Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018, 2019, 2020 (utlånt Hødd), 2021 (utlånt Ranheim))=> Hibernian

Moderators: Sulliken, Larsen

Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Glimt1916 »

Ajer hadde vunnet 9 titler i Celtic, og hadde over 100 ligakamper, 38 europacupkamper og 20+ landskamper når han ble solgt. Jeg håper Melkersen også klarer noe sånt en dag, men det er vel ikke akkurat noen garanti for det:)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by MhepA »

Dette er intet mindre enn svært skuffende. En spiller jeg virkelig hadde sett fram til å se, og man har fulgt med på Ranheim ene og alene for å følge Melkersen. Jeg så for meg at Espejord ble hentet, og at både han og Melkersen kunne bekle kantrollen om Solbakken ble solgt. Nordås så jeg for meg på et låneopphold for å få opp kvaliteten og selvtilliten. Har ikke blitt mye på han siste del av 2021-sesongen dessverre.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by poteten »

Dundrer han inn 20 + mål i Skotsk premier league så selges han fort for over 80 mill. Han er såpass ung.
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Novi »

Men det blir man med 20+ mål i Eliteserien også, ref Botheim.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by poteten »

Ja, nei jeg sier ikke at jeg synes det er rett at han drar. Men antar han vil det selv.
Kritisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Knuta »

Han har vel fått samme beskjed som Nordås, nemlig at han måtte regne med stort sett å sitte på benken. Noen godtar det, andre vil ikke det. Hva Melkersen tenker må man nesten spørre han om.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by J I P »

Hibernian ser på Melkersen som en langsikting investering ifølge Scotsman
Speculation suggests the asking price for the 19-year-old is around £350,000 but it is believed that Hibs have had to significantly exceed that valuation to land their man. But they believe the promising teenager is a solid long-term investment.
Håper Glimt vil forklare denne overgangen etterhvert hvis den blir et faktum.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Glimt1916 »

Tipper forklaringen ikke er veldig ulik det Knuta skriver rett over her.
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Vix »

Regner med det er Melkersen som er lysten på å dra og jeg kan forstå det hvis han frykter å bli tredjevalg på spissplass bak (riktignok skadeutsatte) Boniface og Espejord. Særlig med rulleringsprinisppene i Glimt. Men å blir "a solid long-term investment" i en klubb som Hibernian, tja...
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by geirminator »

Knuta wrote: Tue Jan 04, 2022 11:13 am Han har vel fått samme beskjed som Nordås, nemlig at han måtte regne med stort sett å sitte på benken. Noen godtar det, andre vil ikke det. Hva Melkersen tenker må man nesten spørre han om.
Andreas Schjelderup hadde ingen planer om å vente på a-lagsspill, og dro til Nordsjælland i stedet for å bli i Glimt. Noe som vil viste seg å være et klokt valg. Kanskje det er dette Melkersen lar seg inspirere av?
Det er ikke bare å spille seg inn i førsteelveren til Glimt. Samtidig sender jo Glimt noen signaler til egne talenter (ja, jeg vet at Melkersen ikke er egenprodusert) med å hente inn godt voksent 'vrakgods' fra Nederland i stedet.
Jeg er litt skuffet over at Melkersen ikke blir Glimt-spiller, selv om jeg ikke har sett en eneste Ranheim-kamp i år. Så jeg konkluderer med at klubben antakeligvis kan dette mye bedre enn meg.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Glimterfrem »

Mulig klubben tenker at 5 mill + prosenter fra videresalg er en god deal, siden vi kommer til å kjøpe Espejord for sannsynligvis mindre enn dette. Altså, at vi får en spiss som går rett inn i førsteelleveren, og selger tredje/fjerdevalg for mer enn førstevalget. På papiret høres det ikke ut som dårlig business, men jeg er selvfølgelig likevel skuffet over at vi ikke får se han i Glimt-drakt. Espejord er fortsatt i en god videresalgsalder, 25 år er ikke gammelt..
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Pondus »

Om ikke Melkersen ville bli og ønsket å dra for å få spilletid så er det jo greit, men synes det skurrer noe her. Hva skulle tilsi at han får så mye spilletid neste år i Hibernian når han er en Long term investment? Henger jo ikke på greip. Kan jo lett bli som Tounekti sitt opplegg i Groningen der han havner langt unna førstelaget. Vi har boniface(usikker form) og med all sannsynligvis espejord. Nordås har vi ikke sett på lang tid. Mener bestemt at glimt kunne tatt med Melkersen i sesongoppkjøringen for å se nivået han innehar. Han har putta mål I OBOS, ja det er forskjell på OBOS og ES, men hvor var Botheim før han kom hit? Samtidig er melkersen 2 år yngre...Fan så skuffet at ikke han blir satset på. Setter han faktisk foran Nordås, men det er vel bare meg.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by jonsnow »

Tror de fleste som følger klubben rimelig tett hadde sett for seg at Melkersen skulle prøve seg i oppkjøringen i år og håpet at han skulle ta vare på den sjangsen og derfor er det såpass mange forundret over denne overgangen! Kjente jeg blei små forbannet og denne tulle summen for et stort spiss talent gjorde i hvertfall meg forbannet. Virker som at unge spillere ikke skal få en sjangse i klubben hvis de ikke er klare for å sitte på benken i 2-3 sesonger først eller være ekstremt heldige at alle de konkurere i mot blir solgt eller skadet.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Pondus »

Jonsnow.....Er bare så enig I det du sier her. Det koker litt nå grunnet at jeg er skuffet. Glimt har jo som strategi å få fram talenter da synes denne løsningen merkelig.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Sulliken »

Men er det bekreftet at han drar, da?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Pondus »

Det er vel aldri røyk uten ild bortsett fra transferrykter fra Tyrkia. Der er det mye røyk😎
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Pondus »

Etter å ha sett compilationvideoen av melkersen så er jeg overbevist. Han må bare bli i glimt. Ikke bare vet han hvor målet står, men også meget gode tekniske ferdigheter. Fakkeltog gjennom Storgata for Elias, NÅ.....
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by gavharr »

Å selge Melkersen for 5 mill. vil være ren og skjær idioti. Nekter å tro at klubbledelsen med viten og vilje gjør dette.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by J I P »

Ser ut som om overgangen nærmer seg.

TheScottishSun.co.uk: Hibs boss Shaun Maloney meets THREE transfer targets as Celtic ace Henderson, Clarke and Melkerson given East Mains tour
SunSport understands all three players were at East Mains yesterday with their signings all close to completion.

And Norwegian striker Melkerson will also complete a permanent move after Hibs agreed a six-figure fee with Bodo Glimt.
Kanskje har Glimt ved siste kontraktsforlengelse gitt Melkersen en lovnad om å la han gå hvis proffdrømmen i utlandet kan realiseres?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by gavharr »

Antar det er sekssifret i antall pund det er snakk om her da. Om de kan få inn 10 mill. pluss, så begynner det å ligne på noe, men synes fortsatt dette er en kjip overgang. Håper de får med en ok tilbakekjøpsklausul.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by tomath »

Er jeg den eneste som har kommet til det punktet nå at Kjetil Knutsens veier er uransakelige? Det er selvfølgelig en kjedelig holdning å ha på et diskusjonsforum, så jeg skal ikke påtvinge min holdning på andre, men jeg klarer ikke å hisse meg opp over dette, selv om jeg også er litt overrasket.

Det var en tid hvor jeg ble veldig skuffet når det ikke ble noe av det jeg trodde var supertalenter hos Glimt. Stefan Johansen, Ulrik Berglann, Erlend Robertsen, Daniel Steinsland og Martin Pedersen for å nevne noen. Jeg så for meg at dette var spillere som potensielt kunne bli så gode at de alene ga Glimt én eller to gode sesonger med mulighet for medalje, og også noen millioner ved salg som kunne gjøre økonomien trygg i hvert fall noen år fremover. Glimt har imidlertid kommet så langt forbi dette punktet nå at jeg klarer virkelig ikke å se det helt store problemet med at Melkersen nå ser ut til å prøve lykken en annen plass. Jeg er overhodet ikke bekymret sånn som situasjonen er nå, og når Glimt sin nedtur ubønnhørlig kommer så tror jeg ikke det vil ha noe med Melkersen å gjøre.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by mortsto »

100.000 (<-seks siffer) GBP er 1,2 mill nok. Får Glimt inn 10 mill er det jo en ganske god deal, men jeg frykter det er mye mindre enn det.
Transfermarkt (for hva det er verdt) vurderer Hibs-stallen som litt mer verdifull enn stallen til Glimt. Og ser en på rekordovergangene, så er det stort sett småpenger som brukes de senere år.
https://www.transfermarkt.com/hibernian ... verein/903
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Kesseboy »

Bekreftes av Ould-Saada, på Twitter.

https://twitter.com/arilasos/status/147 ... d2znw&s=19
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by Glimt1916 »

Noen i tv2 har fått veldig gode forbindelser inn i Glimt. Ser forøvrig at han skriver under for 4,5 år, hvorfor skriver norske klubber sjelden så lange kontrakter? Er det klubbene selv som ikke vil ta sjanser, eller er det spillerne (agentene) som ikke vil binde seg lengre?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Elias Hoff Melkersen (2018 =>)

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply