Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Hva har skjedd fra 2015 til 2016? Londak/Staw til Haldorsson/Thomas. Valentin/Sane til Jonassen/Bjørnbak. Chatto til Babenko. Cruz og Sørloth til Jevtovic/Wiik. Tønne/Brix til Normann/Hanssen. Berglann er forsvunnet og Edvardsen, Saltnes, Vinje, Pedersen, Bjørkan, Karlsen, Berg, Konradsen, Imingen, er fortsatt de samme (Pedersen og Vinje leies ut?og Imingen "pensjoneres"). Størrelsen på stallen er den samme. Dersom Konradsen skulle forsvinne, slik det nå ser ut til, og Næss (10.06.1989) skulle bli signert, slik prøvespillet er ment som, da er forskjellen mellom Halvorsens og Bjørkans lag og lagbygging ingenting. Bjørkan har fått ett "hvitt" lag, men det er neppe noe å smykke seg med.

Førstelag: Hannes, Edvardsen, Bjørnbak, Moe, Jonassen, Furebotn, Babenko, Konradsen, Jevtovic, Azemi, Olsen
Benken/kjernetropp: Thomas (91), Karlsen (90), Jacobsen (83), Wiig (83), Saltnes (92),
Talenter: Hanssen (98), Bjørkan (98), Berg (97), Normann (96)

Her er det plass til flere unge, som Hauge, og alltid gode førstelagsspillere, men ikke flere "eldre" på benken.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Tror du Konradsen får plassen tilbake når han er skadefri, spesielt hvis han er på vei til Godset?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Vi har etterlyst Imingen nyheter i en annen tråd ecke, at han pensjoneres, er det noe du vet eller noe du spekulerer i ut i fra situasjonen?

Haldorsson vs Londak = Styrket

Jacobsen vs Valentin = Marginalt svekket, men Jacobsen viser tegn på han kan få en veldig god sesong
Moe vs Moe = Noe bedre, Moe spiller på mindre risiko i år enn i fjor, og har blitt mere rutinert
Bjørnbak vs Sane = Svekket toppnivå, en del mindre svekket på vanlig nivå
Jacobsen vs Jonassen = Betydelig forsterket

Furebotn vs Furebotn = Uendret, men virket i bedre form i fjor
Babenko vs Chatto = Forsterket! Ikke like god fysikk på Babenko, men klart bedre på alt annet
Normann vs Konradsen = Marginalt svekket pr nå, men Normann kan bli bedre enn Konradsen før året er omme

Jectovic vs Azemi = Uendret, men Jevtovic er tross alt vingen Azemi ikke er/var
Azemi vs Sørloth = Svekket, mest fordi Azemi ikke ser bedre ut mtp mål i årets serie
Olsen vs Olsen = Uendret, men i klart dårligere form nå i starten

Laget er ikke dårligere enn i fjor, og sammensetningen er veldig mye bedre. Veldig fornøyd med overgangene så langt!

PS! Drar Konradsen altså, ecke? Informer oss andre hva som blir sagt under kaffemøtene deres ;)
Kristatistisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

ecke wrote:Bjørkan har fått ett "hvitt" lag

Hæ..?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Jevtovic er for meg en klar forbedring fra ving-Azemi ifjor, og tror ikke man skal avskrive målteften til Fitim enda. Sørloth sto vel med minus på spillerbørsen på dette tidspunktet ifjor, mens Azemi har flest assists i Tippeligaen nå. Trond kommer sterkt tilbake, tipper han bruker påskepausen til å få full tenning. Jeg tror vi har totalt en bedre angrepstrio i år enn i fjor. Bredden i forsvaret bekymrer meg, den eneste backupen pdd er vel Ulrik Saltnes og Daniel Edvardsen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det har vært snakket om en ekstra spiller, og da må B/G og Bjørkan holde det de lovet: Klar ungdomsprofil, nord-norsk og ellers spillere som aspirerer til førstelaget, kjernetroppen. Wiig snek seg inn på nord-norsk "kvote", men Næss er ingen av disse. Status ellers er vel at keeperplassen er styrket, forsvaret totalt sett ikke noe dårligere, Babenko er jeg fortsatt usikker på, men Jevtovic med to mål gjør angrepet kanskje litt bedre. Jeg hadde helst sett en spillende midtstopper med venstrefot, vikar eller backup, gjerne det, en som kunne settes opp/inn også på midten når det kreves mer muskler.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Hvis Jevtovic skal fortsette å lage mål, samtidig som Trond forhåpentligvis finner formen. Ja da må andre lags forsvarer begynne å ta hensyn til det. Det igjen kan gi Azemi det rommet han trenger for også å begynne å lage mål. Pr. dags dato så synes jeg laget ser styrket ut i alle ledd, i alle fall hvis vi regner med keeperne i forsvarsleddet.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Way to go å jinxe. Jacobsen med selvmål og Fitim med mål..
Kristatistisk
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Siste dag av overgangsvinduet. Vil det komme noen nye inn til Glimt eller blir Bjørkan å avvente til sommervindu?
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Han der Simen Næss som Avisa Nordland hadde en nettartikkel om "Jeg har gamblet, og håpet at noe slikt skulle dukke opp". Ble han henta i påska? Eller var det bare muligheten til å spille treningskamp han hadde "håpet på skulle dukke opp"?
Førr Evig!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Ble vel en trening og en treningskamp. Ble vel vanskelig å få vise seg fram i Levangerkampen :roll:

Kom ikke noe nytt ang. han i ettertid. I.o.m. at Simen selv sa at han gamblet med å gå som bosman og ennå ikke har fått seg en arbeidsgiver, så vil jeg tro at han blir billig.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Det sier vel også noe om kvaliteten på spilleren.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by tord »

Ingen Næss til Glimt. Han har signert for Raufoss. Har ikke så mye å si til eller fra, så lenge vi unngår lengtidsskader i angrepsrekka..

http://www.ba.no/sport/fotball/nest-sot ... 5-8-316087
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

AN melder at Vebjørn Vinje drar til Mo på utlån denne sesongen, men Glimt har mulighet for å hente han tilbake i sommer ved behov.

Det betyr vel at Glimt har tre midtstoppere i stallen sin, hvorav kun én holder et bra Tippeliga-nivå. Jeg mener det er en ganske stor risiko å ta. På den andre siden nytter det ikke med et Silva-kjøp i løpet av kvelden, så det er bare å håpe at vi unngår en løsning ala Theting/Sakariassen i sin tid.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Det blir dermed ingen flere signering ila. dette vinduet eller? Ingen som har hørt noe?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Tror vi kan konkludere med det. Ville sjokkere meg om det kom noe nå sent på kvelden. Det er ikke storforhandlinger om Ronaldo dette, så skal vel mye til for at det skulle komme noe etter fire-fem tiden.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Med mindre de gjentar fjorårets aprilsnarr.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by PEMA »

Ble ingen nye i dag?

Vi i GLIS har ihvertfall prøvd å lage litt spenning rundt det hele.

https://www.facebook.com/Glimtisor/post ... 79708139:0
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

I følge kontoen Silly Season NOR på Twitter (som pleier å ha god peiling) prøvde Glimt å hente Bendik Bye fra Levanger rett før sesongstart.

https://twitter.com/SillySeasonNOR/stat ... 9577903105
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Ifølge trønderfotball-podcasten "Rasmus & Saga" er Kristoffer Blakstad, som var smårusk i en medisinsk sjekk unna kontrakt med Glimt i vinter, en potensiell ny Ole Selnæs for RBK. Da kan man jo håpe at Bjørkan holder kontakten med spilleren før andre tar han.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Får vel foreløpig holde med Normann/Konradsen/Berg. Glimt bør holde fokus på der stallen er svakest nemlig ny midtstopper og ny keeper etter sommerferien. Med midtstopper mener jeg en god backup. Vi har i dag kun 2 fullgode midtstoppere.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Det tror jeg faktisk at Åssa har. Til nå så har han i alle all vist oss at han ser det samme som vi ser og han har hentet de riktige spillertypene. Likevel så drømmer jeg om at Hannes skal trives så godt at han velger å fullføre sesongen med oss før han forsvinner, men det blir nok med den våte drømmen.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

FS, den drømmen deler vi, men tipper alle involverte parter ser for seg en annen løsning. Alt avhenger av hva som skjer i NEC. Mest trolig skal vel Haldorssen vokte buret der fra sommeren av, men Jones kan dem også signere videre uten ekstra kostnader. Skulle situasjonen endre seg, kan veien til Glimt bli kort.

Deler for øvrig midtstopperbekymringene. Joda, Saltnes kan spille der! Men det er et steg ned i fra Moe / Bjørnbak, og ikke tror jeg han vil utvikle seg mye i den posisjonen heller. Jeg ønsker meg først og fremst en spiller på 18-20 med potensiale. Generelt sett er det ikke så lukerativt med spillere som bare akkurat holder nivået samtidig som dem ikke har vist større tegn på progressjon på lange tider.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Ole Selnæs spiller forresten i ankerposisjonen på midtbanen, ikke indreløper.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Forsterke lagettråden

Post by Rodriques2 »

Brad Jones har staatt en veldig god sesong for NEC saa langt, og det spekuleres i om han skal faa enda et aar mellom burene her. 34 er ingen alder for en keeper.
Post Reply