Spillertråd: Kasper Junker (2020)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Gvandreassen »

https://www.vg.no/sport/i/nA2BBx/avisa- ... en-soendag

Nå er det altså Japan som er det neste store for Kasper. Trodde Tyrkia var drømmen? Stolte av Glimt, de har forsøkt så godt de kan å ivareta spilleren også. Tenker det bare er å kvitte seg med han for det vi kan få nå og heller hente inn noen som vil være der. Makan til uproft, sutrete småbarn kan jeg ikke huske å ha sett i Glimt. Godt jobba i 2020, lykke til med å bygge opp ryktet igjen i Japan.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glenn P »

Ironisk om han ender opp i Japan, et av verdens mest ærefulle land. Burde endt opp i Saudi-Arabia eller Qatar, mer Junker-stil.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by OTH »

Trodde Junker ville gjøre en innsats for å spille seg attraktiv frem til sommeren og så gå til en bedre liga i Europa, men nå er det samme sirkuset som i januar. Her er det bare å selge, han gjorde en fantastisk jobb i fjor, men ettermælet hans er fullstendig ruinert etter disse to rundene med sirkus. Slike spillere som setter seg selv høyere enn laget trenger ikke Glimt.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Gvandreassen »

Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Boombadila »

Kort og konsis melding fra Glimt her.

Rent personlig så mener jeg at han nå begynner å komme i konflikt med hans plikter som arbeidstaker, og at klubben bør vurdere juridiske tiltak.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jendoriluka »

Huff. Hadde håpt Glimt kunne tynt ut 20 mil nå, og blitt kvitt Junker.

Fra pressemeldingen: "...Det er for liten tid til å finne en erstatter. Det var vår hovedvurdering". Dette skjønner jeg ikke helt. Glimt har vel forstått at Junker vil bort og at nye bud kunne komme?
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Buster »

Legg også merke til at det står at tilbudet er for dårlig. Det berømte tilbudet fra Crotone var vel to poser peanøtter, og resten etter at de hadde berget plassen, og med diverse andre fantasifulle betingelser skrevet av agenten. Tilbudet fra Tyrkia fulgte samme opplegg, så det er vel grunn til å tro at også dette tilbudet er av samme håndtverk.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jendoriluka »

Jeg frykter også at Glimt har vært dårlig koordinert her. Med det mener jeg at Bjørkan og Sakariassen kanskje har ordlagt seg slik Junker sier da han signerte, mens sjefen (Thomessen) har et annet syn på dette.

Dette er ren spekulasjon, altså.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by geirminator »

Dette begynner rett og slett å bli latterlig, og konflikten vil stå igjen med to tapere. Dessverre.

Jeg har forståelse for Junkers frustrasjon og hans ønske om å tjene mest mulig penger i løpet av karrieren, og han føler nok at for hvert bud Glimt avslår så minker sjansene for dette. Måten han opptrer på vil dog ikke bare skade ettermælet hans i klubben og norsk fotball (noe han sikkert driter i), men kanskje også interessen for han i det internasjonale markedet. Uansett ønsker ikke jeg Junker noe vondt, og håper at det ordner seg for han nå, om det blir i Glimt eller i en annen liga. Dette tror jeg også Glimt ønsker.

Glimt får, igjen, mye negativt omdømme i media. Salgsverdien vil også i utgangspunktet falle jo mindre spilleren har igjen av kontrakten, og hvis han nekter å spille/ikke får spille førstelagsfotball i vår vil den del rase. Likevel agerer Glimt, etter min mening, 100% riktig i denne saken. Signalene de sender nå er at de ikke vil la seg overkjøre av egosentriske spillere, eller griske agenter som forventer at små klubber skal selge for knapper og glansbildet. Og alle fremtidige signeringer skal være klare over at klubben og kollektivet alltid kommer først. All ære til Frode Thomassen som nok en gang står urokkelig i sterk motvind.

Jeg håper at Junker spiller i Glimt og bøtter inn mål i alle fall frem til overgangsvinduet åpner i sommer, men slik saken står nå er kanskje en langt verre løsning det mest fornuftige: at man snarest mulig får igjennom en overgang som begge er passe fornøyde med. Dessverre.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jendoriluka »

Jeg forstår faktisk Junker litt her, forutsatt at budene er OK, dvs. ca. 12-15 mil.

Glimt dobler / tredobler pengene man brukte på Junker, noe Glimt tilsynelatende faktisk har sagt til Junker var kravet (antagelig ikke Thomassen som har sagt dette).

Glimt har hatt flere måneder på å hente en erstatter nå. Det er vel ingen i Glimt som har vært så naiv at at de har trodd Junker ville være fornøyd med å bli ett år til i Glimt?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Kan noen hakke Glimt og erstatte spillerbildet av Junker med ett av Sinnataggen?

Han vil være en smitterisiko hvis han returnerer til hotellet og hvis han ikke returnerer til Norge med Glimt så risikerer han en lengre karantene. Passkontrollørene på OSL kan være vanskelige.

Agenten håper nok at strikken brister og at Glimt lar Junker gå.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Gvandreassen »

Junker må uansett forholde seg til kontrakten han signerte. Hvorfor er det slik at fotballspillere virker å tro at kontrakter ikke er gyldige med en gang man ikke vil mer? Kasper signerte for tre år og da burde han ha skjønt at det kunne bli tre år. Selvfølgelig er det ikke ålreit hvis noen i klubben har gitt signaler om at han kan selges for x3 hva han ble kjøpt for, men han burde vært oppegående nok til å forstå at et slikt utsagn på ingen måte er juridisk bindende. Dette skader utelukkende spilleren dog, da hans barnslige atferd er relativt enkelt å gjennomskue. Glimt har sagt nei til flere tilbud nå, ikke bare pga tilbudt sum men også grunnet sikkerheten i budene. Skjerp deg og kom deg tilbake på jobb frem til noen legger inn et akseptabelt bud med faktisk økonomisk sikkerhet.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

Kan ikke ha en slik urokråke i en klubb. Det ødelegger miljøet og flere spillere sier at bråket går inn på dem og også på sikt gå ut over det sportslige. Selg han for 10-15 mill og bli kvitt han så fort som mulig. Det Thomassen sier her om at Glimt 'har for kort tid for å finne en erstatter' er for å si det direkte det rene vås. Men håper inderlig at uttalelsen ikke er riktig tolket. Nå må hele Glimt ledelsen sette seg ned i dag å komme med en rask avklaring. Junker er ferdig i Glimt. Punktum.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jendoriluka »

Knuta:

Det er jo Glimt selv som har uttrykt dette i pressemeldingen.

Jeg synes også det er merkelig om Glimt skal begrunne salgsnekt nå (forutsatt at prisen er ok) med at de ikke har tid til å hente erstatter. Glimt burde jobbet aktivt i kulissene med å finne en klubb til Junker og å hente en ny og motivert spiss.

Nå blir det bare kaos, og det måtte man vel forutse?
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by helsvhe »

Må si jeg tror det må være bedre nå å bar bli kvitt han og få så mye igjen for det som mulig. Sånn som det er nå ødelegger han for Glimt og resten av spillerne. Han bør i hvert fall ikke få lønn så lenge han ikke er tilstede på treninger og/eller har fått tillatelse til å dra (noe jeg ikke tro han har fått).
Men skulle jo tro vi nå har nok dekning på spiseplass? Kunne ikke han der Brasilianeren spille spiss også?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Frode burde jo sett dette dilemmaet komme. Hvis tilbudet er omtrent der en tidligere ville solgt, så er det bare å få ham ut. Sats på Botheim, og ta en ny vurdering mtp hans prestasjoner, rekonvalensen til Victor og mulighetene til å bruke en solid sum på en ny spiss i sommervinduet.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Gvandreassen »

https://www.nrk.no/nordland/kasper-junk ... 1.15437471

Utdrag fra artikkelen:
– Vi hadde ikke hatt mulighet til å finne en fullgod erstatter for Kasper. Seriestarten nærmer seg med stormskritt. Da må klubbhensynet komme først. Dette har ikke først og fremst handlet om penger, men hvor vi er tidsmessig...

...Thomassen tar det for gitt at Junker er klar til seriestart.

– Vi forventer at spillerne som er på kontrakt er tilgjengelig for oss når serien starter.

Han kan så langt ikke svare på om saken får noen konsekvenser for Junker, men sier de skal prøve å få kontakt med han.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

'Thomassen tar det for gitt at Junker er klar til seriestart.'
En spiller som rømmer fra gruppa si og fra laget og lagkameratene, og så mener Thomassen dette!. Junker kommer ikke til å spille en kamp mer for Glimt. Stikker jeg fra jobben min en dag og sier at her vil jeg ikke være mer, så vet vel alle at det er kroken på døra. Hvorfor tilbudene virker som de er litt spesielle, er fordi klubbene er usikker på Junker og hans kvaliteter og de ønsker 'å sikre seg litt'. Det er forståelig, Junker har kun vært en suksess i Glimt og er langt fra en landslagsplass i Danmark. Få han ut så fort som f.. Tror også at riktige innspill fra KK mot glimtledelsen er veldig viktig nå.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Dette er bare trist....Negativ omtale i media, men jeg tror ikke dette vil skade fremtidige signeringer. Glimt kjøper og signerer spillere tiltross for dette våset. Merkelig at vi ikke har fått noen uttalelse fra agenten ennå. Man burde jo hørt noe derfra. Kanskje han ikke støtter denne type av demonstrasjon. Målet var jo sommeren for et eventuelt salg. Da ville han gått uansett. Når det gjelder dette utsagnet fra junker om at han er blitt lovt å gå om budet var sånn og sånn så er det merkelig at dette ikke er blitt bekreftet fra agenten at det var slik. Merkelig at slike ting er snakket om uten at agenten har vært tilstede? Layouni har jo vært i media med sin virkelighetsoppfatelse. Det er ikke det samme som at den er riktig.....
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glimterfrem »

Nok er nok. Selg. Ødelagt sitt omdømme i klubben og norsk fotball til evig tid. Bryr han seg nevneverdig om det akkurat nå? Neppe. Men kanskje når han en gang legger opp vil han tenke tilbake til nå og lure på om det var så lurt likevel. Litt mer penger i lomma kontra navnet sitt med gullskrift i historiebøkene? Vel vel..
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Crazy horse »

I fjor hadde vi tre dansker i klubben. To av dem har vi hatt ulike problemer med, den tredje vil bli en legende.
Enig at Junker må bort. Er Botheim en god nok erstatter? Kan Sørli spille spiss? Når kommer brasilianeren? Kan Boniface komme raskere tilbake enn fryktet?
Junker etterlater mange spørsmål, men dem driter han nok i. Ekstremt selvsentrert.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

Brasilianeren er nok klar i månedskiftet april/mai. Mye tyder på oppstart av serien ca 24.mai. Hovedsaken nå er å få ro i gruppen og Junker bort så fort som mulig.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Lander på selg jeg også, men samtidig er det tragisk at slik oppførsel premieres. Lurer på hva som hadde skjedd om man stoppa lønn etc om han ikke møtte opp. Er jo fortsatt bundet av kontrakt til 2023. Anser ikke dette som en mulighet dog. Ville skade klubben mye mer enn hva man oppnår.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

Nå gjelder vel vanlige arbeidsforhold også for fotball spillere. Glimt kan ikke stoppe lønns utbetaling ved en konflikt. I vanlig arbeidsliv blir partene enige om en sluttdato, og i dette tilfelle er det Glimt som blir taperen. Det er 3 alternativer. Kontrakten oppheves og Junker slutter. Alternativ 2 er at Glimt selger til en annen klubb uansett pris. Alternativ 3 spilleren blir i Glimt ut kontrakstiden med full lønn uten å få spille. Kan ikke se noen annen utgang på dette.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sulliken »

Man stopper lønnsutbetaling ved streik... (da får man lønn fra streikekassen til fagforeningen sin).

Så jo. Stoppe lønn er helt innafor. Jeg får heller ikke lønn på min jobb for ugyldig fravær.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply