Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by ecke »

Vi skal vel heller ikke glemme at vi har mistet Londak, Imingen, Sane, Edvardsen, Furebotn, og nå også Cruz. Vi kunne vært heldigere :(
Last edited by ecke on Sun May 03, 2015 4:47 pm, edited 1 time in total.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by gavharr »

FSHelgeland wrote:
Zann wrote:Hvorfor har ikke Cmore ordentlige kameravinkler? Det der så veldig ut som offside. Og hvis ikke vil jeg gjerne vite hvem det var som ødela linja.
Moe luntet utover, hadde han satt litt fart på så hadde det vært Offside.
Det er ikke Moe som opphever, det er Brix....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by XuliX »

gavharr wrote:
XuliX wrote:Lomper og dårlige skudd regnes også som skudd på mål.
Det gjelder vel for AaFK også, eller?
Selvfølgelig gjelder det også for AaFK. Av det jeg så, hadde vi to muligheter. Resten er alt for dårlig.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by gavharr »

Nilzo wrote:Fikk ikke sett denne kampen. Sist kamp når Glimt trengte mål så var samtlige spillere i feltet på offensive cornere og frispark, for så å slå kort og gå på skudd. Ren idioti. Hvordan gjorde de deg idag?
Klar fremgang! Man har forstått at man kan lempe cornere inn foran mål, og at det helt fint går an å løfte cornerne over førsteforsvarer ved første stolpe. Tommel opp.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Zann »

Det er i hvertfall åpenbart at midtbanen fungerer mye bedre med Chatto sentralt. Jeg synes også Saltnes klarte seg bedre som stopper enn som midtbaneanker. Vi kan spørre oss hva som har skjedd med Konradsen, men da synes jeg også vi skal undersøke hva som skjer med Badou. Han er som en skygge av seg selv for tiden.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by FSHelgeland »

Synes Badou til tider var drivende god, han vinner mange dueller og er god med ballen fremover. Dessverre så kommer ikke resten etter. Chatto var også et lyspunkt, nå må han vel få spille i ankerrollen fremover? Azemi vil få flere mål, men dessverre så ser vi ut som et soleklart nedrykkslag.

Hvis Brix er den som var nærmest så var det Brix, for så på en av reprisene at nærmeste mann opphevde offsiden.
Tippeliga 2015
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by XuliX »

Badou er nok frustrert og sint av det som presteres. Han har heller ikke vært gjennom ei god oppkjøring, det kan ha litt å si.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by jendoriluka »

Som at sinne over det som presteres skulle legitimere svak innsats ... Badou må finne riktig fokus
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by FSHelgeland »

Badou var da ikke dårlig i dag! Ikke glimrende men i perioder god, men vanskelig for han å skulle dra hele laget alene.
Tippeliga 2015
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Larsen »

FSHelgeland wrote:Synes Badou til tider var drivende god, han vinner mange dueller og er god med ballen fremover. Dessverre så kommer ikke resten etter. Chatto var også et lyspunkt, nå må han vel få spille i ankerrollen fremover? Azemi vil få flere mål, men dessverre så ser vi ut som et soleklart nedrykkslag.
Helt enig. Badou ser ut til å nærme seg formen og det blir viktig fremover. Chatto har nok kontroll på ankerrollen så får vi se hva som skjer med Sane. Synes i likhet med flere at Saltnes gjør det brukbart som stopper, i alle fall bedre enn som anker.

Det er meget frustrerende at Konradsen konsekvent blir brukt som kant. Han må enten spille indreløper eller benkes. Situasjonen når han er på kant minner om da Stefan Johansen spilte kant i Glimt. Det er ikke der han er best, og på kanten blir det bare frustrerende for alle involverte. Jeg husker i farten ikke hvem som skrev det på Twitter men det ble nevnt å kjøre Azemi på høyrekant og Sørloth som spiss, noe jeg ikke synes var så dumt forslag(relatert til da Cruz måtte ut med skade).

Ellers så er det med vantro at jeg ser at enkelte mener det er greit å holde seg hjemme fra Glimtkamper inntil JHH er sparket. Sånt har et navn; medgangssupporter.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Glenn P »

Larsen wrote: Det er meget frustrerende at Konradsen konsekvent blir brukt som kant.
Det er vel i mangel på alternativ? Planen var vel å ha Cruz der..?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Cheese Smirnoff »

Azemi må ALDRI flyttes vekk fra midtspiss-rollen. Han er jo den desidert beste spilleren, og gjør jobben akkurat slik den skal gjøres. Sørloth er på andre enden av skalaen.

Cruz kjeftet på Glimt-legen fordi han ville utpå igjen, men ble nektet. Hvorfor? Konradsen er et av Norges største talent, allikevel prioriteres en gammel og treg spiller som Jacobsen i hans favorittposisjon, som medfører at han må spille på kanten hvor han ikke gjør nytte for seg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Knuta »

Jeg vil ha Londak i mål.
TJ på høyre back
Chatto og Sane som midtstoppere.
Silva på venstre back.
Konradsen, Furubotn og Badou på midtbanen.
Berglann, Azemi og Edvardsen i angrep.

Noe må gjøres.
Vi kan ikke fortsette med spillere som i kamp etter kamp gjør store feil uten at det får konsekvenser.
Hvorfor mener jeg dette?.
Staw slipper inn alt.
Valentin, Moe og Brix holder akkurat nå ikke den standarden som er nødvendig. Saltnes kanskje som et alternativ som midtstopper.
TO er ikke i form, eller så trenger han en kamp om plassen og ikke ha klippekort.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by gavharr »

FSHelgeland wrote:Badou var da ikke dårlig i dag! Ikke glimrende men i perioder god, men vanskelig for han å skulle dra hele laget alene.
Slurv og elendige førstetouch over hele linja. Fortjener å høre det, han også.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Cheese Smirnoff »

AN-børsen:

Lasse Staw 5
Leste spillet godt, og trygg med ballen i beina. Kunne lite gjøre med 1-0. Bra redning på James skudd etter halvtimen. Kan ikke lastes for 2-0 heller.

Zarek Valentin 3
Må ta mye av skylden for Leke James 1-0-scoring. Løs pasning innover i banen til Brede Moe, som ikke rakk fram i tide. Mer offensiv i andre enn i første omgang.

Ulrik Saltnes 4
Trukket ned som stopper i Sanés skadefravær. Greide i perioder å holde styr på James og Abdellaoue sammen med makker Moe, men tapte duellen med James ute på kanten i forkant av 2-0.

Brede Moe 4
Rolig og pasningssikker, men opphevet offsidelinja i forkant av 2-0. Bommet på muligheten til å sette trøstemålet på overtid for Glimt.

Kristian Brix 4
Villig med offensivt, og flink til å se etter løsninger på gjennombrudd. Bakover slapp Latifu ofte til innlegg før hvilen.

Thomas Jacobsen 4
Løpsvillig og pliktoppfyllende. Traff tverrliggeren med et skudd som hadde fortjent en bedre skjebne.

Dominic Chatto 4
Spilte på det trygge i sin første kamp fra start i år. Et skudd som gikk langt utenfor. Gult kort da han kom for sent inn i taklingen like før hvilen. Duellsterk. Ikke alle pasningene satt.

Badou 5
Aggressiv og på i duellene fra start. Ga juling og fikk juling. Godt skuddforsøk midtveis i første omgang. Gult kort for sen takling.

Danny Cruz -
Debuterte fra start for Glimt. Litt uvenn med ballen i innledningen. Uheldig i en tackling 17 minutter ut i kampen. Måtte kaste inn håndkleet på grunn av kuttet han fikk.

Fitim Azemi 4
Kriget i duellene. Godt skuddforsøk som gikk via Aafk-forsvaret etter 29 minutter. Stor mulighet rett etter hvilen, men skuddet gikk rett på keeper. Virket frustrert etter hvert, og lyktes med mindre.

Trond Olsen 3
Skjøt hull i luften på Glimts første sjanse. Skapte ikke veldig mye på sin kant før hvilen. Virket mer bestemt etter. Upresis med noen innlegg, men burde hatt målgivende da Konradsen bommet.

Innbyttere:

Morten Ågnes Konradsen 3

Kom inn for uheldige Cruz etter 24 minutter. Gjorde en del kloke valg med ballen. Godt innlegg i forkant av tverrliggerskuddet til Jacobsen. Burde ha utliknet etter en times spill. Misbrukte ytterlige en stor sjanse.

Ulrik Berglann

Inn for Olsen etter 76 minutter.

Alexander Sørloth

Inn for Chatto etter 77 minutter.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Boombadila »

Er det kun jeg som mener at vi spiller en bortekamp hvor vi taper pga to ballmiss?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Cheese Smirnoff »

Andremålet er to ballmisser bare der. Først Konradsen i ene enden og Saltnes i den andre.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Knuta »

Vi taper kampen fordi vi gjør flere feil enn motstanderen, samt at vi ikke har kvalitet nok i avslutningen. Når det skjer gang på gang er vi ikke uheldige men rett og slett udyktige. Sitter alltid med en følelse når Glimt spiller i år at motstanderen alltid har et ekstra gir å gå på og at Glimt alltid gjør 2-3 store feil i alle kampene.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by gavharr »

Uansett, de som ikke evner å se at kampen i dag er bedre enn den mot FKH, kan ta seg en bolle...

Tror JHH må få spillerne til å skifte litt fokus. Kanskje hadde det nesten vært bra for dem on han påstå at vi denne sesongen er fortapt. Det eneste vi kan gjøre er å prøve å ha det gøy de resterende kampene....

Det er i alle fall helt tydelig at de ikke presterer under press, så da bør kanskje det motsatte prøves?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by mortsto »

Alle ser vel at dette er bedre enn mot Haugesund. Hadde dette vært i fjor hadde jeg tenkt at vi hadde marginene i mot og gikk på et hederlig tap. Problemet er at vi nok en gang taper mot det som er en sannsynlig bunnkonkurrent. To lag hadde kommet omtrent like dårlig i gang som oss for en uke siden, og nå har vi sørget for at de begge har fått et forsprang. Og andre forhåndsdømte bunnlag som Sandefjord og Mjøndalen klarer tross svake lag å kjempe til seg poeng her og der. Hvis vi skal si oss fornøyd med spillemessig fremgang, når vi slipper inn to nye drittmål på vanlig vis, og ikke evner og score, ja da ligger vi jævlig tynt an.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Cheese Smirnoff »

gavharr wrote: Tror JHH må få spillerne til å skifte litt fokus. Kanskje hadde det nesten vært bra for dem on han påstå at vi denne sesongen er fortapt. Det eneste vi kan gjøre er å prøve å ha det gøy de resterende kampene....
Det er isåfall Halvorsens oppsigelse.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Knuta »

Amen. Liker mer ærligheten til Rekdal, nåre enkeltspillere og laget gjør store feil. Nå snakket jeg akkurat med en kamerat fra Bodø som har vært og er en innhuga Glimt fan. Han var drittlei å lese og høre om alle unnskyldningene fra trenerteamet. Det har aldri vært så ille som i år og folk orker rett og slett ikke unnskyldninger dag ut og dag inn i AN.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Garrincha »

For å ta èn ting som var positivt da, den headinga til Azemi på slutten var kvalitet og kunne fortjent en bedre skjebne. Saltnes var heller ikke så værst som stopper.

Trond Olsen må settes i en eller annen form for karantene til han lærer seg å treffe på innleggene. Innleggene går alle andre plasser enn fremfor mål(bortsett fra det der Konradsen bommer på åpent mål).

Glimt har et konsentrasjonsproblem.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by XuliX »

Larsen wrote:
Ellers så er det med vantro at jeg ser at enkelte mener det er greit å holde seg hjemme fra Glimtkamper inntil JHH er sparket. Sånt har et navn; medgangssupporter.
Medgagnssupporter er jeg ikke. Det kortet trenger du ikke trekke frem. Når Glimt fremstår som et andredivisjonslag hver kamp, er det ikke moro. Jeg reagerer på måten JHH og Bjørkan fremstår i media. Jeg vil at de skal være dønn ærlige. Liker faktisk at JHH ikke går bort til Cmore, for han var garantert fornøyd med at vi bare slapp inn 2 mål.

Grunnen til at jeg ikke orker å dra på neste kamp, er at det ikke skjer noe. Joda, det var et lite hakk bedre enn forrige kamp. Men det er ikke i nærheten.

Jeg drar ikke på Aspmyra før jeg ser forbedring. Med eller uten JHH. Det må starte med å være ærlig. Jobben som er gjort frem til nå er alt for dårlig fra alle hold. Og jeg gremmes.

Glimt er et markedsprodukt, en merkevare. Denne merkevaren svekkes. Markedsverdien til navnet Bodø/Glimt svekkes.

Jeg drar ikke på kamp for å se dårlig spill. Jeg kan godt dra for å støtte spillerne i motgang. Men alt ser planløst ut. Det ser ut som spillerne ikke vil vinne. DET støtter jeg ikke. Midtbanespillere som jogger hjem. Det har jeg sett meg lei på. Jeg betaler ikke for å måtte pines.

Det er med vantro jeg ser at enkelte mener dette er godt nok. Sånt har et navn: naivitet.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by gavharr »

Det er vel 0% her som sier at det er godt nok. Men noe som er like forbanna kjedelig som det begredelige spillet til Glimt, er svartmalingen her på forumet i dårlige tider. Usakligheter over en lav sko. Og du slo jo til med verdens minst konstruktive spillerbørs her, etter forrige kamp. :skål

Edit: Må forresten opplyse om at jeg nevnte den børsen fordi det var det første eksempelet jeg kom på, som illustrerte svartmalingen og lite konstruktiv kritikk på en god måte. Så det er ikke for å rakke ned på deg. Vi heier jo på samme lag, og vil nok det beste for Glimt begge to :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply