Spillertråd: Ulrik Saltnes

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by G-s-enz »

Saltnes er først og fremst ett godt fotballhode med en enorm evne til å time løp. God avslutter også.

Mister cupfinalen gjør han nok også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Kesseboy »

G-s-enz wrote: Sun Apr 24, 2022 7:57 pm Mister cupfinalen gjør han nok også.
Skjønner det slik at dommeren mener å ha sett situasjonen? Da kan han ikke straffes i etterkant, var det ikke så?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Gvandreassen »

Tror du har rett, Kesse. Mener det er slik at hvis dommeren har tatt en vurdering så går ikke forbundet inn i etterkant.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by G-s-enz »

Mediepresset om straff er allerede i gang,tror det er bedre for oss som klubb at det blir straff.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by tjongs »

Mener det iallefall er slik at hvis dommer HAR reagert på noe, så går ikke forbundet inn og gjør straffen strengere. Hvordan det stiller seg når det ikke blir reagert, men påstått sett, vet jeg ikke?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Gvandreassen »

Mulig Viking kan klage det inn? Aner ikke. Vet man kan anke et rødt kort, men ikke om man kan legge inn klage på noe som ble sett og ikke straffet.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by jonsnow »

Dommeren har sett og vurdert og da kan de ikke gjøre noe. Samme med albuen til Berisha desverre for den er mye farligere!
OTH
Posts: 2270
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by OTH »

At Tripic er ute og klager blir litt dobbelt moral, en spiller som hele tiden driver med skittent spill
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Sulliken »

Det kan ilegges karantene i etterkant på rødt kort-situasjoner hvis ikke dommeren får det med seg under selve kampen..

I fotballrunden dro de fram et eksempel med Bamba. Etter en duell der begge spillerne ligger, plantet Bamba albuen i ansiktet til motspilleren. Ingen reaksjon fra dommer, men ble ilagt 4 kamper karantene i etterkant.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Pondus »

Nå mener Gauseth at Saltnes skal anmeldelse. Snakker vi politi her? Samtidig slenger han et spark til Glimt med sin verdibaserte ledelse lyger på TV. Uansett hva man mener om Saltnes sitt kne så er dette latterlige uttalelser. At glimt har en annen oppfattelse av situasjonen er ikke noe revolusjon. Det ser vi i alle situasjoner i alle kamper at når et lag blir konfrontert så har man en annen oppfatning. Var det med vilje eller mistet han balansen? Aner ikke. Sitter ikke med svarene, men at Gauseth benytter sitt fora han har fått til fulle det er sikkert.
Det jeg generelt reagerer på med alle slike eksperter er at de er innleid som fotballexperter og kun det. Dette innebærer å uttale seg om faget fotball. Det gauseth uttaler seg om er føleri og meninger om hvordan KK og klubben skal opptre. Der er han ikke ekspert, men kommer kun med meninger som en hvilken som helst debattant på fridiskusjon.no.
Det er jo bra med temperatur i norsk fotball da.....
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by geirminator »

Situasjonen med Saltnes isolert sett er uakseptabel, og bør nok straffes med noen kampers karantene. Og kanskje bør han revurdere kapteinsrollen sin for en periode fremover? Ikke akkurat forbilledlig oppførsel, og det tror jeg egentlig han skjønner selv.

Så skal det legges til at årsaken til at denne situasjonen skjer er hårreisende svak dømming, og jeg blir rimelig provosert av at 1) dommeren i ettertid ikke tar selvkritikk for sitt valg i 'å legge lista høyt' tidlig i kampen, og 2) at Tripic og Berisha går ut i riksmedia og anklager Glimt for å være usportslige. Noe som langt på nært er like alvorlig som det Saltnes gjør, men minst like usmakelig.

Men dem om det.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by MhepA »

Jeg mente først at det så ut som et uhell, men etter å ha sett reprisen mange ganger så føler jeg det blir helt rett å gi Saltnes karantene, blir fort tre kamper.
Også mener jeg at Knutsen og resten av teamet må ta en ordentlig alvorsprat med Saltnes. Han begynner virkelig å terge på seg hele fotballnorge. I går spilte han i tillegg helt ræva.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Garrincha »

Gauseth er bare en liten kødd som har fått seg et mikrofonstativ og er forøvrig den siste som skal uttale seg om sutring etc. Mener han virkelig at Saltnes burde politianmeldes? Gutten trenger i såfall både verge og støttekontakt. Han kan umulig være i stand til å ta vare på seg selv, for det blir bare latterlig.

Forøvrig så tenker jeg èn kamps karantene er en passende straff til Saltnes. Han handler i spontan affekt, ikke ulikt Tripic's etterslengende hodespark på Larsen. Totalt uenig i at Saltnes skal ha en "pause" fra kapteinsrollen. Saltnes skjønner at han ikke burde gjort det og kommer til å lære av dette som alt annet, helt garantert.
Last edited by Garrincha on Mon Apr 25, 2022 9:15 am, edited 1 time in total.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Sven-Rune »

Re geirminator: Ferdig med Saltnes, men som du sier at det er de to mest usportslige spillerne som kommer med de uttalelsene er jo helt på trynet! Jeg oppfatter dem dit at de var heldige som fikk situasjonen med Saltnes og brukte " Angrep er det beste forsvar". Det blir jo liksom for dumt å komme med ja men.... etter den situasjonen.
Jeg har likt Viking, men etter de to siste kampene ender de på "hatlista". Maken til mangel på Fair Play, med de to i spissen, samt sparke bort ballen, stille seg i veien ved frispark og uthaling av tid generelt. Bevisste handlinger fordi at de vet at Glimt ønsker å holde ballen i spill, og spille raskt.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Garrincha »

Knutsen skjønner heldigvis at det er totalt unødvendig med noen "alvorsprat" med Saltnes. Saltnes forstår denne situasjonen godt. Selvsagt skal han heller ikke benkes, vi trenger å få spilt han i form slik at han kan yte sitt beste for klubben.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Pondus »

Saltnes sier jo noe essensielt. Om denne situasjonen skal ettergås med lupe så kan hele kampen ettergås. Nok situasjoner i kampen for det. Det latterlige med dommerens såkalte harde linje er jo å bestemme hvor faktisk grensen går. Både Tripic og veton hadde aktive albuer og flere etterslenger. Disse ble ikke tatt. Samtidig får Boni kort for at hånda havner i ansiktet på Vikingspilleren. Boni ser ingenting hvor hånda er i forhold til Vikingspilleren og vikingspilleren bøyer seg samtidig ned. Samtidig gjør vikingspilleren maks ut av situasjonen.
Blir sannsynligvis ikke noe karantene på Ulrik etter dette. Om glimt skal "vinne" "følefotballnorge" og få Gauseth etc. Blid så kan de gi Saltnes "karantene" internt. Om det gjøres får jo tiden vise...
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by mortsto »

https://www.nettavisen.no/sport/patal ... 3424268723

Påtalenemda kikker på Saltnes-saken.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Kesseboy »

Pondus wrote: Mon Apr 25, 2022 10:08 amBlir sannsynligvis ikke noe karantene på Ulrik etter dette.
Vurderer å ta det veddemålet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Knuta »

Blir nok 3 kamper. Synd at han mister cup finalen, samt LSK og TIL. Klønete og dumt av Ulrik.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Kesseboy »

Hvordan er presedensen på dette, egentlig? Har inntrykk av at terskelen er enormt høy for å gjøre noe slik?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Gvandreassen »

Håper denne kompetente påtalenemda også ser på bøllene Viking har på topp. Nok å ta av der også du.

Trist for Ulrik, men til syvende og sist hans egen feil.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Veni »

Kesseboy wrote: Mon Apr 25, 2022 10:40 am Hvordan er presedensen på dette, egentlig? Har inntrykk av at terskelen er enormt høy for å gjøre noe slik?
Vi kan jo spørre Morten Fevang
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by G-s-enz »

Mulig presedensen er høy men når media går ut som de gjør her legger det ett visst press.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Knuta »

Vi er vel alle enige om at Viking spilte grisete og bøllete og burde hatt tidlig kort på Berisha og Tripic . Men det forsvarer ikke den tåpelige reaksjonen til Saltnes og unnvikenheten fra KK. Håper Glimt tar tak i dette slik at det roer ned gemyttene.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Garrincha »

Idiotisk av Saltnes men gjort er gjort. Må bare lære av feilen. Nå er ikke jeg ekspert men jeg synes eventuelt tre kamper er altfor strengt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply