Ticketco

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt-Roma Torsdag 7. april klokken 21

Post by Glimt1916 »

Glimt og andre norske klubber er påtvunget Ticketco av NTF, og det er nok lite de kan gjøre med det.

https://www.eliteserien.no/nyheter/tick ... bos-ligaen
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Ticketco

Post by jonsnow »

Denne bedriften må være landets dårligste levrandør av biletter og tjenester til arangemanger. Har slitt hver eneste gang med å få biletter til B/G sine kamper når det er litt trøkk. Prøvde 3 forskjellige dager på biletter til denne Roma kampen og ikke fått 1 skulle ha 4 sammens helst! Hadde store problemer med celtic, az og roma sist også i tillegg til Brann i siste hjemmekamp i fjor og dette er rett og slett ikke holdbart.

På konserter jeg vill dra på så unngår jeg jeg dette firmaet som pesten da man er møkka lei av det ufattelig dårlige systemet dem har så jeg drar ikke om di er arrangør, og nå er jeg så lei at det blir boikott av B/G sine kamper inntill de finner noen andre eller lager et eget system!

Sint, frustrert og jævelsk forbannet på et opplegg som ikke fungere overhode!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Ticketco

Post by mortsto »

Ser RBK-supporterne klager over at det var en halvtimes kø for å få kjøpt billetter til Odd, så det er tydelig at de sliter ja.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Ticketco

Post by J I P »

Man må jo huske på at det er flere arrangører enn Glimt som bruker systemet.
Ser for eksempel at også Skeid hadde problemer med sitt salg i går. Da er det ikke rart at systemet kneler 8)

Det Ticketco burde hatt er en mulighet til å la systemet velge de beste plassene automatisk - enten på hele stadion eller på bestemte felt - for det antall billetter man ber om og så et valg om enten akseptere disse eller gå videre til manuell plukk. Et valg for å akseptere sprette plasser er heller ikke dumt. Og når man da går over til "betal-modus", da burde de reserverte seter blokkeres for flere plukk (det er kanskje slik allerede i dag?).

Men det er klart at kjøper man billett via dette systemet hovedsakelig til de store anledningene/slippene så får man jo en dårlig brukeropplevelse.
Utenom disse peaktidene så syns jeg at det fungerer greit nok.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Ticketco

Post by tjongs »

Er helt enig i at billettsystemet fungerer fryktelig dårlig, det har det gjort på alle e-cupkampene. Løsningen med at man må trykke på setene er jo helt håpløs, og det er jo den som gjør at det tar så vanvittig lang tid å selge noen få billetter.

Men syns likevel det er greit å understreke det at å ikke få tak i billetter ikke er et argument for at systemet er dårlig.
Er etterspørselsen høyere enn tilbudet vil ikke alle få tak i billett uansett hvor bra systemet er.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Ticketco

Post by mortsto »

Noen som vet om alle de siste Roma-billettene ble solgt i går, eller om flere legges ut?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Ticketco

Post by Sulliken »

Flytter denne tråden til "fotball genererl", da dette ikke bare er et problem for Bodø/Glimt
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Ticketco

Post by G-s-enz »

Problemet er jo at du blir sittende å trykke på nye seter hele tiden. Hadde løsningen vært slik at ett sete ble reservert idet du trykker på det ville det gått langt mer smidig.

Kompis ble sittende i 50 minutter i går frem til han fant to seter som ingen hadde trykket på samtidig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Ticketco

Post by Los-Loco »

Vet ikke. Er enig med frustrasjonene. Synes systemet som sådan virker greit, men det er helt tydelig ikke rigget for å tåle mye trøkk på en gang.

Vi fikk ikke bestille billetter til Roma-kampen på SNN-tribunen, på tross av at vi bestilte i "sesongkort"-tidsluken. Endte opp bak mål i stedet. Forsøkte på nytt under kampen i går for å få billetter på langsiden, og hadde billettene "i handa" men systemet krasjet og jeg fikk ikke betalt og bekreftet dem. Veldig surt, siden hovedmotivasjonen for kjøp av sesongkort er å sikre billetter til e-cup-kampene. Det er jo aldri fullt på seriekampene, så der kan man kjøpe billetter når man trenger det.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Ticketco

Post by Kesseboy »

Vi så dette skje i sanntid. Vi fikk bestilt og betalt billetter, mens ei som satt to rader nedenfor, ikke fikk gjennomført bestillinga. Sykt frustrerende for de som ikke får til.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Ticketco

Post by Novi »

Så Glimt vet TicketCo sliter når mange skal inn samtidig, men likevel legger de opp til at flere tusen skal inn samtidig under pausen av kampen? Fiffig.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Ticketco

Post by J I P »

Det var Rosenborgsupportere i gledesrus etter 2-2 mot Glimt som krasjet TicketCo skriver

TV2.NO: Uavgjort mot Glimt – så krasjet billettsystemet til Rosenborg
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Ticketco

Post by Kesseboy »

"i gledesrus etter 2-2 mot Glimt" ... de har sunket lavt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply