Adeccoligaen 2012

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Thomas Andersen »

Hehe

Vi har idag 13 poeng. Det skal spilles om 72 poeng til.



Slo sammen 2 påfølgende inlegg. -Sulliken
Gult er kult!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Glimtfan »

Vi har foreløpig til godt å møte veldig tøff motstand, selv om Ull/kisa i dag viser at seriestarten neppe bare var et blaff. Utover det har vi møtt lag nr 7 på tabellen, samt de 4 som ligger sist pr i dag.
Det betyr ikke at vi ikke har prestert, men det viser også at vi ikke behøver å ta helt av enda, det er 24 kamper igjen (72 poeng) og allerede i de 3 neste kampene vil vi nok bli testet mer enn hittil i sesongen. Vi møter Hamkam borte, Sandefjord hjemme og Start borte.
3 meget tøffe kamper, men skal vi rykke opp bør vi klare minimum 4 poeng på disse 3 kampene.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Sven-Rune »

Undertegnede tar av hver gang :lol:
Som dere sier, vi har fortsatt 72 poeng å fordele, ingen ting er avgjort på lenge.
Det var bare sånn at noen mente det var umulig å hente inn de andre lagene etter at vi tapte i Ulsteinvik. Jeg er optimist, og heldigvis, nå har vi tatt igjen de som lå over oss den dagen. Håper vi blir der! :glimt
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by poteten »

Tror det blir en utrolig jevn sesong. Vi har fått en fin flyt. Det er verdt å nevne at hvis statistikken fra innbyrdes oppgjør mot de andre lagene følger historien, blir Glimt og Start å rykke opp.

1/5 av sesongen er gjennomført og Glimt leder an. Så håper jeg at økonomien fortsatt holder vann slik at Glimt ikke "plutselig" blir avhengig av å rykke opp.
Kritisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Cheese Smirnoff »

poteten wrote:Så håper jeg at økonomien fortsatt holder vann slik at Glimt ikke "plutselig" blir avhengig av å rykke opp.
Eller blir avhengig av å selge Vegard Braathen, Reinaldo eller Papa. Grøss.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by poteten »

Selg hvem de vil. Glimt bør ha som ambisjon å være springbrett for gode fotballspillere. Det gjør Glimt mer attraktiv for talenter og spillere, samt sørger for at Glimt hele tiden MÅ tenke egenutvikling.

Vi skal aldri være avhengig av enkeltspillere, slik som Glimt har vært siden forrige opprykk.
Kritisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Tilbake til den diskusjonen ja. Glimt som springbrett er ikke særlig kult. Jeg er kanskje alene om å ha et veldig følelsesladet og romantisk forhold til Glimt, men uansett hvor pen dama er så hadde hun ikke vært noe for meg dersom jeg bare fikk ha henne til hun fant seg noe bedre. Det samme gjelder med spillere som bevisst bruker Glimt som et springbrett. At karriæren utvikler seg er en helt annen sak, men å komme til Glimt å tro at her blir jeg bare til folk får øynene opp for meg, fremfor å tenke nå må jeg fanmeg gi jærnet for å bli en god fotballspiller.

Oduro virket VELDIG som en sånn ekkel sak.
Kristatistisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by poteten »

Jeg er jo enig med deg, men jeg heier på klubben. Ikke spillerne.
Kritisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Cheese Smirnoff »

poteten wrote: Vi skal aldri være avhengig av enkeltspillere, slik som Glimt har vært siden forrige opprykk.
Gi meg èn klubb med suksess som ikke er avhengig av enkeltspillere. Verken Barcelona eller Real Madrid ville klart å prestert på samme nivå uten Messi og Ronaldo. Disse to klubbene har økonomien til å hente erstattere som kan gjøre savnet mindre, men Glimt klarer ikke å erstatte Vegard Braaten med en like god spiss, med mindre de har ufattelig flaks.

Jeg vil heller si at vi aldri må bli avhengig av flaks, og heller drive så edruelig at man kan bygge videre på de spillerne man har i stallen. Salg av de beste spillerne er uunngåelig, men selg når det er fordelaktig også for Glimts sportslige satsning.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Nilzo »

I en klubb som Glimt, så vil det fra tid til annen komme en spiller som blir "for god" for klubben. Når det er sagt, dersom Glimt rykker opp, så skjer det ikke at V. Braten forlater Glimt. Tror det passer perfekt for han å bli med en klubb opp til tippeligaen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by mortsto »

Cheese Smirnoff wrote: Eller blir avhengig av å selge Vegard Braathen, Reinaldo eller Papa. Grøss.
Vi må vel først kjøpe Papa før vi evt selger ham. Noen som vet om det er noe nytt ang leie/opsjon/kjøpe-avtalen? Blir ikke overrasket om det kommer en tippeligaklubb og snapper ham opp.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Shredd »

I mangel på Glimtkamp så ble det å glane litt på Start-Notodden. Notodden gikk rimelig respektløst til verks her og gikk rett i strupen på Start. Men i kampens første Start angrep fikk en Notoddenspiller hjerneblødning og handser på streken. Helt korrekt, men det så jævlig unødvendig ut, for det så ut som han hadde kroppen bak hendene og kunne bare dempet vekk ballen. Har jo ikke fått sett noe reprise eller noe så tar forbehold om feil på akkurat det. Etter det har Start kjørt kampen til de grader, blir tøft for Notodden i kveld.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Shredd »

Fikk definitivt rett om den kampen. 7-0 til Start.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Mr Bean »

Blir nok Vi og Start som blir og kjempe om de to første plassene ... 8)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Glimtfan »

+ i alle fall Sandefjord og Sarpsborg. Begge lag som har kommet i drivet. Adeccoen holder nok høyere nivå i år enn i fjor.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Hører vel hjemme i TL debatten, men når man ser på hva Jönsson driver med i Trondheim, så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke forsøker å få Sollied hjem til Norge igjen..
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by mortsto »

Mange elendige tilskuertall i går. 1670 møtte opp på Hamar. Start med sitt budsjett på 6500 tilskuere trakk kun 4315 på fotballens nasjonaldag.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Er det noen som vet om Jin fullførte 90 minutter i borgertoget? ;-)
Kristatistisk
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Elling »

RaymondEngmark wrote:Hører vel hjemme i TL debatten, men når man ser på hva Jönsson driver med i Trondheim, så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke forsøker å få Sollied hjem til Norge igjen..
hehe, tror nok ikke han er førstevalget for noen norsk klubb...
Ellingsen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adeccoligaen 2012

Post by bjornage »

Med Solskjær på vei til Aston Villa tror jeg nok Jönsson & co kommer til å få en grei vei til seriegullet i år....
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Igjen .. tippeligaen .. men likevell:

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/ ... d=10061718

Sånn skal en klubb drives. Klubben først. Ferdig med det. Om ikke blir det konsekvenser for alle.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by mortsto »

Kollektiv avstraffing. Sånn skal det være? :roll:
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Jeg regner med at Røkke ser på det slik at Solskjær har påført kollektiv avstraffing, ikke han selv. Også i et mindre følelsesmessig perspektiv kan jeg skjønne det; dersom OGS forsvinner så er en stor brikke i fundamentet for gullalderen i Molde borte, og det vet Røkke. Dermed blir interessen og PR verdien i klubben mindre, og det å være en støttespiller får mindre verdi og betydning - særlig når den går ut på den måten at det setter klubben i en utrolig sterk økonomisk situasjon til tross.

Bare å se hvordan interessen har vært for Molde her i England siden OGS overtok. Hele den biten vil for eksempel forsvinne med han.
Kristatistisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adeccoligaen 2012

Post by FSHelgeland »

Hvis vi skal diskutere Molde, Røkke og OGS så tar vi det i egen tråd under fotball generellt og ikke i denne tråden.
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by MhepA »

Der tar Mjøndalen ledelsen 1-0 mot Start!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply