Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by liverglimt »

God kamp, fin gjennomføring. Masse småting å pirke på, men lag med flyt de slipper å tenke på slike ting hele tiden. Ballene går inn, to i stanga så i nettet. Burde vært flere mål.

Satser på tabelltopp etter neste kamp også! :)
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Knuta »

Synes Mini's konklusjon var bra. I år sluppet inn 2 mål. I fjor 10 mål etter 3 kamper. Hovedårsak. Bedre midtstopperpar som finner hverandre glimrende. TJ spiller på riktig side. Jonassen er et funn og vi har en av ligaens 3 beste keeper, samt at strukturen er veldig bra.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Det er så klart litt høna og egget ved det, men det er noe annet ved laget så langt i år -- hvordan laget finner, dekker og bruker rom. Laget er enormt mye bedre på "closing down" og verken Stabæk eller Sogndal klarte å bryte ned Glimt med rein bevegelse aleine. Dette i skarp kontrast til i fjor. Samtidig er det ikke den samme nervøsiteten når laget har ballen, som jeg hadde i fjor. Spillerne finner hverandre oftere og i bedre situasjoner med kortere pasninger, der det i fjor hadde kommet en lang en. La gå at det blir noen risikable balltap, jeg synes det er morsomt å spille på høyere risiko. Laget framstår som mer enhetlig i sin forståelse av risiko, tempo og retning -- man er rett og slett bedre samkjørt, ser det ut til. (Hilsen superjinx etter tre runder).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by FSHelgeland »

I tillegg så har vi spillere med det lille ekstra over hele banen. Vi har en frontrekke som alle tre er på gang nå og de må motstander ta hensyn til. Vi har en keeper som kan levere matchvinnende redninger. Vi har en arbeidsom midtbane med spillere som Babenko og Normann som plutselig drar frem de lekreste pasninger, og en venstreback som tydelig trives med den andre på samme siden. Vi har også midtstoppere som tar for seg i duellene og som virker å trives bedre og bedre sammen. Vi har en trener som er offensiv, ja og sågar Fitim sa jo i intervjuet med AN etter kampen i dag at de skulle bli topp 6 i alle fall. Fra å være litt pessimist etter treningskampene, så er jeg nå forsiktig optimist.
Tippeliga 2015
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Vil også trekke frem Furebotn! For en arbeidskar, viser en herlig energi hele veien. Synes pasningsfoten også viser fine tendenser
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by bjornage »

Veldig bra match! Dette kan bli en minneverdig sesong for oss. Kjenner jeg er oppriktig spent på laget under Åssas ledelse nå. Kampen i dag var bare en stor opptur.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Masinga »

Takk til Glimt som ikke undervurderte Stabæk! I tidligere år ville Glimt fort tapt en slik kamp. Det er fort gjort å bli høy på pæra. Glimt har nå forstått at det bare er ved hard jobbing at det blir gladfotball!

I første del av kampen ble jeg nesten sjokkert over hvor svake Stabæk var.Det er mulig at Glimt gjorde dem svake, men det er sjeldent å se så mange feilpasninger og personlige feil på dette nivået. Fortsetter denne trenden for Stabæk, vil de slite veldig i år. De kan godt lulle seg inn i at de har 70% ballbesittelse osv. Men særlig midtbaneleddet til Stabæk virket svak.

Når det er sagt, er det desto mer å glede seg over i Glimtlaget. Før sesongstart var vi skeptiske til både keeper, forsvar, midtbane og angrep. Hvordan skulle det gå når så mange spillere har forlatt klubben? Sane, Badou, Londak, Sørloth etc. Det med Badou visste vi det var en løsning på. I fjor høst spilte vi jo uten Badou (selv om det ble en del tap). Men Halldorsson er tryggheten selv. En periode i går lurte jeg på om han hadde valgt feil klubb. Han ønsker sikkert mange skudd og mange redninger for å besegle sin plass på Island. Det var det lite av i går, den første timen. Midtstopperne våre er helt glimrende. Bare høyden setter skrekk i motstanderne. To stk. ala Tony Adams sier vi ja takk til! Jonassen var igjen tilbake på sporet.

Jeg synes Furebotn fortjener mer ennå være en grå eminense. Han har god teknikk og jobber utrettelig. Babenko viser av og til storhet, ikke minst pasninger. Fremdeles er det ting å finpusse i den defensive rollen. Normann venter jeg på. Tror ikke vi har sett hans fulle kapasitet ennå. Men pasningen hans til Trond Olsen i 1. omg. (der Azemi ikke nådde fram) var det klasse over. Jevtovic var borte i perioder, men hva gjør nå det når han scorer igjen? Endelig fikk Azemi målet sitt. Nå håper jeg det åpner slusene. Trond Olsen har fremdeles ikke våknet helt av vinterdvalen. Vi kan bare spekulere på hvordan Glimt vil gjøre det når skuddene sitter!

Det er mye å glede seg over. Tenk å lede Tippeligaen! Sitter likevel med en følelse at Glimt ennå ikke har vist det optimale. Kan man ha ballen mer? Kan man sette midtbanen litt høyere? Synes femmeren på midten ble veldig lave til tider da Stabæk hadde ballen. Sparer Glimt på kruttet til man møter de virkelig gode lagene?
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Novi »

Larsson wrote:Better lucky than good, som det heter.
Ser man på høydepunktene så stemmer det bra. Men er så hjertens glad for at Bjørkan sier akkurat det samme! Fornøyd med at vi får poengene, men at vi absolutt kan bli bedre. Er rett og slett herlig når treneren har sett samme kamp som oss, og man hører at de faktisk tror de kan bli bedre. Vi har hatt noen trenere som har vært motsatt, og det virker ikke som om det har blitt sagt så mye annet i garderoben heller.

Brann i Bergen blir virkelig en test! Vi har jo en grei historikk der nede, og kanskje kan vi ta en klassisk "defensivt gjerrig kontringsseier"? :)
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Angående Jevtovic, som jeg nevnte på Twitter -- det første målet vårt skjer aldri hvis ikke Jevtovic tar det syke, syke pressløpet. Det kom ikke med på noen av høydepunktene, som jeg kunne se, men det er hans jobb som gjør at Glimt rekker å flytte ut laget, Stabæk må bruke tid og reorganisere, og da oppstår muligheten for Tim og Olsen. Man kan så klart diskutere hvor økonomisk det er av Jevtovic å legge ut på en seksti meter sprint for å nå en nesten umulig ball, men akkurat i går betalte det seg enormt.

Også verdt å merke seg at da Normann fikk frisparket som Bjørnbak satte inn, hadde Normann klart å dra på seg seks (!) blå, mens Jevtovic var helt aleine på en kvart bane til høyre. Nå endte det godt, men hvis Normann hadde dytta ballen på tvers, hadde Jevtovic vært gjennom på blank.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Emmeline
Posts: 230
Joined: Thu Mar 14, 2013 5:36 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Emmeline »

Det var utrolig morsomt å være på Aspmyra i går og det var fint å se hvordan 1916 tok vare på hverandre etter det triste dødsfallet.

Det som gjorde mest inntrykk i går var 1. løpet til Jevtovic som var helt vanvittig, steike for en fart. Altså det samme som er nevnt over av Kesseboy 2. At samme spiller sprang vanvittig fort i et annet løp MED hendene rett opp (aner ikke hvorfor han gjorde det). Konklusjonen er at Jetovic er en meget rask og likanes spiller som virkelig gir jernet for laget sitt. 3. At jeg brukte 60 minutter på finne ut at Ruslan og Fureboten (?) ikke var samme spiller, de er små og spinkle begge to. 4. Frisparket til Bjørnbakk var like deilig som en våt drøm (her får dere fylle inn resten selv altså)

Jeg storkosa meg fra vi ankom og til Aassa avsluttet det hele med sin 1990- inspirerte dans. Dette angrepsvillige og til tider samspilte Glimtlaget er virkelig GULL.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Mr Bean »

Hva er storien bak TIFO'en "hvil i fred kompis" ? Ble bare nyskjerrig på den ...
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by liverglimt »

Det er en av 1916 medlemmene som gikk bort sist uke. Hedret av sine venner.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by ingen87 »

Det var et rørende øyeblikk når bror til avdødde sto med bluss bak TIFO'en under Barndomsminne fra Nordland.
Det var en del snørr og tårer på J-feltet etter seansen, og selv om jeg ikke kjente vedkommende spesielt godt kjente jeg klumpen i halsen og tårekanalene var fylt opp.
Faren til avdøde sto sammen med 1916 i store deler av kampen.
Tror dette var "vår" beste kamp, sterkt anført av et herlig engasjement fra de etterlatte. Det ble en fin kveld på myra.
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Jevtovic ser veldig bra trent ut. Igår løp han som en helt, både fremover og bakover og presset Stabæk til å gjøre feil. At han i tillegg scorer mål i hver eneste kamp gjør han tilnærmet komplett høyreving. Han holder et nivå over Tippeligaen, så det er vakkert å se at han gir full pinne for Glimt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Zann »

Noe jeg likte godt med denne kampen er at Glimt gikk hardt ut fra start og presset Stabæk direkte fra avspark. Under Halvorsen så vi alt for ofte at Glimt var passive i starten av kampene. (Det skal vel sies at dette bedret seg utover fjorårssesongen også, særlig i seriersrekkekampene, såvidt jeg husker).
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Knuta »

Zann wrote: (Det skal vel sies at dette bedret seg utover fjorårssesongen også, særlig i seriersrekkekampene, såvidt jeg husker).
Du husker rett men det kom etter innspill fra spillerne og Bjørkan, etter et internt oppvaskmøte.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Young Gun »

Synes det er spesielt moro å se hvordan midtbanen vår jobber. Det må være den mest aggresive og bevegelige midtbanen i Tippeligaen sålangt.
Samtidig kommer Karlsen inn og løper skinnet av seg. Herlig guts der!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Kesseboy »

VGs tall om 70% ballbesittelse (Footmob sier 65%) forteller jo en del om hvor ubrukelig antall pasninger er til å si noe om hvem som styrer en fotballkamp.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt stengte jo av Stabæk inne på deres banehalvdel. I første omgang evnet de ikke å komme over midtstreken, og trillet ball i forsvarsfireren mestparten av tida. Jeg tenker det må ha vært musikk i ørene til Bjørkan da McKinley kom ut etter pause og sa at hele laget måtte flytte seg opp noen meter. Det er jo en klassisk felle å gå i på Aspmyra.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by G-s-enz »

Tenkte det samme Cheese,idet han sa det fikk jeg virkelig troen på seier.

Er spent på hvilket nivå de lagene vi har møtt til nå har,Sogndal var kanskje bedre enn jeg trodde,selv om de blir å havne nedi der. LSK blir nok en middelhavsfarer. Stabæk derimot kan fort finne på å rykke ned. Brann blir nok en virkelig test for oss,men det er deilig å ha troa på 3 poeng forran hver kamp nå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Bjørkan med et lite stikk mot sin forgjenger Halvorsen?

Image
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Shit. Bjørkans hemmelighet er doping ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by FSHelgeland »

Eller så har han bare forstått at i enden av hver kamp er det en spurtbonus, tiden i mellom er for en transportetappe å regne. Den som vinner flest spurter vinner dette løpet.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Så langt har det vært en frelse å få Aasmund som hovedtrener. Fotballtrenere maler jo som oftest med sterke farger, tar mye plass og oppfører seg som politikere mot media. Så langt har Aasmund levert på 100% av det han har sagt. Når jeg har hørt det har jeg jo trukket i fra den sedvanlige 70% fotballtrenerbullshit-egenandelen, men så leverer han gang på gang. Normalt sett ville en trener i hans posisjon vært litt ydmyk og forsiktig, men han står det med fullstendig seriøs mine og mener hver eneste ord.

Jeg sa med en gang han kan bli vår Fergurson, jeg har ikke mindre troen etter 3 serierunder.
Kristatistisk
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Ville Lehtinen »

http://www.vg.no/sport/fotball/tippelig ... /23652011/

Martin Bjørnbak, Emil Jonassen og (noe overraskende) Trond Olsen på rundens lag. Jeg synes det er underlig å ha Trond med der og ikke hverken toppscorer Jevtovic eller assistkonge Azemi.
Post Reply