djupere, indreløper på ballsida bør komme nærmere, ving må komme djupere, og med de spillerne vi har kan de være alternativer både bredt og mot midten.

Noe av ideen med måten Glimt møter høyt press på, er vel å strekke motstanden? Men når det blir litt mye langt og litt på lykke og fromme, ender man bare med at man blir strukket sjøl, så jeg ville heia på den ideen at man bruker bedre tid med ballen, oftere.

Både Roma, Viking, Molde og til dels RBK har i praksis klart å stenge av Glimt med bare tre mann som presser backlinja sånn halvhøyt -- dvs. ikke gått helt opp så de var mulig å spille rundt, men likevel ikke så lavt at Glimt får etablert seg. Så har de tatt ut Glimts sentrale, og måten Saltnes har løst dette på har gjort at Vetlesen nesten alltid har vært den som har fått ballen når det har funka. Når det ikke funker, ender ballen opp med ei (dårlig) langpasning, eller hos Brice, mens alle andre står og ser på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Molde lå ekstremt tett med sine lagdeler i går, og tidvis ganske høyt. Da var det enorme rom bak backrekka, men som vi svært sjelden truet. Molde var gode på plassering, slik at stikkballer i bakrom var nok vanskelig, selv om jeg absolutt syns vi prøvde for lite. Men når det er så stor plass, og forsvaret dekker så godt som de gjorde, så skjønner jeg ikke at ikke backer og indreløpere forsøkte å vippe ballen over, slik at Pelle og Ola kunne løpe på dem. Det er liten risiko med det også, for havner ballen på siden bak backrekka så får du ingen rask kontring imot. Man risikerer ballen, men ikke kontrollen.

En annen sak (som forøvrig har forundret meg i mange år) er hvorfor Glimt (og andre lag forsåvidt) ikke i større grad utnytter at det ikke er offside på innkast. Kast ned til vingen helt nede på dødlinja, så vil jo muligheten for minst å skaffe seg en corner være svært stor.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Laget er ikke i form, og det er ikke så forskjellig fra fjoråret. Da greide de å snu det etter tap mot Sandefjord, Legia x 2 og Molde. Nå er det Viking, Roma og Molde. Vi snur dette, men jeg frykter for at det blir noen vanskelige kamper ennå. De neste tre ukene har vi to hjemmekamper og en kort tur til Mo. Å ligge i ro i Bodø for å forberede seg og få laget i form kan være akkurat det vi trenger nå.

Vi har noen utfordringer med å få spillere i form:

Keeper: Her er alt på stell Nikita var banens beste i går
Forsvar: Brice er ikke helt i slag, og virker både sliten og ute av form. Alfons har fått mange smeller. Midtstopperne har alt på stell.
Midtbane: Mye å gå på,og Saltnes er suspendert. Kanskje han kan benytte anledningen til å legge inn en treningsperiode for å komme i form. Fet tilbake er positivt. Vetlesen er vel den eneste som jamt over har levert.
Angrep: Her er det krise. Pellegrino er småskadet, Espejord skadet, Boniface suspendert og Solbakken skal under kniven. Vi har jo fortsatt dekning, men det er her skoen trykker mest nå. Vi får tro det er en mulighet for flere andrevalg å komme inn å ta plassen.

Det offensive arsenalet til Bodø/Glimt er kraftig svekket. Jeg ser for meg flere kamper nå med motstandere som legger seg i forsvar, og hvor vi sliter med å trenge gjennom.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Gode momenter dere kommer med her.

Det er også fort å glemme at mye vi kritiserer Brice for nå er akkurat det samme vi tok Bjørkan for i 2018(se Brann borte f.eks). Ting tar tid og Brice blir tidvis hemmet over at han for ofte må bruke det svakeste beinet når han mottar ball(bill.merk jernfotmottak).

Når jeg også går gjennom startelleveren i går så er det også veldig fort å peike på en viss slitasje:

Khaikin,Sampsted,Vetlesen & Høibråten vant til mange kamper og står godt.

Pelle,Espejord,Solbakken,Moe,Brice og Saltnes har alle slitt med skader og haltet seg gjennom denne harde perioden.

Hagen er ikke vant til å spille så mange kamper på kort tid.

Mange som nok trenger flere gode treningsuker før vi ser det beste av dem.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Kan en spiller som Sery Larsen spille på midtbanen?. Har en enorm ro i spillet sitt. Jeg mener at både han og Vetti bør inn på laget. Det er 2 kjempe talenter. Synes faktisk kun Hugo som fungerer på midtbanen for tiden. Boniface har mye å bevise men blir for ivrig. Hvis KK klarer å roe han ned litt kan det bli bra. Han hadde en merkelig manøver i går, hvor han finter innlegg med sender pasningen ut til Solbakken som blir helt forfjamset. Ser reaksjonen til Solbakken på nært hold. Mye for KK å ta tak i denne uken. Blir spennende å se hvem som starter neste kamp.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Savner stikkerne inn i 16.meteren som vi var så gode på i 2020, og ser at rommene blir ikke brukt, og da kommer ikke løpene heller. Satt godt posisjonert bak mål i 2. omgang og var frustrert over det mange ganger i går.

Boniface gjør ifølge Freddy og Stian sånne rara ting på trening også, g han blir vanskelig å forstå for medspillerne. La merke til situasjonen du nevner Kesseboy og han sender egentlig den pasningen med "feil" bein med en merkelig bevegelse og da er det Sol som ble fintet ut og stoppet løpet. En enkel pasning med høyre hadde vært det riktige der.
Ja, det blir spennede til søndag med Sol ute, Ulrik ute, Boniface ute, Espejord ute (?) og kanskje også Sampsted? Men, kanskje det er det vi trenger; at noen andre får mulighet for å skinne. Gleder meg til kamp på Aspmyra uansett.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Sven-Rune nå heter jeg ikke Kesseboy. :-) Litt av problemet for Glimt er at når vi møter lag i 5-3-2 formasjon blir det lite plass for midtstopperne å passere ledd som Moe kan gjøre. I tillegg blir det vanskeligere med stikkere innenfor 16 meteren. Vi må komme rundt på kantene og variere høyden på innlegg. I går mener jeg i sluttfasen at en høy spiller og god hodespiller som Lasse Nordås kunne utfordret midtstopperne til Molde, han er i god form og imponerer på treningene, har god skuddfot. I går var Glimt lett og lese og veldig lett å få brudd på. Tror nok KK og Kalvenes bruker mye tid på analyse denne uken og jeg gleder meg til Glimt-LSK på søndag.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Boniface idol er visst Neymar. Med den fysikken burde vel forbildet være en spillertype som Drogba.
Locked