Spillertråd: Sebastian Tounekti

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Det er interesse for Seb fra andre eliteserieklubber men han vil helst bli i Glimt:

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Galnasen »

Gledelig å se han feire i garderoben etter kampen i dag. Kanskje det er en mulighet for at han får ta opp hansken likevel?
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Sven-Rune »

Og han trente med laget mandag. Sikkert også i går, men da var det lukket trening.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

To mål på Tounekti for Glimt 2 i dag mot Steinkjer.

Kampen ble vist på Direktesport.

https://www.direktesport.no/event/j0Vtv ... PTEw7w9oCj
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Nordlys »

(Fortsettelse fra diskusjon i kamptråd HamKam):

Larsson wrote: Thu Aug 18, 2022 2:17 pm Du synes ikke Tounekti skal snike foran noen i køen, men likevel vil du ha han inn på lørdag 🙃🙃
Ja, jeg vil se ham i aksjon for førstelaget i år og gjerne så fort som mulig. Han har fortsatt et kjempepotensiale. Det hadde vært morsomt å se han på lørdag. Jeg aner ikke hvordan han opptrer på trening og hvorvidt et innhopp ville være "å snike i køen" eller ikke. Han har trent med Glimt en måned snart og er vel i en konkurransesituasjon som alle andre?
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Mjoda, men han har vel 4 mnd igjen av kontrakten. "snike i køen" er ikke rette utsagnet, men vil jo si at der per d.d. Pelle og Mvuka er førstevalget, så vil jo Sørli, Koomson, og Nino være foran Tounekti. Både pga prestasjoner og langsiktig tankegang.

Tounekti må vise rette holdning og innstilling, vise at han vil plukke opp hansken i Glimt, og så få på plass ny kontrakt. Dersom begge parter ser at det er en fit. Meget mulig han får muligheten i et annet ES-lag for det er kortere vei til spilletid.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Knuta »

Det er vel fortsatt opp til KK og treningsteamet å vurdere hvilke spillere man til enhver tid skal bruke for å ha det beste laget. Nå kommer det stadig nye spillere inn og mange av dem vil i følge Larsson 'snike' i køen. Det er jo et helt meningsløst argument. Glimt har vel aldri fulgt et køsystem og takk og pris for det.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Snike i køen som og få sjansen uten og legge ned jobben. Tror alle ser den, uansett hvor mye man ønsker og håper rundt Tounekti. KK har sparket spillere ut av klubben før pga holdninger, og Tounekti har jo selv sagt at han var utålmodig med feil innstilling. Det er total-krasj med hvordan KK vil ha det. Selvsagt skal alle spillere som er i klubben og på trening konkurrere på like meritter, men akkurat nå har Tounekti rett og slett ikke vært lenge nok tilbake i klubben til og komme foran de andre 3 kantene (med mindre de har hatt dertil nedadgående kurve).

Vi glemmer også fort blandt Salvesen og Grønbæk at vi faktisk har brukt en rekordsum på Nino også. Da gir det lite mening at Tounekti med noen få uker tilbake i klubben og med 4 mnd kontrakt skal være foran.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Knuta »

Det er vel KK som skal ta den beslutningen og ikke Novi og Larsson. Tror dere virkelig at KK lar Tounekti spille dersom han mener at han ikke er god nok for laget. Jeg har ingen mening om Tounekti er god nok pr dags dato og hvilke holdninger han viser på trening. Er drittlei av negativitet rundt spillerne i Glimt. Når uttrykk som klovn osv blir brukt på spillerne våre så bør moderatorene kanskje reagere litt.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Hjelpes, var ikke meningen og gjøre deg så opprørt. Kan vel diskutere styrker og svakheter uten at det tas som at man spyr negativitet.

Siden det tross alt er et diskusjonsforum syns jeg det er greit at man deler sin mening basert på det man leser om laget og spillerne. Har fulgt Tounekti i sosiale medier siden han kom til klubben, og for meg ser det ut som at holdningene til egen utvikling ikke har vært helt der KK vil den skal være. Og det ble jo bekreftet av at han dro på utlån og egne kommentarer når han dro, og deretter bekreftet igjen siden han kom tilbake. Og så bekreftet av ham selv i media. Så da kan man vel prate om det uten at det stemples som negativitet?

Og unødvendig med kommentarer som "KK tar ut laget, ikke forumbrukere".
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Nordlys »

Ingen mener Tounekti skal få spille hvis han ikke er god nok. Noe annet ville vært ganske absurd. Vi alle vil vel se en Tounekti med holdningene på plass og som gir full innsats i kamp for Glimt. Gutten har et talent det ville vært herlig å se slå ut i full blomst i Bodø. Når jeg sier at jeg vil se ham i kamp for A-laget så er det jo i håp om at han har skjønt hva som skal til og spiller fordi han har fortjent det. Han er en spillertype jeg er veldig svak for :glimt
Forumets mest middelmådige ekspert.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by jonsnow »

Flere her som ikke skjønner at dette er et diskusjonsforum hvor en kan lufte sine meninger om ,spillere, lagutak og hvilken retning man vill at klubben tar. Om man ønsker halleluja stemning og alt klubben er bra så anbefaler jeg et par av FB forumene. Der er det tilnærmet ikke lov å si et negativ ord om noe som helst og alt klubben og spillere gjør er 100% riktig!

Når det gjelder Tounekti så har mye å lære seg før han er klar for A-laget, et småslapt press og at man kjæler med ballen hver gang man har den er ikke måten å vise lagledelsen på at man er klar. Gjør man ikke 100% av jobben så får man ikke spille og KK var klar på at han ikke ville ha Tounekti overhode tilbake men at han måtte finne seg en ny klubb før han kom tilbake. Kan hende det har endret seg men jeg tviler sterkt på det.

Og forresten så har han ikke 4 månder igjen av kontrakten men fram til august neste år.

Tounekti bør enten ta tak i seg selv og yte 100% til en hver tid og vise at han har lyst til å bli her eller selges omgående. For ingen er tjent med sånn som ting er akkurat nå
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

AN-Stian sa det greit i podcasten. KK stiller med de beste spillerne uansett utenomsportslige hensyn. Ola på utgående, eller hjemvendt Sebastian. De stiller på lik linje med alle andre. Jeg tror derfor det er sportslige grunner til at han ikke er med. Forøvrig har han kontrakt til neste sommer.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Nordlys »

Og i Glimt innbefatter det sportslige spillernes holdninger og lojalitet til kampplan. Jeg tror du nesten kan være så god du vil, men legger du ikke i nok innsats på trening og i hverdagen samt ikke respekterer de innstrukser som blir gitt om spillemåte/forbedringsområder så får du ikke spille. Om du så heter Ronaldo. Jeg tror det er der skoen trykker enn så lenge for rent teknisk/fotballspillermessig så tror jeg han er bedre enn Sørli som kant nå og han har definitivt høyere potensiale påsikt, men Sørli er enn så lenge den som er med i troppen. Og det har med holdninger å gjøre. Er min teori.

Å holde Tounekti ute av tropp er en måte å teste hvor mye han har lært og i hvor stor grad han vil legge ned den jobben som må legges ned for å spille i Glimt. Vinnvinn for Glimt imo. Enten skjerper han seg og vi sitter på et stort talent i utvikling. Eller så skjerper ham seg ikke og han kan sendes videre. Glimt trenger ham på ingen måte.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Larsson »

Du argumenterer jo mot deg selv, Nordlys. Hjemme-uavgjort-borte på kupongen. Du vil benke/holde han ute av troppen, men du vil se han mot HamKam på lørdag?
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Nordlys »

Jeg vil se han mot Hamkam hvis han er klar for det. A.k.a god nok/har gjort seg fortjent til spilletid. Jeg liker spillertypen. Vet ikke hva eller hvem jeg argumenterer mot.

Jeg spekulerer også på hva som har holdt han ute til nå og argumenterer for hvorfor det kan være et bra grep. Kan skjønne at det ser selvmotsigende ut hvis man leser litt fort/jeg har vært upresis 8)
Forumets mest middelmådige ekspert.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by jonsnow »

Har ekstremt lyst til at Tounekti skal få det til jeg også, men han har en lang vei å gå før jeg tror han er klar for å vise seg fram på A-laget!

Må høre litt med venner som er på stort sett alt av treninger hvordan han og de andre unge gjør det.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by JHA »

B lags kamp viste vel at han er nr 6 i køen ang plass på vingene nå, blir meget positivt overasket om han gjør såppas god innsats at han får spilletid.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

AN skriver at Tounekti er på vei ut. Eneste spiller som ikke er med til Kroatia, og er igjen hjemme i tilfelle noe skulle skje på overgangsfronten.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by gavharr »

Er vel på vei til Tromsø da. Litt synd at han ikke virker mer innstilt på å gi jernet. Tror fort han kan blomstre litt mer i en klubb hvor han får en friere rolle offensivt. Litt kjipt for Glimt i så fall, men ikke alle spillere passer inn i Glimts måte å gjøre ting på.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

https://twitter.com/StianWahl/status/15 ... nYr7QrAAAA

"Bodø/Glimt har akseptert bud fra flere norske klubber på Sebastian Tounekti. De ønsker å selge 20-åringen før overgangsvinduet stenger. Tounekti må snart bestemme hvilken klubb han vil signere for."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Glimt har bud på auto-aksept.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by MhepA »

Det tror jeg kan gjøre underverker for Tounekti. Der vil han fort bli et førstevalg, og han kan endelig begynne å ta steg i riktig retning.
I all beskjedenhet så ble vel for tøft å spille seg til fast plass i Bodø/Glimt. Utrolig synd, for han er en spiller med et enormt talent. Men sånn som det virker på meg, så mangler han en del på det mentale, og har vel fortsatt ikke blitt helt voksen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by gavharr »

Kommer til å blomstre hos Grindhaug og kompani. Tror rett og slett ikke Glimt og Knutsens regime passet Sebastian spesielt godt som person. Lykke til skal han ha. Håper han slår TIL. Høhø... :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply