Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

For å spille inn noe her uten at det er universalsvar, selvfølgelig.

Vi har mange skader som har svekket oss. Samtidig ser vi at Molde har det samme, men andre kommer inn og leverer. Det var Glimt i et nøtteskall det.

Intensiteten er mye dårligere enn før, både i presspillet og offensivt. Saltnes virker helt ute av form. Der Berg var en mester til å ta ansvar og kjøre opp intensiteten i spillet, synes jeg Saltnes melder seg ut av kampene. Sender helt feile signaler til laget på banen.

Hagen har levert før, men gjør det ikke nå. Har ikke tvil om at gutten kan bli ekstremt god, men nå virker han stasjonær, gjør seg ikke spillbar og er i tillegg svak defensivt. Kriger alt for lite bakover for å vinne ballen tilbake. Kan Sery være løsningen her?

Brice....Mye er sagt om denne mannen her inne. Mye himmel og Helvete. Uansett ser vi at han vil mye. Linken Pelle og Brice virker ikke som den er optimal.

Sjøli har fått muligheten en fel ganger nå. Med tanke på at han var helt ute i fjor så er jeg positiv. Man ser at han har både innleggskvalitet og teknikk. Blir kanskje litt puslete til tider.
Både Sampstedt og Vetlesen må være ute av form nå. Nå sammenligner jeg med hvordan man er "vant" til å se disse 2 spillerne. Spesielt Sampstedt har virket helt utenfor i de siste kampene med feilpasninger, usikker etc.
Vi makter ikke å spille oss ut bakfra lenger ved høyt press og slår langt istedenfor.

Hvorfor aner jeg ikke. Vi virker stresset og nervøse. Det blir at Brice eller Sampsted prøver å føre ball gjennom press ledd. Føler Hagen er noe av problemet her. Funker ikke som nevnt som bindeledd.mot de offensive spillerne. Blir lite spillbar og stasjonær når vi er presset.

Bare noen av mine tanker i den situasjonen vi er nå. Tenker det er en enorm oppside her for det vet vi om vi kun går 3-4 måneder tilbake. Så mye kan gjøres på 2 uker nå i landslagspausen. Målet må iallefall at vi finner toppformen og bedre samhandling når Europakampene kommer. De er enormt viktige i mine øyne. Finner vi oss selv, kommer poengene i ES også.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Kesseboy wrote: Mon May 30, 2022 10:44 pm
Det manglende samspillet fører til to ting; man blir for lite solide bakover, og man klarer ikke omsette banedominans i gode tilbud foran mål i andre enden. Nå høres kanskje det litt flåsete ut, all den tid fotball handler om å skåre mål og helst unngå å slippe inn, men hear me out. Hvis Glimt fortsetter å gjøre det de gjør nå, vil de få betalt for det. Vi har et par usexy poengtap mot LSK og Strømsgodset, men disse lagene er i gang med svært gode sesonger.
Glimt har nest flest skuddforsøk med 164, mot Vikings 186 med to kamper mer spilt. LSK er på 11plass hva angår skuddforsøk. Nå har vel LSK scort ETT mål mer enn Glimt, men bare sluppet inn 7. Så ja, savner tiden med MoeLode, da butikken var stengt. TIL er faktisk det laget som har sluppet færrest skudd på mål, med 25.

Spent på om Moe og Høibråten ender opp som den "nye duoen", eller om Sery Larsen snart ser sitt snitt å ta plassen fra Høibråten. Skal ikke mer til enn et par gode kamper og litt flaks, så er han inne. Bare å se på Hugo.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by geirminator »

Helt riktig det Børre A sier. Men det er det som er min store bekymring: at spillerne pdd ikke er gode nok til å spille slik Knutsen ønsker at de skal gjøre.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Jeg tror en del av problemet er at vi i Januar - Mars forberedte oss til europacup og cup - kamper. Derfor ble treningen anderledes, og grunnlaget for serien dårligere. Jeg håper pausen nå kan hjelpe til å legge inn et par etterlengtede treningsuker.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/RrMGX ... de-i-glimt

Kjetil Knutsen er ikke helt fornøyd med at vi har så mange spillere på reisefot med landslag nå i pausen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Det er ikke "Glimtsk" å bare bytte alle tre i frontrekka i et trippelbytte, så er det ingen tydelig forbedring eller svekkelse. Pdd. er det vel ingen av Runar, Pelle, Sørli, Mvuka, Koomson eller Boniface som er garantert startplass basert på hva de har prestert? De starter jo fordi KK ikke vil rotere, men det har tydeligvis lite å si om dagen. Er jo et grep at han tar ut alle tre framme så de får 30min til å spille sammen. Kan fort hende de tre innbytterne starter sammen en gang..
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Hva er Glimts planer for pinsen og treningsleiren i Danmark? Noen som har info om datoer, sted i Danmark og eventuell motstander?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Noen har tatt seg bryet med å analysere Glimt i år:

Twitterposten
https://twitter.com/_theanalysis_/statu ... X8Qb2X-NlQ

Direktelink til analysen:
https://t.co/WacOUKoslT
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Skal man etterhvert åpne et nytt underforum som heter FK Bodø/Glimt Kvinner?

Jeg håper det!

https://www.glimt.no/nyheter/soker-ny-a ... ppsatsning
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sniken »

Det kan man vel strengt tatt allerede gjøre? Gårsdagens nyhet er den spede begynnelse på totalt herredømme i damefotballen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Damedømme, mener du vel ;-)

Elendig!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Skulle Glimt overleve Q1 vil laget få hele 9 kamper i juli. Da trenger vi rullering. Solbakken, Fet,Vetti og Konradsen brødrene bør være kampklare primo juli.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Re Sulliken

La oss begynne med en egen tråd for Bodø/Glimt Kvinner/damer fremfor et eget underforum.

Viser ikke lesertallene per forum at de fleste holder seg til hovedforumet? En hovedtråd vil da gi mer oppmerksomhet enn et eget forum tror jeg da. Og viser behovet at interessen eksploderer, så er det jo bare å opprettet et nytt underforum og flytte tråden.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Sett i gang
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

De ti neste kampene i Eliteserien for Glimt ser svært overkommelige ut. Vinner vi dem ligger vi nok på medaljeplass.
AaFK (H)
Odd (B)
08 (H)
Kamma (B)
Jerv (H)
AaFK (B)
Odd (H)
08 (B)
Kamma (H)
Jerv (B)
Last edited by Crazy horse on Mon Jun 20, 2022 8:08 am, edited 1 time in total.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Blir det ikke 25+ poeng her, fortjener vi ikke gull uansett.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Hardeste er vel Kamma og 08? Jeg velger å være ekstremt resultatfokusert her og sier meg enig i 25+.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

A V L Y S T. A V L Y S T

Glimt inviterer til åpent medlemsmøte som også streames torsdag 23. juni.

Glimt.no: VELKOMMEN TIL ÅPEN DAG
Endelig kan vi invitere små og store til "Åpen dag" på Aspmyra!

Det blir blant annet;

Fotballaktiviteter ute på banen.
FIFA-spilling i Sportsbaren.
Omvisning på stadion.
Åpent møte klokken 15.00.
Her blir det orientering fra sport, fra klubb og rundt Bodø Storstue. I tillegg blir det selvfølgelig åpent for spørsmål. Møtet streames også på Facebook.
Så på torsdag kan du få testet det nye kunstgresset :-)

Image
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Åpent møte på Facebook nå. Spør om hva dere vil.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Medlemsskapet forfaller i dag. Betal om du er medlem, meld deg inn hvis du ikke er det. Din stemme teller!
@liverglimt
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Etter å ha fått kampen i dag på noen timers avstand, så synes jeg faktisk - misforstå meg rett - det på en slags merkelig måte er litt «godt» at det ble tap.
«Godt» i den forstand at nå er det egentlig bare å glemme teoritisering rundt mulighetene for å ta tittelen for tredje gang på rad, både forbi avstanden opp har blitt så stor, spesielt opp til et så godt lag som Molde, men selvfølgelig også fordi vi pr nå ikke er gode nok til å kunne forsvare tittelen.

Racet om de to e-cupplassene som gjenstår er vid åpen, og der tror jeg vi fortsatt har gode muligheter. For å oppnå det trenger vi heller ikke prestere enormt mye bedre enn i dag. Noe fremgang poengmessig må til, men det er rom for misser her og der. Hadde vi vunnet i dag hadde det vært klamring til gullhåpet, uten rom for feilskjær. Jeg tror faktisk det kan bli mer behagelig og spennende fremover.

Jeg tror også vi fortsatt presterer godt nok til å ha gode muligheter til å nå Q3 i CL-kvaliken. Gjør vi det spiller vi gruppespill i Europa for 2.år på rad, det gir oss en fortsatt god kontantstrøm inn selv med mindre suksess enn i fjor, og vil såklart være en enorm boost på alle områder for klubben.

Klarer vi å knipe 2. eller 3.plassen i ES blir det spill i Europa for 4.år på rad neste år. Riktignok vil det bli en lang vei frem til gruppespill gjennom å starte i Q1 ECL, men vi er fortsatt med. Det vil være en enorm prestasjon for en klubb av Glimts størrelse, og det vil også være med å bidra til at vi fortsatt vil være mer attraktiv i forhold til å hente spillere enn vi «egentlig» skal være.

Lang vei til å oppnå alt over såklart, men klarer vi det vil det være helt strålende. Vi kommer ikke til å vinne ES hvert år i all fremtid uansett, så kanskje like greit at vi kan slå litt oppover og glede oss over spenning om en e-cupplass, og forhåpentligvis glede over å oppnå det, enn skuffelse over å tape en tittel på målstreken.

Når kampen pågår er det selvfølgelig ikke mulig å tenke på denne måten, men desto mer jeg tenkte og filosoferte rundt dette etter kampen, desto raskere klarte jeg å kaste bort skuffelsen etter kampen i dag.

Heia Glimt :glimt
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Bra for deg! Fortsatt sur her. Stangskudd og billig straffe unna 3 poeng.

Men gi opp gullet? Akkurat som at LSK skal gjøre det bra siste 18 kamper fordi de har overprestert første 12? Eller at Molde er så supersolide at de bare kruser gjennom resten uten særlig tap? Nei, vi er fortsatt med. 8 poeng høres mye ut, men sjekk programmet vårt fremover. Et par runder med seier til oss mot én U til LSK så er vi 3 poeng bak.
Una mas cerveza.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Neida, rader vi opp 10 på rad kan vi såklart se på toppen av tabellen igjen, men per nå virker det lite sannsynlig. På samme måte som at jeg ikke ser på Godset eller RBK som tittelutfordrere heller, og det er jo på det nivået vi også er pdd. Noe som historisk sett er kanonbra, selv om vi alle selvfølgelig vil være der vi har vært de to foregående sesongene
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Novi wrote: Sat Jul 02, 2022 11:24 pm Et par runder med seier til oss mot én U til LSK så er vi 3 poeng bak.
Ja det var jo det jeg hadde sett for meg, men i mitt hode hadde jeg regnet med seier mot Odd. Et tap på de neste kampene før vi møter Molde 4.sep hadde jeg regnet med. Tap borte mot Sarp. Siden denne blemmen i går tåler vi ikke tap mot Sarp. Men fortsatt 18 kamper igjen. Men vi må slutte å slippe inn idiotiske mål. Det må jobbes med, fortsetter Glimt med slike feil må vi glemme topp 3.
Locked