RBK

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

RBK

Post by Los-Loco »

...takker nei til Eggen!

http://www.dagbladet.no/2010/01/14/spor ... n/9925226/


Så hva kan man si? Stupid, stupid, stupid!

Sorry Kåre, men jeg ville byttet deg mot Eggen anytime. Kan ikke være mye tvil om hvem som er Norges beste trener!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: RBK

Post by Cheese Smirnoff »

De satser vel på kontinuitet og nyskapning da. Jeg tror det ikke er så dumt å satse litt høyere enn å gjeninnsette Eggen i et-to år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: RBK

Post by G-s-enz »

Syns nesten litt synd på Eggen her,men jaja :)

Om Rosenborg hente en litt meritert trener med ambisjona er den personen forsvunnet fortere akkurat som Hamren, Eggen ville aldri forlatt i det minste :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: RBK

Post by Los-Loco »

Kan se at det er et poeng med nysatsing etc. Men som G-s-enz påpeker; de kan neppe forvente å beholde en utenlandsk trener i mer enn to år dersom vedkommende umiddelbart gjør suksess med RBK i Europa. Og det er jo det de har ambisjoner om, formodentlig. Har ingen tro på at fotballen har forandret seg så mye de siste ti årene at Eggens filosofi er avleggs. Kanskje heller tvert imot.

Får de Sollied tilbake, så kan det kanskje forsvares å hente ham foran Eggen, men de pådrar seg med stor sannsynlighet også en del bråk i så fall. Hvilke andre trenere som skulle være aktuelle og ha en like stor suksessgaranti som Eggen, det kan jeg virkelig ikke fatte! Wenger, Ferguson eller Mourinho? :roll:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: RBK

Post by Vegard »

Jeg syns Eggen har spilt sine kort dårlig og smått desperat i denne saken. Greit at han klør etter en ny periode i sirkusmanesjen og at han vil hjelpe sitt RBK. Men istedet for å ta dette internt med RBK, har han "snakket" til ledelsen i RBK gjennom media. Han satset alt på ett kort. Det er sjeldent lurt.

Var det bare jeg som ble pinlig berørt av den øredøvende stillheten etter han lanserte sitt kandidatur? Dette er nye tider for Eggen. "Det er ikke lett å hoppe etter Hamrén" (sitat: Vegard).
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: RBK

Post by Los-Loco »

Det er jo også mulig at han HAR snakket med ledelsen, og har fått negativ tilbakemelding. Så går han ut i media for å skape en opinion.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: RBK

Post by FSHelgeland »

Han går vel ut i media for å fortelle markedet at han kan tenke seg en jobb og er ledig. Når det er sagt så har vel de siste trenerne i RBK fjernet laget en del fra den spillestilen som de hadde under Eggen. Var vel ikke sikkert at de ønsket å bytte tilbake nå, for så å gjøre en endring igjen om et par sesonger.
Tippeliga 2015
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: RBK

Post by Vegard »

Los-Loco wrote:Det er jo også mulig at han HAR snakket med ledelsen, og har fått negativ tilbakemelding. Så går han ut i media for å skape en opinion.
Og desto mer desperat virker det.
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: RBK

Post by ingen87 »

http://www.dagbladet.no/2010/03/22/spor ... /10973335/

Demidov snurt for Petter Myhres uttalelser om at RBK's forsvar var på "guttenivå"

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... tid=584357

Jasså Demidov, sjefen din slakter deg, men du er fremdeles snurt på ekspertene som har observert helt korrekt! I likhet med sjefen din innså ekspertene at forsvaret var helt ræv(bk).
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: RBK

Post by Masinga »

RBK trakk FC København. Det blir en artig match. Slaget om Norden. Nå kan Eggen en gang for alle vise at alle trenere etter ham bare er smågutter.
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: RBK

Post by Novi »

Gleder meg til de kampene der!!
Una mas cerveza.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: RBK

Post by Thomp »

Etter M.Andresens utspill igår angående RBKs champ.league kvalik, ser jeg at det nå diskuteres på de forskjellige fora, om det er positivt eller negativt for norsk fotball om RBK kvalifiserer seg til gruppespillet.

Jeg kan ikke se noen negative sider ved det, for norsk fotball må jo dette ha positive ringvirkninger på lang sikt?

Er det misunnelsen som regjerer igjen?
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: RBK

Post by Frodo Baggins »

Skjønner godt Martin Andresen jeg.. som trener for ett lag som har satt som må å konkurrere med RBK, så vil det vre svært ugunstig at hovedkonkurrenten får 100-120 milioner ekstra å bruke på sportslig satsning.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: RBK

Post by Cheese Smirnoff »

Hvorfor skal det ha noe å si hva Martin Andresen mener?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: RBK

Post by Thomp »

Cheese Smirnoff wrote:Hvorfor skal det ha noe å si hva Martin Andresen mener?
Diskusjonen er interressant, at det Andresen som gulper opp noe, er ikke det viktige. Det må jo være viktig for norsk fotball at vi hevder oss på internasjonalt nivå? også for Herr Skeidar?

At landslaget ikke klarer å produsere resultater er sørgelig, derfor er det i det minste moro at RBK spiller seg inn i verdens mest prestisjefylte klubbturnering.
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: RBK

Post by Frodo Baggins »

Hadde jeg vært trener for en Tippeligaklubb med ambisjoner om seriegull, så hadde jeg ikke ønsket RBK inn i C.L.

Og som supporter av en klubb som en gang i blant kan være med å kjempe om medalje, og kanskje seriegull i en heldig sesong (det er lov å drømme) så ønsker jeg heller ikke RBK inn i C.L

Kall meg gjerne egoist eller hva som helst, men jeg sitter ikke å drømmer tilbake til den tia da RBK vant hvert år, og den eneste spenningen før sesongen var om RBK kom til å vinne med mere enn 10 poeng til nummer to...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: RBK

Post by ingen87 »

Enig med Frodo (for en gangs skyld). For meg er det like unaturlig å heie på Rosenborg når dem spiller CL, som det er å heie på Chelsea når dem er ute i CL..

Hvis det er noe jeg virkelig ikke håper for Norsk fotball, så er det et Rosenborg som hvert år tjener inn nye 100 millioner gjennom Champions League spill. Er lei av at sesongene er ferdig 10 runder før slutt, som i år. Og at det kun skal vises Rosenborg på våre riksdekkende kanaler. Ikke nok med at di soper til seg en vanvittig pott fra CL, men de greier å ta med seg det største kakestykke fra tv-avtalen.

Pengene er nok skjevfordelt i Norge som det er. Hjelper jaggu ikke at Rosenborg skal få enda større økonomisk dominans. Greit nok, det er spennende så lenge gruppespillet i CL varer, men så er det vår, RBK havner forhåpentligvis 3 sist, så de får EL, da starter den Norske serien igjen.. Da skal man sitte fra mars til september å se på gørrkjedelig Norsk fotball, som antakeligvis er avgjort i løpet av august måned.

Som frodo må dere gjerne kalle meg egoist. Men jeg vil heller stemples som patriotist, som ikke ønsker trønderne en ny gullepoke, som di er på GOD vei inn i..

Mange kommer nok til å nevne det at Enga, Brann og Stabæk hadde hver sin sjanse til å komme til Champions League. Men i motsetning til RBK så har ingen av disse klubbene kapital til å holde det gående over to år. Det koster å satse, det såg vi på Glimt også.. Det er kun RBK som kan holde et høyt satsningsnivå over to år, og det er nettopp på grunn av det gyldne 90-tallet, som vi nå er på tur tilbake til. Men de skal ha kudos for at de greide det ved hjelp av sportslig suksess, selv om det videre har ført til økonomisk suksess, som har gjort at dem har havnet i en svært behagelig spiral da den økonomiske suksessen førte til sportslig suksess.. Hadde håpet at de skulle drite seg ut av den spiralen nå på 2000-tallet.. Men nei, midlene hadde dem hele veien, og tok helt av med Hamren, som hentet Prica, Olsen, Annan, Stadsgaard omtrent på samme tid.. Det sier litt om ressursene som er i den klubben, og som gjør at mange patrioter i andre klubber gang på gang håper på fiasko for den trønderske klubben.
Førr Evig!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: RBK

Post by talfh »

Nå er ikke Rosenborg akkurat noen klubb jeg liker spesielt godt, men når det gjelder champions league så ønsker jeg at de kommer dit. Er artig å følge med utover høsten og det fins ikke et eneste annet Norsk lag som kan klare å komme seg til champions league. Overhode ikke.. Så skal Norge på karte i Europeisk fotball så er det nokk kun Rosenborg som kan klare det, tror ikke de klarer det når svensken overtar men ingen tvil om at gammle Eggen veit hva som skal til
You'll Never Walk Alone
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: RBK

Post by Thomp »

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 177911.ece

Interresant i forhold til det som her diskuteres.
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: RBK

Post by Frodo Baggins »

Når det gjelder det å plukke poeng for Norge på Uefa's rangering, så er det vel bedre at RBK kommer til E.L, der er sjansen større for at de kan vinne kamper, enn i C.L. Og kommer RBK til C.L og taper sine kamper ( noe som fort kan skje) så blir det ikke flere poeng til Norge.

Og når det gjelder RBK på TV i C.L , for meg er det like artig å se på alle andre lag.. I og med at jeg har like liten eller sterk tilknytning til de lagene som RBK.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: RBK

Post by Novi »

De fleste føler nok en viss tilhørighet til RBK når de spiller i Europa, på lik linje med alle andre norske lag som spiller CL/EL.
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: RBK

Post by brutus »

En ekte supporter av et annet ambisiøst norsk lag enn RBK ønsker overhodet ikke at de skal komme til CL. Mulig unntak: RBKs farmerlag, som håper at det skal dryppe noe på klokkeren når det regner på presten.
DIXI
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: RBK

Post by Kesseboy »

Det var et slemt sleivspark til Ranheim-fansen ...

Jeg tror RBKs eventuelle CL-deltakelse vil være positiv for norsk fotball. Men ikke fordi det er RBK, fordi det er et norsk lag. En EL-plass vil vel, som Frodo er inne på, gi bedre koeffisient, men CL-deltakelsen kan kanskje bidra til å heve anseelsen til norsk fotball litt igjen, og skaffe oss flere norske spillere i gode utenlandske klubber?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: RBK

Post by FSHelgeland »

brutus wrote:En ekte supporter av et annet ambisiøst norsk lag enn RBK ønsker overhodet ikke at de skal komme til CL. Mulig unntak: RBKs farmerlag, som håper at det skal dryppe noe på klokkeren når det regner på presten.
Nå tuller du fælt. Anser meg som en rotekte supporter av Glimt selv om jeg holder med RBK når de er i CL/CL-Kvallik, på tilsvarende måter holder jeg med alle andre norske lag som er i eropacupene uansett hva jeg måtte føle for de ellers. På samme måte så holder jeg med TIL nå når dere er i eliten og vi ikke er der. Bedre at det går til et lag fra nordnorge enn noen andre lag. Gidder ikke se TIL i tippeligaen dog...
Tippeliga 2015
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: RBK

Post by brutus »

Hvis RBK går til CL betyr det inntekter på mellom 100 og 150 millioner kroner. Det betyr at RBK kommer i en helt egen økonomisk liga i Norge de neste 5-7 årene, og alt som heter spenning i toppen av Tippeligaen forsvinnner. Jeg er helt enig med Martin Andresen i at det vil være en ulykke for norsk toppfotball om RBK går til CL.
DIXI
Post Reply