Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Gutta spilte brubar fotball i 30 minutter. Da var det bevegelse i laget og spillerne fant ledige spillere å slå ball på. Det var nok til å lage to mål, utfordringen nå må jo være å få de til å spille brukbar fotball i mer en 30 minutter.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det dette forteller meg er at Glimt med riktig lag i 45 min vinner 2-0, med feil lag mot Mjøndalen i 30 min og Nybergsund i 45 taper man 4-0. Håper at dette går inn hos Kåre og hans medhjelpere men jeg tviler.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Kesseboy wrote:Sitter med den bestemte følelsen av å ha spist tofu. Det smaker ingenting, har ingen farge, og gjør meg litt urolig i magen. Sånn er Glimt-fotballen. Totalt pregløs. Det er ingenting i selve spillet som forteller meg at jeg har sett en Glimt-kamp, alt jeg vet er at jeg har sett et lag i gule drakter spille en rimelig dårlig kamp.
Godt oppsummert.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by -list »

Det har blitt mange 1-poengere på bortebane i det siste. Vi måtte ha 3 denne gangen. Sogndal, Ranheim x2 og Nybergsund/Trysil over oss, og Strømmen og LøvHam på hælene har alle færre kamper spilt. Sarpsborg ligger tre pluss to poeng foran oss og har ikke så værst målforskjell, selv om den blir litt verre før vi kan ta dem igjen. I øyeblikket er det mye opp til Nybergsund å holde oss unna kvalik - og der gjorde de jobben i dag.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Parelius »

Klarer ganske enkelt ikke bry meg lenger.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Nesten ett mirakel at vi klare å snu det med tanke på kordan vi har vært mentalt før i år :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Miraklet var vel at for første gang i år stilte med riktig lag i andre omgang. Da går det bra, håper bare at det går inn hos Kåre.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

Glimt har flere problemer, men et av de største i år har vært den latterlige bruken av TR. I dag ble han byttet ut etter 45, forrige gang etter 30. Hvis Kåre kan forstå at det er fornuftig å sette han ut, så løser det mye.
Hvis Kåre også kan forstå at Haukås og CB ikke bør være på banen samtidig når en av dem må i en "uvant" rolle og vi har bedre spillere til den rollen på benken, så vil det også hjelpe.

Skal vi ha sjanse på kvalikk, så bør klubben tydelig justere ambisjonsnivået. Kvalikk er realistisk, men skal man motivere spillergruppen til det, så må spillerne faktisk tro på det. Kåre er elendig på motivasjonsarbeid, så her burde man kanskje få ekstern hjelp. I første omgang bør man i det minste starte med å velge rett spillere til rett plass, forsøkene på å sette ut Martins for spillere som ikke er rene spisser, blir for dumt. Da bør man heller hente opp en juniorspiss e.l. om økonomien tillater det.
Gvandreassen

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Knuta wrote:Miraklet var vel at for første gang i år stilte med riktig lag i andre omgang. Da går det bra, håper bare at det går inn hos Kåre.
Nå stilte vell strengt talt Kåre med et bedre lag etter 30 min mot Mjøndalen;

Londak
Hamoud - Bjørdal - Bärengrub - Imingen
R.Berg - Haukås - Konradsen
Stensland - Martins - Johansen
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by bonitao »

Hey Thiba!

énoisqueirois ! hihihijhihhiihihihihihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :lol:
énoisqueirois !
olsensti
Posts: 18
Joined: Tue Jul 22, 2008 4:01 pm
Location: Fagernes

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by olsensti »

Hva synes dere om at keeperen til N/T fikk ta med seg ballen inn i egen 16-meter, for så å plukke den opp? Det skjedde like etter at CB hadde spilt en fair play ball opp til keeperen.
Jeg mener at N/T har god nok kontroll på den ballen uten at de skal få gjøre regelbrudd uten å bli straffet for det.

Ikke så farlig egentlig, bare lurer på andres oppfatning her...
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by tomath »

Nå så ikke jeg kampen, men ut fra beskrivelsen din av situasjonen så kan jeg ikke helt forstå hva som var regelbruddet.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Tolker ikke dette som noe regelbrudd. Mener det er full anledning til å ta med seg en fri ball med inn i feltet for å plukke den opp...

Det CB gjør i den situasjonen mener jeg er unfair.. Sorry.. Trysil har ballen høyt på vår banehalvdel, og har etablert press. Når vi lemper den opp på deres banehalvdel så legger vi den så høyt opp på bana, at vi kan skyve etter presset, og få løftet laget betydelig (strek i regninga at keeper tar opp ballen).

Dette ser man ofte i fotball, at ballen blir slått "ukurrant" tilbake til motstanderen, slik at man selv får løftet presset. Er jo ikke noe brudd på noe reglement, og det er jo allment akseptert at man gjør det, men jeg irriterer meg ofte over denne typen "fairplay". Det er bedre for Nybergsund at Glimt tar kastet og spiller som vanlig, enn at Glimt får presset dem helt opp på egen halvdel.. menmen, dette er bare en filleting som jeg personlig har bitt meg merke i, sikkert ikke så mange som deler dette synet, spesielt ikke når det er CB som sto bak det denne gang 8)
Førr Evig!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by tomath »

Jeg har forsåvidt også bitt meg litt merke i dette. Jeg vil vel ikke si at det er usportslig, men jeg mener det er en godt argument for at et lag ikke burde spille ut ballen når de selv er i gang med et angrep.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by bonitao »

Glimt.no comments:

Vi trenger Thiago Martins!
"Synes helt ærlig at glimt ikke trenger martins." Så vi samme kamp? Det ble mye mer trøkk i 2. omgang, blant annet fordi vi fikk Thiago Martins inn på banen. Martins irriterer motstanderens forsvar, han skaper uro, han er alltid på dem. Om han ikke scorer mål sjøl, så er han med på å legge til rette for at andre kan score for Glimt. Vi trenger Martins! Visst trenger vi Thiago Martins!
Skrevet av: Førr Evig!
:klapp
énoisqueirois !
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Knuta wrote:Vi har altså kastet bort en hel omgang med Haukås som spiss og TR på back.
Bare av nysgjerrighet, hvem synes du burde bekledd høyrebacken?
Selvfølgelig Mounir. Litt fotballvett burde vel Kåre ha. Regner med at det har vært et opprør fra spillerne i pausen.[/quote]


Sett fra mitt ståsted er Mounir den beste høyrebacken, og han er faktisk bedre som ving når han spiller back! Da kan han doble på kanten og er langt mer giftig enn når han kommer mann mot mann.

Ang. den situasjonen der vi presser keeper etter "fair play": PÅ stadion så vi det sånn at det var for å få spillet igang igjen.

River meg forøvrig i håret når Konradsen spiller til innkast istedetfor å skyte når sundets nr.19 ramler i en duell og finner det fornuftig å bli liggende og få en stopp i spillet! Dommeren er utmerket plassert, ingen hodeskade, og spilleren er på beina igjen uten behov for behandling. Når skal fotballspillere lære at "fair play" er å spille til dommeren blåser? Det hadde vært to viktige poeng Anders!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Jeg må innrømme at jeg synes at Glimt var veldig snille når de spilte ballen tilbake etter at den hadde vært ute. De lot alltid Nybergsund få bygge seg opp bakfra og kom sjeldent i press før de var over midten. Om dette var bevisst eller sier mer om arbeidsinnsatsen til Glimt vet jeg ikke. Akkurat den episoden når Thiago presser keeper skiller seg litt ut. Men det så da vitterlig ut som at keeper ikke hadde noen som helst intensjon om å plukke opp den ballen før han ble presset.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by -list »

Sven-Rune wrote: Sett fra mitt ståsted er Mounir den beste høyrebacken, og han er faktisk bedre som ving når han spiller back! Da kan han doble på kanten og er langt mer giftig enn når han kommer mann mot mann.

Det synes jeg er en interessant kommentar. Jeg vet ikke om det stemmer eller ikke. Det jeg vet er at når han har spilt som ving i år, har han ikke vært på langt nær like situasjonsskapende som når han spilte som ving under Hoftun. Så selv om jeg vurderer ham til å være den beste vingen, så synes ikke jeg han får utnyttet det potensialet for tiden.

Dette har nok med hvem han har på venstre side og hvor god form spissen er i. Trond Olsen var veldig farlig i seg selv, og når Mounir trakk forsvaret over på høyre side, fikk Olsen rom.

Hvem det nå enn er vi putter på venstre ving nå for tiden, kjenner ikke igjen rom om de står midt i det. Så da har kanskje driblinga til Mounir ingen verdi?

Du kan si at jeg er åpen for at laget som helhet blir mer offensivt med Mounir som back. Men det tar ikke bort det faktum at de tre foran skal score mål. Og en back som dobler som ving, springer for langt, så det bør ikke skje for ofte heller.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Enig med Sven-Rune!

Min oppfatning er at Hamoud i en ving-rolle bli alt stående for mye å slå støtte. Når han spiller back kommer han ofte på utsida av vingen i full fart fremover og kommer til flere innlegg :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Sundet stadion, med nærhet til marka. Fikk vel faktisk inndirekte tilbud om elgjakt mens vi var på stadion, men jeg antar at det hadde vært andre ting som tilfeldigvis ville ha fått hull i seg.


Kampen ja....for å skuffe alle 4-3-3purister, glimt stilte opp i en 4-5-1 variant i går. Funket faktisk rimelig greit, hadde det ikke vært for to tvilsome mål i mot: 1.målet: Innlegg blir slått til spiller som kommer ut av en offside, faller og får seg en straffe. Skulle ha være frispark i mot. Andre målet kommer og som en følge av en offsidetabbe, samt litt dytting i felt. Linjemannen var svak, veldig svak. Nå er jo ikke dette hele grunnen til at vi slapp inn to mål, men når N/T får to gratismål av dommeren, tar dem de jo gjerne.

Når det så gjelder glimt sitt spill, så var det mye hummer og kanari, selv om det var positivt at Konradsen skåret to. Men kan vi snarest mulig lære oss å spille ball fort? Problemet i går var jo det faktum at spillere absolutt skulle kose med ballen før de sendte den videre, og dermed stoppet rytmen opp.

Gårdagens øyeblikk: Da Alo og CB drev farlig småspill bakre, ble satt under press og svarte med å kjapt spille seg igjennom to ledd og legge ut til kant, slik at glimt fikk et av sine farligste angrep.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Gvandreassen

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Sett fra mitt ståsted er Mounir den beste høyrebacken, og han er faktisk bedre som ving når han spiller back! Da kan han doble på kanten og er langt mer giftig enn når han kommer mann mot mann.
:hedre

Oppsummert perfekt! Han får mye mer rom på overlap/når ving sentrer bak til han, enn når han går seg fast som ving.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Neste kamp(kamptråd) Nybergsund-Trysil vs Bodø/Glimt

Post by stormp »

Med Mounir som back har jeg faktisk sett noe som likner et angrepsmønster på høyresida. Mounir slår opp på feilvendt ving og setter fart. Vingen slår i støtte til RB som slår igjennom Mounir på løp. Det funker! Og det er vanskelig å demme opp for, siden Mounir kommer i stor fart bakfra.
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
Post Reply