Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Kan kjøpe forklaringen til Eidurgud, men er deler helt klart frustrasjonen til RaymondEngmark her. Føler at Glimt burde, kan og skal gjøre ting bedre, og dette med salg av billetter/sesongkort er bare en av mange ting som skaper frustrasjon. Isolert sett er det ikke krise at sesongkortene nettopp har blitt lagt ut for salg, og at enkeltbilletter til kampen ikke kommer for salg før torsdag, men dette kommer bare i rekken av mange andre ting som Glimt gjør "halvveis" (hvis man kan kalle det halvveis..).
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Glimt er en liten klubb, og jeg aksepterer uten problemer at det er mye klubben ikke kan være verdensmestre i. Men ved siden av det rent sportslige må jo salg av billetter til kampene regnes som en del av klubbens kjernevirksomhet. Det bør fungere prikkfritt. Derfor er jeg ganske skuffa over hva som har skjedd rundt dette nå.

Mulig det er jeg som ikke har fulgt godt nok med, men finner det litt smånifst at jeg som fast tribunegjenger i snart 25 år nå har vært usikker på hvordan jeg skulle skaffe meg billetter til seriestarten i år - helt til Eidurs(takk til deg) forklaring.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Billettinntekter er profitsenteret hos Glimt, så det finnes faktisk ingen unnskyldning. Venter først flere måneder på sesongkortsystem som ennå ikke et klart, og nå venter man på en app?? Og da kan man ikke i mellomtiden ha vanlig nettkjøp?? Det er så inkompetent at man tror ikke det er mulig. Ikke for en bedrift med over 50 mill i omsetning.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Nesten enda verre er at vi har en lokalavis som ikke orker å løfte en penn for å fokusere på dette.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Det som gjør dette aller mest irriterende er at det er 100- og 200-årsjubileum, som man ville anta at klubben hadde bygd opp imot over lengre tid. Nå virker det som om sesongen kommer overraskende på hele klubben. Sesongkort, billetter, jubileumsdrakt (de klarer ikke engang fremvise bilder av den), bygge opp engasjement i byen... Too little too late er det gjennomgående temaet. Ser Runar Berg har lagt ut bilder fra kvelds-forberedelser på Aspmyra, blant annet med salg av diverse effekter og test av storskjerm. Får følelsen av at det stresses i lokalene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Trapattoni wrote:Glimt er en liten klubb, og jeg aksepterer uten problemer at det er mye klubben ikke kan være verdensmestre i.
Her snakker vi ikke om smådetaljer som dem ikke er verdensmestre i. Her snakker vi om ganske mange elementære ting i kjærnevirksomheten til klubben. Salg av hovedproduktet. Kundeservice. Rydding i lokalene. Vaske vinduet. Enda dem har tilgang til enorme frivillige resurser som ingen andre bedrifter som omsetter for 50 millioner har. Og attpåtil blir dem stadig vekk tilbudt hjelp utenfra.

Ja vi elska Bodø Glimt. Men vi treng ikke å bortforklare/unnskylde svakhetene. Nå er det blitt såpass ille, at dersom ikke klubbøkonomien var så solid som den var, så er situasjon såpass ille at dette kunne vært risiko for kroken på døra. Så dårlig er det. Rett og slett.

La oss ta en positiv vri på det. La oss liste opp alle tingene utenom fotballen som vi syntes Glimt er gode på. Håper listen blir lengre enn det jeg klarer å se for meg.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Glimt er/var rå på å koke buljong
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

RaymondEngmark wrote:
Trapattoni wrote:Glimt er en liten klubb, og jeg aksepterer uten problemer at det er mye klubben ikke kan være verdensmestre i.
Her snakker vi ikke om smådetaljer som dem ikke er verdensmestre i. Her snakker vi om ganske mange elementære ting i kjærnevirksomheten til klubben. Salg av hovedproduktet.
Her snakker vi vel om litt kreativ sitering! :D

Trapattonis fulle sitat sier jo nøyaktig det samme. Og når rutinerte travere som Trapattoni må stille slike spørsmål, da er det på tide med en tordnende pressekonferanse på halvt uforståelig tysk-italiensk, eller noe tilsvarende. For min egen del: For ei uke sia lurte jeg på om jeg skulle ta meg råd til å dra på kamp. Nå lurer jeg på om jeg har mulighet til å skaffe meg billett sånn rent praktisk ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Ja du kan da skaffe deg billett sånt rent praktisk, har du ikke fått mailen fra Glimt?
Billett-informasjon
Vi har åpne kontorer for billettkjøp i 3 etg på Aspmyra.

Tirsdag fra 09-00 - 20.00
Onsdag fra 09.00 - 18.00
Fredag fra 09.00 - 18.00

For alle som har kjøpt billetter på callsenter til Billettservice kan nå komme innom å hente kortene sine.
Vi ønsker alle hjertelig velkommen til Aspmyra i jubileums sesongen 2016.
På grunn ny billettlevrandør er ikke billettluka.no vår levrandør lengre, nå er det Billettservice.no som levere billett-tjenesten til FK Bodø/Glimt.
Det er kun på callsentret 81533333 og på Aspmyra du får kjøpt sesongkort per nå. Det vil komme i salg på nett så snart det er klart.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

@Kesseboy: Nei det var ikke ment som en kreativ sitering, men jeg lurer på hvilke ting det er som er problematiske i hverdagen, som går under detaljer dem ikke trenger å være verdensmestre i. Det er jo liksom ingen som har klaget på at dem ikke har Recarostoler på innbytterbenken, er det vel?
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Så dersom jeg har kjøpt billett kan jeg hente et kort på Aspmyra? Er det en billett, eller mener de egentlig sesongkort? Kan jeg kjøpe billetter på nett, men kun sesongkort per telefon, eller er alt per telefon? Eller må jeg kjøpe billetter på Aspmyra, og sesongkort per telefon, og ingenting på nett?

Joda, vi fikk mail fra Glimt. Det oppklarte alt.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

FSHelgeland wrote:
Billett-informasjon
Vi har åpne kontorer for billettkjøp i 3 etg på Aspmyra.

Tirsdag fra 09-00 - 20.00
Onsdag fra 09.00 - 18.00
Fredag fra 09.00 - 18.00
Tar de kort, tro, eller må man ha kontanter? Har de vekslepenger? Man havner jo nesten i sånne spørsmål av dette opplegget ...

Det blir med andre ord kanskje en kjedelig øvelse å komme fra omlandet for å se kamp. Da må du enten være bra tidlig ute for å kjøpe billett, eller ta en ekstra liten svipptur innom byen en av de nevnte dagene.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Kanskje man skal bli svartebørspusher på billetter for glimt, virker jo som om det er et marked for tredjepartstjenester her.

Vi starter firmaet Glimtbiletter A/S, hvilket har som vedtektsfestet formål "å kjøpe billetter til glimtkamper og selge dem videre til folket i alle kanaler, slik at folk vet at de får billetter og at de kan komme seg raskt og enkelt på kamp".

Hvem stiller aksjekapital?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Novi wrote:Billettinntekter er profitsenteret hos Glimt, så det finnes faktisk ingen unnskyldning. Venter først flere måneder på sesongkortsystem som ennå ikke et klart, og nå venter man på en app?? Og da kan man ikke i mellomtiden ha vanlig nettkjøp?? Det er så inkompetent at man tror ikke det er mulig. Ikke for en bedrift med over 50 mill i omsetning.
Sesongkortsystemet har vært klart og operativt "lenge". Og nettkjøp av billetter er også klart, de har ikke åpnet for det enda.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Har vært på Aspmyra nå. Ja de tar kort. Ja de selger sesongkort så det koster etter (måtte vente 10 min på at de skulle få "ledig" kapasitet på skriveren). Ja de stresser og sa selv at de helst skulle sett at de hadde et par uker til på seg til seriestart.

