Discovery+ i utlandet, VPN ikke nok

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Discovery+ i utlandet, VPN ikke nok

Post by Novi »

Jeg har brukt VPN for og se fotball på Eurosport Player og Discovery+ siste 3 årene. Det har stort sett fungert bra! Men skulle nå logge inn på Discovery+ for og si opp abb frem til seriestart, og får nå ikke lengre logget inn (går rett til amerikanske siden). Har forsøkt inkognito, slettet cache, etc., uten hell. Kundeservicechat på Discovery+ sa at de har gjort endringer på sin side slik at VPN ikke funker lengre.

EDIT: Har også forsøkt endre HTML5 geolocation, ved å legge inn nye lat-long i developer mode i Chrome. Iflg nettsiden www.doileak.com funker dette og den plukker meg opp som om jeg er i Norge, men dumme discoveryplus.no funker fortsatt ikke.

EDIT2: Jeg har tilgang til min mors T-WE-login, hvor jeg får sett Eurosport Norge. Denne funker ennå med VPN. Men det vil jo være kamper som går på de andre kanalene som ikke er med der.

SÅ, da har jeg halvannen måned på og finne en løsning før seriestart! Er det noen som har tips til workarounds?
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Discovery+ i utlandet, VPN ikke nok

Post by Ville Lehtinen »

Har du prøvd forskjellige VPN-leverandører?
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Discovery+ i utlandet, VPN ikke nok

Post by Novi »

Nei, ikke ennå. Mener jeg kjøpte 3 år med Surfshark siden den funket bra, så greit og kunne bruke den.

Men ja, blir fort neste steg det, forsøke en rekke leverandører for og se om de har klart 'låse' opp Discovery. Men så vet man ikke hvor lenge det gjelder igjen. Heldigvis blir møtet mot LSK i mai første kamp på lukkede kanaler, så har litt tid.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Discovery+ i utlandet, VPN ikke nok

Post by Ville Lehtinen »

Tror mange av VPN-leverandørene har introtilbud som er gratis eller veldig billig, så det går jo an å teste. Ellers vet jeg at mange universiteter/høgskoler har sin egen VPN-løsning som kanskje noen kan låne deg! Det funket veldig greit når jeg hadde en kompis i utlandet, men du bør jo stole på at vedkommende ikke tuller med kontoen din.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Discovery+ i utlandet, VPN ikke nok

Post by Novi »

Jepp, de fleste har en uke gratis, heldigvis! Ser ut som Discovery+ (og sikkert andre) svartelister VPN-servere, så da blir det liksom bare et tidspørsmål før disse andre tjenestene også blokkeres. Er at katt-og-mus-løp det der. VPN fra universitet er en god ide da, ettersom de nok ikke blokkeres. Har dessverre ikke noen bekjente der.

Bruker løse seg på et vis da!
Una mas cerveza.
Post Reply