Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Poenget med oppfølging er at det kan være slik at den har blitt oversett, ligger i spamfilter etc. Har selv opplevd dette i jobbsammenheng. Irriterende, men alltid ett smil til slutt og en god løsning.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Hvis jeg skulle stoppet kontakten etter én epost hadde det ikke blit mange salg :) Men skjønner jo at Raymond foreslår en tjeneste her - uansett ikke dumt å følge opp (per telefon) for å vise at man mener det. Glimt får nok mange epost om det ene og andre.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg tenker at det er forskjell på å tilby en gratis tjeneste og salg.

En selger må faktisk jobbe for å få kundene. Kunden kan overse selgeren og da er det selgeren som taper på det.

En som tilbyr en gratis tjeneste kan bare gå videre til en ny kunde neste uten å tape noe på det. Da er det kunden som taper på det.

Ser ingen grunn til at Raymond skal gidde å bruke tid på å purre på Glimt, etter at han har tilbydd de en gratis tjeneste som i utgangspunktet er veldig dyr. Det er Glimt som taper på det, og ikke Raymond. Hadde derimot Raymond skulle solgt Glimt denne tjenesten vil jeg tro at han hadde hengt over telefonen disse dagene :)
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

RaymondEngmark wrote:På Mandag sendte jeg mail til Glimt i regi av mitt reklamestudio

Hvor sendte du mailen, Raymond?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Er jo også mange som tilbyr en noe gratis, men "there's no free lunch". Uansett salg eller gratis tjeneste - ønsker man hjelpe Glimt så vel jeg ikke skyte dem fordi de ikke har hoppet på én mail. Gjengen oppå der har jo også vist seg rimelig sirumpa når det kommer til teknologi, så en telefon må nok til åkke som.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg jobber jo ikke i en stilling der jeg har anledning til å kjøpe inn varer og tjenester til bedriften i særlig stort omfang, men jeg får likevel en del eposter med diverse tilbud og sånt. Det meste av det sletter jeg uten å egentlig lese hva det er. Kan det være at du har blitt tatt for å være en kataloghai (eller noe sånt) av en som har skumlest eposten litt for freidig? Kan det være at Glimt får "tilbud" om reklamepakkeløsninger opptil flere ganger daglig, og trodde ditt tilbud var enda et i bunken? I stedet for å bli fornærmet på første forsøk, går det jo an å purre og se an responsen. Og så evt. bli fornærmet etter det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Enig med Kesseboy og Novi. Jeg ville tatt en oppfølgingstelefon. Jeg sletter også over en lav sko uten å finlese.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Jo jeg kan godt ta en telefon :) Men det er jo ikke bra på generelt grunnlag om slike ting ikke blir fulgt opp. Hva annet har da gått i søpla?
Kristatistisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Til hvilken adresse sendte du mailen? :p
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Folk blir skeptisk av å få ting gratis, Raymond :) Ring å forklar at du er supporter og at du ønsker å bidra. Kan ikke tenke meg at de sier nei til dette, så nært som at det ikke ligger avtaler eller andre ting som gjør at de må takke nei. Ring Runar Berg, en telefon er mer effektivt enn 20 eposter, minst. Sikker på at du får positiv respons! :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Svarer ikke på hvilken adresse, fordi jeg er ikke ute etter å kritisere enkeltpersoner :) Men jeg skal ringe når jeg kommer hjem til Bodø igjen.
Kristatistisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Var ikke det jeg var ute etter :)

Send meg det i en pm, så skal jeg se om jeg finner ut av det. Skal på Aspmyra i ettermiddag/kveld.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Lagbilde og diverse er vel allerede tatt?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Kamma samarbeider med en kollega av meg;
https://www.facebook.com/hamarkameraten ... =3&theater

Glimt har de vanlige fotoene, men ingen kampanjebilder / reklamebilder. Store muligheter til å bli mer synlig der.

Tar turen opp på kontorene deres selv på Tirsdag :)
Kristatistisk
LarsBerg
Posts: 15
Joined: Thu May 07, 2015 6:37 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by LarsBerg »

Har snakket med flere i Glimt, og ingen har sett mailen du snakker om Raymond. Om du vil, kan du sende den til enten meg på larscbh@hotmai.com, eller kent@glimt.no.

Når det er sagt, tilbringer hele administrasjonen helga på Aspmyra for å få alt klart. Dere som har tenkt dere på kamp i helga, vil få mange positive inntrykk av jobben som legges ned. Spesielt om dere kommer i sportsbaren og ser jobben som er lagt ned der og på kontorene her.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

http://www.vg.no/sport/fotball/fotball/ ... /23636904/

Ser at Hoff litt lenger ned i artikkelen snakker om hvordan lønnsbudsjettet egentlig var fullt, men at de strakk det for å betale en 35-åring som ikke har spilt noe særlig fotball de siste månedene en lønn som antas å ligge på rundt en million. Veldig glad for at vi ikke drives slik lengre, og jeg finner det bekymringsverdig at norske klubber fortsatt driver på slik.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Jævla John-Arne Riise - mon tro om han har vært utredet for tourettes, for det er dårlig impulskontroll på den gutten der. Men så må jeg bare innrømme at han trolig er en minst like god signering som Gamst - som er mer profesjonell - men Riise har en kraft i spillet sitt som passer tippeligaen veldig godt. Samtidig havner han på lag med lillebror og kommer hjem til Aafk. Han er såpass høy på seg selv at jeg tror han tar comebacket i hjembyen blodseriøst, ville neppe taklet og floppe foran øynene på Aalesund. Blir sikkert en del bråk rundt han - men på banen tror jeg han blir bra.

Så spørs det hvordan VG lupen ville sett ut med Riise på laget - for han var ikke med i beregningene. Og det er et av de lagene VG mener vi skal slåss mot på nedre halvdel. Riise flyttet ut som 17 åring, Wiig som 15 åring. Der gjorde nok Aafk en bedre deal enn oss.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Det går fortsatt ikke an å kjøpe billetter til kampen i morra på nett. Utrolig... :shock:
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

I dagens AN sier Bjørkan at klubben må tenke kortsiktig og langsiktig samtidig, og jobbe mot at klubben skal spille i Europa. Skal si det er andre boller enn "tre lag bak oss"-ambisjonene de siste årene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

mortsto wrote:Det går fortsatt ikke an å kjøpe billetter til kampen i morra på nett. Utrolig... :shock:
Det har vært mulig siden fredag ettermiddag. Men lenka "Kjøp online" på glimt.no fungerer ikke....
Men her får du kjøpt: http://www.billettservice.no/event/bod- ... ter/488611
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by kimbo »

Du kan kjøpe billett på ticketmaster ( billettservice) da får du en kode på mobilen som du scaner i inngangen på Aspmyra, alt skal være klart nå.
Bare å laste ned appen.
Positivitetsmafian
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

@Cheese: Hærlig offensivt av Åssa. Krysser fingrene for at han får en god start og grei sesong, da tror jeg dette kan bli en Eggen-variant med tiden.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Tida for Eggen-treneren er vel forbi, men at Bjørkan kan være for Glimt det Deila var for Godset er slett ikke usannsynlig. Det var vel ikke mange som trodde at Deila skulle bli trener-stjerne, verken før eller etter første sesongen i Drammen. Blant landets såkalte fotballeksperter blir Bjørkan trukket frem som et svakt kort, men jeg tror han er perfekt for klubben akkurat nå. Så er det bare å håpe at troppen holder mål.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Klubben må også ha en utvikling på å bli bedre til å finne spillere, beholde talenter, selge med gevinst, arrangere fotballkamper, selge billetter, skape engasjement, etc. Tungt å være flink trener om organisasjonen ikke henger med.
Una mas cerveza.
Locked