Flaks for meg at jeg hadde møte i Bodø idag, for det kunne fort blitt en tålmodighetsprøve å kjøre fra Saltdal på søndag..
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Men eidur...

Med all respekt å melde, det er jo hvis det er sant enda verre.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

ingen87 wrote:Har vært på Aspmyra nå. Ja de tar kort. Ja de selger sesongkort så det koster etter (måtte vente 10 min på at de skulle få "ledig" kapasitet på skriveren). Ja de stresser og sa selv at de helst skulle sett at de hadde et par uker til på seg til seriestart.

Flaks for meg at jeg hadde møte i Bodø idag, for det kunne fort blitt en tålmodighetsprøve å kjøre fra Saltdal på søndag..
Låter bra det da, var redd dem omtrent hadde solgt null og niks av sesongkort siden dem dro det ut så lenge.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Ja, men selv om det går varmgang i printeren så vil det være begrenset hvor mange de får ut til helga. Satser likevel på at de oppnår et godt sesongkortsalg.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

FSHelgeland wrote:Men eidur...

Med all respekt å melde, det er jo hvis det er sant enda verre.
Støttes. Det gjør jo det hele bare uforståelig ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Klart de selger sesongkort - men man begrenser seg selv til de som skal ha det uansett. De som sitter hjemme og plutselig får "ånden over seg" etter et par pils og prat om gamle Glimt-minner, de får dessverre sove impulsen av seg fremfor å faktisk skaffe seg sesongkort på nett der og da.
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

FSHelgeland wrote:det er jo hvis det er sant enda verre.
Hvis hva er sant?

Systemet kom i gang for ca. ei uke siden. De har solgt sesongkort siden da, og har valgt å ikke åpne for salg av enkeltbilletter enda siden det vil hindre salg av sesongkort på de beste plassene, dersom noen kjøper enkeltbillett på de setene.

Bare for å understreke, så har ikke jeg noe med dette å gjøre, annet enn at jeg prøver å videreformidle infoen jeg får tak i :)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Du sier jo at systemet har vært klart lenge, hvis det er sant at det har vært klart lenge... ja da er det ille.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Kunne dem da ikke åpnet for billettsalg på Nordmegler i mellomtiden, og gått ut med grunnen? :shock:
Kristatistisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

FSHelgeland wrote:Du sier jo at systemet har vært klart lenge, hvis det er sant at det har vært klart lenge... ja da er det ille.
Jeg skrev "lenge". I denne sammenhengen er over ei uke "lenge".

@RE: jeg er usikker på om det lar seg gjøre å kun åpne deler av stadion for salg. Eller, teknisk sett er det helt sikkert mulig. At dem kunne ha kommunisert dette tidligere? Uten tvil!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mariasha »

Har ikke Billettservice/Ticketmaster allerede app? Jeg var i alle fall konsert i går, med billetter kjøpt på billettservice.no, men lagret og vist frem via appen. Jeg får fint søkt frem f.eks. Vålerenga-kamper i denne appen også, og mulighet til å kjøpe de.

Når man først har havnet i denne ganske håpløse situasjonen, kunne informasjonen vært så uendelig mye bedre. På glimt.no, om man trykker på "Billetter" -> "Kjøp online" i menyen (som er det desidert mest logiske stedet å trykke), havner man på en død side. Bra førsteinntrykk. Scroller man litt lenger ned for å lete etter info, så står det "Billettinformasjon" og "Nå kan kortene hentes". Javel, kortene? Jeg vil bare ha billett, jeg. Trykker man seg inn her, så er det samme info som i mailen – der det surres mellom billetter og kort, og det ikke kommer frem at man ennå ikke får kjøpt enkeltbilletter.
Locked