Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Mr Bean »

Burde klare en tre-poenger her eller ???

:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by poteten »

Er veldig glad for at Sandefjord tok ut hele registeret sitt mot Kongsvinger (3-0). Det gjør at de ikke har det seierspresset på seg i Bodø.

Tror for øvrig ikke på at Glimt holder et topp 3-nivå i Adecco, derfor tror jeg det blir 1-1, eller et knepent tap. Forsvaret er ruskete i seg selv, men vi har enorme backproblemer om vi skal være en seriøs utfordrer til Tippeliga-plass.

Drømmen er selvsagt seier, men er realistisk.
Kritisk
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Masinga »

Dersom Glimt har til hensikt å rykke opp, må slike kamper vinnes.
Masinga
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Masinga »

Kampen vises forresten på TV2 Zebra.
Masinga
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by ingen87 »

Hærlig med tidlig kampstart! Da blir det ikke for sent å se kampen, for deretter kjøre til Mosjøen etterpå! :) :glimt

I'll be there!
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by ingen87 »

Masinga wrote:Kampen vises forresten på TV2 Zebra.
Hyyssj, ikke så høyt.. Huff, da blir det nok lite folk på Myra :(
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by gavharr »

Sandefjord SKAL slås... Hjelper ikke å vinne adecco med kun Jo Sondre Aas :P
Skjønner ikke hvordan folk her på forumet får seg til å si at Glimt ikke holder opprykksnivå, men samtidig frykter lag som Sandefjord og Kongsvinger. Dette er lag som jo har gått på større smeller enn oss. Men dem hadde sikkert bare uflaks da.... 8)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by poteten »

Kongsvinger ser jeg på som en kvalikutfordrer. Start og Sarpsborg er de to suverene favorittene i mine øyne, mens Sandefjord, Bodø/Glimt, HamKam, Ranheim og Kongsvinger følger i "kvalikutfordrerpulja".
Kritisk
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Masinga »

ingen87 wrote:
Masinga wrote:Kampen vises forresten på TV2 Zebra.
Hyyssj, ikke så høyt.. Huff, da blir det nok lite folk på Myra :(
Bare en opplysning til oss som ikke bor i Bodø og omegn!
Masinga
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by eiriksin »

poteten wrote:Kongsvinger ser jeg på som en kvalikutfordrer. Start og Sarpsborg er de to suverene favorittene i mine øyne, mens Sandefjord, Bodø/Glimt, HamKam, Ranheim og Kongsvinger følger i "kvalikutfordrerpulja".
Du ser tydeligvis noe som ikke jeg ser. Hvordan får du Start og Sarpsborg til å bli suverene favoritter? Av de andre Lagene er det bare Ranheim som har imponert meg (litt). De er ikke dårligere enn Start og Sarpsborg. Vi ble nummer 5 i fjor, ta å sammenlign fjorårets førsteelver med årets. Tør påstå vi er vesentlig bedre. Husk også at 7 av de som startet på onsdag ikke var med i førsteelveren forrige sesong. Vi mangler utrolig lite for å være soleklar #1; Litt bedre samspill i forsvar og litt mer tradisjonelt glimtvingspill. De prøvde vel å forsterke siden til Jim Johansen rett før seriestart med en hurtig vingback av høy klasse? Regner med vi forsterker neste overgangsvindu. Det er i mine øyne det eneste dette laget mangler i forhold til å holde brukbart tippeliganivå.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by gavharr »

Sandstø synes vi er gode iallefall :D
http://www.sandefjordfotball.no/Default ... =2&Id=3832
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by eiriksin »

Sandstø har rett. Se på toppnivået forrige sesong og prøv å se potensialet vi har i år. Bedre posessionspill gjør oss mindre avhengig av forsvaret. Tror det er Staurvik som står bak det der. Han er jo gammel midtbanespiller.
Last edited by liverglimt on Fri May 18, 2012 2:27 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by RaymondEngmark »

eriksin: Det der er typisk supporter-prat, og det samme sier nok supporterene til en håndfull av andre lag i divisjonen også. Vi er gode nok på de fleste plasser, men vi er ikke suverene på en eneste plass. Ingen av våre spillere er åpenbart for gode for Adecco, og enkelte er bare for aspiranter å regne enda.
Kristatistisk
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by eiriksin »

Forskjellen mellom TL og Adecco er for liten til å være så suverene. Sannes-Ulf og Hønefoss rykket opp i fjor dominerte på ingen måte adeccoligaen, men hevder seg bra i Tippeligaen i år. Sistnevnte slo vel RBK her om dagen? På slutten av sesongen har vi nok tatt mange steg.
Last edited by liverglimt on Fri May 18, 2012 4:06 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Glimtfan »

eiriksin wrote:
poteten wrote:Kongsvinger ser jeg på som en kvalikutfordrer. Start og Sarpsborg er de to suverene favorittene i mine øyne, mens Sandefjord, Bodø/Glimt, HamKam, Ranheim og Kongsvinger følger i "kvalikutfordrerpulja".
Du ser tydeligvis noe som ikke jeg ser. Hvordan får du Start og Sarpsborg til å bli suverene favoritter? Av de andre Lagene er det bare Ranheim som har imponert meg (litt). De er ikke dårligere enn Start og Sarpsborg. Vi ble nummer 5 i fjor, ta å sammenlign fjorårets førsteelver med årets. Tør påstå vi er vesentlig bedre. Husk også at 7 av de som startet på onsdag ikke var med i førsteelveren forrige sesong. Vi mangler utrolig lite for å være soleklar #1; Litt bedre samspill i forsvar og litt mer tradisjonelt glimtvingspill. De prøvde vel å forsterke siden til Jim Johansen rett før seriestart med en hurtig vingback av høy klasse? Regner med vi forsterker neste overgangsvindu. Det er i mine øyne det eneste dette laget mangler i forhold til å holde brukbart tippeliganivå.
Tja, vi har erstattet Haukås med en som er bedre, mens erstatteren for Berntsen foreløpig er noe svakere. Totalt sett så er likevel midtbanen noe bedre enn i fjor p.g.a større bredde og en bedre sammensetning. Fremover, er vi et hakk bedre fordi Braathen virker friskere enn Khalili. Bakover er vi vesentlig svakere, både høyre og venstreback er svakere enn i fjor og midtstopperne er svakere pdd (noe av dette skyldes skader). Totalt sett vil jeg påstå at vi er styrket offensivt, selv om bidraget fra back er mindre. Defensivt er vi klart svakere over hele linja pdd.
Totalen for Glimt bør være noe bedre, men vi har foreløpig til gode å se noe som tydelig gjør oss til opprykkskandidat. Vi har tatt det vi bør forvente av poeng hittil, verken mer eller mindre. Sandefjord hjemme bør vi nok slå, i alle fall ta poeng fra, om vi skal ha ambisjoner om direkte opprykk.
Start og Sarpsborg bør være favoritter til direkte opprykk, mens vi kommer i en klasse bak sammen med 3-4 andre klubber. Vi må løfte oss spillemessig skal vi rykke direkte opp.

Nå er det vel dessverre slik at avstanden mellom tippelgaen og adeccoligaen fortsatt er liten. Vil derfor tro at vi fort kunne klart oss sånn noenlunde med omtrent det laget vi har i dag, dessverre.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by eiriksin »

Midtbanen er såpass god defensivt at forsvaret er bedre enn i fjor. På backene er vi kun svekket offensivt. Midtbanen er skadefri i år og angrepet er mye bedre. Det eneste vi mangler mot topplagene er mer fart på høyre ving og det så vi mot Ham-Kam. Da skal vi være bedre enn Start også. Jeg er helt enig i at Sandefjord må slås, men det Bør vi klare
:-)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Kesseboy »

Midtbanen er ikke bedre defensivt enn at det var den som svikta da vi tapte mot Hødd. Både TUIL og Bryne fikk noen skumle gratispass av midtbana også. Knarvik er knallgod, synes CB er god, men ikke like god som i fjor, og Papa har igrunn til gode å imponere meg skikkelig. Ser potensialet, og det er langt igjen til han presterer på det nivået.

Har bare sett Glimts hjemmekamper så langt i år, men synes det virker som om laget har litt vanskelig for å "sette" seg. Jeg klarer ikke å se at det fungerer så bra som det bør. Avventer dermed spent kampen mot det som må kunne sies å være det beste laget vi har møtt så langt i år.

Ang. kvaliteten til Glimt vs. andre: Når vi er i adeccoligaen er det langt mindre informasjon om spillerne på de andre lagene som ikke er profiler. Spør meg om én spiller på Kongsvinger, og jeg er i øyeblikket blank. Hadde vi vært i Tippeligaen hadde det nok vært lettere å få både se og lese om motstanden. Tror nok derfor at vi vurderer laget vårt langt bedre enn det er jamfør mostanden, siden vi føler at vi vet hva våre spillere er gode for: Noen ønsker seg Viljar Nordberg inn på laget så fort som mulig når han er klar igjen. Ta da f.eks. Sandefjords Ørjan Røyrane. Hvordan er han i forhold til noen av våre spillere? Når jeg stiller meg det spørsmålet, så må jeg jo også lure på hvor mange "sørpå" som vet noe som helst om Viljar Nordberg (i den grad de er sammenliknbare)?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by RaymondEngmark »

Kesseboy:

Det jeg mente, men du utbroderte det litt bedre :)
Kristatistisk
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by eiriksin »

Det som skjedde mot Hødd og Bærum tror jeg var arbeidsuhell og skyldtest at laget ikke var godt nok samspilt. Jeg mener vi er opprykkskandidat, men det forutsetter at vi slår Sandefjord.
Last edited by liverglimt on Fri May 18, 2012 7:23 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by ecke »

Glimtfan wrote:Nå er det vel dessverre slik at avstanden mellom tippelgaen og adeccoligaen fortsatt er liten. Vil derfor tro at vi fort kunne klart oss sånn noenlunde med omtrent det laget vi har i dag, dessverre.
Her tror jeg du tar veldig feil. Hønefoss og Sandnes-Ulf har begge ca 8 nye spillere i stallen, men jeg tror likevel at de får det vanskelig utover i sesongen. B/G trenger mange nye spillere for å klare seg i Tippeligaen er jeg redd, og jeg tror det må kvalitet inn i stallen for å klare opprykket.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by eiriksin »

Tror vi får diskutere etter kampen på søndag :-)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by MhepA »

ecke wrote:
Glimtfan wrote:Nå er det vel dessverre slik at avstanden mellom tippelgaen og adeccoligaen fortsatt er liten. Vil derfor tro at vi fort kunne klart oss sånn noenlunde med omtrent det laget vi har i dag, dessverre.
Her tror jeg du tar veldig feil. Hønefoss og Sandnes-Ulf har begge ca 8 nye spillere i stallen, men jeg tror likevel at de får det vanskelig utover i sesongen. B/G trenger mange nye spillere for å klare seg i Tippeligaen er jeg redd, og jeg tror det må kvalitet inn i stallen for å klare opprykket.
Enig. Om jeg ikke ser forbedringer snart, må jeg nok dessverre si at det må komme et helt nytt forsvar om vi skal klare å holde oss der oppe.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Shredd »

Sandefjord er jo et lag Glimt vanligvis gjør det bra mot, har vel kun tapt mot de på La Manga. Husker spesielt nedrykksesongen 09, da var Sandefjord det desidert dårligste laget som gjestet Aspmyra det året. Hvordan de klarte å mobilisere og redde plassen det året forstår jeg fortsatt ikke.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by mortsto »

Måtte kikke på 2009-kampen, og det slo meg hvor utrolig frisk Stensland var i den kampen, og hvor annerledes Glimt spilte.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by RaymondEngmark »

Tidligere Glimt-fotball var bedre, mere underholdende og mere effektiv. Hvorfor vi skulle bytte fordi Kåre Ingebrigtsen var en dårlig trener er og vil være en gåte for meg.
Kristatistisk
Post Reply