Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Mr Bean »

Gleder meg til og komme ut på Osl og kjøpe AN i dag :D
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Gvandreassen »

Velkommen skal du være! Måtte du bringe en klar filosofi og ikke minst kontinuitet! :glimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by gavharr »

Virker som en bra mann denne Halvorsen :D
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by mortsto »

Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Snorreth »

Mest spennende av kandidatene.

Husker jeg syntes han var talentløs både i Sogndal og Notodden, men nå som han har fått seg litt erfaring fra et okey nivå i utlandet, syntes jeg dette virker veldig spennende.

Håper han får med seg Åsmund Bjørkan på laget - gjerne noe ala samme rolle han hadde forrige gang; som kampanalytiker.
Har vi hatt noen i liknende rolle siden forrige gang Åsmund var inne?

Lykke til Jan Halvor! :)
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Glimt1916 »

Dette blir spennende, selv om jeg ikke vet så mye om Halvorsen. Og selv om MLS ikke holder all verdens nivå, så er det jo positivt med erfaring fra flere forskjellige miljøer.
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by glimtpia »

Velkommen og lykke til!:)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Ifølge nettmøtet så langt står han for klassisk 4-3-3, god treningskultur og offensiv tankegang. Hvis han klarer dette i praksis er det fantastisk.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Shredd »

Er det over? Var 22 spm alt som ble svart på?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by gavharr »

Var vel det dem rakk på 1 time.
Litt skuffet over at det bare var 1 spørsmål om penisen hans. :roll:
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Jeg sendte inn Henry-spørsmålet, fornøyd med at det kom i overskriften men hadde håpet på et litt mer positivt svar :D
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Fra en liten øy på grensen til Burma med dårlig dekning har jeg fått med meg at JHH er blitt ny trener. Hmmmmm sier jeg, men når først valget er tatt får jeg motvillig støtte det. Et ikke valg spør du meg. Håper bare at Glimt ikke går i Kåre fella og har skrevet en 3 års kontrakt uten at det finnes en f.eks kansellering dersom ikke opprykk neste år. Ellers så kan vi fortsette å vandre i skyggenes dal i 3 år til. Håper bare at Jan er tøffere type enn jeg tror. Måtte alle mine tvil bli gjort til skamme. Glimt hadde trengt en signering med sus over seg, hva skal vi si om denne?.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Nilzo »

Vell, JHH blir nok ikke sparket om han ikke rykker opp neste år, dette er ment som en langsiktig løsning. Dog er målet at de skal rykke opp, fortest mulig.

Tror det blir bra hvis han lykkes i følgende, noe jeg tror har vært mangelvare i Glimt.
Image
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke er spesielt lei meg for at det ble JHH og ikke TN.

Blir spennende å følge utviklingen, hvem som blir assistent og eventuelle signeringer, pr dags dato er jeg optimistisk.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by poteten »

Har sovet på det og er litt mer optimistisk enn i går. Mest basert på svarene hans i avis og nettprat. Vi får håpe dette er bra.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Har lest litt rundt om kring på amerikanske nettsider og forum om Red Bulls og Halvorsen, og det var ikke så veldig mye positivt - hovedsaklig virker mye av kritikken å være rettet mot Hans Backe. Det som Halvorsen derimot blir kreditert på er defensiv organisering på dødball, som de visstnok ble veldig mye bedre på etter han kom i 2011. Får han til det samme hos oss skal strengt tatt halve opprykksjobben være gjort.

http://www.bigsoccer.com/community/foru ... d-bulls.1/
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Han svarer nå godt for seg hvertfall. Ønsker å spille klassisk 4-3-3 med raske vinger, hurtig gjennvinning av ball. Ballen skal gjenvinnes innen 5 sekunder, musikk i mine ører. Nå gjenstår det å se om han klarer å følge opp. Han varsler jo også 2-3 nye spillere i tillegg til at han skal ha en assistent på plass. Vi går en spennende vinter i møte :-)
Tippeliga 2015
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Zero »

Er positivt overrasket over JHH etter nettmøtet i dag, hadde ikke hørt mye om han fra før eller hvordan stil han kjører.

Får vi endelig se raske overganger på ving igjen??? var jo nesten helt fraværende i denne sessongen...

Tørr vi håpe at Ulrikkene og Viljar/Erlend blomstrer under JHH og Aram blir vår "nye" superspiss??? :glimt
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by PEMA »

Så får vi håpe at vi endelig finner mannen som kan gjøre det nærmest umulige.
Musikk i mine ører med 433 raske vinger og vinne ballen med engang.
Nesten som å høre Trond Sollied fra 1992 fra denne boka :
Har dere alle lest den?

http://www.arntzen.info/2011/06/artig-m ... m-bestilt/
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by BørreA »

Hei!
Hadde en kommentar om nytreneren i AN torsdag som ikke kom på nett. Legger den ut her siden jeg mener den passer tidlig i Halvorsen-tråden.

Mvh BørreA :)

En likandes kar
Valget av Jan Halvor Halvorsen som ny hovedtrener for Bodø/Glimt de neste tre årene er trygt og godt. Ja, mange vil nok hevde at det er på grensen til kjedelig. Jeg har trua. Jan Halvor Halvorsen og Bodø/Glimt kan bli en super kombinasjon.

Han imponerte det sportslige utvalget i klubben i den grad at han ble førstevalget til alle fire medlemmene etter at intervjurundene var gjennomført. I kampen om denne jobben utkonkurrerte han opponentene Tom Nordlie, Aasmund Bjørkan, Tom-Kåre Staurvik og Cato Hansen.

Bodø/Glimts nye trener vet hva han vil. Han er klar og tydelig. Du er lurt om du tror at det smilende ansiktet og den lune kommentaren er tegn på en dumsnill og lettpåvirkelig trenertype. Jan Halvor Halvorsen har erfaringer i bøtter og spann, både fotballmessige og private. Nå skal han komme til Bodø for å forsøke å styrke CVen sin med ytterligere et opprykk til tippeligaen og forhåpentligvis suksess på øverste nivå.

Det kan utmerket godt komme til å skje.

Jan Halvor Halvorsen mener alvor og tar med seg hele familien til Bodø, inkludert to fotballsønner på 15 og 18 år. Ingen snakk om pendling. Han skal bo i byen og følge klubben sin tett. Det kan høres selvsagt ut, men er det ikke. Kanskje var det her han distanserte seg virkelig fra den sterkeste konkurrenten, Tom Nordlie?

Men om Jan Halvor Halvorsen er rett hovedtrener, må Bodø/Glimt fortsatt gjøre en jobb med å lage et apparat rundt ham som er profesjonelt og holder 2013-standard. Jeg har mast om dette i tidligere kommentarer, men må gjenta at klubben er nødt til å ha kontroll på fysisk trening, testing, analyse, kosthold, treningskultur og så videre. Jeg føler meg trygg på at nytreneren er oppmerksom på dette selv, men han er kanskje ikke klar over at Bodø/Glimt som klubb dessverre ikke har vært bedre på disse områdene enn et passe ambisiøst 2.divisjonslag.

Hva med assistenttrener? Hvem bør det bli? Jo, det bør bli den treneren som har akkurat de ferdighetene som gjør Jan Halvor Halvorsen enda bedre som hovedtrener. Kartlegg dette først og ansett deretter den som passer, enten vedkommende befinner seg i klubben allerede eller må hentes utenfra. Kom bare ikke drassende med nok et Glimt-navn fra 90-tallet som trenger en jobb og som er kompis.

Jan Halvor Halvorsen er en likandes kar som jeg tror kommer til å bli satt pris på i fotball-Bodø. Om ansettelsen av han alene ikke skaper ny entusiasme, så vil den komme med gode resultater. Og inntil resultatene kommer, forhåpentligvis allerede om 107 dager fra i dag, må klubbens ledelse jobbe like profesjonelt med å skape blest om klubben som trenerprosessen har vist at klubben er i stand til.

For nettopp prosessen som ledet til ansettelsen av Jan Halvor Halvorsen har vært så god at den alene har løftet klubben flere hakk og forteller oss at de kan på Aspmyra, når de vil.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

Sjansene for suksess på kort sikt er nok mindre enn de ville vært med TN. Jeg tror Nordlie er en bedre trener. Men på lang sikt har vi jo sett at andre klubber har hatt problemer med Nordlie, og han er jo ingen garanti for opprykk han heller.

Jan Halvor Halvorsen ville vært mitt andrevalg, men jeg er i og for seg fornøyd sålenge det ble en av de to. Bjørkan som assistent tror jeg er en voldsom forsterkning. Så får man håpe at han klaffer med spillergruppa, og at han greier å være den autoritære treneren vi har sett etter. Man må stille krav, men samtidig bli likt. Det er viktig med gode resultater.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Masinga »

Jeg ønsker Jan Halvor Halvorsen lykke til i jobben! Han er en trener som "historisk sett" har befunnet seg i øvre del av Adecco/ nedrykkssonen i Tippeligaen. Det har selvfølgelig med å gjøre at lagene han har trent ikke topper tabellen for omsetning i kroner og øre, kanskje med unntak av Start. Jeg vil anta at Halvorsen har høstet verdifull erfaring fra amerikansk fotball. Kanskje kan dette gjøre at han tar det siste steget opp blant "Topp 10" trenere i Norge?

Jeg tror Halvorsen har rett i at Glimttroppen er solid og har en fin miks mellom ung og gammel. Her har Halvorsen mange interessante arbeidsoppgaver. For en klubb som Glimt vil utvikling av spillere være alfa og omega. Glimt kan aldri bli en kjøpeklubb.

Når det gjelder assistenttrener, regner jeg det som en selvfølge at Halvorsen er den som utpeker denne. Sånn er det stort sett ellers i fotballverdenen. Hva hadde Solskjær vært uten det håndplukkete apparatet han har rundt seg?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

I AN i dag kan vi lese at Halvorsen og Bjørkan har vært i samtaler om assistentjobben, men Bjørkan har foreløpig ikke fått et tilbud enda. De har bare lovord å si om hverandre, og Åssa har ingen betenkeligheter med å gå fra hovedtrener til å bli assistent.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

– Jeg har sagt veldig klart hvordan jeg ønsker det, og hvordan jeg jobber. Han har sagt hva han tenker. Kjemien er god. Retningslinjene er klare. Mitt inntrykk av Aasmund Bjørkan er at han er en lojal kar som er opptatt av Glimts beste, sier telemarkingen.
Denne prosessen er altså det totalt motsatte av Cato/Tom-Kåre-prosjektet. Det er som musikk i ørene for meg. Virker ikke som om Halvorsen er en lettvekter, men at han derimot har klare prinsipper og arbeidsmåter.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Nilzo »

Det er ingen tvil om at luksusproblemet som ble skissert først, ville vært en dårlig løsning. Når det nye sportslige utvalget kommer enstemmig frem til at JHH er det beste valget, så føler jeg meg trygg på at jeg kan stille meg bak det. Synes den nye prosessen som ble i Glimt fremstår som en bedre prosess, enn det som feks har vært i RBK med Perry.
Post Reply