2 spørsmål om DGH!

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

ja, nestleder her.

120 i DGH er ikke flaut. Jeg er av den mening at en bør måle en supporterklubbs stolthet og ære i arbeidsinnsatsen på tribunen under kamp.
Og akkurat DER har vi vist de siste kampene (særlig den siste) at vi er blant Norges 7-9 beste supporterklubber. Jeg rater muligens Menigheden, Klanen, Kanarifansen, Bataljonen og Plankehaugen som de beste vi har. I andre rekke kommer Kjernen, Stormen og Bastionen (og muligens DGH basert fra sist kamps innsats). jeg er uikker om hvor gode Tornerattet (på TIFO er de konge!) og Briskebybanden er.

Store ord? Joda. Tøff i kjæften? Absolutt. Men ka faen... Vi e blitt GOD.
Last edited by dalers on Thu Oct 27, 2005 9:52 am, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 912 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Lars Hasvoll Bakke wrote:
Los-Loco wrote:Nå må vi heller ikke glemme ad-hoc organiserte "Den Gule Horde" i Tromsø! Den originale Gule Horde! Noe løsere i organisasjonsstrukturen enn DGH i Bodø (hvis det overhodet er mulig da...), og veeeeldig billig medlemskap. Men sabla dyktige hver gang Glimt kommer på besøk til gorrhollet her oppe.

Nå flyttet jo Calle Manøver i høst, og bortimot halverte medlemsmassen. Stakk av med alt trommeutsyret gjorde han også, den slasken. Men han har vel en viss hevd på det etter at hybelen hans har fungert som lager i de siste seks årene.

Los-Loco har talt!
Du får enda ikke glemme den opprinnelige horden, nemlig den gylne horde fra 6-700 år tilbake i tiden...
Glemmer selvsagt ikke Djengis og tartarvennene hans, selv om det er snart 800 år siden de red rundt og fant opp kulturmelk og mandoliner! Men dette har da fint lite med fotball å gjøre!?

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Los-Loco wrote:
Lars Hasvoll Bakke wrote: Du får enda ikke glemme den opprinnelige horden, nemlig den gylne horde fra 6-700 år tilbake i tiden...
Glemmer selvsagt ikke Djengis og tartarvennene hans, selv om det er snart 800 år siden de red rundt og fant opp kulturmelk og mandoliner! Men dette har da fint lite med fotball å gjøre!?

Los-Loco har talt!
Timur Lenks Gyldne Horde har da ALT med navnet at gjøre? 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Da er altså medlemstallet som følger:

DGH: 120
BGSKS: 138
GIM: ?
Sum =
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

J I P wrote:Da er altså medlemstallet som følger:

DGH: 120
BGSKS: 138
GIM: 54
Sum = 312
Una mas cerveza.
Guest

Post by Guest »

dalers wrote:ja, nestleder her.

120 i DGH er ikke flaut. Jeg er av den mening at en bør måle en supporterklubbs stolthet og ære i arbeidsinnsatsen på tribunen under kamp.
Og akkurat DER har vi vist de siste kampene (særlig den siste) at vi er blant Norges 7-9 beste supporterklubber. Jeg rater muligens Menigheden, Klanen, Kanarifansen, Bataljonen og Plankehaugen som de beste vi har. I andre rekke kommer Kjernen, Stormen og Bastionen (og muligens DGH basert fra sist kamps innsats). jeg er uikker om hvor gode Tornerattet (på TIFO er de konge!) og Briskebybanden er.

Store ord? Joda. Tøff i kjæften? Absolutt. Men ka faen... Vi e blitt GOD.
så du vet liksom hvordan de andre lags supportere har fremstått på de siste kampene? Regner med du liksom VET at f eks Isberget til sammenligning har vært mye mye dårligere enn f eks DGH i høst...

jo jo....du sier det jo sjøl....store ord, og tøff i kjeften :glis
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Mr.North wrote:
dalers wrote:Jeg rater muligens Menigheden, Klanen, Kanarifansen, Bataljonen og Plankehaugen som de beste vi har. I andre rekke kommer Kjernen, Stormen og Bastionen (og muligens DGH basert fra sist kamps innsats). jeg er uikker om hvor gode Tornerattet (på TIFO er de konge!) og Briskebybanden er.
så du vet liksom hvordan de andre lags supportere har fremstått på de siste kampene? Regner med du liksom VET at f eks Isberget til sammenligning har vært mye mye dårligere enn f eks DGH i høst..
Pyroberget tar jeg selvfølgelig ikke med i betraktninga. Jeg snakket om supporterklubber, ikke om sytpeisklubben nr. 1 i Norge. Pyroberget er dessuten mer en brannstifterorganisasjon enn noe annet 8) At Pyrobergets medlemmer henger inne på vårt forum i stedet for deres eget og at de er sykelig oppatt av hva vi i DGH mener om dem, ja det tar jeg som et tegn på at de ser litt opp til oss der oppe i isødet. Det blir som når Tabloidavisene i Oslo er sykt opptatt av hva turistene synes om Norge. Plagsomt er det... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Guest

Post by Guest »

dalers wrote:
Mr.North wrote: så du vet liksom hvordan de andre lags supportere har fremstått på de siste kampene? Regner med du liksom VET at f eks Isberget til sammenligning har vært mye mye dårligere enn f eks DGH i høst..
Pyroberget tar jeg selvfølgelig ikke med i betraktninga. Jeg snakket om supporterklubber, ikke om sytpeisklubben nr. 1 i Norge. Pyroberget er dessuten mer en brannstifterorganisasjon enn noe annet 8) At Pyrobergets medlemmer henger inne på vårt forum i stedet for deres eget og at de er sykelig oppatt av hva vi i DGH mener om dem, ja det tar jeg som et tegn på at de ser litt opp til oss der oppe i isødet. Det blir som når Tabloidavisene i Oslo er sykt opptatt av hva turistene synes om Norge. Plagsomt er det... 8)
:lol: :lol: :lol: jau jau....tøff i kjeften ja. Forresten; hva vet vel du om at jeg ikke henger inne på isbergets forum :D ? Denne tråden handler jo ikke om hva DGH mener om oss i Tromsø.

sytpeiser?? Jaja du, dere er jo ikke så fint lite dårlige til å syte i Bodø heller. Hvem var det som klagde og bar seg om alt mulig etter en kamp 16.mai. Tygg på den du :glis

Men, nå var jo denne tråden ikke en krangletråd ;)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16616
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

El Cid wrote:138 i BGSKS.
139
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

m

Post by MhepA »

Hva har det å si hvem som er flest når DGH er den som lager mest liv? :lol: :D
En gang Glimt, alltid GLIMT!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Ca 200 i DGH, 128 stk i BGSKS og ca 60 i GIM. Utgjør da 388.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Post Reply