Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Kesseboy wrote: Mon Oct 24, 2022 9:56 am Sjøvold ble tatt fram som en naturlig oppfølger etter Berg og Hagen av (den sikkert ikke helt nøytrale) agent Ingebrigtsen.
Var vel han agenten som mente Sjøvold skulle satses på som DM, mens FK Bodø/Glimt planlegger han som indreløper ja, litt rar greie.. Er ikke så sikker på at Hagen aldri kommer til å bli en konkurrent/erstatter for Berg når den tid kommer. Vetti kan man enn så lenge ikke vite kommer til å komme opp på nivået til Hagen engang. Vetti fikk dessverre en dårlig opplevelse de minuttene han fikk mot Zagreb, så jo ganske svimmel ut der ute. Men til neste sesong kan han jo fort få sjansen i de "enkle" kampene i EL/Confrence-kvalik. Pluss NM og innhopp såklart, men det er noe helt annet å starte kamper å kjenne at man får tillit.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Når det gjelder midtbanespillere er det jo ikke uvanlig at de kan bekle flere roller på midtbanen. I tillegg utvikles jo unge midtbanespillere seg mye og forandrer gjerne både på spillestil og egenskaper etterhvert. At fagfolk kan være uenig om hvor en spiller har størst potensiale er egentlig vanlig. Men det er klart, på enkelte spillere ser alle at det er udiskutabelt hvilken posisjon som passer best.

Jeg tror dessverre når det gjelder Hagen, så er det lureste for både han og Bodø/Glimt at han selges etter sesongen. Han er i en alder der han trenger spilletid, noe han vil få i brorparten av de andre klubbene i Eliteserien. En frisk Vetti vil nok helt sikkert være godt nok som erstatter for Berg, og Saltnes er en mulighet.

Skal Hagen bli i Glimt fordrer det at Knutsen også rullerer mer i den posisjonen, eller at Hagen eventuelt satses på i en indreløperposisjon. Hagen kan umulig være fornøyd med å forbli på benken mens Berg lappes sammen med bandasje etter en hodesmell, spesielt når laget leder såpass.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Vi må tåle å ha 2 gode spillere i samme posisjon tilgjengelig. Spiller fort Europa-kamper også i Feb-Mars, og Berg kan da fort knekke en tå. Skal vi da måtte omrokkere med Saltnes inn som DM, eller skal vi være proffe og ha en habil DM tilgjengelig?

At Hagen selv skulle ønske seg bort er noe annet. Har ikke vært outstanding så er ikke noe buffet av klubber han har og velge mellom.

EDIT: Eller hjernerystelse, som det ryktes han har pådratt seg nå i Generelt-tråden.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Nei klarer Glimt å beholde en fornøyd Hagen er det selvsagt best. Men jeg tror ikke han er fornøyd med det, slik jeg forstår tankegodset hans så er han ekstremt ambisiøs. Jeg tror han er en type som ønsker å spille hver kamp.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Jeg liker av å til å nyte litt høydepunkter fra gamle kamper. Sikkert ikke alene om dét. Men jeg opplever at YouTube er blitt helt ødelagt av en (eller flere?) kronidioter som legger ut videoer som tilsynelatende er høydepunkter fra Glimt-kamper, men når videoen kommer igang, så er det bare han tullingen som spiller FIFA. Utrolig irriterende, og totalt meningsløst - hvem pokker vil se Mr. Nobody spille FIFA med seg selv? Selvsagt kun laget for å trekke klikk og generere reklamepenger.

Anyway; løsningen er TikTok, hvor man kan finne de høydepunktklipp fra de fleste kampene, og det helt uten reklame også. Det finnes konspirasjonsteoretikere som mener at prisen du betaler er å slippe Kina inn i både telefon og hode. Men det er en pris jeg er villig til å betale for å slippe unna FIFA-spill-duden.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Satan og. Man skulle så ha skjært ballene av de forpulte fifaspillende-heskuklestene.

