Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

Gvandreassen wrote:Flott, da er vi stuck med han også neste år.
Å grøss og gru. Hvor forsvinner Bjørkan?. Han skriver sikkert en 3 års kontrakt med en annen klubb, og så er Glimt uten folkets interesse nede i 2 div i 2012 og ingen trener, men stadig dårlig økonomi og elendig oppmøte på kampene. Dette er lovende. Er tilbake på dette forumet når jeg hører noe positivt fra klubben. Enn så lenge god jul.
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Pipp »

Det er jo ledig jobb som ass.trener i Glimt, så det bør være mulig å sysselsette Bjørkan. Spørsmålet er om hva Bjørkan vil med trenerkarrieren sin. Sett utenfra så virker det rart om han skulle gå fra hovedansvaret i Alta, til assistentjobb i en klubb som endte fattige 6 poeng høyere i Adecco. Håper han blir i byen iallfall, eller at han får en klausul hos sin neste arbeidsgiver om at han kan bryte kontrakten dersom Glimt tilbyr ham hovedtrenerjobben.
Last edited by liverglimt on Fri Dec 03, 2010 5:57 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av FORRIGE innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimt1916 »

Nils Arne Eggen e vel på utkikk etter ny klubb.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by J I P »

Jeg tviler sterkt på at Kåre går til Ranheim for å bli deltidstrener
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Kåre burde forberede seg på det sivile liv så det er perfekt med deltidsjobb.
@liverglimt
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by talfh »

Er det noen som er så trangsynt at de tror det hjelper bare med å skifte ut kåre?
Enhver som har kjennskap til det som rører seg på Aspmyra vet hva de største problemene er...
Kåre er en utmerket trener som kommer til å komme seg langt å lengre enn Glimt
You'll Never Walk Alone
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by mortsto »

Jeg tror ingen her mener at alt som er galt er skyld i Glimt. Men å si at Kåre er en utmerket trener er ganske merkelig etter å ha sett hver Glimtkamp de to siste sesongene. Årets adeccoliga har vært svært svak, hvor mange av lagene har underprestert. Når jeg så kampene til Glimt mot de tre øverste lagene, så mener jeg at med en utmerket trener, burde Glimt helt klart ha vært ett av de to lagene som rykket opp
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Jeg har fulgt Glimt siden jeg var en liten sneip på starten av 90-tallet og jeg har aldri sett dem så dårlig, så tafatt og så stakkarslig elendig noensinne før. Selv ikke under Ola Haldorsen var Glimt så dårlige og tiden under "Opptursmoen" var det så dårlige tider. Absolutt all skyld ligger ikke hos Kåre, men det er utvilsomt det naturlige stedet å starte hvis noen skal skiftes ut.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by MhepA »

Står vel ingenting om hvor lenge han får kontrakt. Får håpe at det maks blir et år. Veldig synd at det ikke ble Bjørkan på oss denne gangen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by talfh »

Kåre var genierklert det året de gjorde det bra i eliteserien! Det som er problemet først å fremst er at det er x antall gjenferd i ledelse og styre som skulle vært byttet ut for lenge siden. Det skulle vært tak i en spillergruppe som er for sterk og sutrete. Det er vanskelig å få folk til å motivere seg dersom de ikke vet om de får lønn eller ikke, det er vanskelig for en trener å motivere seg når han ikke en gang får hente talenter til 100-200 tusen kr som heller havner i Tromsø, godset osv... Det er jævli mye mer galt i glimt enn Kåre Ingebrigtsen.
Først må alt som er galt endres, deretter kan de begynne å se på om treneren er riktig! Glimt er en gutteklubb rett og slett...
Verken, Mourinho, Benitez, Ferguson eller Ancelotti hadde klart å få noe særli ut av glimt slik de fremstår i dag med den spillergruppa og det styre og stell som er der!
You'll Never Walk Alone
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by talfh »

MhepA wrote:Står vel ingenting om hvor lenge han får kontrakt. Får håpe at det maks blir et år. Veldig synd at det ikke ble Bjørkan på oss denne gangen.
2 år
You'll Never Walk Alone
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by mortsto »

Som sagt: Det er mye annet enn Kåre som er problemet. Men samtidig er det ingen (minus Konradsen kanskje) som ikke har hatt en negativ utvikling de siste to årene. Negativ utvikling på nesten alle, Kåres helt uforståelige disposisjoner og rokkeringer på laget, samt hans helt håpløse figur i media hvor han sutrer og bortforklarer, og har en helt annen virkelighetsoppfatning enn alle andre, gjør at vi kan slå fast at han ikke er en utmerket trener. Han er i beste fall en helt ok trener, som har hatt dårlige forutsetninger i Glimt. Vi trenger en bedre trener som får bedre rammer rundt seg i klubben.
Hva angår sesongen 2008 fremstår den jo som mer uvirkelig i ettertid enn når vi som nyopprykket lag vant kamper i fleng. Den eneste forklaringen må være at han på et veldig gunstig tidspunkt overtok et lag som hadde en kjent spillemønster, spisskompetanse i form av pasningsfoten til Runar, farta og råskapen til Trond O, og generelt en fin miks av rutine og talenter. Når spillere så er forsvunnet, slik de alltid vil gjøre fra en klubb som Glimt, så må treneren enten hente inn nye spillere eller i hvert fall talenter, eller forme de som allerede er i klubben. Der har Kåre mislyktes fullstendig.

Nå er vi stuck med Kåre, og det eneste som ikke får meg til å grave meg ned, er at spillergruppa ikke på noe tidspunkt har gjort opprør eller fremmet mistillit mot ham. Jeg håper bare Kåre neste sesong har noe han vil bevise for byen, samt spillere som Konradsen og Bjørdal klarer å forholde seg profesjonelle og lojale, selv om de har sagt klart at de vil bort.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by talfh »

Er vell ikke så lett å hente inn nye når du faktisk ikke får nye. Glimt sin stall er nokk dårligere enn det som den jevne Glimtsupporter mener, dersom du setter en nøytral person til å analysere spillere på de beste lagene i adecco 2010 så vil du nokk se at glimt er ganske langt opp men ikke helt på topp. Vi tror for godt om oss selv og våre spillere!
Glimt kan bli et godt lag, men sats på talentene å hent noen bra spillere rundt om i distriktet. De må bli bedre på å skape skikkelige talenter og utvikkle dem. Glimt har ikke hatt en skikkelig talentutvikkler siden Gåre!
Nei bort med litt elendighet i styre og stell, få inn ny koster og la Kåre få en sesong til.
You'll Never Walk Alone
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Talf, har du overvært en trening eller to med glimt sist sesong?
@liverglimt
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by talfh »

Det har jeg.. Ikke mye å skryte av men man kan ikke bare si at det er treneren sin feil. De har til og med fått en del hjelp av en gammel RBK trener uten å få til en dritt. Problemene er ikke bare treneren, med det mannskapet vi har kan ingen utrette noe serlig. Det er for mye dårlige spillere, ingen målscorere.

Mye av problemene i Glimt kunne vært løst med å fjerne noen andre enn Kåre, hentet inn nye spillere og fått ut noen som absolutt ikke bør være der.
You'll Never Walk Alone
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Novi »

Så løsningen er å kvitte seg med dårlige spillere og signere gode spillere? Kan vel ikke klage på det, men om vi faktisk skal tenke på realistiske løsninger...
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Crazy horse »

Jeg vil være så frekk å si at med Thiago ute så ser ting litt lysere ut. Det har ikke fungert med ham på topp de siste sesongene. Men om vi klarer å stable et alternativ på beina til sesongen starter vet jeg ikke.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

Med Thiago ute er lønnssituasjonen en smule lettere. Men vi har fremdeles et betydelig problem ifht manglende scoringsevner i laget. Og som jeg har sagt før; at Thiago ikke puttet langt flere enn han gjorde denne sesongen handlet mer om måten han ble brukt på enn hans egne begrensninger. Det gjør dessverre at jeg ikke er alt for optimistisk i forhold til hvor mye de andre spillerne vi har, samt evt nye, vil score i kommende sesong. Når treneraparatet ikke er i stand til å se helt åpenbare ting i fht spillernes evner og begrensninger, så gjør det meg dessverre ikke alt for optimistisk.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Med forbehold om at Stensland og Ludde plutselig får komet-aktige formoppsving, så mangler det nok noen vesentlige elementer i forhold til å spille "tradisjonell" Glimt-fotball. Mangelen på en solid og målgaranterende midtspiss er også åpenbar -- Sakk er en flott fyr, og kommer nok til å bli viktig for klubben neste sesong, men har aldri vært den som har skåra jevnt og trutt. Litt ketchupflaske der. Så da har man valget: Forsøke å spille på en måte man ikke har forutsetninger til, eller legge om spillet til noe man har spillertyper til.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Ville Lehtinen »

På tide å dra frem denne igjen?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Litt for tidlig enda kanskje, men jeg har ikke forandret synspunkt siden i fjor. Forhåpentligvis kan Cato ha en effekt i en sånn situasjon.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dagobert »

Ville Lehtinen wrote:På tide å dra frem denne igjen?
han får en hjemmekamp også, så starter vi hylekoret :D
Glimt selvfølgelig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by MhepA »

Eeeh, hvis ikke 0-3 borte mot Hødd er grunn nok til å starte hylekoret så er dere ikke særlig kresne. De har gått ut i media flere av spillerne og trenerne og sakt at de har troen på opprykk. Lag som taper 0-3 i serieåpningen rykker ikke opp.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply