Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by ingen87 »

Ja hadde ikke sett den komme. Han hadde, sammen med Mathias Normann, lavest score i AN. Er vi oppe i nord alt for storforlanganes ovenfor Trond Olsen?
Jeg synes han spilte en helt grei kamp, tenkte ikke på han som Glimts beste, men en Trond Olsen i form scorer minst ett mål på de sjansene han fikk.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Novi »

Tror Olsen er en glipp :-P

Ellers enig med Bjørkan. Det vil nødvendigvis komme en down-periode også ila sesongen, så mest spent på hvordan han håndterer den. Og så skal vi vel ikke glemme assistent-treneren oppi det hele. Ser ut som om de to har en god tone under kamp.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by ingen87 »

Synes generelt at det virker som om det er bedre harmoni i laget i år enn ifjor
Førr Evig!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by poteten »

Jeg tør nesten ikke skrive det, men jeg drar paralleller til 93-sesongen utfra hvordan det snakkes og vises av spillerne.
Kritisk
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by tjongs »

Lenge siden jeg har sett sånn spilleglede og engasjement i et Glimtlag. Det virker som at alle kjemper for hverandre og virkelig vil oppnå noe sammen. Det er selvsagt lett når at alt går på skinner, men ser absolutt tegn på at dette kan lette og forkorte motgangsperiodene som alltid kommer!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Jeg er ikke lengre redd for jinxing, fordi hele laget ser ut til å ha fått hodet skrudd skikkelig godt på foran denne sesongen. Aasmund har tydeligvis drillet inn en vanvittig tro på egne ferdigheter, og man ser det uansett hvem som blir intervjuet, de sier de kan slå hvem som helst - og dem tror helt tydelig på det. Det var mange som etterlyste en trener utenfra for å få en ny kultur inn i klubben, men jeg har aldri sett en så voldsom kulturendring som under Åssa. Kanskje er det nettopp fordi at han ikke er ny i klubben at han har selvtilliten til å tro 100% på det han driver med? Men at han samtidig har vært en teamplayer under JHH, mens nå setter han egne tanker ut i praksis? Det kan virke sånn.

Så klart kommer det en downperiode, intet tre vokser inn i himmelen. Men jeg tror vi har den nye Bob Bradley, og denne utgaven har mest av alt lyst til å bo i hjembyen. Glimt som klubb, til tross for sine blemmer, ser også ut til å være våkne for det som skjer nå. Jeg sliter med å se noen god grunn til hvorfor Glimt ikke skal kunne følge i fotsporene til Godset. Rett og slett. Så får vi håpe på tabelltopp (selv om det er litt utopi) etter EM, slik at vi får signert Hannes og Milan med videre.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Om VG-laget:
6 Magnar Ødegaard, Tromsø - stopper

På rundens lag for første gang, i sin 82. Tippeligakamp. 9 klareringer med hodet (flest i runden).

6 Martin Bjørnbak, Bodø/Glimt - stopper

Første Tippeligamål direkte på frispark. 15 klareringer med hodet mot Stabæk (3. flest i runden).
9 klareringer er altså flest, 15 er 3. flest.

Eller mener de 9 og 15 hhv totalt, og flest/3. flest denne runden aleine? Ikke godt å si ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Knuta »

poteten wrote:Jeg tør nesten ikke skrive det, men jeg drar paralleller til 93-sesongen utfra hvordan det snakkes og vises av spillerne.
Jeg ønsker ikke å være en bremsekloss i hyllesten til laget. Jeg har og har alltid hatt tro på Bjørkan som trener. Jeg ville også ha han som hovedtrener da JHH fikk jobben. Jeg vil imidlertid vente til etter kampene mot Brann og Molde før jeg tør å ta bølgen eller slår neven i bordet.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Slår vi Brann på søndag, har vi allerede 1/3 av poengene vi trenger til sikker plass :mrgreen:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Taskeladdn »

Har sett kampen 2 ganger, og andre gangen la jeg virkelig merke til hvor mye Olsen jobbet. Skulle ikke tru dette var guttungen med kondisen til en undulat :)
Første gange jeg så kampen ( Direkte ) så la jeg ikke spes merke til Olsen, men andre gangen så ble han banens beste i mine øyne.
Så at han er på rundens lag er fullt fortjent, hadde han puttet et mål itillegg så trur jeg han hadde blitt kåret til rundens beste.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by mortsto »

Ikke heng dere for mye opp i statistikken til VG-børsen. Allerede på 0-0 skudd i stengene skurrer det. Har også en anelse om at 10-22 ikke stemmer helt, men hvem gidder vel sjekke de tallene?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by MhepA »

MhepA's Superbørs

10 = Historisk
9 = Eksepsjonell
8 = Storspill
7 = Markant
6 = Bra
5 = Godkjent
4 = Middelmådig
3 = Dårlig
2 = Svært dårlig
1 = Pinlig




Halldorsson - 6
Jacobsen - 7
Moe - 6
Bjørnbak - 8
Jonassen - 6
Normann - 7
Babenko - 7
Furebotn - 6
Azemi - 7
Olsen - 7
Jevtovic - 7
Karlsen - 5

Sum11: 79
Snittet: 6,58

Noe som kvalifiseres til en MARKANT kamp. :)


Topp 5:
1. Jevtovic - 6,67
2. Halldorsson - 6,33
2. Jonassen - 6,33
2. Bjørnbak - 6,33
2. Normann - 6,33

Bare nykommere fra denne sesongen :)



Vil bare minne om at nok en gang kommer det under 3000 tilskuere på Glimt-kamp.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by ingen87 »

MhepA wrote: Vil bare minne om at nok en gang kommer det under 3000 tilskuere på Glimt-kamp.
Hvis Glimt slår Brann, så blir Molde-kampen en usedvanlig sjelden toppkamp på Aspmyra. Spent på hvor mange som kommer! Tradisjonelt er det kun Tromsø og RBK som tiltrekker publikum.

Samtidig soler Facebook-profilen til FK Bodø/Glimt seg med at de har rundt 37 000 likes. Jeg prøvde å etterspørre hvor alle disse blir av på kampdager, men kommentaren min ble slettet.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by mortsto »

Glimt har med nytt billettsystem og "forny ditt sesongkort via flaskepost" gjort det vanskelig for seg. Men det er klart at med godt spill og hard jobbing med å vises i bybildet, så vil folk etter hvert komme.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by liverglimt »

ingen87 wrote:Samtidig soler Facebook-profilen til FK Bodø/Glimt seg med at de har rundt 37 000 likes. Jeg prøvde å etterspørre hvor alle disse blir av på kampdager, men kommentaren min ble slettet.
Er det sant? Ble den slettet? I så fall nok en bekreftelse på at FK Bodø/Glimt ikke tar kundene sine seriøst. :?
@liverglimt
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by ingen87 »

Kan være at de har lagt ut saken på nytt etter at jeg kommenterte. Var ihvertfall borte nå, men skrev den samme kommentaren på nytt :)
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Ganske vanlig praksis for bedrifter det faktisk, at den skjuler "negative" kommentarer. Bare å legge merke til hvor ofte det står for eksempel 6 kommentarer, mens når du trykker på vis kommentarene så kommer det frem bare 3-4. Og selv om det er positivt ment, så kan det fort slå andre veien å konfrontere dem med noe problematisk foran 37000 følgere. Ganske viktig med mange følgere på FB siden, da får man en direkte kanal til følgerne som man kan mate med en god strategi for å få dem på kamp.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by ingen87 »

Joda, var kanskje negativ ordlyd, men var ment positivt og runder av med å si at jeg gjerne plukker opp folk mellom Saltdal og Bodø for at folk skal komme seg på kamp :)
Men skjønner at det kan tolkes negativt at jeg lurer på hva de resterende 34 000 gjør på kampdager :)
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Det er da et enkelt svar på det. For eksempel "dette er noe vi jobber med hver dag for å finne ut av".
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by dagobert »

En av de 34000 bor i Harstad og ser alle kampene på nett og TV :lol:
Glimt selvfølgelig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk søndag 3. april klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

@ingen87: Glimt har nok ikke resursene akkurat nå til å utnytte de 37000 følgerne på en god måte, men de resursene kan/må/bør komme, og da er det i det minste viktig å "gresse" dem på best mulig vilkår i mellomtiden. Tenk om Glimt hadde fått et mediemaskinere i sving rundt dette, da hadde man trengt knappe 20% til å møte på kamp for å mer eller mindre fylle stadion. Til ettertanke. Og siden 10% allerede er der, så tro hvor mange der inne som trenger bare en liten dytt for å dra på neste kamp. Heia Facebook, Snapschat, Instagram, Twitter m.m.
Kristatistisk
Post Reply