J-feltet

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

J-feltet

Post by MhepA »

Ryktes om utsolgt J-felt i år. Det var smått uventet, men helt fantastisk!

Men... Hvor mange av disse er personer som faktisk bidrar med sang og tilstedeværelse i Eliteserien? 😅

Tror det er mange fra fjorårets supporterklubb som må finne seg et annet sted å være i år.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: J-feltet

Post by J I P »

Er jo litt usikker på om man skal klappe for det?

Blir kanskje ny medlemsrekord i J-feltet da?

Og hvis de som ikke har hatt sesongkort tidligere virkelig er engasjerte så blir det ikke noe problem for J-feltet å få på plass et nytt styre på årsmøtet i neste uke.

Dette avholdes torsdag 10. februar kl. 20 på sportsbaren på Aspmyra.
91723E68-5F4D-4373-AF35-E9B5E80BE85E.png
Det er jo også en viss fare for at også venner av de på feltet av de som er utestengt på ubestemt tid på grunn av bluss ikke har fornyet sesongkortet ennå.

Hvis alle de da uten er blant de mest aktive på feltet, da kan trøkket og det visuelle påvirkes. Da tenker jeg også på TIFO-arbeidet. Hvis de som har bidratt der ikke drar på kamp og dermed heller ikke lager TIFO, da kan det bli et kjedeligere felt i år.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: J-feltet

Post by G-s-enz »

Det kan bli ett veldig stille felt også fordi man tar bort mange av pådriverne for feltet ila de siste årene. Jeg sliter fortsatt med å skjønne at ikke klubben ser dette og finner en mer diplomatisk løsning.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10718
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2222 times
Been thanked: 366 times

Re: J-feltet

Post by liverglimt »

Det har vært en mistillit mellom styret og ledelsen i Glimt, det har muligens slitt så mye at styret ønsker å bruke krefter på andre ting.

Jeg velger å tro at alle som kjøper billett på j-feltet gjør det for å skape stemning for seg selv. Om det er godt nok for besserwissere i supportersfæren får tiden vise. Tenker det blir enda bedre denne sesongen enn noen gang!
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: J-feltet

Post by J I P »

Med rundt 270 medlemmer i J-feltet allerede i 2022 (leser at det er 275 ståplasser på J) så burde det være mulig å få et nytt engasjert styre på plass.

(Antar at noen GLIS-ere velger å la kontingentandelen av sesongkortet gå til Glimt i Sør).

Og kanskje hele J kan gjøres om til Safe standing i år? Om ikke Glimt vil gjøre det selv så kan årsmøtet kanskje be Glimt om det?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: J-feltet - Årsmøte torsdag 10. februar Kl. 20

Post by J I P »

Valgkomitèen har kommet med sin innstilling til nytt styre, ifølge J-feltet sin facebookgruppe
Janne Ruden (gjenvalg)
Erik Baalmann (gjenvalg)
Christoffer Klette
Kristoffer Grorud
Rudi Gundersen
Trond Dalhaug - vara
De opplyser også om at treningskampen mot Elfsborg kl. 18 kan ses på Aspmyra i forkant av årsmøtet (på TV/storskjerm).
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: J-feltet

Post by J I P »

Referatet fra årsmøtet ligger nå ute:

https://docs.google.com/viewerng/viewer ... eltet.docx

Du finner det via J-feltet sin hjemmeside hvis linken ikke virker.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: J-feltet

Post by MhepA »

Sjekk ut denne TIFOEN fra FCK-fansen. Den lever 😆

https://twitter.com/FCKobenhavn/status/ ... NVpQhBWi5Q
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: J-feltet

Post by Sulliken »

dani wrote: Sat Jul 15, 2023 11:54 pm Og angående undergrupperingene til Enga, så skal jeg ikke påberope meg å ha noe innside kjennskap. Men jeg stoler mer på informasjonen jeg får om Isko boys fra andre kilder enn deg. Når det er ingen noen plass som har noe positivt å si om de, og de tidligere i uken gikk til angrep på tilfeldige personer på T-banen under VIF-Brann, så trenger vi kanskje ikke forsvare de heller, eller?
Før jeg satte foten ned i Generelt-tråden bet jeg merke i denne.

Jeg er helt 100% enig at Isko Boys og lignende gruperinger i andre eliteserieklubber er noe vi ikke har bruk for. Men. Det store men-et her er at Isko Boys IKKE er Ultras. De er Casuals. Og det er et hav av forskjell. Når motstanderne av Ultras FREMDELES blander Ultras med Casuals, så har man tapt hele diskusjonen, egentlig. For da duskuterer man ikke på et faktagrunnlag, men på myter.

Altså jeg er langt fra noen Ultra selv, men jeg ser, slik som f.eks VIF og Politiet i Oslo, at disse er egentlig relativt harmløs. De er store i kjeften, ja, men det er mest bjeffing og lite biting. Og det er innafor ihht ytringsfrihet, etc.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: J-feltet

Post by Glimt1916 »

Isko Boys het tidligere Enga Casuals, og de er ikke en Ultrasgruppering nei. De har ingenting med Ultras Bodø å gjøre, og det blir en avsporing å trekke dem inn i diskusjonen.

Poenget mitt har aldri vært å forsvare alt som gjøres av enkeltgrupper i hverken Glimt eller andre klubber. Jeg prøver å nyansere bildet når andre kommer med påstander som jeg mener treffer ganske dårlig.

Jeg tror ikke boikotten til Ultras Bodø vil ha noen særlig effekt når det ikke er større oppslutning rundt den, men det er nå et av virkemidlene de har å benytte seg av, og for dem føles det tydeligvis som det rette å gjøre. Jeg ser ikke helt problemet med at de benytter seg av dette virkemiddelet, utover at det her på forumet virker å skygge helt for at Glimt faktisk har kommet supporterne i møte etter sist hjemmekamp.

Folk her argumenterte for at klubben ikke hadde noen andre valg, mens klubben selv sier det ble feil. Kudos til Glimt for å ta selvkritikk, jeg håper det er begynnelsen på en varig bedre kommunikasjon fra begge parter. Det er store vekstmuligheter for supporterfeltet på Aspmyra om det legges til rette for det, og alle drar i samme retning.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: J-feltet

Post by dani »

Sulliken wrote: Sun Jul 16, 2023 9:50 am
dani wrote: Sat Jul 15, 2023 11:54 pm Og angående undergrupperingene til Enga, så skal jeg ikke påberope meg å ha noe innside kjennskap. Men jeg stoler mer på informasjonen jeg får om Isko boys fra andre kilder enn deg. Når det er ingen noen plass som har noe positivt å si om de, og de tidligere i uken gikk til angrep på tilfeldige personer på T-banen under VIF-Brann, så trenger vi kanskje ikke forsvare de heller, eller?
Før jeg satte foten ned i Generelt-tråden bet jeg merke i denne.

Jeg er helt 100% enig at Isko Boys og lignende grupooeringer i andre eliteserieklubber er noe vi ikke har bruk for. Men. Det store men-et her er at Isko Boys IKKE er Ultras. De er Casuals. Og det er et hav av forskjell. Når motstanderne av Ultras FREMDELES blander Ultras med Casuals, så har man tapt hele diskusjonen, egentlig. For da duskuterer man ikke på et faktagrunnlag, men på myter.

Altså jeg er langt fra noen Ultra selv, men jeg ser, slik som f.eks VIF og Politiet i Oslo, at disse er egentlig relativt harmløs. De er store i kjeften, ja, men det er mest bjeffing og lite biting. Og det er innafor ihht ytringsfrihet, etc.
Så flott at du mener jeg har tapt diskusjonen. Jeg kunne sikkert ment mye om hvor mange diskusjoner du taper, men det har vel lite for seg, eller hva?

Jeg ser ingen plasser at jeg har skrevet at Isko Boys er Ultras. Kan du finne hvor jeg skriver det?

Det er selvfølgelig ingen avsporing å dra de inn i diskusjonen. Når Bodø Ultras, eller andre ultras grupper, tenderer inn mot å avtale slagsmål mot andre ultrasgrupperinger, så går definisjonen på Casuals vs Ultras inn i hverandre. Det er de selv som hvisker ut linjene, og så ønsker man i etterkant å cherrypicke hvilke linjer som er hvisket ut, og hyle høyt om at man er ultra og ikke casuals.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Når det er sagt, så både skrev jeg, og mener jeg, at selvfølgelig er Iskoboys gruppen er enormt mye værre enn det Bodø Ultras er. Det kan det ikke være noen tvil om.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: J-feltet

Post by Sven-Rune »

Er det noen som kan forklare hva Bodø Ultras er? Hvorfor Bodø Ultras? Hva står de for? Jeg ser de har egne gensere og fra mitt ståsted oppfatter jeg at det er viktigere å profilere seg selv enn klubben? Noen som kan opplyse meg? Hva går egentlig konflikten med klubben ut på?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: J-feltet

Post by Sulliken »

Her er uansett det et styremedlem i J-feltet sier om en evt boikott av Haugesundkampen:
Jeg klarer ikke å se hva man skal "vinne" på en boikott på akkurat dette tidspunktet. Ja, vi er ekstremt misfornøyd med dialogen med Glimt. Da er det jo litt rart å boikotte når det faktisk har vært 2 møter på 2 uker.. ja, vi er ekstremt misfornøyd med vaktholdet sist kamp. Men utad så har Glimt en perfekt offentlig unnskyldning ettersom de fikk trussel før kampen om at det skulle smelle på J-Feltet. Så alle utenfor vil støtte Glimt i valget ang vaktholdet hvis det blir en sak. Ja vi er misfornøyd for at de tok fra oss vakta, vakta er tilbake. En boikott bør ikke være en tilfeldig kamp fordi det passer akkurat nå. En boikott bør være litt gjennomtenkt slik at man faktisk oppnår noe med det. Jeg har ofte tenkt at nå er jeg så lei at jeg ikke gidder mer, men tidspunktet for boikott nå føler jeg blir feil. J-Feltet blir ikke å vinne noe som helst på dette tidspunktet. Mine personlige tanker.
Og i avstemningen i den tråden på J-feltet medlem gruppa, så er det svært få som stemmer for en boikott.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: J-feltet

Post by tjongs »

Så sannsynligvis er boikotten (ikke den generelle frustrasjonen over manglende dialog) bare støy fra noen få enkeltpersoner, og ikke noe å bry seg om.
Forøvrig interessant opplysning om at det har kommet trussel om at "det skulle smelle". Har ikke hørt om det tidligere, og har ikke anelse om hva det evt skulle innebære, men det tyder vel på at konflikten og Glimts avgjørelser ikke er helt svart/hvitt om ikke annet.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Glimt-Haugesund 16 Juli kl 1700

Post by Los-Loco »

dani wrote: Sun Jul 16, 2023 6:31 pm Om man savner ultras skal jeg ikke si noe på, men det var et knepp ned fra vanlig nivå på j-feltet. Såpass ærlig må man være.

Ikke mye. Men et lite knepp.
Det var ikke mye nei, om noe. Synes trykket var godt igjennom hele kampen. Og faktisk et par knepp opp på renheten på synginga.

Det banneret med 0 tillit til klubben; er ikke det ultras sitt? Synes ikke det er helt kult å henge det sånn og så være fraværende. Nå ser det jo ut som om dette er hele J-feltets mening.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd Glimt-Haugesund 16 Juli kl 1700

Post by Glimt1916 »

Los-Loco wrote: Sun Jul 16, 2023 9:08 pm
dani wrote: Sun Jul 16, 2023 6:31 pm Om man savner ultras skal jeg ikke si noe på, men det var et knepp ned fra vanlig nivå på j-feltet. Såpass ærlig må man være.

Ikke mye. Men et lite knepp.
Det var ikke mye nei, om noe. Synes trykket var godt igjennom hele kampen. Og faktisk et par knepp opp på renheten på synginga.

Det banneret med 0 tillit til klubben; er ikke det ultras sitt? Synes ikke det er helt kult å henge det sånn og så være fraværende. Nå ser det jo ut som om dette er hele J-feltets mening.
Synes egentlig ikke noe om å dra dette inn i kamptråden, men det er meningen til flere enn Ultras Bodø. Om det skal diskuteres videre kan det vel gjøres i den nye tråden som er laget for det.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd Glimt-Haugesund 16 Juli kl 1700

Post by Glimt1916 »

Jeg burde selvfølgelig bare la være, men fikk lyst til å legge ut dette, skrevet på facebook av en tidligere leder av supporterklubben. Han har ingenting med Bodø Ultras å gjøre, men han har førstehånds erfaring med å forholde seg til Glimt.


Image
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Kamptråd Glimt-Haugesund 16 Juli kl 1700

Post by dani »

Ja, den anonyme personen på internett, som selvfølgelig vet at enkelte Glimt ledere kun ser på supportere som inntekt.
Blir du ikke lei?

Etter kampen idag, så har samtlige av disse ultra profilene gått i fistel, og blant annet hengt ut Ada som en som stjelte penger fra DGH. Selvfølgelig under anonym konto. Men klart, forsvar de, og angrip Glimt - og fortsett med å få dette til å virke som at det er store krangler mellom klubb og supportere.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd Glimt-Haugesund 16 Juli kl 1700

Post by Glimt1916 »

1) Ta det i den andre tråden.

2) usikker på hva du mener, men jeg er ikke på twitter. Dette er skrevet under fullt navn på facebook.

Edit: ser du endra fra "twitter" til "internett".

Edit 2:

3) jo jeg blir veldig lei av å diskutere med folk som ikke er på feltet, ikke er medlem av supporterklubben, ikke er med i diskusjonene til supporterklubben på nettet, ikke kjenner folkene de skriver om, og ikke skjønner eller har innsikt i kulturen de har veldig sterke meninger om. Om folk her melder seg inn i j-feltet kan dere selv delta i diskusjonene i gruppa på Facebook, men da må det skje under fullt navn.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Kamptråd Glimt-Haugesund 16 Juli kl 1700

Post by dani »

Det er du som tar det i denne tråden, ikke jeg? Eller mener du at jeg skal svare i den andre tråden, når du skriver her?
Merkelig opplegg.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd Glimt-Haugesund 16 Juli kl 1700

Post by Glimt1916 »

Skyt meg
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Kamptråd Glimt-Haugesund 16 Juli kl 1700

Post by dani »

Ah nei, selvfølgelig. Jeg beklager. Du har helt rett. Du burde selvfølgelig få lov å legge ut et anonymt bilde av en mening til en person, som har 80% svada og angrep på Glimt, men nevner hva han tror om tifoen som fortsatt henger på Aspmyra på slutten av innlegget sitt. Det er jo meget relevant for kampen og diskusjonen, så her er det bare å legge seg flat.

PS: Du vet at det hjelper ekstremt lite at denne personen angivelig sier noe med fullt navn, når du velger å fjerne det navnet?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: J-feltet

Post by Sulliken »

1. Vi prøver å unngå å navngi folk her. Vi er alle "anonyme" her og da blir det feil å namedroppe folk med fullt navn.

2. En del av de diskusjonene på FB går i J-Feltet Medlem gruppa som ikke er åpen for alle (jeg vet ikke om det gjelder sitatet over), og man skal jo helst ikke copypaste direkte derifra da det er indre diskusjoner. Jeg gjorde et unntak i går(?) for å nyansere litt og vise at de faktisk er forskjellige individer og at er reelle uenigheter innad i J-feltet også. Men selvfølgelig ikke noe namedropping.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: J-feltet

Post by Glimt1916 »

Sitatet er fra gruppa til J-feltet ja, jeg vet jeg ikke burde posta det, det ble gjort i frustrasjon.

Jeg er forøvrig enig i at det det var unødvendig å dra frem saken om underslag i DGH på twitter, men jeg synes også det er unødvendig å dra den inn her med navn, med tanke på at det nærmer seg ti år siden.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: J-feltet

Post by Glimt1916 »

Ser at Glimt bruker bildet fra "banestormingen" mot Tromsø til å reklamere for søndagens kamp. Gledelig at de ser ut til å se forskjellen på glede og aggresjon.
Post Reply