Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Reka er stort sett kjapt ute med å si at ting ikke funker eller at folk ikke gjør det de skal, men svarene hans her er fornøyelig lesning.

"Det blir også historieløst å si at Vålerenga er verre enn andre klubber til å hente spillere."

Det er vel bare Brann som kan konkurrere mtp på elendig innkjøpspolitikk?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Må jo bare tro at Rekdal liker å være mislikt. Alt han sier er jo provoserende eventyr.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by ingen87 »

Kan noen være så snill å slå av og på Rekdal, han har hengt seg opp:


"- Det blir også historieløst å si at Vålerenga er verre enn andre klubber til å hente spillere. Det graves bare etter negative saker, og det er blitt mye verre enn før."

"Mens fotballekspertise landet over høvler ned de to landskampene mot Estland og Finland, maner VIF-trener Kjetil Rekdal til edruelighet. Han mener hele norsk fotball svartmales akkurat nå.

Etter landskampen:
Alt er negativt. Vi starter for tidlig, banene er for dårlige, det er kaldt, spillerne presterer ikke. "
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Mistenker at Rekdal prøver seg på samme taktikk som Mourinho gjør når ting går dårlig, nemlig å rette fokus mot seg selv og ikke spillerne. Problemet til Rekdal er jo det ofte ender opp med at Rekdal snakker ned sitt eget lag og/eller egne spillere. Hvis han virkelig mener at Moa må "bygge seg opp igjen" kan det umulig være en moral-boost for en 30 år gammel skadet kropp som sliter med å forsvare en plass på et dårlig VIF-lag. Når han samtidig har sikret seg finansielt for all fremtid er det kanskje ikke så nøye for han heller.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

@Cheese: Rekdal virker nå mer som en humørsyk drittunge. Kan ikke forstå at du mener han prøver å flytte fokus på prestasjon fra spillerne til seg selv, da han med jevne mellomrom står i pressesonen etter kamp og henger ut spiller for spiller. Personalpolitikken i den klubben er horribel. Tror mye handler om at Rekdal stilte enorme krav til seg selv som spiller, og bruker nøyaktig den samme mentaliteten overfor en stor spillergruppe med mange forskjellige behov. Tror han er sabla flink med fotball, men voldsomt dårlig med mennesker.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

http://www.vpn.no/vpn-spesial/2016/04/s ... -spillere/

"Høy gjennomstrømning av spillere er altså ikke noe som er isolert til Vålerenga, det er mer et symptom i Tippeligaen. Og det ser heller ikke ut for at det er direkte sammenheng med lav plassering og høy gjennomstrømning av spillere. Hva kommer det da av at Vålerenga er laget som får negative oppslag på bakgrunn av spillergjennomstrømning?"

Når ikke en gang supporterne en gang skjønner at det er alle de millionene som klubben kaster bort som er problemet, ja da vet jeg ikke hva som skal til i den klubben. Greit å hente inn lokale talenter som ikke slår til, og som forsvinner ut igjen. Men når en henter moa for åtte mill, og så finner ut at han ikke er god nok...
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by Shredd »

Enda verre. Moa kom gratis, han fikk 8 mill i sign on fee. Det er der galskapen ligger. Å gi spillere millioner i sign on fee + millioner i agenthonorarer.
Det burde ikke vært lov.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

Seriøst? Er det fakta at han fikk 8 mill i sign-on fee? Herrejemini.
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Husker enda at folk gikk med bøsser nede på brygga her i Oslo, lurer på om det var sommeren 2014 eller 2015. De samlet inn penger til Vålerenga, som på det tidspunktet slet veldig. Var vel snakk om at en Lyn-aktig situasjon kunne finne sted. Stig-Ove Sandnes var vel ute i media og fortalte at klubben trengte alle kronene de kunne få. Som Glimtsupporter gjennom hele livet har jeg sympatier for klubber som må gjennom en kraftig slankekur, etter år med fråtsing. Vi har vært der selv. Men når da Vålerenga presterer å slenge åtte millioner, 8 000 000, norske kroner etter Mohammed Abdellaoue, og det bare i sign-on fee. Å herrejesus, da er sympatien brukt opp. De kunne ha lønnet åtte meget gode spillere for den summen der. Og så presterer Kjetil Sytdal å si at man skal "bygge spilleren opp igjen". Moa var veldig god en gang, men er eldre og skadeplaget nå. Ikke rart folk ler av Enga.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Tippeligaen 2016

Post by SH »

Hvor mye av de åtte millionene tror du det er klubbkassen i Vålerenga som står for? Nærmere 1% enn 100%, vil jeg tippe.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Det er nok helt sant. Kjenner jeg er veldig skeptisk til praksisen rundt investorer som gir klubber øremerkede midler til å signere norske spillere som kommer tilbake til Tippeligaen med halen mellom beina og de gode årene bak seg.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Til SH: Det er riktig det du sier, men det forandrer ikke situasjonen. Når VIF ber for sine knær til Spetalen, Fredriksen og nå Trøim for å få penger, er det nettopp VIF som som spesifiserer hva pengene skal gå til. Disse 100-200 millionene som klubben har fått fra de 3 herrene siden 2009 kunne vært brukt på en fornuftig måte. Det er ingen klubber i Norge som er i nærheten som har fått så mye penger fra rike onkler som VIF. Det er sløsing og atter sløsing. Jeg orker ikke å nevne eksempler da blir det et veldig langt innlegg. Når man sammenligner VIF's pengebruk med fulle sjømenn synes jeg det er en grov fornærmelse mot norske sjøfolk.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by Shredd »

Som Knuta sier, samme hvor de pengene kommer fra. Aktører som VIF og deres samarbeidspartnere tillater ukultur som hemmer norsk fotball og andre klubber som ikke har investorer i ryggen. Den type ukultur mener jeg ødelegger norsk fotball.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Tippeligaen 2016

Post by SH »

Jeg skal ikke forsvare praksisen (for jeg er en stor motstander selv når det opereres med slike summer), men det finnes jo økonomi utenom akkurat denne handelen. Hvor mange ekstra mennesker kom på Vålerenga-kamp i fjor høst for å se Moa? Sørger for en god del penger i en bunnskrapt kasse. Jeg satt selv på Ullevaal sist helg under VIF-RBK og det var flust av 10-12-åringer rundt meg som ropte på at Moa skulle komme inn. Tviler på at mange av de hadde orket å bruke lørdagskvelden sin på å fryse på Ullevaal om Deshorn Brown var det store spisstrekkplasteret.

Jeg foreslo jo selv å hente Gamsten ene og alene for den profilen han er. Jeg er helt sikker på at 400-500 ekstra mennesker hadde funnet veien til Aspmyra på de to første kampene om det hadde vært mulighet for å se Gamsten spille i gult. Hadde en ekstern sponsor betalt gildet hadde det vært vinn-vinn i mine øyne. På samme måte som VIF sannsynligvis ser det med Moa.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Er veldig skeptisk til praksis rundt eksterne som betaler spillere inn. Spesielt noen så over-the-top som Gamst eller Riise. Det blir lagt et press på at spilleren SKAL spille, de er ofte dyre i drift, og hvor mye bidrar de egentlig? Ville aldri sett Gamst i Bodø/Glimt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Hadde garantert vært et godt grep markedsmessig, men sportslig kommer nok Glimt betydelig bedre ut av det uten Gamst i stallen. Gode sportslige prestasjoner trekker i lengden mer folk enn enslige profiler, det vil nok også Vålerenga oppleve hvis sesongen fortsetter i samme spor som den er i nå. På samme måte kan det ha en forsterket negativ effekt på Tromsø hvis de havner i bunnstriden og Gamst Pedersen spiller under all forventning. Da vil man nok høre om dem som ikke vil støtte "overbetalte primadonnaer som ikke blør for drakta".
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Garrincha »

Er ikke så sikker på at Gamsten i Glimt ville vært et markedsmessig scoop, snarere tvert imot. Hva i all verden gjør det naturlig at han skulle spilt for oss? Er det hans far, Ernst, sine økonomiske kromspring da han var i ledelsen i klubben som hadde gjort det markedsmessig fordelaktig å ha sønnen i klubben? Eller er det hårgeleen og den vanvittige fruktreklamen som hadde gjort utslaget? SH, er uenig med deg ;)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Tullprat at Gamsten hadde trukket publikum til Aspmyra. Har vel ikke trukket en eneste tilskuer ekstra til Tromsø. På Ullevål i helga var vel halvparten RBK fans. Moa har vært i VIF siden i fjor høst og publikums snittet har bare gått ned og ned. Publikum er vel ikke stupide. De ønsker å se laget vinne. Gamsten ville vært en katastrofe for Glimt.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sulliken »

Nå ser jo Særp ut som en dumpekandidat. Det de presterer er det dårligste jeg har sett så langt i år. De ligger under 3-0 til pause for et LSK som ikke imponerer veldig. Unntatt Friday. Han har vært strålende..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by tomath »

Har ikke sett førsteomgangen til LSK, men den og seieren til Sogndal i går tyder på at det er gode lag vi har møtt på veien til tabelltopp :glimt
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sulliken »

Jeg må si at jeg gliste litt da Stabæk scoret nå nettopp..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by dagobert »

Men slitsom å sitte å høre på hva Vålrenga burde gjøre. Om og om igjen fra kommentatorene :evil:
Glimt selvfølgelig!
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by dagobert »

Men så lenge Vålrenga taper så er det greit :D
Glimt selvfølgelig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by MhepA »

Sarpsborg fikk dårlig uttelling i 1. og der røk det. Et effektivt LSK gav dem rundjuling og vant til slutt fortjent. Men husk nå folkens at i fjor hadde vi en lignende overhøvling på Åråsen, og deretter vant vi 6 på rad.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Hyggelig med VIF på null poeng. Men skal sies at det var et lite ran på Nadderud i dag.
Post Reply