Den store fisketråden

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Den store fisketråden

Post by Larsen »

Inspirert av Liverglimts golftråd så knaller jeg likegodt til med en fisketråd.

Jeg er en skikkelig amatørfisker, for meg er selve turen like viktig som selve fiskingen.
Det er ingenting som funker bedre mot hverdagens kjas, mas og stress enn å stå mutters alene med fiskestangen i idyliske omgivelser.

Personlig fisker jeg utelukkende i ferskvann, jeg liker ikke å fiske i havet og det blir fort mye stress med å få masse fisk. Da er det langt bedre å stå i timesvis i fred og ro og dersom man er riktig heldig få en ørret eller to.

Desverre kommer jeg meg ikke så mye ut å fiske som jeg skulle ønske men det har jeg tenkt å gjøre noe med denne sommeren.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Den store fisketråden

Post by Larsen »

Etter å ha studert eksisterende utstyr var jeg i dag ute å gjorde visse utbedringer og tillegg:

Ny snelle:

Shimano Twin Power 1500Xt RB
Foretrekker bakbrems, burde fungere mye bedre enn Sedano snella jeg hadde. Gleder meg skikkelig til å prøve denne :)

Sluker/spinnere:
2 stk 6 grams Panter Martin helsort med gule prikker.
2 stk 7 grams Loftys Cobra. en med rød kropp og en blank
1.stk 10 grams Spesial Classic 45 sort m/gule prikker
1.stk Spesial Classic 44 Blå/blank m/røde prikker
1.stk Herring Jig 18 grams(!). Vet ikke helt hva jeg tenkte da jeg kjøpte den. Altfor stor.

div:
1.stk 7 grams ørretbomber.
liten pose gummistoppere.
liten boks med nymfer.
en pose sorte snappvirvler
Berkley Trilene XL smooth casting sene, 0.24 mm.

Gikk med noen tusenlapper, artig å kjøpe fiskeutstyr :lol:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø