LIVERPOOL 2019/20

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

Den siteringen bomba viser bare at du ikke har skjønt noe som helst.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by ingen87 »

Etter å ha lest boombas siste tweets, facebookoppdateringer og nå foruminnlegg så merker jeg meg at han bare er ute for å provosere. Kan ikke tenke meg til at han har så lav fotballforståelse :)
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Boombadila »

Jeg og eksperten har jo sett det samme ingen :wink:
Intent is irrelevant, it is your actions that matter. As Wayne Rooney correctly tweeted, Suarez should have been sent off. The FA cannot act retrospectively as Suarez was shown a yellow card.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -Poll.html
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by ingen87 »

Sjekk hvem som uttaler seg. At Poll sier at han mener det er rødt kort, er like naturlig som at Webb blåser straffe i United-kamper. Poll hater Liverpool, enkelt og greit. Han har tidligere i år uttalt at han var "glad" over å se to Liverpoolspillere blitt utvist.

Rart at ingen i studio i går mente at det var noe mer enn gult kort, mens du og tre-gule-Poll-eksperten, mener det er rødt kort. Spesielt når man vet hvordan Poll stikker seg fram hver gang han har muligheten, ved diskuterte dommersituasjoner i Liverpool-kamper. Gjør et raskt google-søk: "Graham Poll + Liverpool" og se hvor mange ganger han har sagt noe positivt om dommeravgjørelser som går i favør Liverpool. Og så sammenlikner du dette med hvor mange ganger han uttaler seg negativt om dommeravgjørelser som går i favør Liverpool. Deretter vica versa på dommeravgjørelser i mot Liverpool.

Denne tar forsåvidt kaka. Over alt det dumme han har uttalt seg om LFC, så er dette virkelig det man sitter igjen å ler av til slutt!

http://www.sport.co.uk/news/Football/51 ... n_red.aspx
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by ingen87 »

Jeg for min del synes NOAH sine uttalelser om pelsdyrfarmer er noe mer nøytralt vinklet enn spaltene til Graham Poll! :)
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Boombadila »

hehe, hadde glemt av hvor morsomt det kunne være å dorge blant liverpoolfansen :lol:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Knuta »

Suarez har en dårlig innvirkning på LFC. Det nå snart Daglish innse, og sørge for at han blir benket snart. Som sagt LFC spiller mye mer variert uten skuespilleren Suarez på banen.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Glimt1916 wrote:Gleda mæ sykt til avspark. Under to tima igjen nu.

Vil ikke tipp for mye foran årets sesong men har trua på at mange kan bli positivt overaska over kjøpan til Liverpool. Virka som veldig mange undervurder fks. Downing og Carroll veldig. Føl mæ også rimelig sikker på at Suarez vil få en kjempesesong og at han vil end opp som et av Premier Leagues største hatobjekta av alle andre enn Liverpoolsupportera. Både fordi han e god og fordi han ikke e verdens mest sympatiske spiller :wink:
Bomma stygt på en og traff rimelig godt på den andre :lol:
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

3, 2, 1....
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Shredd »

Suarez må begynne å bruke hjernen når han spiller. Tror ikke han gjør alt dette med vilje, han er bare for ivrig og oppspilt. Slik har han alltid vært, og det har alltid skaffet han problemer.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Så mye som denne fyren har uttalt seg i hytt og pine om Suarez i det siste så klarer jeg ikke å la være å poste dette. Tror dette kalles ironi. http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ds-newsxml
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Mr Bean »

Rar kamp i går ,, Du verden hvor anonym de er de to spissene (Suarez&Caroll) var i kampen ... Men herlig med nytt trofe` i samlingen ... :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Boombadila »

Sier bare Robin van Persie jeg 8)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Cheese Smirnoff »

Fotballanalyse på Twitter wrote:Roy Hodgsons WBA har scoret 4 mål mer enn KD sitt Lpool. WBA en kamp mer - 4 poeng bak.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by bjornage »

Det er som jeg alltid har sagt: Crime always pay! Ingenting er som et godt gammeldags ran, selv om Liverpool egentlig ikke fortjener noe som helst når de ikke klarer å omsette overtaket de har i scoringer. Det må være utrolig frustrerende å se de sløse vekk sjanse etter sjanse i hver eneste kamp. 30 mål etter 26 kamper er traurige greier når man har handlet spillere for 100 millioner pund og vel så det i 2011.

I morgen heier jeg på United. Huff.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Parelius »

Liverpool er jo faktisk det laget i ligaen som skårer på minst andel av sjansene sine, noe kampen i dag er et godt bilde på.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Boombadila »

I følge tv2kommentatorene så skårer liverpool på 8% av sjansene sine, mens United er best og skårer på 1 av 5.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Mr Bean »

Endelig var captain Fantastic tilbake med hat-tric ... :hedre
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Boombadila wrote:I følge tv2kommentatorene så skårer liverpool på 8% av sjansene sine, mens United er best og skårer på 1 av 5.
Liverpool har vært utrolig dårlige foran mål denne sesongen, men syns disse tallene høres kunstig lave ut. Jeg lurer på hvordan man regner sjanser i England. Om man regner hver eneste puslete avslutning fra 35 meter som triller inn til keeper som en sjanse da tror jeg nok kanskje disse tallene stemmer, men man burde skille mellom avslutninger og sjanser.

Fantastisk kamp av Gerrard i går, men vil også trekke frem Spearing. Gerrard er veldig god når han har noen andre til å ta seg av den defensive jobben og det gjorde Spearing i går.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Boombadila »

Aner ikke hvordan de beregnet det, jeg refererte bare til statistikken. Du får ringe EA og spørre.

Forøvrig, dette var vel de første målene som liverpool selv klarte å skåre på hjemmebane i år?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by ingen87 »

Dette er jo meget subjektivt, og man kan se ulike statistikker fra samme kamp sprike mellom 15 til 23 noterte sjanser (husker ikke hvilken kamp det var). Men essensen i statistikken kan vi ikke prate oss unna: Man U er mer effektive enn Liverpool. Vi har vel 20 sjanser kun brent i stolpeskudd, tar man med fem brente straffer er vi oppe i 25. Med tanke på at vi har skåret 33 mål denne sesongen, så utgjør stolper + straffer nesten 50 % av målsjansene. Tar man med redninger, skudd like utenfor, blokkerte skudd på streken, så er denne statistikken nokså stygg tenker jeg. Men tallet 8% er nok helt tilfeldig.. Under 10 % tror jeg nok at det er..
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt1916 wrote:Fantastisk kamp av Gerrard i går, men vil også trekke frem Spearing. Gerrard er veldig god når han har noen andre til å ta seg av den defensive jobben og det gjorde Spearing i går.
Gerrard og Lucas/Spearing utgjør en meget god sentral midtbane. Trist at Gerrard har vært så mye skadet gjennom karrieren, han er en fantastisk spiller som fokuserer på det sportslige og har vel aldri vært involvert i noe grums. Det liker vi.

Verre er det med vingspillerne. Her holder ingen et særlig høyt nivå, og dette er et problem som har vart i årevis i Liverpool. Hvorfor henter de ikke inn ving-typer som Valencia, Ashley Young og Mata? Nå var vel Liverpool ute etter begge de to sistnevnte, men det må da finnes flere lignende spillere som er bedre enn Downing, Henderson og Maxi. Med Carroll på topp til £35 mill, Downing £20 mill og Henderson £20 mill på kantene har man £75 millioner som ikke fungerer sammen. Det er drøyt!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Helt enig, det er drøyt. Men det finnes noen grunner til at de kjøpte de spillerene de kjøpte. Henderson er vel forhåpentligvis ikke sett på som en kantspiller på lang sikt. Jeg håper han er kjøpt inn for å spille sentralt.

Når det gjelder de andre vingspillerne du nevner så tror jeg nok Liverpool var interessert, men jeg tror ikke spillerne var like interesserte i Liverpool. Klubben var ikke kvalifisert for Europa i år og spillerne på aller øverste hylle vil spille i Champions League, bare spør Torres (han var på øverste hylle en gang...). Jeg tror planen var å kjøpe lurt på nivåene under og så kvalifisere seg for CL og igjen bli atraktiv for de aller beste spillerne. Den planen har ikke funket i det hele tatt til nå.

Det andre man må ta med i betraktningen er lønningene. De utgjør en større del av utgiftene enn jeg tror mange tenker over. Når folk fks, helt korrekt, påpeker at Agüero kostet like mye som Carroll så tenker de ikke på at det er et ganske stort sprang fra lønna Carroll forlanger til lønna Agüero forlanger. Inkludert kjøpesummen koster Agüero Man City £85 millioner over 5 år mens Carroll koster Liverpool £55 over samme periode. Mye av det samme gjelder nok Downing og Mata også.

Re ingen87:

Jeg prøvde ikke å prate oss unna noe som helst, faktisk prøvde jeg på det helt motsatte. Jeg mener at man gir Liverpool kunstig mange sjanser og at det dermed ser ut som vi skaper mer enn vi gjør. Dermed kan man si at når vi bare setter alle sjansene vi skaper så blir alt så mye bedre. Jeg er ikke enig i det.

Jeg syns tallene til alle lagene i PL ligger litt lavt, og jeg mener altså at det tyder på at de regner for mange avslutninger som sjanser.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by eidurgud »

Cheese Smirnoff wrote:(..) som fokuserer på det sportslige og har vel aldri vært involvert i noe grums.

:lol: Good one!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Mr Bean »

Endelig en seier i en ellers så svart sessong :?
Men på lørdag blir det en seier til :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Post Reply