(jeg prøver å holde bannskapet på et miminum her inne, men dette er en spesiell anledning)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Noen som vet om det finnes sammendrag eller hel stream av Arsenal borte? Vil gjerne høre litt på bråket vi laget.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

Soccercatch.com har fullt sammendrag på engelsk om man leter litt på siden. Noen andre får vurdere sikkerheten. Vet bare at det er lurt å bruke en nettleser som Brave som blokkerer popup-annonser når man klikker seg inn på videolenkene.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Hele kampen kan sees på Arsenals offisielle app, der kan man forøvrig også se hjemmekampen. Med en engelske kommentatorer.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Mourinho glemmer alrdi Bodø/Glimt :lol:
https://www.an.no/sport/f/5-4-1159218
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Åh, jeg ønsker meg SÅ en ny kamp mot Roma. Den optimale drømmen må være å møte dem etter jul, og slå Roma på nytt med Solbakken i Roma-drakt.

"Ja, ja, dere fikk vår aller beste spiller for å jevne ut lagene litt, men vi slår dere altså fortsatt!"
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Tenk å være så bejublet, og samtidig en så uendelig elendig taper.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Det er ingenting som tyder på at Mourinho har glemt nei. De kampene har virkelig gått inn på han. Han kommer nok aldri til å glemme FK Bodø/Glimt så lenge han lever.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Herrefred for en smålig type.
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Usikker på hvor det passer inn, da det går en Brice/forsvars-diskusjon flere steder.

Men ser man på hvor mange mål Glimt scort og sluppet inn i seriespill, så er dette fasit:

2022 - 77-35 2.plass (to kamper gjenstår)
2021 - 59-25 1.
2020 - 103-32 1.
2019 - 64-44 2.
2018 - 32-35 11.
2017 - 83-33 (OBOS)
2016 - 36-45 15.plass og direkte nedrykk
2015 - 53-56 9.

Problemet til Glimt pdd. er dessverre det defensive. Det defensive er ikke langt unna å være nedrykksnivå. Vi er jo klare over at spillestilen Glimt har er risikofylt, for det skal 99/100 ganger spilles ut kort. Man kan ikke forvente at Glimt eller et annet Eliteserielag skal score nærmere 80 mål, og gjør man det burde man virkelig være nærme gullet, det er ikke tilfellet i år.

Innslupne mål hos serievinner:
2022 - 23mål - To kamper igjen
2021 - 25
2020 - 32
2019 - 31
2018 - 24
2017 - 20
2016 - 25
2015 - 27

Vi ser vel tendensen her, man kan ikke slippe inn så mye mer enn 30 mål om man skal ta gull, og nå kan Glimt havne på noe mellom 35-38.

Ja, Berg vs Saltnes/Vetti vs Hagen på DM er like viktig mtp. på innslupne som scorede mål, så det er ikke kun de fire bak man skal skylde på, så er det en femmer på topp som også skal gjøre en jobb. Fet feks. er jo et par knepp bedre defensivt enn Vetlesen og Saltnes. Hadde vi takka ja til et par færre måpoeng på Hugo om vi hadde tatt flere poeng i serien? Når man ser på kampene han har scort i, er det ikke èn kamp vi hadde mista poeng i om man hadde fjerna hans scorede mål. Men det er kun teori, for hans bidrag ER bra, men satt på spissen var ingen av hans mål "matchvinnermål".
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Kun Molde og LSK har færre innslupne, så å si at vi defensivt er nært nedrykksnivå er litt drøyt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Glenn P wrote: Mon Oct 31, 2022 2:29 pm Ja, Berg vs Saltnes/Vetti vs Hagen på DM er like viktig mtp. på innslupne som scorede mål, så det er ikke kun de fire bak man skal skylde på
Glimt slipper nesten ikke inn mål på lengre, etablerte angrep. Det er mye kontringer og/eller tidlige innlegg (LSK, TIL, RBK, Molde, HamKam, Dinamo, FCZ, fritt etter hukommelsen) og høy gjenvinning (Strømsgodset, RBK, Odd).

Den midtbana blir for sjelden noen bidragsyter defensivt, og det er mye et systemproblem.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

mortsto wrote: Mon Oct 31, 2022 2:40 pm Kun Molde og LSK har færre innslupne, så å si at vi defensivt er nært nedrykksnivå er litt drøyt.

Tenkte på 2018, hvor det ikke var mange rundene vi ikke hadde nedrykksspøkelset truende.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Ei lita tid tilbake fikk jeg satt ord på glimtfølelsen. Den finner du i signaturen min. Og den er jeg inneforstått med at er en del av pakka.

Men i dag kom jeg plutselig på hva det er som gjør meg så ekstra frustrert nå for tida.

Det er at man er sin egen verste fiende.

Jeg kan leve med tap. Jeg kan leve med å bli utspilt. Jeg kan leve med å ikke nå opp. Men den graden av selvsabotasje som har foregått ei stund nå, den sliter skikkelig på nervene altså.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Synes ikke Glimt spilte noen dårlig kamp. Vi møtte et lag som kanskje akkurat nå er fullt på høyde med Arsenal som de banket 3-0 i forrige kamp. Men enig det er mye rot i deler av glimtspillet. På 2-0 målet så ser vi at Lode blir latterliggjort når det gjelder tempo og vi er nødt til å se på andre alternativer på stopperplass. Første målet er bare et uhell. I dag blir også Patrick presset hele tiden og det sleit han med å takle.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

Sery Larsen skulle erstatte Lode. Skjønner ikke hvorfor han ble henta tilbake. Sery har et helt rått tempo i kroppen og i tillegg en teknikk og fysikk som går greit utenpå ML.

Synes seriøst vi bare burde selge Salvesen igjen i vinter og enten forsøke å hente inn en ny spiss eller satse på Espejord og Nordås. Espejord gir oss en hel del i banespillet, men han er ikke giftig nok dessverre. Gift Orban hadde vært et spennende kjøp. Noe helt annet enn det vi har hatt, men tror han kunne gitt oss en god del av det samme som vi fikk med Junker. Ekstremt smart i boksen og en bakromstrussel av rang.

Ellers synes jeg troppen ser lovende ut foran neste år. Litt ubalansert dekning på kanten dog. Mvuka viser mye bra i dag, men det er veldig tydelig at han er best på høyrekant. Det samme gjelder Zugelj, Koomson (hvis det blir retur) og Sørli (som nok er ferdig i Glimt etter sesongen.) kun Pelle som er best på venstre. Vi bør derfor ha inn en der.
Forumets mest middelmådige ekspert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

J I P wrote: Sat Nov 12, 2022 7:26 am Denne spillertråden må jo være en av de som har vært lengst aktive her på forumet(mens spilleren har vært aktiv).

Jeg tenker da på tidsrommet mellom første kamp for A-laget til Glimt og siste kamp. Antall kamper for klubben slås nok av en del men det kan ikke være mange som slår lengden.
Hvilke spillere kan slå Anders Konradsen på lengen mellom første og siste kamp for A-laget?

Ørjan og Runar? Hva med Harald? Brede Moe og Ulrik Saltnes er ennå langt unna.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Uten at jeg vet dette sikkert så vil jeg gjette Runar Berg med en knapp ledelse på Dutte. Tror med Runar at det var omlag 24 år mens det med Dutte var 23 år. Med Anders kommer jeg frem ca 15 år.

Edit: Hvis jeg ikke tar feil så debuterte Både Harald, Runar og Ørjan da de var 16 år gamle. Men Ørjan avsluttet vel karrieren i Rosenborg derfor er han ikke i nærheten av Runar og Dutte når det gjelder antall år mellom debut og siste kamp i Glimt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Takker.

Hva hvis vi ser på antall sammenhengende sesonger i klubben.
Da må både Ulrik og Brede havne helt i toppen.
Ulrik har vært sammenhengende i klubben siden 2011 etter hva jeg kan se.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg har prøvd å google litt og Saltnes er i allefall helt der oppe. Ser ut til at han ikke fikk a-kamper før i 2012. Spiller han ut kontrakstiden er han i nok suverent på topp, i allefall siden Glimt begynte å spille allnorsk fotball.

Aasmund er vel den med flest kamper men hadde et par år i Oslo før han returnerte til Glimt. Det er forsåvidt ikke umulig det har vært spillere i gamle dager som har vært sammenhengende lenge i klubben.

I følge altomfotball fikk Jonas Kolstad registrert en kamp i 2003 og sist registret i kamp i 2013. Men han har hatt "kamper" på benken så sent som i 2020 :shock:

https://www.glimt.no/nyheter/4-3-3--hap ... oppen-i-ar

Er det noen som er glemt?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Locked