LIVERPOOL 2019/20

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

Mangeren gnir seg fortsatt i ansiktet. Som fruen sa: Det ser jo ut som han ikke har kontroll :klapp
@liverglimt
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by talfh »

Håper han gnir seg ut av den managerstolen på Anfield for han er udugelig!
Fy for en kjedelig kamp, det var rett og slett helt for jævlig å se på og man ser jo til de grader at man har en del spillere som overhode ikke bør være i stallen... Eks: babel, poulsen... Aurelio mener jeg passer bedre til å spille PL så kan Konchensky spille ligacup kampene :wink: :lol:
You'll Never Walk Alone
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Cheese Smirnoff »

talfh wrote:Altså, nå er det vell Hodgson som har solgt noen bra spillere og som har kjøp inn noen totalt ræva spillere...
Kan ikke komme å si at dette er rafa sitt lag, for laget som rafa avsluttet fjoråret med er bedre enn det laget som spiller i år.
Benitez wrote:— Det er tre muligheter. Enten gir de meg 100 prosent tillit og kjøpe fire eller fem spillere slik at jeg kan bygge et sterkere lag som kan fortsette å vinne kamper og titler, sa Benitez.
Høres relativt kjent ut det som Rafa bedriver i Inter nå. Et lag som vant serien, cupen og CL er ikke godt nok for han. Slik som han handlet i Liverpool skjønner jeg godt at Inter-styret ikke vil gi han penger til nye spillere...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5650
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 445 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

I dag, 19/12, e det 51 år sida mannen som bygde det moderne Liverpool FC debuterte som manager for klubben. Det endte med 0-4 mot Cardiff City. Tenk så jævlig han ville blitt slakta av "eksperta" på nettet hadde det vært i dag....

Bill Shankly :hedre

EDIT :

Her foresten et bilde fra Liverpooli dag som LFCSCSB posta på twitter med teksten "Bilde av byens gater her i Liverpool for et par timer siden. Ikke overraskende med avlysning dessverre."
Image

1 cm snø på fortauet og litt sørpe på veian og alle e enig om at kampan må avlyses? Som en kompis sa når han så bildet "At dette landet en gang var verdens største imperium er ganske merkelig å tenke på".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Kesseboy »

Alle imperiets eiendeler var vel sør for nordspissen av Skottland? Var vel franskmennene som overtok de kalde delene av Canada? Men noen få briter ble polfarere, tro det eller ei ... :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Ville Lehtinen »

... og både Shackleton og Scott, to av de største, døde på polekspedisjonene sine. :?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Kesseboy »

Shackleton døde vel ikke av selve polferden, men poenget står!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5650
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 445 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Scott va vel omtrent like vant til snø som dagens Engelskmenn og valgte blant anna å ta med hesta på polarekspedisjonen sin. Ikke overraskende gikk det ganske dårlig.

Ganske morsomt (og kort) sammendrag av denne ekspedisjonen : http://www.calcuttagutta.com/articles/681/

Va over og så Newcastle-Liverpool for noen år sida og tok noen øl med noen kompisa fra Newcastle før kampen. Vi nordmenn hadde kledd oss skikkelig for 2 tima i kulda, de lokale kom i t-skjorte og dongerijakke. Eineste grunnen til at de brukte jakke va at de skulle på kamp, ellers hadde de ikke trengt det kunne de fortell. Brita e også veldig glad i å stå uansett kor de e. Trur det bli sett på som en svakhet å sett sæ ned på en stol selv om lokalet e tomt. Når æ va å møtte disse folkan og så tok de med til puben der reisekompisan mine satt og drakk øl sa æ "my friends are sitting over there" hvorpå en av dem svarte "Oh.... why? Are they sick?" Så der satt vi norske ved bordet og prata med britan som nekta å sett sæ men heller sto på sida av bordet vårres og nok tenkte at vi va noen skikkelige pingla. Det e nokka eget ved den britiske machokulturen og ganske ubegrunna selvtilliten :lol:
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Parelius »

Da er det snart klar for en travel jul, det gjør vondt å si det, men for Liverpools beste håper jeg nesten at vi taper en del kamper.. :( :cry:
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by ingen87 »

Da fikk du ihvertfall en riktig Parelius.. he he.. Vet ikke om man skal gråte eller le etter å ha sett dagens forestiling mot Wolverhampton?!
1. Wolves har flere cornere enn oss
2. Etter at Wolves tar føringen skaper vi ikke EN målsjanse!
3. Vi pressert lavt selv etter scoringen
4. Wolves presser høyt, og tydeligvis er planen og mæle ballen opp til Torres i kjent TIL-stil..
5. Mange personlig feil, og spillere med teknikk værre enn Christian Steen på sitt beste..
6. Tregt, tempoet til laget er så tregt at jeg regner med samtlige veteranlag i årets romjulsturnering hadde tatt oss på tempo...

Mye av dette ligger hos spillerne, men så komer vi over til manager....
1. Hvorfor spille med Meireles på høyrekant? Hva har han bevist i denne posisjonen?
2. Hva med Kuyt? Hvorfor... HVORFOR har han klippekort? Ikke bare denne sesongen men de siste fem sesongene...
3. Hvorfor spille med Konchesky når man har en skadefri Aurelio på benken?
4. Formasjonen 4-4-2 funket ikke, det så man etter 5 minutt, hvor midtbanen vårres ikke styrer kampen i hele tatt. Hvorfor legger man ikke om til 4-5-1 med Meireles inn i midten, og heller kjører N'Gog/Torres ned på kant, bare for å vinne krigen sentralt på midten?

Jeg er så forbanna over dagens laguttak, og lagledelse underveis! Forferdelig.. Dråpen for min del. Roy... FARVELL!
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Cheese Smirnoff »

Har Liverpool en bedre høyrekant enn Kuyt (som jeg i mange år har sagt ikke er en god kantspiller)? Og når Johnson er den eneste forsvarsspilleren som holder høyt PL-nivå er det ikke rart at man slipper inn mål. Når attpåtil Gerrard og Torres er usynlige er det håpløst. N'Gog så for meg ut som det eneste friske pustet på banen igår, men han ble jo byttet ut.

Hodgson overtok et lag med svært få kvalitetsspillere, og har ikke hentet inn noen heller, men de spillerne som er igjen burde være såpass oppegående at de klarer å vinne over Wolves. Dette underbygger bare teorien om at profesjonelle fotballspillere er hodeløse høns i menneskeform.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

En grei oppsummering fra tre forskjellige "eksperter".

Jeg er litt overrasket over at Hodgson ikke ble sparket i dag, men han får vel en kamp til, men tap i neste så må det være ut. Heia Bolton! :twisted:
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by G-s-enz »

Feilen med Liverpool er etter mi mening at stallen er ufattelig overvurdert!

Keepern- Verdensklasse

Forsvaret-Ikke nå mer en maks middelmådig,greit Johnson god fremover,men når de tre andre baki der er håpløs så bli det mer enn svakhet enn ei styrke

Midtbanen- Tja Gerrard har vel ikke vært god på ei stund,Meireles kan vel bli bra i riktig rolle, eneste som har holdt ett virkelig bra nivå i år er vel Lucas! Resten middelmådig

Angrepet- Torres har vel ikke vært på ett skikkelig nivå på leeenge pga av alle skadan, Ngog har vel vært grei i år! Kuyt har ikke mye mer enn ekstrem løpskapasitet. Cole er vel skada mye.

Er jo mange her jeg ikke har nevnt,og dem er vel også i beste fall middelmådig!
Kombiner middelmådig med null interesse for å kjempe som ett lag=Midten av tabellen og ned!

Greit at kjøpan til Hogdson kanskje ikke har vært top notch (minus Meireles) men at kun han er problemet tvile jeg sterkt på, skyld heller på Benitez som har kjørt en heeelt håpløs transferpolitikk de siste åran, kor mange unge spillera har Liverpool som har spilt mye?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

Sammenlign stallen med resten av lagene i PL og du finner ut at den er langt bedre enn du skisserer. :)
@liverglimt
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Parelius »

kepper - veldig bra
forsvar - tidvis håpløst, selv om flere av spillerne var med å kjempe om seriegull for 2 år siden. Kan mye bedre, dog kan sidebackene (spesielt defensivt) til tider vært erstattet med blinde korpskadetter fra Hviterussland. Savner Hyypiä, eller i det minste en stopper som ligner.
midtbanen - med tanke på spillerne har vi potensiale til en veldig god sentral midtbane, savner klare vinger.
spisser - Torres er på sitt beste i absolutt verdensklasse, bare synd det er en stund siden vi så det sist. Mye b-preget blant resten av spissene.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Cheese Smirnoff »

liverglimt wrote:Sammenlign stallen med resten av lagene i PL og du finner ut at den er langt bedre enn du skisserer. :)
Dette er jeg aldeles ikke enig i. De fleste i stallen kunne like gjerne vært West Ham-spillere uten at de hadde vært hete salgsobjekt. Ser man på stallene til United, City, Chelsea, Arsenal og Tottenham er ikke Liverpool i nærheten av å ha samme kvalitet. Benitez brukte nesten 2 milliarder kroner på å hente spillere, så økonomisk står de ikke tilbake for topp 5-klubbene. Defensivt er ikke stallen til Liverpool bedre enn den 12.plassen de har nå.

Jeg er sikker på at Roy Hodgson ville fått dette laget til å bli relativt bra, ikke fordi spillerne er så god, men fordi han er god til å bygge opp under lagarbeidet. Spillerne selv, og fansen, har en overdreven tro på stallens ferdigheter tror jeg, og det er derfor de taper mot Nottingham og Wolverhampton.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

Ok, jeg kan være enig at den er dårligere enn 3-4 av de lagene du nevner. Likevel er det 13 lag til i PL som har dårligere stall. Lagdel for lagdel så er LFC sterkere enn ihvertfall 10 andre lag i PL, det tilsier en teoretisk 9 plass. Jeg velger uansett å sitere dette:
Tor-Kristian Karlsen:
- Det har i hele høst blitt argumentert for at stallen er for dårlig, og at Benitez etterlot et hellig kaos. Jeg regnet meg fram til etter tapet mot Blackpool at spillerne i førsteelleveren hadde 55,18 landskamper i snitt. Alle spillerne i den lagoppstillingen var med i VM i Sør-Afrika. 10 utespillere, som alle fikk spilletid, og en mann flere kaller verdens beste keeper, Pepe Reina, som var annenkeeper for Spania. I tillegg satt det folk på benken som Babel, Agger, Konchesky og Jovanovic som alle har landskamper.
Jeg mener Ostevodkaen er alt for negativ til det Benitez gjorde. Han har bedre statistikk enn alle andre managere siden King Kenny forlot skuta i 1990.
Statistikk for Liverpools tidligere managere fra Shankly og frem til og med Hodgson
Manager Kamper Vunnet Uavgjort Tap Seiersprosent
Roy Hodgson 29 12 8 9 41,38
Rafael Benitez 350 194 77 79 55,43
Gerard Houllier 325 165 81 79 50,77
Roy Evans 244 123 63 58 50,41
Graeme Souness 157 65 47 45 41,4
Kenny Dalglish 307 187 78 42 60,91
Joe Fagan 131 70 37 24 53,44
Bob Paisley 535 307 132 96 57,38
Bill Shankly 783 407 198 178 51,98
Totalt sett er det bare Paisley og King Kenny som har bedre statistikk. Hvis du tror at LFC ikke kjøpte spillere før så er det også feil. De har generellt produsert få spillere selv som ble brukt i de gode sesongene.
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Cheese Smirnoff »

liverglimt wrote:Jeg mener Ostevodkaen er alt for negativ til det Benitez gjorde. Han har bedre statistikk enn alle andre managere siden King Kenny forlot skuta i 1990.
Jeg syns bare det er rart at Liverpool-fansen aksepterer at Benitez tok Liverpool fra å kjempe om topp 4 til å kjempe om topp 10, og innførte totalforbud for titler på mange år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

Øhhh... Kan du ta av deg brillene og se på resultatene?
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Cheese Smirnoff »

Resultatene viser at Liverpool begynner å miste grepet på topp 4.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

Lfc spiller i dag til 12 plass på tabellen og et er definitivt ikke 4.plass. Det er ikke Benitez sin feil, selv om du gjentatte ganger prøver å innbille deg at det er tilfelle. Sjefen i dag er Roy Hodgson og han har ingen intensjoner om å gi seg selv om han har ledet laget langt unna topp 4, sågar unna topp 10 også.
@liverglimt
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Parelius »

FSG (NESV) e på utkikk etter ny manager.

http://www.dagbladet.no/2011/01/01/spor ... /14906435/
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Cheese Smirnoff »

7.plass med sju poeng opp til 4. ifjor var Benitez sin skyld. Man kan jo undres om ikke i år er en fortsettelse av fjoråret, siden spillerstallen faktisk er dårligere i år enn i fjor.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5650
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 445 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Jøss, 3 poeng. Og det etter at motstanderen scora først.

EDIT : King Kenny tar over? http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... eturn.html

The Independent meld det samme : http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 74072.html

his appeal for unity yesterday again included no support for Hodgson. "If everyone sticks together we'll have a better chance of getting three points. Then, if we want to have a discussion after that, we can," Dalglish said.
Glimt1916
Posts: 5650
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 445 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

En ny god kommentar fra Dion Fanning i The Independent :
Liverpool will need to look for a man of ambition after that. Those who suggest the senior players at the club should be consulted are in danger of making the same mistakes again.

Steven Gerrard and Jamie Carragher felt they could work with Hodgson when their relationship with Benitez had broken down. One of the new manager's biggest tasks will be to confront the problem of Gerrard, who has lost his explosiveness, and gently ease Carragher, who is past it, out the door. Carragher signed a new contract on the last day of the old regime which was another curious decision in a summer when many were made.

Hodgson's appointment was the most calamitous of all. In six months, he has dragged Liverpool into a relegation battle and, in his own way, remodelled the club in his image.

If part of his job specification was to shatter the expectations at Liverpool Football Club, then he can walk away with his head held high.
http://www.independent.ie/sport/soccer/ ... 80857.html

EDIT :

Konchesky også på tur ut? : http://www.mirrorfootball.co.uk/news/FI ... 62101.html
Post Reply