Tottenham

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Tottenham

Post by Mr.North »

dalers wrote:Nå har kanskje ikke Mr.North fulgt så nøye med, men hvis det fryder deg at Tottenham sliter så må du ikke ha gjort annet enn å fryde deg de 30 siste år.
Det skuffer meg at ikke liverglimt har kjeftet på deg for unødvendig sitering av innlegg rett over ditt eget. :?

Men så til det du skriver. Jeg vil tippe at jeg har fulgt omtrent like godt med som deg, ihvertfall siden jeg starta å følge med på engelsk fotball på slutten av 80-tallet. Jeg har ikke alltid frydet meg over at Tottenham sliter, og ei heller har de vel vært like opphauset som topp-plasseringsutfordrere som de siste årene heller. De har vært nevnt før som en utfordrer, men jeg synes spesiellt de siste årene at mange har hatt en overdreven stor tro på laget.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tottenham

Post by eidurgud »

dalers wrote:Vi har alltid hatt store stjerner

Hvilke store stjerner er det Spurs har hatt?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tottenham

Post by liverglimt »

Før din tid Eidurgud så hadde de stjerner som Osvaldo Ardiles, Steve Perryman, Ricardo Villa, for å nevne noen...

Det var i hine hårde dager. Ja jeg kan litt om andre klubber også! Jeg møtte Steve Perryman på fotballturnering i Finland på tidlig -80 tall. Da hadde han en kort trening med laget vårt. Vi reiste hjem med 0-64 i målforskjell på 8 kamper. Det var vel sånn omtrent som Spurs ville gjort det i dag. Ingen på mitt lag ble noe som helst innen fotball såvidt meg bekjent. :lol:
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tottenham

Post by eidurgud »

Ok, ser den med de gamle heltene, Klinsmann har jo også vært innom Spurs.

Enn i de senere årene? Etter Klinsy dro? Hvilke stjerner har ikledd seg den hvite trøya?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Tottenham

Post by Kesseboy »

Nicky Barmby, Darren Anderton, for ikke å glemme Ronny Rosenthal.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Tottenham

Post by supahman »

Berbatov 8)
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tottenham

Post by Boombadila »

Sånn tottenham spesielt, og engelsk fotball generelt, de fleste herrer over tredve år har jo valgt seg ett engelsk lag bassert på fordums storhet. Så det er derfor ikke rart at vi ungdommer ikke har hørt om disse såkalte stjernespillerene. Det er ikke lenge igjen til disse lagene gjør det samme som mjølner, og befinner seg i de nedre divisjonene for godt. Slik som tottenham og liverpool med flere kommer til å gjøre snart.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

Det kanskje pussigste tilfellet var Jimmy Greaves. Vi gjorde det vel bedre uten ham enn med ham, men større stjerne har vel Tottenham neppe hatt.

jada, vi var de første til å hente de virkelig store utenlandske stjernene i Ricky Villa og ikke minst Ossie Ardiles etter at de hadde briljert i 78-VM på hjemmebane.

Flere stjerner fra 70-tallet: Pat Jennings, Martin Chivers og Martin Peters.

Men de største stjernene har vi nok hatt på 80-tallet og 90-tallet:
Glenn Hoddle, Clive Allen, Chris Waddle, Erik the Viking, Gary Lineker, Paul Gascoigne, Teddy Sheringham, Jürgen Klinsmann, Sol Campbell, Dumitrescu, Popescu, Gus Poyet, David Ginola, Rebrov, Robbie Keane, Berbatov m.fl. ;)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Tottenham

Post by Johansen »

Tim Sherwood var vel den største, iallefall i følge mitt hjerte :lol:
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Tottenham

Post by Mr.North »

Boombadila wrote:ikke rart at vi ungdommer ikke har hørt om disse såkalte stjernespillerene. Det er ikke lenge igjen til disse lagene gjør det samme som mjølner, og befinner seg i de nedre divisjonene for godt. Slik som tottenham og liverpool med flere kommer til å gjøre snart.
Der beviste du jo til fulle at du ikke har peiling på engelsk fotball ihvertfall. :klapp
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

Da blei det finale mot ManU likevel :P
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Tottenham

Post by Mr.North »

Gratulerer til Spurs. Håper de Gruser Scum United i finalen :wink:
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

Tottenham trenger i sannhet spillere med stake :lol:

http://www.dagbladet.no/2009/01/25/spor ... b/4537406/
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Tottenham

Post by 8000Stein »

Mer vrakgods sendes sørover :D
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

8000Stein wrote:Mer vrakgods sendes sørover :D
Hahaha :lol: Jeg LER med tanke på at dere lar den managern sitte der og ødelegge tidenes gullsjanse :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Tottenham

Post by supahman »

Gull får de ikke..verken med eller uten Keane på laget... jeg ler av de som fortsatt ser ut til å tro det :mrgreen:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

FAEN STEIKE I HÆLVETE!!!!

(men godt å se at Keane tilbakela flere mil utpå matta ilag med Modric. De to store i denne kampen, sammen med stadig mer pålitelige Dawson. Og så var Wiganspilleren tidvis hærlig)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

Daily Telegraph:
With Liverpool second in the league they have their best chance in years of claiming the title, but Keane would take little pleasure from being given a medal.

"It would mean nothing at all to me now," he said. "My brother is a Liverpool fan so I'd probably give it to him.
"The way I look at it is that a medal means something when you are a part of the squad and involved in winning a trophy.
"When you are in and out of the squad and not involved in games, there are times when you don't feel part of it.
"Next month's Carling Cup final means more to me because I'm a Tottenham player now, even though I can't play.
"Liverpool is gone. It's the past. What happens there now is not my problem."
:klapp
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tottenham

Post by eidurgud »

Hva forventer du en spiller som kommer tilbake med halen mellom beina skal si? At han håper 'pool tar gull? At han driter i ligacupen?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

Jeg forventer at han skal si nettopp dette. Men det er ikke alle spillere som uttaler det. Keane har alltid visst hvordan han skal kommunisere med supportere. Nok derfor han er såpass populær uansett hvor han spiller.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Tottenham

Post by mutz »

Fin seier! ;D
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Tottenham

Post by supahman »

Jepp...og kombinert med uavgjort mellom Blackburn og Everton..og borteseier til Hull ble det pen gevinst på Oddsen ;)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

http://www.fairpaynetwork.org/football/ ... ake_Action

Tottenham på tredjeplass på tabellen hvordan vi lønner de ansatte. Flott!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tottenham

Post by eidurgud »

Jeg har noen betenkligheter med å tro på at spillerne i Chelsea er de minst betalte, altså..
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

nei, de lønner sine ansatte i klubben skikkelig ræva i forhold til de andre klubbene (dette er ansatte som får til sitt daglige brød gjennom klubben utenom spillerne). Det betyr bare at Chelsea i likhet med bl.a. Liverpool er kjip. Sånn. Nå skjønte du det sikkert :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply