Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by mortsto »

Snart kamp mot Brann, det gamle storlaget som de senere år har kavet i bunnen av tippeligaen og besøkt Obos. Kamptråden hos Bataljonen er fornøyelig lesning.
http://forum.bataljonen.no/index.php/topic,12204.0.html
Spillere å se opp for:
Daniel Braaten, superspissen som står med to mål de siste tre sesongene.
Erik Huseklepp, mannen som var god i 2009, som putta tre ganger i Tippeligaen 2014, og som hadde 20 personer foran seg på toppscorerlista i Obos i fjor.

Forumet til bataljonen snakker om å være mulige serieledere etter helga. Usikker på om det er bergensere som er høye på seg selv, eller om de bare parodierer bergensere som er høye på seg selv. Mitt tips er tre poeng til Glimt, svart forside på BA, første kime til "treneren må gå", masse styr og mas og enda bredere dekning i Tv2, samt riksaviser som fokuserer på Branntap og glatt overser at Glimt etter fire runder fortsatt ligger på topp, der de hører hjemme.
Last edited by mortsto on Wed Apr 06, 2016 8:41 am, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by ingen87 »

Erik Huseklepp vil jeg mest huske som tidenes mest oppskrytte / dårligste landslagsspiller.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by liverglimt »

Det blir fest i Bergen og den blir i gule farger. :)
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Cheese Smirnoff »

Første kamp hvor det blir noe tilnærmet kok på tribunen. Det kan jo bli interessant å se hvordan spillerne takler det. Skulle ikke forundre meg at det gir spillerne en ekstra tenning. Usikker på hvor gode Brann er, de har ikke overbevist så langt i år, men allikevel plukket poengene. Litt som Glimt, altså (for utenforstående).
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by RaymondEngmark »

Stadion har vel fått mye kritikk for baneforholdene, er neppe blitt bedre nå. Det tjener neppe Glimt på, som så langt har basert seg på hurtig spill langs bakken. Det passer nok bedre for sånne som Rasar Kanakas. Så jeg er veldig spent på hvordan Åssa går inn i denne kampen, så langt har han jo vært en taktikker av rang. Ser for meg at han enten prøver hardnakken å få til Glimt sitt spill, eventuelt han drar noe helt uventet opp av hatten og kjører på med flere spillere som ikke baserer spillet sitt langs bakken, som Wiig, Saltnes og Karlsen. Men så kan jo fort Åssa ha et uventet kort i ermet også.

Jeg frykter denne kampen mer enn Molde kampen, rett og slett fordi jeg ser for meg en OBOS kamp.
Kristatistisk
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Shredd »

De gir ikke opp i hvert fall. Noe heldig som kjempet seg inn igjen mot Godset, til krig på ei elendig bane mot Odd og så er de heldige med målene som snur det mot Aafk. De som Glimt liker å komme på raske overganger, men jeg mener Glimt bør ha en bedre midtbane. Spissene til Brann har ikke imponert noen så langt, men det meste de skaper er når de klarer å komme tidlig i bakrom på kantene. Jacobsen og Jonassen må være på stasjon.
Synes ikke backfireren til Brann er spesielt imponerende heller. Kristiansen har temmet Trond relativt greit noen ganger før, men skal nå få prøve seg mot seriens topscorer. Nouri passer Trond bedre tror jeg, men der må Trond være på skjerpet og ta løpene hjem. Han kommer ofte med i angrep og har mange innlegg.

Jeg tror Glimt har veldig gode muligheter i denne kampen. Er forfatningen på gressteppet som bekymrer meg mest. Mot Odd så det ut som det var tilnærmet umulig å spille ball langs bakken der. Sier sitt når Heltne Nilsen blir banens beste fordi han kan bruke fysikk mot Occean og slippe å ha ball i beina.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg mener det ikke har syntes på Glimt at vi har et av de "korteste" lagene i ligaen. Defensivt har det blitt ryddet opp langt bedre enn de foregående årene, så jeg er mindre bekymret for dårlige baner/lange baller nå enn tidligere. Dessuten har vi jo en keeper med rekkevidde som er ligaens beste. Klarer Glimt å score vil vi komme fra dette med poeng.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Knuta »

Uffa meg. Gruer meg alltid til kampene mot Brann og VIF. Tap mot disse lagene ødelegger nattesøvnen min i en hel uke. Ja Hannes er høy, det samme med Moe/Bjørnbak. I tillegg er Azemi veldig god på hodet og har god timing. Ok hodespillere forøvrig er Jonassen/Jacobsen/Karlsen. Resten av tropp 13 er vel ikke det.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Masinga »

Halldorsson 1,93
Bjørnbak 1,93
Moe 1,84 (trodde han var høyere)
Jevtovic 1,84
Azemi 1,85

Det burde holde mot Brann.
Masinga
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Larsson »

Glimt-kampene kan ikke komme kjapt nok. Den neste måneden vil være avgjørende for hvordan sesonger utspiller seg. Det er bare å stikke fingeren i jorda og erkjenne at klubben har hatt godt av en fin start. Ikke bare motstanderne har vært overkommelige, men også på dekket disse kampene har utspilt seg. To hjemme på kunstgress og borte på den beste gressbanen (kanskje sett bort fra Ullevaal) har vært fordelaktig.

Spent på om vi møter opp i krigen til denne. Det virker å være et meget homogent lag der folk er villig til å ta jobben. Å vrake Mathias Normann til denne ville ikke overrasket meg. Finspill og hælflikker nytter ikke i slike kamper. Her er det kun kriging som gjelder. Edvardsen inn som back og Jacobsen opp som indreløper? Ville ikke overrasket meg.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Mr Bean »

Knokkelkamp, men tenk om vi kunne ha stukket av med alle tre poengene her også :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by MhepA »

Spent på å se om Bjørkan påstår vi er favoritter til denne kampen også. Blir noe nytt å spille foran 12-14.000 tilskuere. Helt ærlig mener jeg vi burde være favoritter. Brann har fått en fin start på sesongen og seieren mot Aalesund borte har nok preget selvtilliten deres en del. Mao. skal to lag med mye selvtillit møtes. Personlig føler jeg B/G har bedre forutsetning til å fortsette flyten, mens Brann gjerne bør komme seg ned på jorden igjen, de har ingenting på øvre halvdel å gjøre.

Skaffer vi oss 6 poeng på de neste tre kampene, så har vi fått et fantastisk utgangspunkt i starten av sesongen og jeg tror gjerne vi vil ligge alene i topp også. :glimt
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Knuta »

På en annen side all historikk viser at Brann tryner når de er der oppe og hele Bergen forventer seier. Ellers er jeg enig med Larsson at Normann ikke passer inn i en slik kamp og enig med endringene han foreslår.
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote:Jeg mener det ikke har syntes på Glimt at vi har et av de "korteste" lagene i ligaen.
Foreløpig har de gjort min uttalelse til skamme :D :D Men til mitt forsvar står Azemi oppført med 180cm på Wikipedia, og Glimt hadde ikke hentet Hannes Halldorsson. Ikke at det skiller så mye på han og Thomas, men synes Thomas var fryktelig svak (sto for det meste på strek) i feltarbeidet i treningskampene. Bjørnbak har fremstått som en mye større bauta enn det jeg hadde sett for meg før sesongen.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Knuta »

Navn: Fitim Azemi
Alder: 21
Moderklubb: Ski
Draktnummer: 7
Høyde: 185
Vekt: 85
Favorittklubb: Chelsea FC
Verdens beste fotballspiller: Zlatan Ibrahimovic / Cristiano Ronaldo
Tidenes beste fotballspiller: Gamle Ronaldo ( R9)
Toppscorer i Follo FK 2014: Agge
Assistkonge i Follo FK 2014: Vestvatn
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Kesseboy »

Kampens dommer er Ola Hobber Nilsen ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Cheese Smirnoff »

Det slo meg at vi enda ikke har opplevd noen skikkelige dommer-blemmer enda. Men nå er det vel bare å stålsette seg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Gvandreassen »

Skal se denne matchen på pub her i Oslo med en kompis som er Os-væring og Brannsupporter på sin hals. At Hobber Nilsen er dommer hjelper ikke på nervene. Tror dessverre dette blir tap, det trodde jeg dog før kampen mot LSK og. Tipper 2-1 til Brann, tror på 3-2 til Glimt med mål av Jevtovic, Olsen og Babenkos første! Håper på følgende lag:

Halldorsson

Jack - Moe - Bjørnbak - Jonassen

Furebotn - Babenko - Berg

Jevtovic - Azemi - Olsen

Jeg tror at denne kampen kan være perfekt for Azemi. Han er i siget nå. Han er en type som er ganske sterk i kropp, har ikke noe problem med høyden, og han er mye kjappere enn Wiig. Jeg ville heller ikke ha endret på backene. Vi skal ikke undervurdere vingene til Brann, og ut fra det jeg så mot LSK er Jack mye tryggere med større ro enn Edvardsen. Berg slår meg nesten som en litt sånn terrier-type, han er kjapp på de første meterne, og jeg tror faktisk en slik kamp vil passe han fint! Gleder meg uansett til match :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by FSHelgeland »

Jeg ønsker, håper og tror at vi får se samme startellver som i foregående kamp. Normann som indrløper har imponert meg og mot LSK blant annet så var han meget god. Normann har vist at han ikke er noen pusling og jeg tror han kan komme til å levere i denne kampen, i tillegg så slår han innimellom noen virkelig geniale pasninger. Jeg forventer vel at når Morten er klar så blir de to å bytte en del på å spille, men så lenge at Morten ikke er helt der så må Normann få lov til å spille seg varm i trøya, han kommer til å bli en toppspiller for oss om kort tid hvis han bare blir gitt sjansen til å få kamper nok.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Cheese Smirnoff »

Det jeg har sett av Patrick Berg er at han sliter med den defensive jobben som indreløper. Tror ikke borte mot Brann er den beste kampen som sin debut i startelleveren. Jeg ser ingen grunn til at Mathias Normann skal miste plassen, spesielt når Konradsen er uaktuell, så her er det bare å kjøre på med samme suksess-lag.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Gvandreassen »

Å sette inn Berg var forsåvidt et svar på at det var noen andre her som mente at Normann kom til å bli for lett. Han spiller jo mye på det tekniske, der jeg har oppfattet at Berg er litt tøffere i kroppen. Men mulig jeg har lest spillerne feil her altså.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Zann »

Tror dette kan bli Trond Olsens kamp! Jeg har inntrykk av at han liker seg når det er litt trøkk på tribunene.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by RaymondEngmark »

Enig angående Berg, den store svakheten hans i treningskampene (i mine øyne i allefall) er at han skyr duellene. Er det f.eks en hodeduell velger han heller å trekke seg unna duellen og fange nedfallsfrukten, enn å gå i kroppen og forstyrre. Det tror jeg passer veldig dårlig mot Brann på en dårlig bane. Spørsmålet mitt er da - dersom Karlsen / Saltnes, som jo spiller mer på fysikk enn de andre som kan bekle midtbanerollen, ikke starter mot Brann på potetåkeren - nårtid er skal de da være aktuell?
Kristatistisk
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by tomath »

Sånn som troppen er sammensatt så er vel Saltnes først og fremst aktuell som midtstopper denne sesongen? Når det gjelder Karlsen kan jeg være mer enig. Ser ut som det blir nok en sesong med svært begrenset med spilletid, særlig om han ikke starter denne.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Brann – Bodø/Glimt, søndag 10.04.2016, kl.15.30

Post by Knuta »

Likte Actiontråden som Liverglimt opprettet til de 2 første serierundene. Fortsett med det Liverglimt. Forøvrig har jeg ikke sett at Saltnes spiller så mye på fysikk, det var vel en kommentator som kalte det for pirkefotball.
Post Reply