sokker.org

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Jeg fant ham blandt spillerene dine, vet ikke om du så posten min over?
Jeg ble heftet litt bort midt i innlegget mitt, og brukte dermed så lang tid på det at du hadde postet i mellomtiden. Så det etter at jeg hadde postet mitt innlegg. :)


WOOOOOW! 2,4 mill nå. :shock:


JEEEEEEEZ! 4,8 mill for 18-åringen min nå. :shock: :shock: :shock:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Angående økonomi så fant jeg følgende:

End of season timings
Week 14 - Sunday - last league games
Week 14 - Wednesday - friendly gamesfriendly league games
Week 15 - Sunday - Qualification games for teams who finished 5th, 6th, 7th, 8th or 1st (or 2nd depending on your country)
Week 15 - Wednesday - last friendly games (or friendly league)
Week 15 - Friday - players get older and their wages are updated
Week 0 - Sunday - free time
Week 0 - Monday - after season payments (supporter renewal and sponsor bonus)
Week 0 - Wednesday - first round of national cup games
Week 1 - Sunday - first league games.


Supporter bonusen og sponsor bonus fungerer slik

Sponsorer gir 1,5x det man vanligvis får av sponsorene. Dette kommer i tillegg til ordinære sponsorutbetalinger.
Antallet supporterex1000= supporterbonus.

Jeg fikk i dag 21 nye supportere og har dermed 231 medlemmer i supporterklubben. Sist uke fikk jeg 8 nye medlemmer. Om jeg regner med at jeg i snitt får 10 nye supportere per uke så skulle jeg greie 350 supportere ved sesongsslutt.

I sum vil jeg da få noe rund 700.000,- noe som er alt for lite. Enten må jeg ha fått opp et eller flere talenter jeg får solgt for tilsammen minimum 1.mill eller så må jeg selge for å beholde nåværende satsing i forhold til trenerne. I tillegg må jeg i neste sesong vurdere hvorvidt jeg skal utvide stadion, noe som vil koste meg ytterligere 1.mill.

Dette problemet har tydeligvis ikke Pekri10, 4,8?? :shock:

Gratulerer, blir en stund til du trenger å bekymre deg nevneverdig om økonomien :D Jeg tok heldigvis grundig feil i min vurdering av prisen den spilleren kunne hente inn. Hadde ikke drømt om at han kunne komme til å koste så mye.

Er ikke så rent lite misunnelig skal jeg være ærlig, jeg hadde hatt meget godt bruk for de pengene selv :wink:
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jo takk skal du ha Larsen! Det er jo bare pur flaks å få et slikt talent i klubben når man starter som ny spiller. Må si jeg ble litt sjokkert over at han var verdt så mye. Nesten synd å selge han, men så lenge jeg trener midtbane og unggutten er spiss, ville det vært å kaste bort talentet å beholde ham. Da er det bedre å selge og bruke noe av pengene å handle inn noen nye midtbanetalenter som jeg kan trene. Når jeg nå fikk så mye mer penger enn jeg hadde regnet med, er jeg nok redd at jeg kommer til å sikte noe høyere når jeg nå skal handle inn. :wink:

Over til noe helt annet: Er det bare Larsen og meg som engasjerer oss i sokker for øyeblikket?

Edit: 21 nye supportere bare i dag!! :shock: Imponerende! Jeg fikk bare 1! :roll: Jeg har 205 supportere.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Min tidlige suksess i serien er nok en rimelig stor faktor i antallet supportere. Stemmningen blandt supporterne er som følger:
Your supporters are madly in love with their club
Tror det er det høyeste nivået, videre mener jeg å huske at det nivået på ligaen har noe innflytelse. Samt dersom lagene i serien har store supportermasser.

Blir forøvrig spennende på onsdag, har en ny taktikk som skal prøves ut :)

Tror forresten Kesseboy er litt på glid når det gjelder Sokker, Manøver også. Det gjelder bare at de får fingeren ut og tester dette glimrende spillet.

Forresten, dersom du har tenkt å hente inn sterkere talenter, vær obs på dette:

Sokker includes rules designed to limit daytrading of players. Every single player could refuse the proposal of being auctioned by their team.

The chance that a player will refuse being auctioned will depend on:
- the number of matches played for the club - the less he played, the higher the chance of refusal
- the number of players put up for sale by the team within the past 2 weeks
- form of the player - the lower the form, the chances of his rejecting the transfer increase (lower affect)
- mood of the supporters - the worse, the more likely that player will agree to a move (lower affect)
Dette er jo i første rekke myntet på daytrading så jeg vet ikke helt hvordan det vil påvirke deg, ei heller har jeg noen erfaring i hvordan dette fungerer i praksis.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Ok. Greit å vite at det er en mulighet også. Men jeg forstår det slik at det er forholdene i selgerklubben som utløser det. Kanskje jeg misforstår? Tror uansett ikke det skulle være noe ved min klubb som skulle tilsi at spilleren nekter å bli solgt. Har solgt to og kjøpt to spillere, og supporterne er fornøyde. Har lagt inn bud på 2 stykker nå. Finner ingen tidligere overganger på noen av dem, så jeg antar dette skulle være trygt. Jeg håper det bare er selgerklubben lider økonomisk tap ved en slik avgjørelse? Jeg tenker da på annonseringskostnadene.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg tenke egentlig på at du kanskje hadde kjøpt inn talentene dine allerede og at du nå kom til å selge noen av disse for å gjøre plass til nye og bedre. Siden du har fått vesentlig bedre økonomi :)
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Jeg tenke egentlig på at du kanskje hadde kjøpt inn talentene dine allerede og at du nå kom til å selge noen av disse for å gjøre plass til nye og bedre. Siden du har fått vesentlig bedre økonomi :)
Å sånn ja! Nei jeg hadde kun styrket forsvaret inntil i dag. Disse spillerne har jeg ingen planer om å kvitte meg med. Nå har jeg derimot svidd av drøyt 2,7 mill på 2 midtbanetalenter: :)

Paweł Korpalski, age: 17
value: 306 000 kr., wage: 5 600 kr.
club: Violent Femmes, country: Polska
very good form


unsatisfactory stamina, hopeless keeper
tragic pace, hopeless defender
average technique, adequate playmaker
good passing, hopeless striker

og

Albert Kudzel, age: 18
value: 488 000 kr., wage: 8 400 kr.
club: Violent Femmes, country: Polska
average form


weak stamina, hopeless keeper
tragic pace, tragic defender
solid technique, good playmaker
solid passing, hopeless striker


Men jeg har fortsatt knapt 2 mill igjen av pengene jeg fikk inn for Wiggo Opdal. Mulig jeg handler inn en forsvarsspiller til. Vi får se. :wink:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

To meget lovende karer det der ja, ser du er snar med på hente inn forsterkninger til vårt forestående oppgjør :wink:

Etter å ha gjort unna noen uker kondisjonstrening så er det en fordel å ta hurtighet neste. Hurtighet får alle spillerne som er involvert i kamp den uka. Pace og spesielt stamina er meget viktig å ha for alle spillerene. Jeg er på 3 uka med stamina nå, den første ble noe ødelagt pga en dårlig trener så jeg vurderer sterkt å ta en 4 uke også. Får se hva resultatet blir etter treningen på torsdag. Senest etter den 4 uke blir det hurtighet i minst to uker før jeg går over til å trene talentene mine.

Tenker det er teknikk som blir min første spesialtrening.


Bare du husker på å ha nok penger igjen til å betale for trenerne dine så... :)


Den 18 åringen så nå ut til å være mer enn sterk nok til å gå rett inn på førstelaget, med mindre du har noen veldig sterke spillere der fra før av. Dermed er det slett ikke utenkelig at de sportslige resultatene bedrer seg. Som igjen gir fler supportere og sponsorpenger.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Hehe, må jo forsterke laget til dette prestisjefylte oppgjøret. :wink:

Han 18-åringen går definitivt rett inn på førstelaget ja. Kommer nok til å spe på playmaking-treningen min med både pace, stamina, technique og passes framover. Litt usikker på rekkefølgen og mengden av de ulike dog.

Nå har jeg forresten fått inn en good defender med good pace og adequate stamina som bør være et bra alternativ i forsvaret ved skader eller suspensasjoner.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Post by XuliX »

hei, har netopp registrert meg og fått ett lag, ligger 1,4 mill i minus, ligger på førsteplass i tredjedivisjon (laget heter Bodø/Glimt 2)...noen som har noen tips? 8)
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hyggelig at du kaster deg på sokkerbølgen :)

Sikker på at du er 1.4 mill i minus? Det virket veldig merkelig. Kan være at det er noe feil et sted dersom det stemmer.
Akkurat nå er Sokker nede så jeg fikk ikke sett noe særlig på laget ditt, sokker har vokst ganske mye og serverne har slitt med den høyere trafikken.

Server problems.
We decided to reinstall server software. It may help, but unfortunately we suspect harware problem, so we`ve made a decision to order the new server.

We`ll be back at 19:00 CET
Appropriate transfers deadlines will be extended.
Når de får den nye serveren på plass så blir det nok en vesentlig bedring. Når vi kommer inn på sokker igjen så kan det lønne seg og spørre på det norske forumet om det virkelig skal være sånn at noen skal starte med 1,4 i minus, som sagt så høres det merkelig ut.

Først finner vi ut om det er riktig så kan vi gå løs på hva det neste du må gjøre er, i mellomtiden så står det jo en del nyttig i denne tråden :)
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Her må jeg bare innse at jeg er skikkelig nybegynner, så det er gledelig å se at Larsen, som allerede nærmest er for veteran å regne :wink: , trer hjelpende til. Kanskje dukker det opp noe jeg kan svare på senere. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Post by XuliX »

Larsen wrote:Hyggelig at du kaster deg på sokkerbølgen :)

Sikker på at du er 1.4 mill i minus? Det virket veldig merkelig. Kan være at det er noe feil et sted dersom det stemmer.
Akkurat nå er Sokker nede så jeg fikk ikke sett noe særlig på laget ditt, sokker har vokst ganske mye og serverne har slitt med den høyere trafikken.

Server problems.
We decided to reinstall server software. It may help, but unfortunately we suspect harware problem, so we`ve made a decision to order the new server.

We`ll be back at 19:00 CET
Appropriate transfers deadlines will be extended.
Når de får den nye serveren på plass så blir det nok en vesentlig bedring. Når vi kommer inn på sokker igjen så kan det lønne seg og spørre på det norske forumet om det virkelig skal være sånn at noen skal starte med 1,4 i minus, som sagt så høres det merkelig ut.

Først finner vi ut om det er riktig så kan vi gå løs på hva det neste du må gjøre er, i mellomtiden så står det jo en del nyttig i denne tråden :)
begynte med å oppgradere stadion :lol:
ikke smart...får jeg stoppet det? :?:
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hmm..da må jeg nok beklage og si at du nok bør forsøke å få deg en nytt lag. Det er en vanlig nybegynnerfeil å bruke altfor mye penger i starten.
Det er regel nr.1 å være ytterst forsiktig med hva du bruker pengene på.

Skaff deg en ny mailadresse og registrer et nytt lag fra en annen maskin en den du registrerte det første på så er du vel snart i gang igjen.
Men for all del, ikke prøv deg på å overføre spillere fra det ene laget til det andre. Snusk blir meget kjapt oppdaget og da er du nok ute av sokker for lang tid.

Når du har et nytt lag så les denne nøye:
Elleve ting du bør gjøre når du har fått utdelt ditt lag i Sokker....

1. Klikk på kjeglen på høyre meny og sett din treningsrutine til Stamina. Dette vil gi laget ditt en flott start de første ukene mens du bestemmer deg hva du ønsker å trene. Stamina er viktig for alle lagdeler, og vil også øke formen på spillerne dine.

2. Klikk på spillerikonet å bli kjent med laget ditt. Er nok en del spillere der du bør gi sparken. Enkelte kan du kanskje få noe for, men en god del av de er sparke materiale. Spillere med ingen skill bedre enn middelmådig er svært sjelden noe å spare på. Spillere med solid eller Veldig God skill er bra.

3. Se gjennom laget ditt og bestem deg for hva du skal trene. Trenbare spillere er fra 16 til 23 år. Under 20 er best. En god start er å velge den skillen du har flest unge spillere å trene på. Sånn det ser ut er alle skill verdt å trene. Spesiellt Forsvar, Pasninger, Skyting og Keeper.

4. Du trenger en hovedtrener. Klikk på kjeglen og deretter på trenerrekrutering. VELDIG FORSIKTIG NÅ. Å rekrutere en trener koster penger og er ganske så avhengig av flaks. Jo bedre treneren er jo mere penger koster det å rekrutere ham.... Det du vil ha er en hovedtrener som har Utrolig eller høyere på kun det du har ønske om å trene, mens alle andre skill bør være lavest mulig da disse trenerne krever mye mindre i ukelønn enn de som har flere gode skill. Du bør her klare å finne en trener som koster mindre enn 60 000 i ukelønn. Jo billigere jo bedre selvsagt. Når du søker etter trener søk derfor etter Utrolig på det du vil trene og Utilstrekkelig på alle andre. Du vil da bli tildelt en trener. Liker du ham så godtar du ham, om du synes han har feil kvaliteter eller er for dyr så spark ham. Gjør du ikke det vil de fortsatt betale ukelønn, og det vil du ikke.

5. Du må også ha en juniortrener og assistenttrener. Her må du se på gjennomsnitt skillen til treneren og ikke de enkelte. Å starte med trenere som ligger på "Middelmådig" eller "solid" er bra. En måte å skaffe disse på er å søke på God på alle skills. Nok en gang bør du se på lønnen og prøve å skaffe disse trenerne med en lønn på rundt 30 000 i ukelønn

6. Du må også sette opp plasser på juniorlaget ditt. Klikk på telefonen og deretter på "Juniorer". Du får tildelt alt fra 1 til 6 juniorer i uken (Søndager), men bare hvis skolen har nok plasser, så det lønner seg stort sett å ha 6 ledige plasser før oppdateringen på søndag. Har du f.eks. 6 plasser og det er 5 juniorer der allerede vil du aldri få mer enn 1. Plassene koster 8000 kroner i uken. Dette gjelder både for tomme plasser og plasser med juniorer i, så vær litt forsiktig. Spark spillere som er Svak eller lavere.

7. Du må bestemme deg for hvilke spillere som skal på førstelaget. Klikk på ikonet med fotballbanen. Gå deretter til neste kamp du skal spille å klikk på lagoppsett. Her er det masse rom for eksperimentering. I utgangspunktet velg en Keeper med Keeper skill, litt hurtighet skader heller ikke her.

En Forsvarer med Forsvars skill samt at Hurtighet, Pasninger og Teknikk er nyttig, Ballfordelig kan være kjekt også ihvertfall om du spiller de litt offansivt.

Midtbaner er altmuligmenn og bør ha det beste av det meste. En generell regel er allikevel. Midtbaner som spiller defansivt bør ha litt forsvarsskill, mens offansive godt kan ha litt Skyting.

Angriper bør jo ha Skyting, men også her er Hurtighet, Pasninger og Teknikk en stor fordel, samt at ballbesittelse heller ikke er en dum ting, da spesiellt ikke på angripere som har en tilbaketrukken rolle.
Du kommer også til Velg og endre taktikk fra denne siden (fotballbane ikonet). Dette er ikke hattrick, så ikke velg 3-5-2 automatisk!!. Skal du forandre taktikken litt mer detaljert, gå til kjeglen å velg Formasjon. Ikke velg mer enn 5 forsvarere, 5 midtbaner eller 3 angripere!, Gjør du det mister du trening den uken.

8. Avtal treningskamper (Om du ikke er med i cuppen). Klikk på telefonen å velg treningskamper. Du kan også legge ut annonse med ønske om treningskamper, eller søk rundt om etter spillere å spør om de ønsker å spille en treningskamp. Spør gjerne på forumet også. Dette er litt knirkete i Sokker, beste måten å løse dette på er å være med i en treningsliga, da blir det forhåndsbooket omtrent 10 kamper, litt avhengig av når på sesongen den starter.

9. IKKE løp til overgangsmarkedet med en gang. Det er ikke like lett å anskaffe seg god økonomi i Sokker som i hattrick f.eks. Å ta av her kan fort føre til konkurs.

10. Fortsett å besøk forumet, masse tips å få her samt at det er mange som er villige til å hjelpe, så ikke hver redd for å stille spørsmål.

11. IKKE øk stadion kapasiteten med en gang. Du trenger minst 300 fans før du i det hele tatt trenger å vurdere dette.
Er det noe annet du lurer på så er det bare å spørre :)

Men jeg er nok rimelig langt fra å ha kontroll på dette spillet Pekri10 :wink:

Desverre får jeg sannsynligvis ikke sett kampen live i morgen, blir ikke før senere på kvelden men det skal bli meget interessant å se hvordan den nye taktikken fungerer.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Ellers kan du kanskje se gjennom laget ditt om du kan ha en liten gullgruve av en 18-åring som er overflødig. Kanskje du berger økonomien selv om du har gjort en liten tabbe. :wink:

Ellers er det mange gode tips i den oversikten til Larsen.

Får nok ikke sett kampen i morgen før litt utpå kvelden jeg heller. Blir ganske spennende dette. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Han var nok ganske uheldig der også, stallen var egentlig ganske gammel. Selv jeg fikk flere yngre spillere. Der var kun en som var 19, nest yngste var 22 :shock:

Med mindre den 19 åringen er en semi-gud så er det vel lite håp....
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hmpf:
Server problems.
Yesterday we have completely reinstalled the server software. We have chosen the configuration that in our opinion should increase reliability, with small performance downgrade. It didn`t work out and it has made things worse.
It is now clear that we will have to replace the hardware which is causing the failures (probably the disks). The new server is expected to arrive next week, so we will make another attempt at making the current configuration stable. We will be replacing the disks tonight.
Due to this, any matches that have not yet been played, will now be played tomorrow. Training will now take place late evening Sokker time tomorrow.
We are very sorry about any inconvienience this may cause.

Appropriate transfers deadlines will be extended.
Det var jo en nedtur. Når de får fikset serveren i neste uke så er forhåpentligvis dette irriterende problemet løst.

Heldigvis ble treningen utsatt slik at spillerene som skal brukes i treningsskampen også får nytte av treningen. Likefullt en nedtur når jeg hadde gledet meg til kamp i dag.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

*****SPOILER**************Dersom du ikke har sett kampen Pekri10 så kommer det en aldri så liten vurdering av den nå********************
¨


























******************
*************
**********
*******
*****
***
**
*




Jepp


Da er det klart at for tredje treningsskamp på rad så står jeg uten seier, denne gangen ble det 3-1 tap for Pekri10 lag.

Jeg bruker kort tid på å ta ledelsen 0-1 og det står seg ut omgangen selv om Pekri10 er den som fører. I andre omgang er det nesten bare ett lag på banen og i det 56 minutt unyttes en gedingen forsvarstabbe som fører til 1-1.
2-1 kommer på et meget pent langskudd fra utenfor 16 meteren, vanskelig å gardere seg mot noe sånt. 3-1 kommer på en ny fin prestasjon der en av spissene spilles flott gjennom fra midtbanen.

Det viktigste her var ikke resultatet men hvordan taktikken fungerte, forsvarsmessig synes jeg det var bra. Ingen av målene kan tilskrives mangler i taktikken. Problemet var at det ble for baktungt slik at spissene ble for alene. Med dårlig teknikk og pasninger klarer de ikke å komme seg i målfarlige situasjoner og mister ballen for lett slik at jeg nærmest spiller forsvar hele kampen.

Jeg blir nok å fortsette med taktikken jeg brukte i sist seriekamp, eneste justeringen blir muligens å flytte stopperne høyere, synes det fungerte ganske greit. Må titte litt på mål nr 3 igjen og sjekke om den kommer fordi stopperne står for høyt eller ikke.


Nå må jeg innrømme at jeg fulgte mest med på eget lag, men synes jeg så en liten forbedring du kan gjøre i forsvaret ditt Pekri10. Prøv å minske rommet mellom stopperne noe, mesteparten av spillet i sokker foregår på midten og det er viktig at spissene får så lite rom som mulig.
Samtidig er det viktig at stopperne ikke rygger for langt, skummelt å la spissene få komme upresset inn i 16 meteren. På dette nivået kan det forsåvidt gå bra, men når de blir bedre så er det lett at de scorer fra det holdet.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Ser ut som en bra analyse av kampen Larsen. Jeg så kampen i ganske høy hastighet mens jeg drev og mekket middag, så jeg må nok ta en kikk til på kampen for å få ordentlig oversikt over hva som egentlig skjedde, men akkurat nå er visst sokker nede igjen. Jeg hadde i grunnen forventet tap i dag, så jeg ble en smule overrasket over at jeg vant 3-1. :) Jeg må innrømme at jeg trolig har et godt stykke igjen når det gjelder å forstå hvordan man setter opp taktikken, men jeg skal sjekke ut tipsene dine.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

OBS!

Tror det kan være en fordel å sette opp laget til søndagens seriekamp så fort som mulig. Med tanke på at serveren ikke blir oppdatert før i neste uke så blir det nok plenty med nedetid i helga når masse folk skal forsøke å følge laget sitt.


Endelig ble treningen oppdatert, ingen utvikling på de to på ungdomslaget desverre.
Hele laget poppet i stamina, nærmest som forventet. I tillegg fikk jeg tre random pops, ingen av dem på unguttene som jeg trener.
Det interessante her er at jeg har to keepere på 21, keeperen som spiller de viktige kampene har ikke mer enn Good i keeper, men er rask og har gode pasninger. Den dårligste av mine keepere har solid som keeper, men tilgjengjeld så har man ganske dårlig fart og pasninger. Han poppet dog i både fart og pasninger i går og dermed lurer jeg litt på om jeg ikke kan hente noen kroner på å selge en av dem og hente en gammel reservekeeper.

Det er meget fristende å bytte trening nå, men jeg skal opprettholde stamina trening 1 uke til før jeg bytter til pace. Når det trenes pace burde dette ha god innvirkning på min solid keeper.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

To av midtbanetalentene mine poppet etter denne treningen, ingen av juniorene mine desverre. Trakk opp 6 juniorer i dag. 2 adequate, 1 average, 1 weak og 2 hopeless. De to siste fikk selvsagt fyken. Et betydelig bedre opptrekk denne gangen enn de to foregående. Blir spennende å se hva den formidable juniortreneren klarer å utrette med disse framover.

Lagoppstillingen er satt opp og alt er klart til kamp, så nå er jeg forberedt på det som måtte komme av nedetid. Jeg har minsket avstanden mellom stopperne noe, så får vi se hvordan det går. Men det der med å regulere hvor mye spillerne skal springe har jeg ikke skjønt hvordan man gjør. :?
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg trakk 5 juniorer, alle ble sparket like fort. I ettertid tenker jeg at jeg nok kunne beholdt den ene som var average, litt irriterende :roll:

Når det gjelder hvor mye spillerene løper så er det litt vanskelig å vurdere hvor man kan knappe inn, men f.eks så kan man tenke litt på hvor høyt opp det er nødvendig at stopperene løper, trenger de å komme over midtbanesirkelen f.eks?

Relativt små endringer på taktikksiden kan gi store utslag i kamp, forskjellen på hvordan jeg spillte i min første seriekamp og i min andre var relativt liten men gav bedre resultater i kampmodus.
I taktikk delen gjelder det å følge med på hvordan spillerene beveger seg når man flytter på ballen, da er det litt lettere å se om de gjør noen merkelige løp som man kan justere.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

oohh..nå nærmer det seg dagens første viktige kamp. Kampen går kl 14 og foreløpig er sokker oppe :)

Kjenner at nervene begynner å melde seg her, dette blir skikkelig spennende.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jippi!! Vant 3-1 over Djerve Krokodiller. Laget viste god moral og kom tilbake etter å ha fått en midt i fleisen i første spilleminutt. Misset ett straffespark på stillingen 0-1 i slutten av 1. omg. Da trodde jeg ikke så mye på at jeg skulle klare det, men med en knallsterk 2. omg. snudde jeg det til 3-1. Dermed står laget mitt uten tap etter 3 serierunder. Over all forventning for en nybegynner som meg. En herlig oppladning til dagens kamp mot hønsa på Aspmyra. :D
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Motstander laget sjokkåpner med en stor sjangse allerede etter 2 minutter, må innrømme at jeg der og da trodde dette at jeg hadde gjort noe alvorlig feil å forkant av kampen. Heldigvis gikk det bra og jeg tok fullstendig over omgangen. Til tross for en veritabel kanonade så klarer jeg ikke å score og stillingen er 0-0 til pause. Sløsing av store sjangser gjorde at jeg ble bekymret for at jeg ikke skulle klare å avgjøre dette til min fordel.

I 48 minutt fikk jeg endelig satt inn et etterlengtet mål, i høyeste grad fortjent var det også. Min første bortekamp for sesongen ender 0-3.
Min tredje straker seier, min tredje strake hvor jeg ikke slipper inn noen mål og tredje strake for jeg scorer 3. Jeg er meget fornøyd for tredje kamp på rad :)

Statistikken viser også at jeg var fullstendig overlegen i denne kampen, spillet foregikk 76 prosent av tiden på motstanderens banehalvdel. Jeg hadde 21 avslutninger og han hadde 2.
Dette var nok en av de svakere lagene i min divisjon så det blir nok tøffere kamper fremover, men denne karamellen skal jeg nå nyte en stund :D




[/quote]
Post Reply