Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by OTH »

Crazy horse: bare RBK får tak i KK så er de tilbake slik de var på 90tallet med å vinne ES hvert år og spille i CL. For i den klubben er det bare trener teamet som er problemet (ironi varsel)
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

Ingen av ryktene om Bjørkan og Knutsen gir noe mening. Når en så dyktig og erfaren trener som Hareide ikke får det til med Rosenborg, hvorfor skulle det bli noe walk-in-the-park med Knutsen?

Knutsen er dyktig, ingen tvil. Men det virker som om mange glemmer at fyren faktisk er 53 år, kom til Glimt i 1.div etter å ha fått sparken som Åsane-trener, hvor hans beste resultat er 10.plass i 1.div. Jeg skal på ingen måte diskreditere Knutsen for den jobben han har gjort i Glimt, men han har ikke æren alene. Det er ingen garanti for at han skulle klare å gjenta dette i en annen klubb. Som sagt, han er 53 år. De fleste genier peaker før dette.

Verdt å merke seg er også intervjuet med Saltnes, hvor han er full av lovord om Knutsen. Men også legger til at han ikke har lært noe fotball i det hele tatt av ham. Knutsens styrke ligger ikke der. Skal du være trener på toppnivå uten fotballfaglig kompetanse til å (be)lære spillerne om fotball, så kreves det en kultur hvor det er respekt og forståelse for verdien av hans øvrige kompetanse og bidrag. Hvis ikke blir treneren fort utfordret av uformelle ledere i organisasjonen. Jeg er ikke sikker på at det ligger godt til rette for en type som Knutsen så veldig mange andre steder enn i Glimt.

Utlandet? Der blir kulturforskjellene enda større. Hans store styrke er jo kommunikasjonen med menneskene, spillerne og øvrige i klubben. Hvordan blir dette på et annet språk, filtrert gjennom ulike kulturelle filter?

Ketil Knutsen er en meget klok mann, så jeg tror og håper han ser dette selv, og ikke «kaster bort» talentet sitt et sted hvor det ikke blir verdsatt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Ville KKs trenerengasjement overlevd et 2018 i RBK?

Selv jeg slipte jo kniven den gangen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Nei det ville han ikke ha gjort! De fleste var klare for å bytte han ut etter uavgjort sesongen, men så klokelig nokk så fikk han enda en sjangse og nå høstes frukten av det. Desverre så skal de fleste fotballag i dag bytte trenere med en gang det butter i mot og det har blitt en ukultur. Skal man bygge opp en skikkelig lagmaskineri så tar det tid. Så jeg håperat den dagen KK drar at man da har noen som kan vidreføre dette byggverket, men om man får en liten dupp som vanlig er når man skifter at man gir vedkommende 3 sesonger på å bevise qt dette kan mna få til.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Flere av spillerne sier Glimtsystemet når de beskriver sin egen utvikling. Ikke spesifikt en trener. Tror det er samling av mange faktorer som gjør suksessen. Botheim skryter uhemmet av Bjørkan. Dette som et eksempel. Glimt har fått en økonomisk plattform de ikke har hatt tidligere og kan se lyst på fremtiden.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Nei, som mange er inne på het. Dette står ikke på en mann alene, eller kk og kalvenes. Hele klubben trekker I samme retning, fra akademi til a-lag. I en gruppe der alle ønsker å forbedre seg både individuelt og som gruppe. Har også forstått at den indre selvjustisen er hard. At dette bare kan overføres til annen klubb er utopi. Spilletypene må være der og de rette folka må være i organisasjonen. Så at man skal legge ned klubben om KK forsvinner og få full resignasjon i korridorene som løfaldli skriver er jo latterlig. Glimt har et fantastisk fundament for å fortsette å være en toppklubb under en annen trener. Treneren må bare være riktig.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Rbk har feilet på mange områder, blant annet på trenersiden de siste årene. Man kan jo spørre seg hvordan kompetansen er i en klubb når de ansetter Horneland. En klubb som har styrebestemt at de skal spille 4-3-3 ansetter en trener som aldri har vært i nærheten av dette systemet og kjent for kick and run fotball. Det er tydelig og man kan jo lukte at RBK er desperat, meget desperat. De la alle kluter til Hareide, han har bedret en del av det sportslige støtteapparatet rundt laget, men ikke lykkes. Så KK er deres største mulighet.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Kanskje KK tar en prat med Geir Bakke hvorfor han ikke ville trene RBK.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Ledig jobb i Norwich nå...
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Ulseth har igjen fått spalteplass.
https://www.nidaros.no/ages-storste-tab ... 113-253873

I tillegg til å drømme om Knutsen til RBK så drømmer han også om Solbakken.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by OTH »

Den mannen der lever i sin egen boble med null kontakt med omverden
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Han får det til å høres ut som at storlaget fremdeles heter RBK, og at det for dem bare er å knipse og si hei, så kommer alle løpende.
Jeg tror fort Ola Solbakken forsvinner i januar, men ikke til Rosenborg.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Glimt selger ikke lengre til norske lag. Ingen norske lag har råd til å kjøpe spillere til 40 mill. Selv ikke Molde.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sven-Rune »

Jeg syns jo han har rett i at potensialet er større i Trondheim!
De sliter jo med å spille uavgjort med bunnlag i eleteserien mens topplag i serie A sliter med å få uavgjort mot oss! :lol: :lol:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Huff den mannen der burde blitt pensjonert for lenge siden, sammens med alle andre som lever i den tro at RBK bare kan peke så kommer alt løpende til dem.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Jeg er redd vi alle får den ultimate skuffelse i julegave. Det bekymrer meg at så mange RBK'ere på både forum og Twitter er brennsikre på at han kommer. Så en som skrev at han allerede hadde vært på brakka. Og nå sa vel Koteng at den treneren dem pratet mest med var Norsk.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

Ulseth har jo rett i at makspotensialet er større i RBK enn i Glimt. Det har jo med størrelse på by og klubben å gjøre, men at klubben skal være det eneste riktige neste stoppestedet for Knutsen er vanskelig å følge. Som noen har skrevet før så har jo RBK allerede en god og erfaren trener, men har likevel ikke vært i nærheten av å utfordre i toppen i år.

RBK har spennende spillere i Holm, Ceide og Vecchia, men i Glimt har Knutsen fått jobbe med spillere som Berg, Bjørkan, Hauge og Evjen. Kan ikke se at disse står noe særlig tilbake for RBK'erne i potensiale.

Resonnementet om at RBK med selvtillit kan forsøke å hente Solbakken fordi utviklingen hans har vært umulig å forutse var enda vanskeligere å følge. Det var vel knapt nok et resonnement, bare tilfeldig rabling til menigheten hans.

Jeg frykter også at Knutsen går til RBK neste sesong. Ikke fordi det er logisk, fornuftig eller et naturlig neste steg for ham, men rett og slett på grunn av at uttalelsene hans tyder på at dette er noe som frister ham. Tror kanskje dette likevel er mindre aktuelt dersom RBK ikke kvalifiserer seg for Europa neste sesong. Jeg jubler derfor for alle poengtap de går på resten av sesongen.

At Solbakken skal gå til RBK kan jeg derimot aldri forestille meg!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
kengu
Posts: 32
Joined: Thu Jun 25, 2020 10:46 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by kengu »

John Arne Riise er jo ledig nå. RBK kan få ham 🤔
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Okay....jeg har ikke lest noe fra koteng der han sier at den treneren de snakker mest med er norsk. Heller ikke hørt at KK har vært på brakka. Der eneste jeg har forholdt meg til er KK sine egne utsagn som tilsier at ham ikke har bestemt seg og at det ikke har noe hast.
MEN.......
Om det er bestemt at han skal dra til RBK så får de fan åpne kjeften å si ifra til supportere etc. Nu står vi i fare for å både miste sportsjef(vedkommende som er tungt inne å vurdere treneransettelser) og trener for neste sesong. Å få fatt i en ny trener tar tid. Om de nu sitter å venter på å sondere terrenget etter ny trener er dette en skandale og direkte amatøropplegg. Fatter ikke hva som skal være så hemmelig med dette???? Glimt kan jo komme i en jævla skvis her. Om den offisielle beskjeden kommer etter sesong så kjøper vel RBK kk ut av kontrakt. Da har vi ikke trener på plass til sesongoppkjøringen. Kan vel heller ikke slutte mitt i sesong 31/6 neste år. Vil jo være helt latterlig. Samtidig vil det være helt hælvete å få tak i en trener mitt i sesong. Nu må KK få ut fingeren å gi et svar om han ønsker ryddighet. Slik han oppfører seg nå blir bare latterlig. Under forutsetning at han har bestemt seg.....
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Regner med Glimt vet hva KK tenker. Kanskje ønsker han rett og slett å vente til sesongen er over med å si noe. Vanskelig balansegang dette.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by MhepA »

Så lenge ledelsen i Glimt vet hva som skjer, så synes jeg de gjør helt rett i å holde godt kjeft om det som eventuelt skulle skje. Vi kan vel konkludere med at det neppe blir noen forlengelse, da ville det sannsynligvis ha skjedd allerede. Bjørka som sportssjef i Start eller trener i Sarpsborg ville forundret meg stort. Spesielt når han endelig ikke har direkte familiær tilknytning til en av spillerne våre. Jeg tenker Bjørkan fint kunne tatt over Glimt jeg, som trener altså.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Glimt håndterer det veldig bra. Vi har Norges klart beste trener og en som helt sikkert er på radaren til titalls klubber i Europa. Likevel er det så lite styr rundt det. Er han klar for RBK, og sier det nå, vil alt handle om hva han tenker om RBK og hvem Glimt jakter som erstatter, fremfor Glimts prestasjoner i Europa og serien. Helt tullete tidspunkt og bekreftet noe rundt hans avgang nå rett før sesongslutt, hvertfall siden kontrakten faktisk går til sommeren.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Å konkludere med at det ikke blir forlengelse er jo en merkelig konklusjon. Kk forlenget jo etter sesong I fjor.hvor lenge hadde han igjen av kontrakten da. Skulle det ikke være slutt 31/12 2020? Han sier jo selv ta han ikke har bestemt seg og at det ikke "brenner på dass" for å avgjøre om han tar RBK jobben. Da er det vel inneforstått at det.ikke "brenner på dass" å bestemme seg for å forlenge heller. "Så lenge ledelsen i Glimt vet hva som skjer", greit la oss si de vet at kk går, da må iallefall de få fingeren ut å sondere terrenget etter ny trener. Dette ville garantert ha lekket ut til media, så da må man enten konkludere med at kk blir/forlenger eller at ledelsen i Glimt er så amatør at de venter til etter sesong og har da maks 1 måned til å få en ny trener. Høres det ut som en profesjonell prosess?
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Novi....klart det er et kinkig tidspunkt, men ja kontrakten går ut 31/6 2022. Det er mitt i sesongen. Ser du for deg at vi skal ha sesongoppkjøring med kk for så å få inn en ny trener mitt i sesong? Hvordan skal det fungere?Den eneste måten om kk tar rbk jobben er jo å få inn en trener til sesongoppkjøringen neste år og kk slutter etter sesong. Hvilken trener får vi tak i mitt i sesong? Klarer vi å ansette en trener på 1 måned etter sesongslutt?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Helt utrolig hvordan stemninga kan snu etter en U i en vanskelig bortekamp. @Pondus: Jeg går ut fra at Glimt vet mer om situasjonen til den sportslige ledelsen, og handler deretter. Om de må hente inn nytt mannskap jobbes det garantert med det selv om ikke vi vet noe.
Post Reply