Spillertråd: Sebastian Tounekti

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Sniken »

"Utlån med forpliktelse til kjøp" er jo en merkelig greie. I praksis er jo det bare et kjøp med utsatt betaling.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Kan det være forpliktelse hvis han får a-lagskamp feks?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Gvandreassen »

Slik jeg har forstått det er det samme avtalen PSG gjorde med Monaco for Mbappe. Utsatt betaling er en god beskrivelse. Hvor mye var det snakk om i kroner og mynt?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by tomath »

Spørsmålet er kanskje om det ligger en forpliktelse for Tounekti også? Hvis han fremdeles kan trekke seg så kan han muligens være fristet til å returnere til Glimt for så å få en fri overgang etter det?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Gvandreassen »

Hvis kjøpet er forpliktet har nok Tounekti alt blitt enig med Groningen da han signerte for dem. Det er kanskje dette han sikter til med bedre lønn, altså da etter kjøpet går i gjennom.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Vix »

Noen må nesten spørre Glimt om det var snakk om opsjon eller forpliktelse. Kilden for at det er forpliktelse er vel den AN-saken. Sitatet fra Groningen-mannen gir for meg lite mening. Hva er fordelen med å få sett ham ordentlig på utlån hvis de uansett er forpliktet til å betale for ham? Det scenariet Mortsto ser for seg virker ikke usannsynlig - at et eller annet utløser forpliktelsen. Men for Glimts del er det kanskje best om kjøpet går igjennom.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Glimt1916 »

Jeg ønsker gjerne velkommen en mer tålmodig og ydmyk Tounekti, som er topp motivert for å få fart på karrieren og villig til å signere en ny kontrakt. Har han derimot fortsatt samme innstillingen som førte til at han dro så tenker jeg at det kan være like greit at kjøpet blir gjennomført ja.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Sebastian er i alle fall ikke sendt i retur til Glimt av Groningen selv om han så langt ikke har klart å etablere seg på A-laget. Så da må de enten fremdeles ha tro på han ellers så gir ikke kontrakten rom for å sende han tilbake.

Hvis Glimt har trua på han så burde jo han kunne hentes tilbake hvis klubbene mener det er den beste løsningen både for Tounekti og de.

Men så er det jo det med tålmodighet og holdninger da.

Hvis jeg forstår Twitter rett så er han ikke med i Tunisia sin tropp til det kommende Afrika-mesterskapet. Manglende spilletid på høyt nok nivå er nok en bidragsyter til det.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

Etter å ha lest på supporterforum til groningen sitter man med litt blandet inntrykk. Avtalen visstnok er at han skulle tilhøre "Jong" som jeg antar er talentlaget/ungdomslaget til Groningen. Evjen var jo innom jong az. Om han ikke "godtok" denne planen så skal han sendes tilbake eller eventuelt kjøpes/signeres. Helt ærlig så virker det noe merkelig, men antar at han blir og glimt får sine 5-7mill.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Glimt1916 »

Nå vil han til TIL. Snakker om å rote det til for seg selv. Hvor lang kontrakt har han med Glimt?

Edit: ser det skrives tidligere i tråden at han har kontrakt frem til sommeren.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Lånekontrakten går ut til sommeren, og med Glimt til nyttår. Tror det bare er å kreve litt penger samt solid videresalgsklausul og sende ham nordover.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by jonsnow »

Skjønner at han vill videre fra oss, blir ikke satset på og ser at nåløyet blir bare trangere og trengere for å kunne kjempe om en plass på laget. Men når man ikke får spille for jr laget til Groningen en gang så må en kunne gå i seg selv også og se om man kan gjøre noe anderledes!

PS: TIL har ikke penger så om vi skal la han gå noen andre plasser enn Groningen så burde man minimum får igjen det man betalte TUIL og da er det ikke nordover man sender han!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by JHA »

Har fortsatt et lite håp om at han innser at det beste for egen fremtid er å satse beinhardt i Glimt.
Han har uten tvil talentet og kvalitetene til å kunne bli en stor spiller.

Forlenge kontrakten og utlån til TIL er kanskje ikke det dummeste, men bør vel kanskje starte med å finne en annen agent.
Blir spennende å se hvor ambisjonsnivået ligger/hvilke valg han tar.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Kesseboy »

Tenk følelsen av å møte opp til trening på Alfheim, innse at du er den eneste der med seriegull, og at det seriegullet tok du med erkerivalen til den nye klubben din ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

Merkelig historie rundt Tounekti. Tror som nevnt ovenfor agentbytte er på sin plass. Vet ikke hva han forventet når han dro, men kunne vel aldri regne med å rykke rett inn på førstelaget til Groningen. Så mulig han er litt utålmodig også. Han er vel ikke uønsket i Glimt, men har sikkert lang vei å gå før han blir aktuell. Så vi ender opp med å tjene nada på Tounekti om han lånes ut til TIL eller selges. Videresalg tror jeg i praksis vi kan glemme. Hvilket annet lag i Norge er det større muligheter til å spille seg "til utlandet".
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Kesseboy wrote: Sat Feb 12, 2022 2:16 pm Tenk følelsen av å møte opp til trening på Alfheim, innse at du er den eneste der med seriegull, og at det seriegullet tok du med erkerivalen til den nye klubben din ...
Ja han vil jo være TILs mest meritterte spiller i en alder av 19, om han slippes nå. Det aner meg at han ikke vil bli den spilleren vi hadde håpa, så jeg ser ikke mørkt på å slippe ham. Men få noen småpenger for ham og noen gode klausuler om han blir en suksess. Vi vil ikke ha en Botheim i revers her.

"Glimt har vært positive hele veien og sagt om jeg ønsker et til lån, er det helt OK. Så der er det ingen problem, sier Tounekti.
– Så er det noe med TIL og Tromsø da. Det er hjemmet mitt og jeg ønsker at Tromsø skal være så bra som mulig og at de skal bli et topplag, akkurat som Bodø/Glimt. Det hadde vært artig å hjelpe TIL å bli det da, fortsetter han."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Sulliken »

Hvor finner dere dette intervjuet med Tounekti?

Det er en uskreven regel at man bør legge ved link når man kaster ut slike nyheter.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

Pluss-sak i Adressa, men her er lenke.

https://www.adressa.no/sport/fotball ... -i-tromsoe
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Tounekti skal gjøre TIL til topplag? Selvinnsikt som passer med resten av det hølet de kaller en by.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

"Hope in a hanging snore" var det en klok mann som sa. Uansett, så er sagaen rundt Tounekti bare trist med tanke på de forventninger jeg hadde til han før sesongen 2021. Fikk vist seg noe fram i sesongen 2020, men kom seg ikke noe videre.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by MhepA »

Absolutt mulig jeg tar feil, for jeg kjenner jo ikke til forholdene, men det slår meg ikke helt som han var klar for å ta opp kampen. Litt det motsatte av Vetlesen der.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

"Da jeg var klar, fikk jeg beskjed fra trenerne om at det var vanskelig å komme seg inn og fighte om plassen på laget, siden det var mange gode som kjempet om en kantplass. Det var ikke det jeg forventet"

Dette sitatet er vel dessverre ganske avslørende. Håper likevel at Tounekti kan bidra på kanten utover høsten. Foreløpig ikke noe snakk om å forlenge, så Glimt har kanskje ikke trua?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Knuta »

Alle spillere er i en læringsprosess. Tror nok Tounekti forstår hva som kreves for å komme til det nivået han har inne. Fordelen med Tounekti er at han har en grunnteknikk som få, er relativ rask, men mangler fysikk, kondisjon, og ikke minst metal stykke. Sånn sett er vel Glimt den klubben som kan få han på det nivået han har inne. Men da kreves det disiplin og treningsiver og ikke minst selvinnsikt. Dersom Groningen ikke kjøper er det vel lurt at KK og trenigsteamet tar den nødvendige praten og ser om det er liv laga.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by gavharr »

Absolutt en spiller man bør prøve å "få til". Litt Mannsverk, litt KK og litt fokus i tillegg til de erfaringer og refleksjoner han nå har gjort seg, så blir det nok en god kantspiller av Tounekti også.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply