Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Vimes »

poteten wrote:
-list wrote:Enig med byttene. Hvem er opprykkskandidater da, hr. potet? Start?

Jeg mener rent stall- og lagmessig er det mer kvalitet i Start og Sarpsborg08-troppene. De er de soleklare "rett opp"-kandidatene. Glimt, Sandefjord, Kongsvinger, HamKam og Ranheim utgjør de som fighter om kvalikplassene (tre av dem).

At Glimt etter en god run med det som nå blir 5-2-1 på de åtte første skal bli lansert som en solkeklar opprykkskandidat er å be om å bli skuffa når realitetene utover sesongen kommer inn. At vi avga poeng mot Hødd og Bærum tilsier heller ikke at vi har det som skal til for å rykke direkte opp. Vi får se når Kristiansand er besøkt :) Kan jo hende vi overrasker.

Det var mange, inkludert meg, som holdt Glimt som opprykkskandidat før sesongstart. Følgelig er resultatene til nå som forventet og ikke en del av en "god run".

Frykter Ingen av dine oppryksfavoritter og anser Glimt som gode nok til å slå begge lag på både hjemme og bortebane.
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Zero »

:glimt :skål :glimt
Stian Sommerheim
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Nilzo »

Idag ble jeg imponert, først og fremst av 3 ting; effektiviteten, det gode pasningsspillet og DGH! Bra jobba!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Kesseboy »

4-0 og resultatmessig overbevisende seier mot et lag som av mange antas å være på nivå med oss. Spillemessig tidvis veldig solid, får inntrykk av at man vinner stort på en ganske middels dag. Fortsatt er jeg ikke hoppande glad. Hva er galt med meg?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by gavharr »

Det er bare fordi, kesse, at også du synes 5-0 klinger bedre enn 4-0...
Men vi kan ærlig talt ikke klage så veldig idag ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by bjornage »

Årsbeste! Finner ikke noe å klage på egentlig. Vi dominerte matchen, Sandefjord var tannløse. Selv matchvekta til Jim kom til sin rett da han lett sendte Brix i bakken før 3-0. Veldig positivt, veldig bra. Ser ut som dette kan bli en veldig fin sesong.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by -list »

Da ryker Start på et tap mot Mjøndalen, Kongsvinger får Bank av Ranheim og Glimt er nr. 1 på tabellen, nr 1 på målforskjelltabellen og har færrest baklengsmål. Synd vi ikke fikk inn det femte målet, siden vi da ville vært fremst også på scorede mål.

Alt i alt ser ting veldig bra ut etter åtte kamper.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by RaymondEngmark »

Er av en eller annen merkelig grunn begynt å komme på nivå med Kesseboy med mange meninger. Jeg er heller ikke hoppende glad, skjønt jeg er heller ikke negativ. Pilene peker i rett retning etter de siste par kampene, og dette viser bare at vi kan være blandt kandidatene, ikke at vi er det. Derimot ville et tap på hjemmebane kanskje sagt det motsatte.

Holder vi trykket oppe i en 3-4 runder til, og fortsetter med god fotball, da kan vi begynne å være optimister. Men det er fremdeles bare to lag som rykker direkte opp, og Glimt er bare en outsider. Noe som er helt naturlig.
Kristatistisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by gavharr »

Faktum er at vi leder serien, og poengene her er det viktigste.
Start taper 3-0 mot MIF, og hadde det vært oss, så hadde herr Engmark og hans likemenn helt klart brukt det som et argument for hvor lite av en opprykkskandidat vi er.
Greit å være kritisk, men å ikke kunne anerkjenne at per idag så ER vi faktisk en av de heteste opprykkskandidatene, det er bare dumt.

Great at vi tapte poeng mot Bærum, det var første seriekamp. Hadde vi tapt mot Bærum nå i åttende serierunde, så hadde jeg vært mye mer bekymret og kritisk selv.
Nå ser vi konturene av et Glimt-lag som begynner å sette seg. Vi har mange som kan skåre mål, og vi er solide defensivt.

Stallen vår er fullt på høyde med både Sarpsborg og Start, og den eneste grunnen til at mange mener dem er bedre, er fordi dem var oppe i fjor.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Glimtfan »

Dette er et veldig positivt resultat, jeg sa vel før de 3 tøffe kampene mot HamKam, Sandefjord og Start, at vi burde ha minst 4 poeng, nå har vi det, da er vi minimum "i rute". Tar vi med kampen mot Bryne, så har vi faktisk møt 3 lag på rad nå som vi typisk har utfordringer mot.
Noe som også er hyggelig, er at vi nå scorer jevnt godt med mål og faktisk sammen med Ranheim har sluppet inn færrest mål.

Når det er sagt, så har også Sarpsborg og i grunn Start flyt. Start fikk en "down" etter storseieren mot Notodden, jeg tror de reiser seg og de er favoritter hjemme mot oss.
Slik det ser ut nå, bør Glimt sammen med Sarpsborg og Start + muligens Ranheim, være de som kjemper om opprykk. Lag som Sandefjord og HamKam kan selvfølgelig melde seg på, hvis de får en form og lagene foran dupper litt av. Men i motsetning til i fjor og året før, er det flere av favorittene (inklusive oss) som har flyt helt fra starten av.
Vi har full pott hjemme samt 5 poeng borte, det er opprykkstakter over det, selv om snittet hjemme selvfølgelig vil gå ned etter hvert.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by eiriksin »

Det har skjedd noe med Glimt. Syns vi har blitt mer stabile og roter veldig sjelden bort poeng. Den eneste utfordringen er å tette igjen forsvaret fullstendig. Klarer vi det så rykker vi rett opp og forblir i Tippeligaen (trenger selvfølgelig forsterkninger, men ikke så mange).
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Cheese Smirnoff »

poteten wrote: Jeg mener rent stall- og lagmessig er det mer kvalitet i Start og Sarpsborg08-troppene.
[...]
At vi avga poeng mot Hødd og Bærum tilsier heller ikke at vi har det som skal til for å rykke direkte opp.
Start har det som skal til for å rykke opp, selv om de ryker kraftig mot Mjøndalen, mens Glimt har det ikke når de kjører over Sandefjord? :tenk

Alle topplag i Adecco ryker iblant mot smålagene, det vet vi etter alle disse årene i divisjonen. Ifjor hadde vi en katastrofal start men klarte allikevel til slutt å ende opp nært toppen. Plukker man poeng jevnt og trutt gjennom sesongen klarer man seg godt med et par tap mot bunnlagene, særlig hvis man tar 3 poeng mot topplagene som innbyrdes har spilt mye uavgjort. Jeg håper for all del at det ikke blir "vi tenker ikke opprykk" og "Start og Sarpsborg er favoritter" fra Glimt nå. Jeg forventer knallhard tro og satsing på tabelltopp ut året og klare signal fra klubben om at det er kun det som gjelder nå. Uavgjort eller seier mot Start i neste runde vil forsterke favorittstemplet, og det presset skal Berg, Knarvik, Braathen-brødrene og Johansen kunne vokse under og dra med seg resten av spillerne!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by RaymondEngmark »

Det er kort i mellom himmel og helvete - det er ikke så lenge siden vi underpresterte flere kamper på rad. Vi kan ikke bare se på tabellen, for da må vi regne med Ull/Kisa som en seriøs utfordrer.

Men det går fremover og jeg er ikke negativ. Men om vi får to tap på rad nå, så er alt snudd på hodet igjen. Men er fremdeles ikke enig i at vi er en klar opprykkskandidat.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Cheese Smirnoff »

RaymondEngmark wrote:Vi kan ikke bare se på tabellen, for da må vi regne med Ull/Kisa som en seriøs utfordrer.
Dèt kunne man jo si om Sandes Ulf ifjor. Plukker man poeng så er man en seriøs utfordrer i Adecco. Fortsett vi med ett tap pr åttende kamp hele sesongen igjennom så rykker vi opp, så enkelt er det.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by RaymondEngmark »

Jeg mener Sandnes Ulf var unntaket som bekreftet regelen. Uenig?
Kristatistisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by poteten »

Cheese Smirnoff wrote:
poteten wrote: Jeg mener rent stall- og lagmessig er det mer kvalitet i Start og Sarpsborg08-troppene.
[...]
At vi avga poeng mot Hødd og Bærum tilsier heller ikke at vi har det som skal til for å rykke direkte opp.
Start har det som skal til for å rykke opp, selv om de ryker kraftig mot Mjøndalen, mens Glimt har det ikke når de kjører over Sandefjord? :tenk

Alle topplag i Adecco ryker iblant mot smålagene, det vet vi etter alle disse årene i divisjonen. Ifjor hadde vi en katastrofal start men klarte allikevel til slutt å ende opp nært toppen. Plukker man poeng jevnt og trutt gjennom sesongen klarer man seg godt med et par tap mot bunnlagene, særlig hvis man tar 3 poeng mot topplagene som innbyrdes har spilt mye uavgjort. Jeg håper for all del at det ikke blir "vi tenker ikke opprykk" og "Start og Sarpsborg er favoritter" fra Glimt nå. Jeg forventer knallhard tro og satsing på tabelltopp ut året og klare signal fra klubben om at det er kun det som gjelder nå. Uavgjort eller seier mot Start i neste runde vil forsterke favorittstemplet, og det presset skal Berg, Knarvik, Braathen-brødrene og Johansen kunne vokse under og dra med seg resten av spillerne!
Men premissene for Adecco 2012 er at Glimt ikke er en direkte opprykksfavoritt. Kun en outsider.
Kritisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Cheese Smirnoff »

Raymond Engmark wrote:Jeg mener Sandnes Ulf var unntaket som bekreftet regelen. Uenig?
Løv-Ham var isåfall det første unntaket som bekreftet regelen i 2010, som kom på kvalikplass det året, riktignok langt bak direkte opprykk men allikevel en seriøs utfordrer til opprykk. De plukket også jevnt med poeng, selv om de tapte hele 11 kamper. Ikke minst Sarpsborg 08 som rykket opp var en outsider.

Jeg forstår godt at det er tidlig å snakke om at Glimt skal cruise gjennom sesongen, og at fallhøyden kan bli enda større, men når vi leder tabellen og har en stigende formkurve så må klubben tåle å være favoritter. Knarvik kom til Glimt for å rykke opp, det samme gjorde Christian Berg i sin tid, Vegard Braathen og Tom Erik Nordberg. Det er dette de vil, og da takler de å være favoritter og forhåpentligvis vokser de enda mer under trykket.
Last edited by Cheese Smirnoff on Sun May 20, 2012 9:46 pm, edited 1 time in total.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by bjornage »

Med investeringene som ble gjort skulle det bare mangle at vi er å regne med i opprykksstriden og vi har ikke sett noe denne sesongen som har vist at vi er dårligere stilt enn noen av de andre lagene i divisjonen.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by kimbo »

Noen som tror vi kan forvente rundt 1000 medgangsupportere til neste kamp?
Positivitetsmafian
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by RaymondEngmark »

Nei, nei og atter nei. Det er greit så lenge vi kan innrømme at det er supporter-mambo-johambo det prates og at selvfølgelig skal Glimt vinne Adecco, gult er kult, nord er opp og så videre.

Men hvor er de seriøse argumentene? Det vi har prestert med i år er uavgjort borte mot Kamma og en knallgod seier hjemme med Sandefjord. De foregående kampene har enten vært som forventet eller under forventet.

Vi kan snakke om spillerstall, budsjett og satsning så lenge vi bare orker, men det nytter ikke å sitte inne i en boble å prate om det. Start har bedre spillerstall på papiret og større budsjett, mere tilskuere og what not.

Vi har begge beina plantet SOLID i adeccoligaen. Hvert jævla år så har halvparten av dette forumet trodd at i år blir det gul høst, alt snur og vi knuser all motstand. Men nårtid sist skjedde det?

Altså jeg begriper at vi er her for å skape en gul blest rundt klubben, men la det nå så være på et optimistisk grunnlag. Det er alt for mange faktorer som taler i mot Glimt i det lange løp.

Et god eksempel er bredden i stallen. En skade i forsvarslinja nå er nærmest katastrofal. Midtbanen mangler også gode alternativer. Vi må slutte å tro at Viljar Nordberg og Ulrik Berglann er nesten det samme som Markus Henriksen, det er LANGT i fra sannheten. Vår stooore juvel og fotballgud Daniel Berntsen ble veid til fjærvekt på midtbanen til RBK.

La oss sette ting i sammenhegn! Dette har jeg sagt før og kan si det en million ganger til: folk i Kristiansand vet knapt hvem noen av våre spillere er. Om noen!
Kristatistisk
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Ville Lehtinen »

Vi leder Adeccoligaen. Det har vi, så vidt meg kjent, aldri gjort før forrige helg. Det synes jeg er et godt tegn.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by FSHelgeland »

Raymond! Nå er du ingen realist lenger, i mine øyne så er du nå en surmaget pessimist. Nå må du våkne opp litt... Selvfølgelig er vi en av kandidatene til opprykk. Det er klubbens uttalte målsetning, vi har kjøpt inn spillere som skal matche dette. Braathen x2, Nordberg, Knarvik, Badou og Sane. Vi har en perfekt miks av rutinerte og unge spillere, og vi ser nå at de begynner å spille sammen som et lag. Jeg driter vel i om noen på sørlandet har hørt om våre spillere pr i dag... har de ikke hørt om de så finner de vel ut av de tidsnok. Jeg så forøvrig Mjøndalen slå Start 3-0 i dag og det var veldig mange navn på det Start-laget som jeg aldri hadde hørt om før, og når Mjelde måtte sette innpå andre spillere så var det faktisk ikke noen kjente navn som kom innpå da heller...
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by bjornage »

RaymondEngmark wrote: Men hvor er de seriøse argumentene?
Og hvor er dine? Det er greit du er "realist" eller hva du kaller det, men av og til virker det mest som du er negativ bare for å være negativ og muligheten til å si "hva var det jeg sa". Det er greit å være kritisk, for all del, men dette syns jeg er i overkant selv for deg.

Men det får så være. Jeg tror vi i aller høyeste grad er med i opprykksstriden. Vi får se hvem som har rett, og jeg føler meg temmelig sikker på at folket i Kristiansand kommer til å vite hvem som spiller for Glimt ganske snart.
Last edited by bjornage on Sun May 20, 2012 11:04 pm, edited 1 time in total.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Cheese Smirnoff »

Vi kan snakke om spillerstall, budsjett og satsning så lenge vi bare orker, men det nytter ikke å sitte inne i en boble å prate om det. Start har bedre spillerstall på papiret og større budsjett, mere tilskuere og what not.


+ elendig økonomi
Vi har begge beina plantet SOLID i adeccoligaen. Hvert jævla år så har halvparten av dette forumet trodd at i år blir det gul høst, alt snur og vi knuser all motstand. Men nårtid sist skjedde det?
Når våren er gul så trenger ikke alt å snu til høsten, da kan man fortsette å jobbe med det som har fungert så langt.
Et god eksempel er bredden i stallen. En skade i forsvarslinja nå er nærmest katastrofal. Midtbanen mangler også gode alternativer. Vi må slutte å tro at Viljar Nordberg og Ulrik Berglann er nesten det samme som Markus Henriksen, det er LANGT i fra sannheten.
Forskjellene mellom RBK og Bodø/Glimt er mange, men en budsjettsforskjell på 100 millioner og divisjonsforskjell er to viktige som gjør at dette er tullete.
La oss sette ting i sammenhegn! Dette har jeg sagt før og kan si det en million ganger til: folk i Kristiansand vet knapt hvem noen av våre spillere er. Om noen!
Javel? Hva har så dette med saken å gjøre?


Snakk så mye du vil om budsjett, tilskuere, mer kjente spillernavn osv, Glimt leder Adecco og har en stigende formkurve. Det er et seriøst nok argument for meg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd B/G - Sandefjord søndag 20 mai kl 1500

Post by Kesseboy »

RaymondEngmark wrote:Vi må slutte å tro at (...) Ulrik Berglann er nesten det samme som Markus Henriksen, det er LANGT i fra sannheten.
Var ikke så langt fra i dag, spør du meg. Berglann er så lovende at det nesten er skummelt, og når han viser fram repertoiret på en dag som i dag, så framstår han som en Trond Olsen med allsidige ferdigheter og defensiv arbeidsmoral. Bankers i neste kamp.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply