Spillertråd: Runar Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by bjornagain »

Det er bare å takke for det Runar har betydd for Glimt både på og utenfor banen så langt, og håpe han lykkes med sitt bidrag til redningsaksjonen. :hedre :glimt :hedre :glimt

Men er det ikke litt merkelig at http://www.glimt.no , i skrivende stund, overhodet ikke har kommentert dette på NOEN SOM HELST MÅTE?
Autumnus sunt flavum!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Glimtfan »

Re knuta

Spillemessig så er ikke Runar uvurderlig lenger. Tvert i mot tror jeg laget vil spille bedre uten han, vi har pdd brukt to "trege" midtbanespillere av 3 og det preger hurtigheten på pasningspill, bevegelser, løpskraft etc.
At Runar heller bruker tid på å få inn penger, tror jeg er til det beste for klubben og forhåpentligvis vil Daniel Berntsen kunne overta Runar sin plass, det er også til det beste for laget på lengre sikt. Runar har fortsatt en god pasningsfot, men beveger seg som en 40 åring :lol:
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Takk, mange takk, Runar for alt du som oss spiller ga. Store, vakre og minnerike øyeblikk. Fotball er en kunst, og du en av de største kunstnere på banen noen gang. Du har også gitt oss mye som medmenneske. Din stå på vilje og innsats for Bodø/Glimt m.m. verdsettes. Du er et forbilde for nåværende og kommende generasjoner, både som spiller og medmenneske: Det trenger mange unge. Lykke til videre, Runar.

:glimt :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp :glimt
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Mariasha »

"Bergs store styrker som fotballspiller var en pasningsfot som kunne treffe en kleggs venstre testikkel på 60 meters hold og et overblikk som gjorde at han kunne oppgi antall gresstrå ved cornerflagget fra midtsirkelen.
http://pondus.no/Sport/Fotball/Runar-Berg-legger-opp/
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by RS2-Gti »

Klarer du å se videoen på Pondus uten å kjenne det gjør forferdelig vondt i hjerterota fordi Runar Berg aldri igjen viser sin magi. Ja da trenger du ikke kalle deg fotballsupporter.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Gvandreassen »

Runar er en kar det står respekt av. Jeg har tidligere sagt at han er en ekte fotballspiller, en av få, som spiller for fotballen og Glimt sin del, og nå synes jeg det er mer passende enn noen gang før. For en type!
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Aspmyra »

Får en sånn rar følelse når man ser den videoen av Runar og Glimt på Pondus...
Blir både glad og trist på samme tid...
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Novi »

Når jeg ser den videoen så går det veldig klart opp for meg at det er det offensive spillet som har totalt uteblitt i år, og at vi mangler rendyrkede vinger. Runar slår jo slike passninger hver bidige kamp, men de havner ikke på en slik video siden vi ikke har spillere der fremme som evner å lukte dem før ballen har passert dem.

I tillegg - Glimt bør mekke en mega-patriotisk video bestående av klipp fra kvalikkampene mot Odd. Lite er mer synonymt med glitrende Glimt-spill enn flomlyskamper i november og et fightende Glimt-lag med kniven på strupen.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Glimtfan »

Runar slår flere slike pasninger, men samtidig bidrar hans manglende kvaliteter, hurtigheten, til at pasningene ikke blir brukt effektivt nok. I år har det mer enn noen annen sesong, blitt tydelig at Runar er 40 år. Han bruker ekstremt lang tid på vendinger, forflytter seg sent, noe som forsinker pasning og ødelegger rytme. Isolert sett kunne Runar fungert fint på midtbanen, men problemet er at CB er nesten like treg med ball. Dvs at 2 av 3 på midten ødelegger mye av rytmen i angrepene og er etter mitt syn mye av årsaken til at vi ikke er det kontringslaget vi tidligere var.
Når det er sagt, så har vi forøvrig sett bevis på Runars eminente pasningspill de siste kampene gjennom samspillet med Hamoud som faktisk har tatt seg betraktelig opp, selv om det ikke har skapt mål. Vi mister en ekstremt viktig kvalitet når Runar er borte, men laget som helhet tror jeg kanskje vil tjene på det (det spørs hvem Kåre velger å "erstatte" Runar med).
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by -list »

Når jeg ser det klippet, er det første som slår meg at mannen som kjent er et geni! Og at vi ikke ville rykket ned med minst en god ving som ikke spilte høyreback. Sorry, men JDS var ingen TO. Dagens utgave av Haukås på 2009-laget ville ha utgjort en forskjell på venstrevingen - om det er der han er best eller ikke.

TFL burde ha utgjort en forskjell.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Novi »

Hadde vi hatt vinger å spille på, så hadde ingen foreslått at Runar skulle settes ut av laget. Men slik det er nå ser vi ofte en Runar som slår ballen bakover (for første gang i karrieren??), rett og slett i mangel av bevegelse foran. Kantene vi har er ikke kjappe/gode nok til å bli slått på i god gammel 4-3-3-stil, så da er det liksågreit at vi bruker en midtbane uten Runar, siden vi kan trenge noen mer bevegelige på midtbanen.
Una mas cerveza.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by -list »

Nå leste jeg i dagens avis at Glimt SKAL spille 4-3-3 og 4-5-1. Ref. storebror.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Novi »

Det er forsåvidt greit at formasjonen på papiret er 4-3-3, men Runar er best når man har to lynraske kanter å slå på. Vår 4-3-3 nå blir mer med Haukås som en ving som liker å gå inn i banen, og en Mounir som er flink til å gå på løp, men lite målfarlig og bør jobbe med innleggsfoten.
Una mas cerveza.
ihateikea
Posts: 14
Joined: Mon Sep 20, 2010 11:25 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by ihateikea »

Helt greit at han ikke spiller mer. Han er god nok, men det hjelper lite når spillestilen til laget er så utydelig (Kåres feil) og enkelte medspillere så dårlige at man ikke får utnyttet Runars kvaliteter. (utrolig at man ikke har skolert Stensland enda!!) Da får man heller se fremover og brukte f.eks Stefan og Daniel Berntsen på midtbanen.

Det blir litt som Beckham da han spilte i MLS, Omringet av idioter, dermed så han passe ubrukelig ut med sine pasninger, mens da han ble lånt ut til Milan som spiller på et langt høyere nivå gikk alt ganske bra og folk faktisk skjønte hvor de skulle løpe.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by youron »

Oppfordra alle tel å hør dette radiointervjuet med Runar Berg. Ganske morsomt:)

http://nrkp3.no/banden/runar-berg-for-en-mann/
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Young Gun »

http://magnussveen.tv2blogg.no/article1985686.ece
"den mannen der er bare helt utrolig. Har aldri opplevd maken til godt likt person. Du vil ikke tro hva slags standing han har i byen her. Og det er ikke først og fremst fotballspilleren folk elsker, det er personen. Bare se deg rundt! Vi snakker Jesus på palmesøndag hver gang han viser seg i gata".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by G-s-enz »

Utrulig bra skrevet!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Thomp »

enig med siste taler, fantastisk bra skrevet. :klapp
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by mortsto »

Runar var jo intervjua på fotballekstra på tv2 nå på mandag, hvor han ble spurt om han ikke kom til å ta en siste kamp mot Sogndal osv, og svarte da han han kunne love at han ikke kom til å spille mer på Aspmyra i 2010. Fikk igjen en liten forhåpning om at det kan ligge et comeback i lufta neste år.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by bjornage »

Vi kan aldri utelukke Runar, hadde ikke blitt overrasket om han hadde "dukket opp" til neste år :D
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Ville Lehtinen »

Jeg ser at polkagrisene på isbitforumet har omdøpt spillertråden til Sigurd Rushfelt til "legendetråd", kanskje på sin plass her også? :)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by eidurgud »

Når det først er "opprydding" i spillertrådene, Martin heter Bjørnbak, ikke Bjørnbakk.

Støtter forøvrig forslaget til Ville, men er noget skeptisk til hvorfor han frekventerer et slikt forum han nevner.. :tenk
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Ville Lehtinen »

Frekventerer det med ganske liten frekvens igrunn, men i dag måtte jeg innom for å se reaksjonene fra indignerte og sårede polkaisbiter på at de må dele sponsor med storebror i nord som attpåtil får finere logo enn dem på første forsøket!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by J I P »

Klarer Runar å kapre en plass på tidenes Glimt-lag? Eller blir Andrè Hanssen, Arild Olsen eller Jakob Klette for sterke?
Siste frist for å stemme over hvem som fortjener høyre indreløper plassen på tidenes Glimtlag er i dag Onsdag 16. Juni

http://www.an.no/fotball/glimt/sport/si ... 5-4-328855
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply