Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsen »

Jeg er enige i at vi får gjøre opp status etter sesongen. Vi kan ikke drive å sparke trenere hele tiden. Begynner snart å bli en trend at vi sparker treneren som får oss opp i tippeligaen fordi vi ikke har den suksessen i tippeligaen vi synes vi fortjener.

Kan hende JHH bør gå etter sesongen, det er ting som har skjedd som jeg også undrer meg over, men samtidig har døren åpen for at JHH kan snu dette.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by -list »

Hvis JHH over tid gjør ting som man undrer seg over, må man anta at apparatet rundt har personer som er i stand til å stille spørsmål ved dette. Glimt har en uttalt policy om at de skal spille offensiv, underholdende 4-3-3 fotball, og enn så lenge må jeg nesten si at det gjør de tidvis hver eneste kamp. Forsvaret har kollapset for godt, men også i dag så jeg en del underholdende angrepsfotball - og det på bortebane.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Tror nok vi kan anta at de fleste andre klubber har et bedre apparat rundt treneren enn hva vi ser i Glimt. Har pekes det fort mot hovedtrener når det går dårlig - finnes ikke et blad Berg eller noen som står fram i media nå når ting går trått. Annet enn en styreleder som programforpliktet gir sin støtte.
Una mas cerveza.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by -list »

Hvis JHH gjør ting som apparatet undres over, skal det naturligvis ikke tas opp i media.

Men med dagens situasjon bør kanskje noen komme med *noe* nytt. Bare det å si at "vi skal analysere kampene så langt i år, og se på fellestrekkene der det gikk galt" vil gi et mer positivt inntrykk enn det som ser ut til å være den vanlige veien fram til "Treneren har fortsatt vår fulle og hele tillit"-uka.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Problemet er at vi skal spille 4-3-3 men har ikke spillere som passer til dette systemet nå.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Vi har vært svært uheldige med skader vil jeg påstå. Vi skifter på laget hele tiden og i de to siste kampene har vi måttet gjøre bytter svært tidlig i kampene, det er aldri gunstig.
Det er trist og urovekkende med en så dårlig sesongstart, dårlig for økonomien og for interessen er det også, men ingen kan grave seg ned nå (alle virker jo nokså nedgravde allerede). Nå må vi hakke oss løs og stå opp for klubben.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by -list »

At vi ikke har spillere som passer til 4-3-3 stopper allerede opp i bakerste ledd. Vi har ikke spillere som passer til 4.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det hørtes ut som en forespørsel om en plan B! :D
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Haha ja Kesse la oss finne frem den tråden igjen :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

En diskusjon rundt plan B er muligens det eneste nå så kan få oss ut av den kjipe knipa vi har havnet i nå. :LFC
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

poteten wrote:0-1-3 på fire første matcher er ikke spesielt overraskende, tatt i betrakning form og historikken til Glimt.

Men jeg er mer bekymret over at jeg ikke ser hvor poengene skal komme fremover?

Vi går nå inn i mai måned og det er den mest kritiske måneden for ethvert lag som trues av nedrykk i Tippeligaen.

7 runder skal spilles og vi begynner på torsdag mot Haugesund.

Haugesund (h) - mitt tips: 1-1
Haugesund er i like stor knipe som Glimt og vil gi alt de kan for å vinne. Tradisjonen tro vil vel ketchupflaska åpnes mot de helgule... Jeg gir tvilen et forsøk og satser på poeng.

Aalesund (b) - mitt tips: 0-2
Her blir vi garantert å tape. Også Aalesud er i trøbbel og må begynne å plukke poeng. Hjemme mot Glimt vil garantert være et bra forsøk. Aabrekk haler ut de siste 10 minuttene ved å spille død på linja.

Strømsgodset (h) - mitt tips: 1-1
Største sjanse for seier kommer her. Godset passer Glimt bra, selv om vi har tryna siste årene mot dem. Men det blir fort poengtap, rett og slett fordi forsvaret vårt ikke er til å stole på. Ei heller publikum...

Start (b) - mitt tips: 1-3
Her taper vi som regel. Intet unntak her heller.

Tromsø (h) - mitt tips: 2-1
Tromsø hjemme på 16. mai skal vi vinne. Punktum.

Lillestrøm (b) - mitt tips: 0-2
Borte mot LSK er vanskelig for Glimt. Taper på enkle forsvarsfeil, tipper jeg.

Mjøndalen (h) - mitt tips: 3-0
En bankers skal være. Mjøndalen skal på dette tidspunktet ha mistet luft under vingene sine.

Det gir oss, om jeg er optimistisk, 2-2-3 på mai-kampene. Men merk at jeg da er optimistisk. Herrejesus Glimt skal slite med å berge plassen.

Det vil bety at når vi da har spilt 11 av 30 elitekamper så ender det opp med 2-3-6 for vår del.

Ikke umulig, men jeg har problemer med å se at vi skal berge plassen i år. OBOS-ligaen neste. Og det i jubileumsåret.

Og jeg er ikke helt sikker på at vi fortjener noe bedre.

Under 3000 mot Molde på Myra.
En markedsavdeling som ser ut til å være på barnehagenivå i argumentasjonsteknikk og arbeidsdisiplin.
Enkeltspillere som har satt seg på transferlista i 6 måneder uten å være gode nok til å bli plukket opp av andre og som skaper dårlig stemning.

Er på tide å stikke fingeren i jorda og bare innse at vi er et topplag i OBOS. Ikke i Tippeligaen.

Dette går jo bortimot slik jeg fryktet etter Sarpsborg-kampen.

Nå må vi vinne de neste to. Det er jo lov å håpe :)
Kritisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg mener noe av problemet i laget er paradoksalt nok at Sane og Badou ikke ble solgt "som planlagt" i vinter. Og nå er det noe aventende i hele spillergruppa. Konradsen som kanskje var planlagt på en av indreløperne må spille ving, noe han ikke er best til, Sane ville vekk men ingen ville ha han, Badou irriterer seg sikkert over at skaden stoppet hans utenlandsdrøm, osv osv.

Vi fikk litt for Ibba , men det er et faktum at det ikke er blitt brukt mye på spillere i vinter, det er enten lån eller bosman og det er vel kun Azemi vi har brukt penger på, 750 000,- ?

I tillegg går JHH og hele tiden snakker ned laget sitt og nevner gjenntatte ganger at målet er å ha kun tre lag bak oss.

Ting er ikke rosenrødt om dagen, og det blir sikkert ikke bedre av at sånne som oss begynner høylytt å murre.

Så spørsmålet er, klarer JHH og Aassa å løse disse mange flokene slik at spillerne får selvtilliten tilbake, og trenden snur? Jeg begynner å tvile på det. Av og til er det kun lederskifter som kan løse situasjonen, men jeg aner ikke hvem det eventuelt skulle vært eller om det er i det hele tatt realistisk mtp Glimts økonomi.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Den mannen hadde forandret ALT, FSHelgeland. :glimt

Men Glimt må vel selge hele spillerstallen for å betale han, men da kan han vel bare raske sammen gammelgjengen fra i 93 å kjøre på!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bg72 »

Noen som vet skadesituasjonen til Furebotn og Edvardsen? Synes den høyresida har vært mye av beholdningen til nå..Før de måtte ut
Bodø Gint....mine første ord:-)
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Furebotn fikk ei "lårhøne" i leggen, mens Edvardsen forstrakk seg på oppvarmingen. Furebotn er trolig på plass denne uken, og Edvardsen spådde Glimt-ledelsen tilbake om 1 ukes tid.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

To sider i tirsdagens AN med overskriften "Hva er det som er galt i Glimt?" Intervju med Torrisen/Hansen, samt Jacobsen/Imingen.

Torrisen/Hansen tror og forventer at de sportslige grep blir gjort. De mener man har gjort riktige grep med tanke på spillerlogistikk ut fra forutsetningene til klubben. Det er ikke aktuelt å sparke JHH. Mtp evt forsterkninger sies det ikke noe konkret annet enn at det er større sjanser for det om fler kjøper billett. Klubben satser på sosiale medier for å minne folk på at det er kamper, henger opp flagg, og skal "på sikt" få storskjerm.

Jaconsen/Imingen sier mye selvfølgelig, og heller ikke disse får spesielt kritiske spørsmål.

"Ett poeng er selvfølgelig ikke bra nok. Slipper inn for lette mål. Ikke kyniske nok. Ikke dyktige nok innen noen av 16-meterne. Ingen lag har spilt oss ut. Alle har et ansvar. Alle må gi hundre prosent. Det er ikke trenerne, men de som er på banen som ikke har prestert godt nok."

Ellers sier de at det er bra samhold og spillergruppa er sikker på at de riktige grepene gjøres.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Og der kom det en sak i BodøNu også: http://bodonu.no/en-klubb-uten-ledelse/
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Veldig bra skrevet og trykker rett på punktene. Leder har manglet både på den ene og den andre måten lenge i klubben i våre hjerter!
@liverglimt
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Det er bare ett sted å starte - på treningene. Trenerne må løfte ett par knepp, jage kvalitet og intensitet. Ingen av oss tror at innlegg og skudd plutselig skal bli gode i kamp. Det er blitt skader og mye kamper, men spillerne må fortsatt kjøres skikkelig i spilleøktene. Mange feil over hele banen, handler mest om hva som gjøres på treningsfeltet.
Last edited by ecke on Mon May 04, 2015 10:39 pm, edited 1 time in total.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Nå begynner også media å trykke på, ikke bare vi supportere. Holder de trykket oppe, så må det komme endringer.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Re: Forsterke lagettråden
ecke » Torsdag 22 Januar 2015, 2:42
Jeg synes det ser litt mørkt ut:(. Vi er enda langt unna erstattere, JHH mente at kant og midtstopper måtte på plass. Jeg har en veldig ullen følelse, når jeg ser at Badou og Chatto er langt fra å være på plass, og Sane kom til slutt, men er også småskadet. Hvordan man skal få et ordentlig lag av dette til sesongstart, er en gåte!
Jeg synes mange undervurderer status for tre måneder siden, der tre av fjorårets fire nøkkelspillere, ikke var klar til å starte sesongoppkjøringen. Forventet salg og alle planer for innkjøp av aktuelle andre spillere forsvant samtidig. Jeg hadde håpet på en forsvarssjef, en midtbanespiller og en ny kant, men hvem skulle betale den regningen? Da Ibba, den fjerde nøkkelspilleren, målscoreren, og forstopperen på defensive dødballer, også forsvant, ga det penger til Azemi, men Ibba kan ikke erstattes med ett slag. Vi har fått Azemi, spennende for oss alle og Furebotn litt ekstra slik vi ventet, Cruz med fart og kraft, og vi håper at Silva skal vise seg fram etterhvert. Kanskje kunne vi ønsket mer, men var det realistisk? Tre måneder er kort tid å spille inn et lag med de nye spillerne Azemi, Cruz, Furebotn, og forhåpentligvis Silva, der Chatto, Sane og Badou har vært periodevis for halv maskin.

Jeg håper at B/G kan møte Strømsgodset med mitt bestelag, pr dato: Londak - Edvardsen, Sane, Saltnes, Jacobsen - Furebotn, Chatto, Badou - Cruz, Azemi, Olsen. Jeg tror fortsatt at B/G er et godt fotballag!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.an.no/_Jan_Halvor_har_kontra ... 84347.html

Torrisen og Hansen ser ut til at de har forstått kritikken i jakten på tilskuerne. Nå snakker de om å hente impulser utenfra, og det er ikke hver dag man hører fra Aspmyra. Synd at laget spiller så dårlig at det ikke hjelper hva de gjør i disse dager.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

mortsto wrote:Og der kom det en sak i BodøNu også: http://bodonu.no/en-klubb-uten-ledelse/
Meget bra skrevet! Vanskelig å være uenig i dette.. Synes generelt at BodøNu er litt "tøffere" i journalistikken sin angående Bodø/Glimt.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

– Mulighetene blir større hvis folk løser billett, sier Torrissen.
Høres jo så forbanna enkelt ut, men har klubben noen som helst idè om hvordan de skal få folk på kampene? Jan Halvor gjør det ikke akkurat enkelt når han sier at vi ikke skal vinne..

Ecke: Problemene vi har sett denne sesongen er jo ikke noe nytt. Dette har vedvart i to sesonger. Jeg tror vi kunne spilt med Thiago Silva sammen med Sanè og likevel ville målene rent inn..
Førr Evig!
Locked