Manchester United

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Manchester United

Post by ingen87 »

Ja men jeg jakter ikke etter at det har blitt mørkt :lol:
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Manchester United

Post by J I P »

3-3 etter å ha lagt under 3-0 borte mot Chelsea - det er sterkt det!
http://live.aftenposten.no/#match=10004295
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Manchester United

Post by eidurgud »

Tja.. Uten hjelp fra dommeren hadde det vært sterkt. Latterlige straffer, hadde Chelsea fått slike straffer hadde jeg skjemtes!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Manchester United

Post by ingen87 »

Webb! ;)
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Manchester United

Post by Boombadila »

Tja, med tanke på at Villas-boas var enig i at det var straffer, så har du vel en relativt dårlig sak?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Manchester United

Post by eidurgud »

AVB er en udugelig mann, og hvis han mener det var straffe i begge situasjonene, så er han like udugelig som Webb. Den første er muligens, kanskje, rett. Den andre er rett og slett bare feil.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Manchester United

Post by Kesseboy »

Det er jo greie straffer, de er bare klønete laga. Unødvendige er vel ordet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Manchester United

Post by Cheese Smirnoff »

Den beste måten å unngå å få straffer imot er å ikke komme med etterslengere på motspillere inni 16metern :!:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Manchester United

Post by eidurgud »

Boombadila wrote:Tja, med tanke på at Villas-boas var enig i at det var straffer, så har du vel en relativt dårlig sak?
http://www.tv2.no/sport/fotball/england ... 01342.html
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Manchester United

Post by ingen87 »

Nr 1 er grei, nr 2 er latterlig.. Chelsea spilleren står helt rolig på standfoten, mens Welbekk setter ut foten for å "bli hektet". Skal det dømmes straffe i de der situasjonene, så er det fritt frem for samtlige spisser. Det der blir for enkelt.
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Manchester United

Post by Shredd »

Synes ikke den er så enkel å si at han setter fram foten for å bli hektet. Er noe helt annet å se det i slow motion enn å faktisk være i den situasjonen hvor alt skjer på sekundet. Man ser jo at Ivanovic prøver å takle, bommer og prøver å trekke seg unna. Welbeck ser at han takler og stopper opp for å la ballen gå forbi. Da er han allerede godt bøyd forover og må nesten sette fram den foten for å ikke gå på kjeften. Der ligger Ivanovic og det blir en hekting. Jeg mener den er en straffe, og at slow motion ikke forteller i nærheten av hva som er realiteten i den situasjonen. Welbeck kunne kanskje ha klart å satt foten over Ivanovic og stått på beina, men da hadde han aldri i verden tatt igjen den ballen, og like mye blitt hindret og det skal være straffe.

Er faktisk tilbødig til å si at Evra sin er mer tvilsom, da han overhode ikke setter ut et bein for å nå ballen, men for å hindre at Chelsea forsvareren når den.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Manchester United

Post by Parelius »

^ :lol:

Welbeck si straffe minner meg om Grosso mot Australia i VM 2006.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Manchester United

Post by G-s-enz »

yes Parelius da forsvant vel di troverdighet i den diskusjonen :wink:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Manchester United

Post by Parelius »

Pfff... Jeg mener Welbeck selv hekter seg i Ivanovic på samme måte som Grosso legger igjen foten og hekter seg selv i Neill.
Hva troverdigheten angår så tror jeg alle United og Liverpoolsupportere er inhabile.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Manchester United

Post by J I P »

Det er straks mye enklere å fortelle guttungen hvilket lag som er best i England ved å vise han hvilket lag som ligger øverst på tabellen. Man slipper bortforklaringer som må til når et annet lag periodevis låner tabelltoppen.

Manchester United!

Edit:
Image
Bevise "Gull-Alex elsker og "nedrykks-Kenny" hater
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/ ... d=10072893
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Manchester United

Post by ingen87 »

J I P og du heier på Glimt? Hvordan forklarer du han det? ;)
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Manchester United

Post by Boombadila »

Ser ut til at Robin Van Persie fortsetter der han slapp i Arsenal...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Manchester United

Post by J I P »

Å la Robin van Persie være først på ballen i farlig posisjon er rett og slett ikke lurt.
http://www.youtube.com/watch?v=pK1KyUxWA6s
(Robin Van Persie - Skills and Goals - 2012/2013)

Takk Arsenal for at Dere solgte han til oss.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Manchester United

Post by bjornage »

Hoder bør rulle for at de tillot det. Tror mye av resignasjonen fra Wenger for tiden stammer fra det, men penga rår...spesielt i Arsenal. Fotballen er kun i andre rekke, det er triste saker.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Manchester United

Post by Kesseboy »

Jeg tror knapt jeg har vært borti en gjeng som plasserer all sin ulykke på en enkelthendelse, som det arsenalfansen gjør med RvP-salget. Man skulle jo tro mannen var fotballekvivalenten av den hellige treenigheta. For Arsenals del tror jeg salget av Song var mer ødeleggende. Og kanskje er det ekstra bittert at United (endelig) klarte å gjøre umiddelbar suksess av en innkjøpt toppspiller. Men at Arsenal ikke er gode nok, er ikke mangelen på RvP aleine ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Manchester United

Post by Cheese Smirnoff »

Arsenal har vel scoret omtrent like mange mål så langt denne sesongen som de gjorde forrige sesong? Mener jeg leste det en plass i går.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Manchester United

Post by poteten »

I fjor hadde Arsenal 38 mål på 21 matcher. I år; 40.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Manchester United

Post by poteten »

De har tilogmed sluppet inn færre og tatt flere poeng i år enn i fjor ;)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Manchester United

Post by bjornage »

Kesseboy wrote:Jeg tror knapt jeg har vært borti en gjeng som plasserer all sin ulykke på en enkelthendelse, som det arsenalfansen gjør med RvP-salget. Man skulle jo tro mannen var fotballekvivalenten av den hellige treenigheta. For Arsenals del tror jeg salget av Song var mer ødeleggende. Og kanskje er det ekstra bittert at United (endelig) klarte å gjøre umiddelbar suksess av en innkjøpt toppspiller. Men at Arsenal ikke er gode nok, er ikke mangelen på RvP aleine ...
RVP er ikke uerstattelig, men nesten. Signaleffekten var stor, han er en ekstrem spiller og helt der oppe med Messi og Ronaldo spør du meg. Frustasjonen er at nok en toppspiller forsvinner ut idet han peaker, og at klubbledelsen casher inn istedenfor å bruke de enorme ressursene til å forsøke å satse på å vinne noe. At det går til en av de argestene rivalene de siste 20 årene gjør ikke saken bedre akkurat.

Han har blitt symbolet på alt det som summerer opp det Arsenal handler om i dag: Satse på topp 4, kun for å få inntektene og profitten som behøves for å opprettholde jevnlig kvalifikasjon hvert år til en turnering de overhodet ikke har noen interesse i å forsøke å prøve å vinne lengre. Fansen betaler de dyreste billettprisene i verden, klubben bugner av penger men vil ikke satse. Greit nok at man ikke kan konkurrere direkte med midlene til City, United og Chelsea - men hvorfor ikke bruke ressursene man har? Er renta så god?

Song er ikke spiller jeg savner noe særlig. Han er typisk spiller som tar seg godt ut i et kampsammendrag. Involvert i en del bra fremover, lat og ustabil bakover. Skulle selvfølgelig beholdt han også, men han er ikke god nok til å knyte skolissene til Arteta. Problemet ligger i at de alltid går ett steg frem og to tilbake. Giroud, Podolski og Cazorla inn, Song og RVP ut. År etter år siden 2005 nå, samme greia.

Jeg er overbevist om at ved å bruke de ressusene som trengs for å beholde RVP og Song og så supplere med de spillerne som kom inn i sommer ville Arsenal vært en tittelkandidat. Men ambisjonen virker ikke være der, og det er sørgelige greier. Alle andre klubber vil bli bedre, Arsenal vil bare opprettholde status quo og nå er de i en slags merkelig limbo med en kryptisk Wenger (som jeg tror gir seg til sommeren) som ikke virker interessert i å redde en skrantende sesong.

Da er det kjedelig å se Robin van Persie dra Manchester United nærmest egenhendig til seriegull.

Det salget som derimot har svekket Arsenal mest de siste årene var Cesc Fabregas, men det var uunngåelig. Med han i laget... sky's the limit... om man bare vil, men ambisjonen er ikke der. Så da krysser man fingrende for å fortsette i topp 4... for hvem vet hva som skjer dersom man ikke klarer det.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Manchester United

Post by G-s-enz »

Tippe Fabregas va vanskeligere å svelge enn RVP med tanke på den usannsynlig kvalme fremgangsmåten til Barca og spesielt spilleran demmes ? :)

RVP driv på med en egen sport innimella.
Post Reply