Spillertråd: Runar Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by -list »

Synes like godt vi skal slenge på litt ekstra kobber/marmor/sement og ta med hele Berg-familien. Sammen har de skapt historie.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by tjongs »

Dutte, Runar og Arild bør på sokkel ja! I det minste Dutte og Runar.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Knuta »

Ingen bør på sokkel, da kan vi også begynne å ta med storscorer Arne hansen f.eks.
Spillere kommer og går, bytter klubb, kommer tilbake. Runar har jo også spilt for TIL, Venetzia og hvis jeg ikke husker feil også Lyn.
Ingen av spillerne bør få noen heltestatus men jeg synes det er fint hva de gjør for klubben. Det er jo tross alt deres arbeidsplass og for Runar sin del har det vel nesten vært en morsom hobby de siste 2 årene.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by RS2-Gti »

Det blir bare historieløst. Det er utrolig få spillere nå om dagen som er noe særlig mer enn 2-3 sesonger i en klubb, og selv i Ålesund har dem fått Riise på sokkel, uten at jeg nå helt helt skjønner det?

I følge Wikipedia har Runar spillt i klubben følgende sesonger;
Fra aldersbestemt opp til 1989
1992-1996
2002-2010

Så vil annta totale år på A-laget til Glimt er ca 14 år, og det gir i allefall heltestatus hos meg.

Også sakset fra Wikipedia;
"Han er Bodø/Glimts kanskje viktigste spiller på og utenfor banen de siste 20 årene. Og har vært sterkt delaktig i alle store prestasjoner på 90-tallet og frem til i dag.
Da Bodø/Glimt og andre idrettsklubber i Bodø slet med økonomien sesongen 2006 delte Runar ut 100 000 kr av egen lønn til Grand Bodø (15 000 kr) Bodø Håndballklubb - BHK (15 000 kr) Bodø/Glimt (50 000 kr) og barneavdelingen på sykehuset (20 000 kr).
Runar er den spilleren som har spilt flest kamper for Bodø/Glimt med 478 pr. 24. juli 2008."

Og da kan vi også legge på en gave til Glimt på 700-800.000 av egen lønn i 2009. Glimt hadde kanskje vært konkurs uten Runar. Uten Runar ville ikke Ludde eller Trond kommet tilbake. Uten Runar ville nok ikke Erik Hoftun tatt turen opp. Runar puster gult!

Han er Bodø/Glimt for meg. Og jeg syntes det er nesten modig å påstå noe annet.
Last edited by liverglimt on Thu Aug 26, 2010 11:48 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by bonitao »

Sensurert.
Last edited by liverglimt on Thu Aug 26, 2010 11:48 am, edited 1 time in total.
Reason: Les reglene for dette forumet.
énoisqueirois !
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by ingen87 »

Det er kanskje nok for evig heltestatus for DEG, men for meg...

http://www.an.no/glimt/article5238618.ece

Er dette oppskriften på evig heltestatus! 8)
Førr Evig!
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by JimL »

Pr nå har i det minste Runar den største laksen på laget
http://www.an.no/glimt/article5238618.ece

Og btw, teambuilding? Ikke værst, får satse på at det gir avkastning :)
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by -list »

Jeg er passe gammel til å regne Ørjan som Glimt-gutt også, og i tillegg har han servert meg pølse på Glimt-kamp bare måneder etter han ble hyllet som sort-hvitt spiller. Å stå i pølsesalg er umiddelbart heltestatus for meg.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Knuta wrote:Ingen bør på sokkel, da kan vi også begynne å ta med storscorer Arne hansen f.eks.
Spillere kommer og går, bytter klubb, kommer tilbake. Runar har jo også spilt for TIL, Venetzia og hvis jeg ikke husker feil også Lyn.
Ingen av spillerne bør få noen heltestatus men jeg synes det er fint hva de gjør for klubben. Det er jo tross alt deres arbeidsplass og for Runar sin del har det vel nesten vært en morsom hobby de siste 2 årene.
Alle klubber, land m.m. bør hedre sine største "helter". Det er flere gode grunner til det. Den viktigste er nok at kommende genrasjoner trenger forbilder. Forbilder som gjør det lettere å vokse opp og ha et mål og en mening.

Harald Dutte Berg og Runar Berg er i mine øyne forbilder, og de bør derfor også synliggjøres. Kanskje statuer er en blant flere måter.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Novi wrote:...Med en spiller som Runar så kunne man kanskje ønsket at han enorme rutine og erfaring hadde kommet bedre med i arbeidet om å heve hele laget. Dessverre ser det ikke slik ut, og Runar er stort sett knallgod når resten av laget gjør det godt også.
Mange gode observasjoner her. Du, og andre, bør imidlertid huske på en ting. Runar er en veldig god lag- og ballspiller. Han har et veldig god fotballhode og en god pasningsfot. Det betyr at andre også MÅ være gode når Runar er god, da Runar er best når han spiller andre gode. Runar kan ikke gjøre som Rooney, bryte ned et helt forsvar alene. Stikke fra forsvarerne og banke kula i nettet på egenhånd - et enmannsangrep.

Når spillerne rundt Runar ikke går på løp, så er det derfor vanskelig for Runar å spille gode pasninger.

Det er mao. gode grunner til at flere er gode når Runar er god, og motsatt.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by tjongs »

-list wrote:Jeg er passe gammel til å regne Ørjan som Glimt-gutt også, og i tillegg har han servert meg pølse på Glimt-kamp bare måneder etter han ble hyllet som sort-hvitt spiller. Å stå i pølsesalg er umiddelbart heltestatus for meg.
Storebror Berg kunne vært en helt, men etter han pissa på Glimt blir han aldri det i mine øyne. Dog er det bra at han har startet tilbakebetalingen....men nå sklir jeg bare ut her.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by RS2-Gti »

Enig med Tjongs. Hans evige løfte om å avslutte i Glimt ble ikke holdt. Ja, det var pga skader, men hva forventer du når du spiller CL til du er 36 år gammel.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Los-Loco »

-list wrote:Jeg er passe gammel til å regne Ørjan som Glimt-gutt også, og i tillegg har han servert meg pølse på Glimt-kamp bare måneder etter han ble hyllet som sort-hvitt spiller. Å stå i pølsesalg er umiddelbart heltestatus for meg.
Mon tro om ikke Ørjan "må" selge pølser? Har ikke han barn på aldersbestemt lag i Glimt(?), og da følger det vel med pliktig dugnad på A-lagskamper.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
redis
Posts: 9
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:43 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by redis »

Han har to gutter på aldersbestemte lag. Så ja, det må han. :)
Last edited by liverglimt on Mon Aug 30, 2010 9:39 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av OVENSTÅENDE innlegg!
førr evig
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by -list »

Steike, ka dåkker veit.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Crazy horse »

Håper det er taltentfulle gutter.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Frodo Baggins »

En av de er ganske god, ikke outstandig.. men absolutt ett talent, født i 97 hvis jeg ikke husker feil.. Men litt tidlig å utrope han som 3. generasjon Berg på Glimt foreløpig..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by ingen87 »

Først hadde vi Dutte. Fra han ble det tre avkom som alle herjet i Glimt-drakta. Hva om de tre sørger for enda tre nye avkom. Det vil si 9 stykk Berg i tredjegenerasjonen (har ikke oversikt over ungene deres).. Tenk hvor sinnsykt gode vi blir når vi da kommer til fjerdegenerasjon! Harald Dutte Berg's oldebarn! Da skal vi rent matematisk ende opp med 27 Berg i klubben! Lys fremtid dere! :D
Førr Evig!
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Det blir lett for kommentatorene:

Fra Berg, over til Berg, tilbake til Berg, fram til Berg og Berg skyter, Berg snapper er på returen og scorer...
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by -list »

Jeg stemmer FOR 27 x Berg.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by mortsto »

tjongs wrote: Storebror Berg kunne vært en helt, men etter han pissa på Glimt blir han aldri det i mine øyne. Dog er det bra at han har startet tilbakebetalingen....men nå sklir jeg bare ut her.
Drøyt å påstå at Ørjan "pissa" på Glimt. Synes selv det var bittert med den leieavtalen og etterhvert overgangen til RævBK, først og fremst fordi Eggen fremsto svært lite sympatisk, samt at Glimt kvitta seg med den helt ok Lee Robertson i troen på at Ørjan skulle komme hjem. Uansett; Glimt fikk en god slump penger, og en ikke alt for merittert Ørjan fikk seks seriegull, to cupgull en haug CL-kamper samt et par kniksenpriser.
Av og til synes jeg det er greit at spillere har større ambisjoner enn spill med Glimt, selv om jeg helst ser at de går til utlandet istedetfor storebror i sør.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by tjongs »

Har ingen problemer med at spillere har høyere ambisjoner enn spill i Glimt. Å nekte å møte opp på trening for å tvinge gjennom viljen sin har jeg derimot problemer med.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by bjornage »

ingen87 wrote:Først hadde vi Dutte. Fra han ble det tre avkom som alle herjet i Glimt-drakta. Hva om de tre sørger for enda tre nye avkom. Det vil si 9 stykk Berg i tredjegenerasjonen (har ikke oversikt over ungene deres).. Tenk hvor sinnsykt gode vi blir når vi da kommer til fjerdegenerasjon! Harald Dutte Berg's oldebarn! Da skal vi rent matematisk ende opp med 27 Berg i klubben! Lys fremtid dere! :D
27 sentrale midtbanespillere kan bli litt i overkant kanskje? Kan ikke se for meg en Berg i noen annen posisjon :)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Los-Loco »

Vel, både Runar, Ørjan og Arild (er) var vel aldri best som sentral midtbanespiller, men som indreløper. Og Arild debuterte vel på A-laget som innbytter på venstrevingen mener jeg å huske, og gjorde seg slett ikke bort der (scorte vel også et mål på slutten av kampen).

Harald er vel den av de fire som har spilt mest sentral midtbane tror jeg, men han spilte vel både ving og spiss til tider.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by ingen87 »

bjornage wrote:
ingen87 wrote:Først hadde vi Dutte. Fra han ble det tre avkom som alle herjet i Glimt-drakta. Hva om de tre sørger for enda tre nye avkom. Det vil si 9 stykk Berg i tredjegenerasjonen (har ikke oversikt over ungene deres).. Tenk hvor sinnsykt gode vi blir når vi da kommer til fjerdegenerasjon! Harald Dutte Berg's oldebarn! Da skal vi rent matematisk ende opp med 27 Berg i klubben! Lys fremtid dere! :D
27 sentrale midtbanespillere kan bli litt i overkant kanskje? Kan ikke se for meg en Berg i noen annen posisjon :)
Hehe tror det verste er å fylle opp med Berg på stopperplass og Berg som keeper. De er jo ikke direkte store av vekst!
Førr Evig!
Post Reply