Norge-Skottland 17. juni & Skottland-Norge 19. november 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by dalers »

brutus wrote:At vi dominerer resten av kampen med en mann mer på banen skulle bare mangle.
Å gud bedre!! :lol: Det er ikke alle det er like lett å spille som mot TIL med 10 mann :wink: Og historien har vist at det LETT går ann å forsvare seg med 10 mann selv om ikke alle har skjønt det...

God bedring, brutus :glimt
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by Los-Loco »

dalers wrote:
brutus wrote:At vi dominerer resten av kampen med en mann mer på banen skulle bare mangle.
Å gud bedre!! :lol: Det er ikke alle det er like lett å spille som mot TIL med 10 mann :wink: Og historien har vist at det LETT går ann å forsvare seg med 10 mann selv om ikke alle har skjønt det...

God bedring, brutus :glimt

For å være enda mer spesifikk, så har vel historien også vist at det er ingen det er så lett å forsvare seg mot som Glimt når man har bare ti mann på banen...

Men nå skal jeg holde kjeft før jeg får beskyldninger om overløperi her. :wink:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by Knuta »

Los-Loco wrote:
For å være enda mer spesifikk, så har vel historien også vist at det er ingen det er så lett å forsvare seg mot som Glimt når man har bare ti mann på banen...

Men nå skal jeg holde kjeft før jeg får beskyldninger om overløperi her. :wink:
Sant nok. Tenker spesilt på marerittkampen i fjor mot VIF, hvor VIF spiller hele andre med 10 mann og Glimt leder 1-0 og spiller de 10 siste minuttene på en måte jeg aldri glemmer og som jeg tror Glimt heller aldri glemmer.
Den kampen reddet VIF fra nedrykk og hindret medalje til Glimt.
Mye å hevne her i hjemmekampen nettopp mot VIF?.
Håper ihvertfall det.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by Krølle »

Knuta wrote:Sant nok. Tenker spesilt på marerittkampen i fjor mot VIF, hvor VIF spiller hele andre med 10 mann
eller ca. 20 minutter...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by Kesseboy »

brutus wrote:Carew var avblåst for albuebruk tre ganger før han fikk det gule kortet, og prøvde deretter åpenbart å filme til seg et straffespark. Det hadde ikke vært noe å si på at han fikk gult for filmingen, og dermed utvisning.
Hvis du ser nøye på TV-bildene, så ser du at han helt tydelig blir tatt. Det var ikke filming, om enn kanskje litt overdriving.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Norge-Skottland 17. juni & Skottland-Norge 19. november 2023

Post by J I P »

Selv i disse Glimttider så har jeg startet å glede meg til landskampene mot Skottland neste år.
Skottene kommer til å selge ut borteseksjonen på Ullevaal og sette sitt preg på Oslo i juni.

Vi som var over i Skottland for Celtic-kampen vet hvor hyggelige skotter er og erfaringene fra turen nevnt i denne tråden for snart 15 år siden bekrefter at dette er et drømmereisemål for en tur med landslaget.
De 5000 plassene vi har i skottland kommer til å bli utsolgt neste år også.

Hvis Glimt feiler med å kvalilfisere seg til gruppespill neste år på grunn av plassering i serien eller fordi vi blir utslått i kvalifiseringen så vil dette være en fin erstatningstur. Eller vi kan få i pose og sekk og både ta et gruppespill i Europa og følge landslaget.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply