Spillertråd: Ulrik Saltnes

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by jonsnow »

Var store steg i riktig retning den kampen, bra med målpoeng, men banespillet er fortsatt mange hakk under det han er på i god form så gleder meg til litt sener når hele laget er der vi veit de kan være
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by J I P »

Når lukten av Europa dras inn i neseborene og blander seg med Eliteserien da våkner Ulrik.

I 5-0 seieren mot Jerv lørdag sto han for 3-0 scoringen til Glimt etter et nydelig fremspill fra Brice som i trekket før fikk pasningen fra Elias.
https://highlights.eliteserien.no/playl ... 9c7f0rxx0a

Ulrik var også nest siste Glimtspiller på Pelle sitt første mål. Hadde det ikke vært for et glidende forsøk på avklaring fra Jerv sin forsvarer så hadde nok Pelle satt ballen direkte i mål og da hadde Ulrik blitt godskrevet med en assist på den.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by jonsnow »

Mulig ute med kneskade i år også. Begynner å bli tynt på midtbane som skulle være vår sterkeste lagdel

https://www.an.no/ulrik-med-skinne-ette ... -4-1631597
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Kesseboy »

Fikk flashback til CSKA-kampen i den situasjonen. Skremmende likt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by jonsnow »

MR undersøkelse på Ulrik, lover ikke godt når legen har undersøkt og ber om MR og i hvertfall ikke vill uttale seg om den eventuelle skaden. Ikke snakkesalig om Ola sin skade heller. Grr litt info kan man da få. Hater å ikke vite noe og må sitte å tenke alt mulig slags versjoner. Gi oss heller at han er ute i 2 måneder minimum eller noe sånt.

https://www.an.no/glimt-legen-om-skaden ... -4-1631989
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Novi »

Tror det høynende budet på Eriksen sier det meste om Ulriks kne :-/
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by jonsnow »

Da er Ulrik tilbake i vanlig trening, godt man ikke svidde av 15 mil på Eriksen!

https://www.an.no/sjefen-om-saltnes-ska ... -4-1632556
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by mortsto »

Fantastiske nyheter. Eriksen presentert med en 4,5 årskontrakt nå. Glad vi tapte den budkampen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by J I P »

7-0 over Odd etter ca 78 minutter ved Ulrik.

Image
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Garrincha »

Hvordan blir det fremover for Saltnes? Albert Grønbæk er hentet for en gigantisk sum og kommer mest sannsynlig å få mer og mer spilletid på venstre indreløper. Skal Knutsen da benke sin høyre hånd Ulrik, kommer virkelig det til å skje?

Planen til Glimt er kanskje å selge Hugo Vetlesen etter sesongen, og da vil det på nytt være en ledig indreløperplass. Ingen ønsker selvsagt at Hugo skal gå, men skal vi tjene litt på han så må han selges etter sesongen hvis han ikke forlenger kontrakten.

Jeg tror det er lite aktuelt å sette Ulrik som stopper nå. Vi har veldig god dekning i denne posisjonen. Skal jeg tippe så tror jeg det blir litt rullering på indreløperplass i høst. Jeg tror denne rulleringen også kan innbefatte Hugo. Og det er kanskje ikke så dumt for det blir en meget hektisk høstsesong.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Nordlys »

Terningkast 1 mot TIlL og store deler av sesongen.

Terningkast 6 post match-intervju til han å være. Ydmykt og null arroganse å spore. Bra.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Novi »

Enig, overraskende intervju.

Forventer ikke at han setter seg selv ut av laget, men en solid runde på hvordan man går inn i kamper trengs. Og Saltnes skal da være hærfører og innsatsleder.
Una mas cerveza.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Zann »

Håper han finner ut av det. Han har ikke vært den samme etter skaden i fjor høst, men i dag så han helt resignert ut utover kampen. Han er på mange måter personifiseringen av Glimts framganger de siste årene. Jeg håper og tror han kan få rettet opp dette, både for seg selv og laget.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Gvandreassen »

Mer Mannsverk? Synes Ulrik, i likhet med andre, ser sliten ut. Nå så ikke jeg kampen i dag, men har sett plenty andre denne sesongen. Mener KK har et ansvar for hvordan man ivaretar spillerne. En type som Ulrik kommer alltid til å si at han er klar for kamp. Det er Kjetil sin jobb å se når han ikke er det.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Novi »

Enig. Må være noe i dynamikken i spillergruppa utenfor banen som vi ikke ser, som holder ham inne. For på samme måte som at Hagen har spilt seg ut syns jeg Saltnes har det. Som mange har sagt før, han krever en Bjørkan på sin side og blir avslørt når han egentlig må legge ned en større jobb selv.
Una mas cerveza.
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Kvass »

Fryktelig barnslig svar av Ulrik Saltnes på spørsmål om hva han synes om Trond Olsens kritikk av hans prestasjoner den siste tiden. Olsen er som kjent nå ekspert for Avisa Nordland.

Dagbladet skriver:
"- Alle i Bodø og Glimt vet at Trond Olsen misliker meg, misliker Kjetil Knutsen. Det har vi alle visst siden han forlot oss. Nå er det bare AN som har bestemt seg for å gi ham et talerør, svarte Saltnes med et glimt i øyet."
(https://www.dagbladet.no/sport/svarer-p ... g/77182426)

Glimt i øyet eller ei, hadde satt mer pris på et kjedelig svar av typen "Enhver står fritt til å mene hva han vil" eller noe slikt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Kesseboy »

Jeg synes Ulrik framstår som prega av noe. Jeg vet ikke helt hva «noe» er, eller om jeg bare lider av viderekomment confirmation bias. Men jeg synes det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Vix »

Det kan jo være. Et eller annet personlig. Men barnslige svar har Ulrik alltid gitt, i gode og onde dager. Det er en del av Ulrik-pakken, og det synes jeg er greit.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by mortsto »

Det kan jo hende at den misnøyen med prestasjoner og status som "Knutsen-kjæledegge" som ofte fremsettes her, også har nådd hans ører, så da er det lett å gå i forvarsmodus.
Et barnslig svar, men når det er sagt, det lille jeg har hørt av Trond Olsen som ekspert, sier meg at han er en lettvekter uten særlig kunnskap eller fotballhode. One trick pony på banen, no trick pony som kommentator?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Kesseboy »

Jeg har meninger om Olsen som ekspert, men dette er ikke tid og sted.

Men vi er vel enige at fra og med 2017, så er en Ulrik som forsvinner ut av kampene og kjefter på dommerne gjennom hele kamper, ikke ser ut som vant stil?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Nordlys »

Det er vel ingen av AN-gutta som er veldig overbevisende på det fotballtaktiske, men synes hvertfall Olsen ganske ofte er på linje med det som er konsensus hos de fleste supportere.

Joachim Kildal er jo den klart beste "eksperten" de gangene han er med, men han har sjelden veldig sterke meninger om hver enkelt spiller.

Det er jo svar som dette som gjør at AN ikke tør å gjøre annet enn å være på lag med hele tida. Synes det virker om en overraskende skjørhet når han tar kritikken sånn. Er det fordi han føler seg litt på defensiven internt allerede?
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Kvass »

Hvorvidt Trond Olsen er kompetent i ekspertrollen sin eller ikke, tenker jeg er irrelevant. Han er ansatt for å synse om Glimt, og man kan like meningene hans eller ikke. Men jeg synes ikke det er greit å gå løs på avsender (Olsen) snarere enn å kommentere på avsenders budskap, og jeg mener man bør kunne forvente mer av en frontperson i en klubb som ønsker å fremstå som seriøs og profesjonell i alle ledd.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by tjongs »

Saltnes begynner å bli mer og mer lik seg selv slik han var i alle år frem til han hadde tenkt å legge opp.
Tror Bergs gjeninntreden som kaptein kan være et første steg på den lange vegen det er for Knutsen å skulle vrake Saltnes til en kamp.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Vix »

Det går fort opp og ned fotballen, også utenfor banen. Terningkast 6 for post match-intervju for få dager siden, mer og mer lik sutrepaven han var før 2017 få dager etter, fordi han kommer med en kommentar om Trond Olsen. Som Kvass antyder, det er vel bedre med kjedelige A4-svar, så slipper vi å ha noe utenomsportslig å diskutere.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by JHA »

Det han sier om Olsen stemmer jo, problemet er bare timingen. For akkurat nå kan det se ut til at Olsen har et poeng :skål
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Post Reply