2 spørsmål om DGH!

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Guest

2 spørsmål om DGH!

Post by Guest »

Kan jeg stille ett par spørsmål om supporterklubben deres??

-Hva heter lederen av DGH? (og skriver han her på forumet?). Artig å vite i så fall når man leser her. Interessant å vite hva lederen av gjengen måtte mene om ting og tang.

-Hvor mange medlemmer er det i DGH?


Kan hende jeg hadde funnet det ut hvis jeg hadde letet, men dette slo meg som en enklere løsning :wink: Hvis noen gidder å svare altså! Det vet man jo aldri. :lol:
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Jeg innbiller meg at Espen (Lefsa) ble yppersteprest i DGH ved siste årsmøte. Men han måtte flytte til Trondheim omtrent over natta her for et par måneder siden, så Terje (Dalers), som jeg mener er nest-leder, har vært de-facto leder for DGH.

Medlemstallet er jeg langt fra sikker på, men mener å huske at vi i 2004 drev å lusket rundt 150-200 medlemmer. Hvor mange vi var i år vet jeg ikke. Det jeg vet er at vi har blitt mye flere supportere på J-feltet i løpet av høst-kampene, enn det medlemstallet tilsier, fordi mange har flyttet til oss, uten å melde seg inn.
Guest

Post by Guest »

Ikke mere enn 150-200! :shock: (nå skal jo ikke jeg skryte av at Isberget er overfylt med medlemmer heller, er vel litt over 500 nå i høst), men jeg innbilte meg ihvertfall at det var flere enn bare 200. Hmm...
Er dette tallet medregnet de som eventuelt er medlemmer av Glimts supportergjeng sørpå? (hvis noe slikt finnes?)

Forresten finner jeg ingen med nicket "lefsa", mens Dalers jo for meg er en velkjent skribler på forumet :wink:
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Nei, det tallet mener jeg kun dekker oss i Bodø. Oppdaget plutselig at Espen rett og slett kaller seg Espen her på forumet :)
Guest

Post by Guest »

Men det finnes altså en gjeng sørpå også? (er det det som kalles "Glimt i midten" eller noe sånn?)
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Finnes en gjeng på Østlandet som kaller seg BGSKS/Bodø/Glimt Supporterklubb Sør, og så har du en i Midt-Norge/Trondheim som kaller seg Glimt i midten.
Last edited by Mariasha on Wed Oct 26, 2005 4:34 pm, edited 1 time in total.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Er ikke så rart at DGH er "få"...supporterkulturen her i Bodø har vært relativ ikke-eksisterende...mye bråk og mye tull...siste tida har DGH blitt et "gitt" valg for Bodø-væringene...men fortsatt mange som ikke melder seg inn..snodig nok.

Sammen med BGSKS og GIM er vi nok 300?
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

138 i BGSKS.
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Dette er litt pinlig , men vi har ikke mer enn ca 120 betalende medlemer i DGH i 2005. Vi har derimot et klart og definert mål om at vi skal bli minimum 400 betalende medlemmer i 2006.
I medgang og motgang
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

tror totaltallet er nærmere 400-450 for alle 3
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Er vel også en del som ikke løst medlemskap fordi de ble verva sent i sesongen...DGH har hatt en oppsving fra sommeren...

Driver å verver as we speak ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Guest

Post by Guest »

Tror du dere klarer å gå fra 120 til 400 på en sesong? sikkert ikke umulig dersom resultatene går Glimts vei neste år?


Hva er det slags bråk og tull som har pågått rundt supporterklubben da, slik "mester" skriver?

Her i Tromsø har jo til sammenligning Isberget også vært preget av en del uromomenter, noe som visstnok i de siste årene har forbedret seg. En del fyll og slikt. Det har ihvertfall forbedret seg, og litt annet rot også, som har blitt forbedret.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Mest bare gamle fordommer fra den tida da supporterklubben var en unnskyldning for de med rød nese til og drikke litt mere..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

DGH har jo drevet mer eller mindre løs verving med gratis medlemsskap ut sesongen, "kom og stå med oss uten å være medlem"-opplegg osv. nå på slutten av sesongen, og jeg håper og tror mange av de som har kommet med her kommer til å melde seg inn til neste år, det skal i alle fall jeg. Bodø begynner nå også å se at DGH faktisk betyr noe, og at miljøet er bra, noe som også er positivt. Så får vi bare håpe 2006 blir et bra år, både for laget og supporterklubben..
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Ja, og vi har allerede sett at det bær frukt i en annen tråd..dessuten er det mange "løsfolk" rundt om Aspmyra som har skjønt vi har en supporterklubb som går under alle mytene...

400 tror jeg er en rimelig høy målsettning, men man skal alltid ha noe å strekke seg mot..
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Wed May 11, 2022 11:59 am, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

Så man kan altså konkludere med at det har blitt drukket ett X antall liter øl på "fotballpubene" også i Bodø opp gjennom årene i tippeligaen 8)

Har det vært mye synlig berusede( og drita fulle) folk på tribunene på Aspmyra også opp gjennom årene? Var noen gjengangere på Alfheim også for noen år siden, som jeg alltid så var full, og bare stod å flirteå skrålte uten å bry seg særlig om kampforløpet...
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Mr.North wrote:Tror du dere klarer å gå fra 120 til 400 på en sesong? sikkert ikke umulig dersom resultatene går Glimts vei neste år?
Ha! vi skal klare det helt uavhengi av resultatene til Glimt. Vi har en gryende supporterkultur i byen, de gammle fordommene forsvinner og vi har et eminent forum. Dette forumet (og dalers) er nok hovedgrunnen til at vi har fått et oppsving i år. I løpet av et par dager så er det ca 40 stk som har sagt at de vil melde seg inn i dgh, ca halvparten nye.

Lojaliteten og samholdet i supporterklubben er større enn noen gang før.
bare les denne tråden:
phpBB2/viewtopic.php?t=3081
og se på bildene her:
http://www.themacdaddy.org/Glimt%20-%20Start/
så skjønner du at vi har mye å bygge på og masse å glede oss til nesteår.
I medgang og motgang
Guest

Post by Guest »

Joda, men resultatene har nok litt å si. Ihvertfall for oppmøtet på kamp. De trofaste møter nok uansett opp (medlemmer av DGH), mens det nok ellers vil merkes godt publikumsmessig at det er spill i 1.div. det dreier seg om.

Når det gjelder forum, så har nok det bidratt i Tromsø til økende engasjemang rundt TIL, så det overrasker ikke at det samme er tilfelle i Bodø, når det gjelder DGHs forum.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Prøver nå å overtale onkelen min som bor i Bodø til å bli medlem... for han kjøper jo årskort uansett, og bruker å stå ved siden av supp.klubben og synge med dem.
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Nå må vi heller ikke glemme ad-hoc organiserte "Den Gule Horde" i Tromsø! Den originale Gule Horde! Noe løsere i organisasjonsstrukturen enn DGH i Bodø (hvis det overhodet er mulig da...), og veeeeldig billig medlemskap. Men sabla dyktige hver gang Glimt kommer på besøk til gorrhollet her oppe.

Nå flyttet jo Calle Manøver i høst, og bortimot halverte medlemsmassen. Stakk av med alt trommeutsyret gjorde han også, den slasken. Men han har vel en viss hevd på det etter at hybelen hans har fungert som lager i de siste seks årene.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Mr.North wrote:Så man kan altså konkludere med at det har blitt drukket ett X antall liter øl på "fotballpubene" også i Bodø opp gjennom årene i tippeligaen 8)

Har det vært mye synlig berusede( og drita fulle) folk på tribunene på Aspmyra også opp gjennom årene? Var noen gjengangere på Alfheim også for noen år siden, som jeg alltid så var full, og bare stod å flirteå skrålte uten å bry seg særlig om kampforløpet...
Jepp men så vidt jeg kan se er det vel kun en som er igjen av rødnesene. Pluss at for tiden er det faktisk kult og være fotballsupporter, noe som vil gjenspeile seg i supporterklubbene over det ganske land. Tror at bra tifo og høyt syngende supportere vil gjøre det lettere og rekrutere nye til supporterklubbene.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Los-Loco wrote:Nå må vi heller ikke glemme ad-hoc organiserte "Den Gule Horde" i Tromsø! Den originale Gule Horde! Noe løsere i organisasjonsstrukturen enn DGH i Bodø (hvis det overhodet er mulig da...), og veeeeldig billig medlemskap. Men sabla dyktige hver gang Glimt kommer på besøk til gorrhollet her oppe.

Nå flyttet jo Calle Manøver i høst, og bortimot halverte medlemsmassen. Stakk av med alt trommeutsyret gjorde han også, den slasken. Men han har vel en viss hevd på det etter at hybelen hans har fungert som lager i de siste seks årene.

Los-Loco har talt!
Du får enda ikke glemme den opprinnelige horden, nemlig den gylne horde fra 6-700 år tilbake i tiden...
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Mariasha wrote:DGH har jo drevet mer eller mindre løs verving med gratis medlemsskap ut sesongen, "kom og stå med oss uten å være medlem"-opplegg osv. nå på slutten av sesongen, og jeg håper og tror mange av de som har kommet med her kommer til å melde seg inn til neste år, det skal i alle fall jeg. Bodø begynner nå også å se at DGH faktisk betyr noe, og at miljøet er bra, noe som også er positivt. Så får vi bare håpe 2006 blir et bra år, både for laget og supporterklubben..
Nå er det viktig at de som er ikke er medlemmer blir "fulltidsansatt" og sprer det glade budskap. Og være gode ververe så samt snakke fint og åpent om klubben. Liker å se at tendensen i Bodø snur, at folk beveger seg mot J-feltet.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Ja, er ser meget positivt på utviklingen til DGH. Og det mariasha sier om miljøet støtter jeg 100%. Den tiden jeg var i Bodø (2,5 år siden), tenkte jeg aldri på å melde meg inn i supporterklubben. Hadde rett og slett en helt rævva holdning til den (beklageligvis). Nå som jeg har vært på noen kamper sammen med supportere fra både DGH og Sør, ville jeg meldt meg inn i DGH med en gang, hvis det ikke var for at vi stuslet med ting her i Trondheim også :p Har ingenting annet enn lovord å komme med til alle supporterne jeg har møtt! Gleder meg enormt til å møte både gamle og nye på Ullevåll søndag :)
Una mas cerveza.
Post Reply