Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Pondus »

Fantastisk opphenting og der slutter det. Kan noen fortelle hva fan skjedde i denne kampen?????? Vetlesen gjør det han skal og mere til. Vi bytter i tillegg inn Mvuka som byttes ut etter Haugesund har utlignet. Jeg tenker: Er jeg i et parallelt univers????Hvordan I heteste helvete er en slik kampledelse mulig????Haugesund bruker alle 5 bytter etter hva jeg kan se. Vi bruker 2 og bytter ut den vi har byttet inn for ca. 15 minutter siden. Hvorfor bruker vi ikke flere bytter slik Haugesund gjør? Kunne hatt mer intensitet siste del av kampen. Er resten av troppen så dårlig at de er ubrukelige for KK. Om ikke spillere blir brukt engang for å sikre resultat på slutten av kampen når skal de da brukes?
KAMPLEDELSE fra Hælvete, ingenting annet. Er faktisk helt sjokkert. Om vi taper seriegullet i de siste kampene er det KK sin feil......
Vet dette er som å banne i kirka å si det, men dessverre nu fatter jeg ikke hva som foregår på sidelinja lenger.....
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Kesseboy »

Sjanglete kampledelse er da ikke noe nytt, dessverre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by liverglimt »

Utrolig at vi ligger som nr 1 i serien og Conference euro league når vi har så dårlig ledelse. :D
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Kesseboy »

Det er vel fordi trenerteamet vårt er sykt gode på det meste anna :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Knuta »

Som jeg har sagt mange ganger KK er en fantastisk trener. Men hans stahet kan slå negativt ut enkelte ganger. Men er det noen i Glimtsystemet som kan gi han innspill slik at vi unngår tøys som i dag.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Glimterfrem »

Det er skuffende, men kampen sett under ett så bør vi faktisk være fornøyd med uavgjort. Vi kunne ligget under 0-3 etter 15 min. Ja, i dag burde nok KK ha rullert litt på laget, men denne harseleringen mot ledelsen er litt for mye. Virker også som mange mener Fet er en dårlig spiller eller? Vi har da gjort det ganske bra med han på midtbanen de siste to årene? Ser nesten ikke en kamptråd uten at han kritiseres. Kom litt ned fra den høye hesten folkens, lurer på hvordan forumet her ser ut når vi har en dårlig sesong? Lov å være skuffet, men noen kommentarer er direkte pinlige. Vi er en hodemist av Sampsted/Moe unna 3 poeng i dag.

Nå får vi en etterlengtet pause også knuser vi LSK på Myra med pigge ben.
Last edited by Glimterfrem on Sun Nov 07, 2021 7:45 pm, edited 2 times in total.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by mortsto »

@Mepha:Jeg mener bestemt at Vetlesen sa at venstre indreløper er hans beste posisjon da han kom.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by MhepA »

Jeg må bare få presisere veldig sterkt at jeg ikke mener Knutsen generelt sett er dårlig på kampledelse, men i dag føler jeg vi lett kunne vunnet med riktig kampledelse. Han ser åpenbart noe jeg ikke ser i dag, og kommer med at han føler han traff bra. Haugesund overumplet Glimt de første 15, hva som var bra med det skjønner jeg lite av. At Glimt kommer mer inn i kampen igjen er selvfølgelig bra, men hadde jeg vært FKH hadde jeg gunnet på enda hardere. Jeg tror de fort hadde ledet 2-0 til pause.

Andreomgangen er preget av at Vetlesen kommer inn og gir en helt annen dynamikk til laget, en spiller som burde spilt hele førsteomgangen. Så kunne vi byttet inn Fet for Konradsen f.eks. Da kunne Vetlesen fått gått over på venstre om han trives best der i følge han selv. At Mvuka kommer inn forran Koomson i en så viktig kamp forstår jeg også veldig lite av. Mvuka har vist gode tendenser i enkelte kamper, men i dag virket han ikke bekvem i det hele tatt. Stakkars Joel måtte tilogmed ut når vi i utgangspunktet skulle presset på for å få et mål til. Jeg forstår det bare ikke, hvordan traff man? Glimt er åpenbart så gode at de burde valset over dette Haugesund-laget i drøye 75 minutter. I tillegg skulle man aldri vært i nærheten av å slippe Haugesund til i de grader de fikk boltre seg i feltet vårt de første 15. Det fristet å gi Moe, Lode og Sampsted enda dårligere karakter, men man må være helt ærlige. Vi klarte 2-2 på en dårlig dag. Jeg er åpenbart mer skuffet enn jeg ville vært om Glimt var et bunnlag. Man blir påvirket av å slippe inn et slikt avgjørende drittmål helt på slutten, når det åpenbare valget burde vært å pælme ballen laaaaaaaaaangt vekk.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by geirminator »

Utgangspunktet ble vanskelig med tung bane og slitne bein, og jeg er litt usikker på hvor dårlige Haugesund egentlig er selv om de ligger langt nede på tabellen. Jeg er enig i at Vetlesen burde starta, men tror ikke at kampledelsen i denne kampen koster oss seriegullet (i såfall vil jeg helle skylde på Moe og Sampsted som k*ka det til før 2-2-målet). Men ja, kjempesurt å miste seieren når det så ut til at vi skulle rane med oss alle tre poengene. Alt ligger dog til rette for at vi skal klare å avgjøre dette selv, og klarer vi ikke det er vi ikke Norges beste lag.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Veni »

Så er det jo fremdeles sånn at Molde helst må vinne de 4 siste og vi trenger 2 seire og 2 uavgjorte
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Glimterfrem »

Og Molde har et like tøft kampprogram. De skal også møte FKH borte. Og RBK har vel lite lyst at Molde skal ta seriegullet.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Pondus »

Kampledelsen har jeg nevnt i denne kampen. Det er ikke bare denne kampen. En ting som har vært langt under pari er førsteomgangene. Vi starter jo ikke kampene før 2 omgang omtrent. Statistikken viser at vi scorer majoriteten av målene båre i 2 omgang. Hvorfor kommer vi så sent i gang? Dette er en del av kampledelsen også.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by helsvhe »

Bør jo også trekke frem at Haugesund er et av de beste hjemmelagene i serien med 8 seiere tre uavgjort og kun to tap.
Synes glimt ser litt daffe ut. Det tar nok på å reise også og ikke bare kampene i Europa.

Men håper Hugo får starte neste kamp for han fortjener det.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Boombadila »

Ref dette med Hugo: https://www.vg.no/sport/fotball/i/a7Kbk ... -beinhardt

Fra artikkelen:
– Det er beinhardt at han ikke får starte i dag. Det er jeg den første til å innrømme. Jeg hadde en plan om at det kom til å bli slik, at han var forbannet, sier Knutsen.

Vetlesen selv svarer bekreftende på at han var forbannet.

– Ja, det er ikke noe legge skjul på. Jeg føler jeg har vært i veldig god form i det siste. Så har det vært flere ganger hvor jeg har fått en på fleisen når jeg trodde jeg skulle starte, men det ikke har skjedd. Jeg var forbannet, så da var det eneste som gjaldt å gjøre seg klar og omstille seg hvis man fikk muligheten. Det gjorde jeg i dag, så det var god respons, sier 21-åringen.

– For lagets del var det veldig nært at det var genialt. Ikke for hans del, men for lagets del, og det er min viktigste oppgave, å først og fremst tenke på laget, sier Knutsen om tanken bak å ha en sint Vetlesen på benken.

– Det var en tanke i det å bruke hans kvaliteter når det forhåpentligvis åpnet seg. Det var en tanke som jeg synes nesten fungerte 100 prosent, sier han.
Så er det jo et åpent spørsmål om hvordan det ville sett ut om vi hadde fått Vetlesen fra start.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Janco »

MhepA wrote: Sun Nov 07, 2021 7:10 pm 4) Bytter ut Mvuka igjen for å sette innpå Høibråten når vi etter alle solemerker bør jage 3-2. Alt det foregående kan man til en viss grad forstå, men denne her forsto jeg absolutt ingenting av, hva i all verden ville han få utav det skulle han legge inn en ekstra midtstopper når det gjensto fem-seks minutter?
Nå ble han vel ikke satt inn som en ekstra midtstopper all den tid Fredrik Bjørkan gikk opp på venstre kant.
Problemet var vel at vi ikke maktet å ha noe organisert spill etter dette byttet slik at man ikke kunne se noen effekt.
Men veldig synd for gutten som ble tatt av, og som tydeligvis ikke skjønte noen ting av det
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by mortsto »

Oppfatningen min var at Høibråten gikk inn på venstre back, mens Bjørkan ble flyttet opp på kanten. Merker meg at Mvuka ble byttet inn når Glimt ønsket å score mål, og byttet ut på overtid når Glimt ønsket å score mål. Jeg skjønner ikke noe av det, og jeg synes synd på han.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Knuta »

Er det kun Vetlesen KK ønsker å pine og plage slik at han blir forbannet og yter 'ekstra' når han kommer inn, eller har KK samme innfallsvinkel til de andre spillerne også?. Eller var dette bare en tynn unnskyldning for å slippe å innrømme at han burde latt Vetlesen starte. Hva i all verden bidro Fet/Konradsen med før pause?. De andre spillerne tar en ukes fri nå, unntatt Hugo som reiste tilbake til Bodø for å trene tøft, i stedet for bli hos familien sin i Bærum. Gjentar gjerne, hva skal egentlig Hugo gjøre for å få starte?. Tydeligvis nytter det ikke med å spille bra og score mål.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Pondus »

Så det er bedre med en sint Vetlesen på sidelinja som ikke får spille og samtidig kjøre med Fet som er totalt ute av form. Verlesen ville ha vært etter min mening gull verdt å ha fra start da kampen er mere åpen og flere rom på banen. Samtidig tildels også Konradsen som virket sliten i denne kampen.
Samtidig er det en genistrek å knekke selvtilliten til en ung spiller som Mvuka ved å bytte han ut etter 25 minutters spill. Forstå det de som kan....
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Bodø/Glimt. Søndag 07.11 17:00

Post by Novi »

KK er ikke ferdig utlært han heller. Byttene kom for sent i Roma (noe han innrømmet), og Vetlesen skulle startet her (noe han ikke har innrømmet, men tror han ser at det ikke hadde vært helt galt likevel). Kampene kan ikke spilles om igjen, så man vet jo aldri. Det var noen kamper tidligere i år hvor Fet var borte og Vetlesen fikk starte hvor han ikke imponerte så mye som jeg håpet.
Una mas cerveza.
Post Reply