Spillertråd: Mathias Normann

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tomath »

Husker jeg skvatt litt første gang jeg hørte navnet hans og lurte på om han var i familie med Runar. Han klarer uansett å leve opp til navnet.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tjongs »

Tja, den indignerte faren er ifølge Facebook også fra Harstad, så er jo slektsmuligheter.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Italia
Posts: 1
Joined: Fri Mar 31, 2017 8:59 pm

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Italia »

Skrive kan dere men lese er dere ikke så gode på..... Skjønner godt Normann, både senior og junior! En lovnad er en lovnad og når dette ikke holdes bør dere heller rette kritikken mot klubb! Lykke til og måte dere aldri rykke opp igjen! Takk for min del, dette var første og siste innlegg og profil kun opprettet pga deres elendige holdninger mot egen spiller og dere burde skamme dere!! Lykke til i OBOS, måtte dere ta en LYN!


Til alle brukere:
Dette innlegget er godkjent, dog ikke uten betydelig tvil. Hold diskusjonen saklig fremover.
Boombadila/mods.
Last edited by Boombadila on Fri Mar 31, 2017 9:32 pm, edited 1 time in total.
Reason: Til alle brukere
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Glimt1916 »

:lol:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by liverglimt »

Men hva man vil, men uten å argumentere så er man uten hva? Jo akkurat, argumenter.

Normann har en kontrakt, prisen VIF vil betale er for lav. Da blir han ikke solgt.
@liverglimt
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Vix »

Huff. Det eneste positive her er at det denne gangen bare er pappa som har vært sytunge, mens Mathias faktisk har unnlatt å kommentere.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Crazy horse »

La han sitte de første kampene og se om han får lyst til å spille, eller legge rør. Har et bad jeg skal starte med utpå sommeren, kanskje det kan være aktuelt?

Ble dessverre litt usaklig, jeg også.

Nå først har jeg lest hele artikkelen på VG.no. For en fryktelig greie. Går det an å gjøre seg mer uspiselig? Hva med om han hadde gått til VIF, og skrevet en femårskontrakt der, og det hadde kommet et godt tilbud fra en klubb i utlandet, hadde de (far og sønn) startet samme svertingen av arbeidsgiver da også? Vettlaust!
Fotball er nesten alltid morsomt
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Parelius »

Klokka er over 12, så jeg antar han blir værende siden vi ikke har hørt noe mer. VIF supportere på sin høye hest henvises til deres reaksjoner da bla. Singh sutret seg bort.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Gvandreassen »

Italia wrote: Fri Mar 31, 2017 9:06 pm Skrive kan dere men lese er dere ikke så gode på..... Skjønner godt Normann, både senior og junior! En lovnad er en lovnad og når dette ikke holdes bør dere heller rette kritikken mot klubb! Lykke til og måte dere aldri rykke opp igjen! Takk for min del, dette var første og siste innlegg og profil kun opprettet pga deres elendige holdninger mot egen spiller og dere burde skamme dere!! Lykke til i OBOS, måtte dere ta en LYN!


Til alle brukere:
Dette innlegget er godkjent, dog ikke uten betydelig tvil. Hold diskusjonen saklig fremover.
Boombadila/mods.
Solid og historieløst innlegg. VIF er ikke uten sine bitre overgangssagaer, men det glemmer vi fort.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Neko »

VIF klarer ikke å gi et ordentlig bud, og Glimt får skylda? Nice.
Last edited by Neko on Sun Apr 02, 2017 9:56 am, edited 1 time in total.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Buster »

Det er jo ikke sikkert at et innlegg i VG gir det fulle og hele bildet på det Mathias mener og har sagt. Jeg syns at vi heller bør tåle at en ung spiller sier et ord eller to uten at vi skal slenge oss på. Mange her som burde tenkt seg om noen ganger før de skriver!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Mr Bean »

Helt enig med buster .. Samtidig er jeg jækla spent på om Mathias blir og gi det beste av seg selv denne sessongen med den negative holdningen hans .. Er jo bare og peise på for hans del og gi alt av seg selv, så havner han i en større klubb .. lykke til i år Mathias :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by liverglimt »

Hadde dette vært ett engangstilfelle så hadde vi ikke hatt noen ting å si. Dette er ett gnål fra Normann sin side. Det fortjener å bli kommentert.
@liverglimt
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Neko »

Det er også illojalt mot arbeidsgiver (klubben). Hadde det vært en utkjøpsklausul i kontrakten, så hadde saken vært grei.

Her har man ulike forståelser av hva som er et godt bud (applauderer at Glimt ikke selger sine beste på billigsalg til konkurrenter lenger). Det er ikke galt av Normann å være uenig med ledelsen, eller å si tydelig fra til klubben om denne uenigheten.

Men å lage en personkonflikt utav det og baksnakke arbeidsgiver i offentlighet er bare brønnpissing. Da forsurer man eget arbeidsmiljø og saboterer egen karriere. (Men håper Nordmann selv har fokus på det sportslige, og at dette siste utspillet bare står for farens regning.)

Burde Normann starte mot Kongsvinger?
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tjongs »

Kjenner at jeg er litt delt her. Synes vel Normann har tatt sutringen i overkant langt, spesielt dette med at alt må tas gjennom avisene. Og det er nå engang et faktum at han har skrevet under en lang kontrakt med Glimt, helt frivillig, og da må han nesten bare ta konsekvensene av det.

Når det er sagt, så kan det jo godt være at han har inngått et gentleman's agreement med Glimt, og da er en overgang til en annen norsk klubb kanskje prisen Glimt må betale for et nedrykk. Uten nedrykk hadde dette vært ren sutring fra Normanns side, men når Glimt engang har satt seg selv i OBOS-sumpa, så har de langt dårligere kort på hånda.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

Er ikke lov med utkjøpsklausul i Norge,men det hadde nok gjort dette til en ikke-sak.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Kesseboy »

Spillerens misnøye er helt sikkert helt berettiget. Det er lov å være sint, og det er lov å være skuffa. Men man tar det internt, man tar det tjenesteveg. For meg er dette ganske avgjørende:
Direktøren gidder jeg ikke å ha kontakt med. Slik situasjonen er blitt har han ikke lenger noen troverdighet. Jeg ser ingen hensikt i å gå i en diskusjon med ham
Det er altså spillerens rådgiver/far som sier dette. Hadde dette vært et vanlig ansettelsesforhold burde retorikk (polemikk?) som dette minst være grunnlag for en skriftlig advarsel, i mine øyne. Da kan man jo spørre seg om det er riktig eller uriktig å reagere overfor spilleren. Det kan kanskje (i et HMS-perspektiv) være greit å spare spilleren belastninga ved å spille den kommende kampen. Og han bør nok få tips om å revurdere rådgiverne sine.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Sulliken »

Normann Trump?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by kimbo »

Etter siste innlegget han på instagram tror jeg vi kan bekrefte at han er sponsa av Brun og Blid :lol:
Positivitetsmafian
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Farlig med overambisiøse fedre. Masse eksempler på dette. Til den som var på gjestevisitt her på forumet. Si til dine kamerater i VIF. Kom med 10 mill på bordet og 30% videresalg så er handelen i boks. Nå har VIF i en årrekke 'ranet' Skeid for spillere på en ganske kynisk og utspekulert måte ved å love gull og grønne skoger dersom de ikke tegnet kontrakter med Skeid slik at de kunne hente de gratis. Tydeligvis at de fortsatt tror at de kan hente Normann for lommerusk. Glimt sitter med alle essene her og kortene bør spilles riktig.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by bjornage »

Nå er "snakker ut"-saken med Mathias på AN. Han er bare ærlig sier han, og nå er det fullt fokus på Glimt. Jaja. Uten at vi hva som ble avtalt eller ikke muntlig er det flott å se Glimt stå i mot bud de ikke syns er gode nok. Det var helt science fiction bare for noen få år siden. Mange VIF-supportere mener vi bare burde stått med lua i hånda og tatt det som ble tilbudt, og at Glimt begår en stor urett med å si nei. Snakk om å ha lite bakkekontakt.

Mathias får flere muligheter, og han får nok overgangen sin før eller senere. Spiller han så bra som han kan kommer det bedre klubber enn VIF på banen også.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Buster »

Mathias sier at han ikke gnager videre på meldinger som er gitt, og at det er 100 prosent for Glimt nå. Da syns jeg vi skal ta den pasningen og støtte han 100 prosent.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Neko »

Høres voksent ut, og bra for alle parter.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by gavharr »

Bra av Mathias. Den gutten kommer til en langt bedre klubb en VIF om han bare fortsetter jobbinga.
Kan skjønne skuffelsen, men her er han bankers på laget, og kommer til å spille på seg godfølelsen i OBOS-ligaen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Garrincha »

Godt å høre at det blir 100 prosent fokus på Glimt og seriestarten. Normann bør se på det som skjedde med Badou. Han hadde flere sesonger i Adecco og hvordan går det med han nå?

Mathias er talentfull men han må fortsette å utvikle seg og det kommer han til å gjøre i Glimt denne sesongen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply