Spillertråd: Kasper Junker (2020)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Håper det. Selv om han nå om mulig faktisk er blitt billigere for dem.

In Botheim we trust!
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Los-Loco »

Den "avtalen" Junker mener å ha inngått med Glimt, som han refererte til i media i januar:

"Avtalen var at jeg skulle komme til Bodø, få ut potensialet mitt, og så skulle jeg videre. De sa at «hvis du scorer 20 mål, så sender vi deg av sted». Jeg scoret 27 mål. Det var på grunn av den lovnaden at jeg syntes Glimt var interessant. Jeg skulle opp, levere, boom, så er det videre."

Hvor seriøst tenkte han egentlig at dette var som en avtale? De siste 20 årene har det skjedd kun fire(!) ganger i eliteserien at toppscoreren har scoret mer enn 20 mål. I hele Glimts historie har det aldri(!) skjedd at noen har scoret 20 mål på en sesong i øverste divisjon. Aldri! Selv i sølvsesongene 77, 93, 03 og 19 var ikke toppscoreren i Glimt i nærheten av 20 mål.

Og Kasper Junker selv da? Han har aldri i sitt liv scoret mer enn 6 mål på en sesong i en toppserie. 6! Hvordan kunne han i sin villeste fantasi tenke at han skulle makte å score 20 mål for Glimt, om han aldri så mye bestemte seg for det på forhånd?

I beste fall tenker jeg det der må ha vært en spøkefull kommentar under kontraktsforhandlingene. Litt sånn på linje med "He he, ja, hvis vi vinner Europaligaen, klart du skal få [what-ever-you-want]".
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glimt1916 »

Oppførselen til Junker er håpløs og provoserende. Samtidig er han den andre spilleren på relativt kort tid som føler at klubben bryter avtaler med dem. Kommer det flere slike saker fremover så blir det vanskelig å ikke se det som et mønster når det gjelder oppførselen til klubben.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

Alltid minst 2 sider ved en sak. Junker og agenten sin oppførsel tidligere i vinter mener vel alle er sterkt klandreverdig. Så vidt jeg vet fikk Junker beskjed om at hvis det dukket opp et tilbud som Glimt kunne akseptere økonomisk kunne han dra når som helst. Hvorfor ikke Glimt solgte i jan/feb var rett og slett at tilbudene ikke var gode nok og helt uaktuelle. Nå har man så fått inn 2 spisser, fått etter min oppfatning et godt og seriøst tilbud fra Japan. Nå er det plutselig tidspunktet som er dilemma. Ikke rart at Junker reagerer denne gang. Nå ser det ut som Glimt og Junker og agenten og Japan blir enige og sagaen får en ok utgang. Glimt får penger i kassa og kan hente enda en spiss hvis det er nødvendig. Antakelig blir det ikke serie oppstart før 23-24 mai. Det er vel nesten 8 uker til.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jendoriluka »

Da selger vi Junker. Ingen god oppførsel fra Junker, men vi som supporterne må ikke glemme at Junker skåret 27 mål for oss og ser ut til å gi avkastning på ca 15 mil.

Takk for målene, Junker.

Jeg tror vi klarer oss fint uten ham. Det viktige er at vi fortsetter å hente ambisiøse spillere - heller noe krangler i ny og ne og masse penger inn enn spillere som er fornøyde med å være tippeligaspillere.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bod ... er-handel/
"Kasper Junker er tæt på at skifte til Urawa Red Diamonds. Bodø/Glimt er blevet enige med den japanske storklub om en handel, erfarer bold.dk."
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Har Frode pusha prisen og overbevist disse japanerne at Junker er den nye Haaland in disguise. Spent på News nå....
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by JHA »

Tipper Frode har pusha prisen nærmere 30 enn 20 :LFC
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glenn P »

Hadde vært fett-arti om de la inn 5mill-klausul etter 20 scorte mål i serien. Hadde han stoppa på 19 på pur F?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16537
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sulliken »

Da går det mot et salg, og det må bli den beste løsningen for alle parter...
https://www.an.no/junker-salg-nart-fore ... -4-1390113
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Litt spekulasjon her, men dette avslaget som Frode kom med først begynner å ligne mer og mer på forhandlingsstrategi. Høres vel konspiratorisk ut, men Japanerne er i tidsnød de også da den medisinske testen etc Må gjennomføres først.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Ikke mye konspirasjon i det. Ikke direkte unormal forhandlingsteknikk. Videre - hva han sier til klubb og media er jo to forskjellige ting. Kan ikke spille hardball med klubben, men samtidig gå ut i media og si at man tror dette ordner seg.

Spent på hva vi ender opp med.
Una mas cerveza.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sven-Rune »

Ser ut til at det var en god vurdering da Glimt ikke solgte til tyrkerne, og det spørs vel om dansken hadde fått lønn også? :tenk

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... qAUP_VCgqo
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sven-Rune »

Glimt1916 wrote: Tue Mar 30, 2021 2:25 pm Oppførselen til Junker er håpløs og provoserende. Samtidig er han den andre spilleren på relativt kort tid som føler at klubben bryter avtaler med dem. Kommer det flere slike saker fremover så blir det vanskelig å ikke se det som et mønster når det gjelder oppførselen til klubben.
Hvis det er Layouni du sikter til er vel faktum at Layouni/agent/Pyramids prøvde å lure Glimt etter det jeg har forstått!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Vi har jo drete oss ut for 5x så mye med tyrkere før, så at vi i det hele tatt går i dialog med lag derfra er nesten rart. Londak ble vel betalt for med en rekke forskjellige kredittkort, var det ikke så?
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Amor sine uttalelser stinker. Glimt ville aldri gitt reisetillatelse til han før forhandlingene var klar. At de slenger inn en videreslagsklausul under amors private forhandlinger høres ut som et eventyr. At denne historien ikke backes opp av hans agent sier sitt. Et legitimt spørsmål er jo om han hadde det så jævlig her i glimt, hvorfor er han interessert i å høre på noe eventuelt tilbud? Løgn rett igjennom, men jeg er ferdig med fyren og snart med Junker. Så kan vi alle begynne å se fremover.....
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Junker leverte på banen, så han skal ha kred for det. Men supporterhelt vil han aldri bli - det er noe man må gjøre seg fortjent til. Zinkernagel leverte og dro for ingenting, men vil likevel ha en langt høyere stjerne enn Junker.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glimt1916 »

Sven-Rune wrote: Tue Mar 30, 2021 6:12 pm
Glimt1916 wrote: Tue Mar 30, 2021 2:25 pm Oppførselen til Junker er håpløs og provoserende. Samtidig er han den andre spilleren på relativt kort tid som føler at klubben bryter avtaler med dem. Kommer det flere slike saker fremover så blir det vanskelig å ikke se det som et mønster når det gjelder oppførselen til klubben.
Hvis det er Layouni du sikter til er vel faktum at Layouni/agent/Pyramids prøvde å lure Glimt etter det jeg har forstått!
Jeg har lite sympati med både Layouni, Junker og agentene deres, men det er to lignende historier på forholdsvis kort tid. Jeg håper det ikke kommer flere.

Jeg har sett at Frode Thomassen har sagt at Layounis versjon ikke stemmer, men jeg har ikke sett noe som gjør det til et faktum.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glenn P »

Skal man selge en spiller til afrikansk liga for mindre enn hva man forventer fordi spilleren har lyst å tjene mer? Så kommer samme svenske hjem til Eliteserien full av diamanter. Bullshit
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Glimt1916...selvfølgelig har ikke Frode presentert noe bevis på om Amor farer med usannheter. Er ikke det ganske logisk? Hvor seriøs ville Glimt fremstå de kom med taushetsbelagte opplysninger om en spiller som kom med sline påstander. Dette gjelder også Junker. Da ville glimt fremstå særdeles amatørish.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glimt1916 »

Selvfølgelig. Derfor vet man ikke klubbens versjon av saken, og sitter med lite informasjon som kan omtales som et faktum. Vi får håpe dette blir siste sak av denne typen på en stund.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Enig der. Eneste måten dette kan gjøres er god kommunikasjon med spillere hvilke planer de har for hver enkelt og hva som forventes. Da vet de hva de har å forholde seg til. Så slipper vi denne sutringa i media når det kommer bud. Vi må også tørre å sitte på spillerne og ikke godta hvilke bud som helst.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Novi »

Vi har gått fra å prestere dårlig og få lite igjen for spillerne våre, til og levere sportslig og ta seriegull OG selge med stor fortjeneste. Lever med litt misnøye fra ambisiøse spillere da (helst med vanlig folkeskikk, vel og merke).
Una mas cerveza.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sven-Rune »

re Glimt 1916

Slik jeg har forstått det fikk Glimt et bud på 15 mill og Amor fikk tillatelse til å reise. I ettertid forhandlet agent/Amor fram en bedre privat avtale (enten mer til Amor og/eller mer til agent) og tilbudet til Glimt ble senket med 2 mill.

Da satte Glimt ned foten og kalte Amor hjem. Enden på visa ble vel at Amor aksepterte at Glimt skulle ha det de ble tilbudt og at han «måtte betale 2 mill» Altså først «stjele» 2mill, og så betale de tilbake. Jeg ser ikke at Glimt kan klandres, men selvsagt uheldig at Amors versjon blir den «offisielle».
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Knuta »

Denne gang påstår jeg at Thomassen sine uttalelser var unødvendig støy og setter Glimt i et dårlig lys. Ikke forstår jeg hvorfor. Håper at alle parter skilles som venner og at Junker får noen fine år i Japan.
Post Reply