Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Og så er det viktig å ikke la dette bli en kilde til omfattende negativitet. Jesus, tenk tilbake fem år. Vi har så mye å være glade og fornøyde for.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by geirminator »

Ikke Jesus, han andre på J.
Last edited by Boombadila on Tue Nov 16, 2021 8:49 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Jeivind Jeriksen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Veni »

Tom Nordlie inn?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Da seriegullet var sikret i fjor satt jeg igjen med stor glede og et lite vemod. Jeg så for meg at vi nettopp hadde opplevd Glimts høydepunkt, og at ingenting ville kunne nå opp til det, noen gang.
Tja...sesongen i år kan totalt sett måle seg. Igjen kjenner jeg både glede, stolthet og et lite snev av vemod. Måtte gleden neste år gjøre meg litt klokere.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Veni wrote: Tue Nov 16, 2021 9:29 pmTom Nordlie inn?
Håpe det va en dårlig kamuflert vits.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Jeg kommer til å utvikle aids av all denne skråsikkerheten. Både den ene og andre veien.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

At Knutsen prater med arrangementsansvarlig Heldal kan ikke bety annet enn planlegging av pressekonferanse. Neida, er skikkelig nervøs her. Hører vi ikke noe denne uka antar jeg han går til RBK.

Videre spekulasjoner, ref AN-saken: hvorfor vet ikke styret hva Knutsen har bestemt seg for (som AN melder) om han har bestemt seg for rbk. Han er ikke typen som setter Glimt i en skvis med å vente med å si at han har takket ja til Rbk.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Novi... Ja jeg er absolutt gammel nok til det meste. Har bare litt temperatur i denne frågan. Er blanding av frustrasjon og forventninger om hva som kunne vært skapt i fremtiden. Nå skal det sies at om KK skulle gå så anser jeg ikke som at den beste tiden for Glimt er bak oss. Vi kan vel ikke sitte med tårene i handa og tro at det er over for Glimt. Det finnes flere kvalitetstrenere der ute som kan bringe Glimt videre. De må bare klaffe med miljøet og kulturen som er I glimt. Tror der mye av suksessfaktorer ligger....jeg ser mot 2025 med forhåpentlig ny stadion og år med betydelig bedre økonomi enn vi i 2017/2018 kunne drømme om.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimterfrem »

Trodde ikke på det, men de siste sakene fra AN, samt pålitelige twitter-kilder gjør at jeg tror han drar til RBK. Kan ikke si noe annet enn at det er helt enormt skuffende og det føles som et svik. Han hadde forlatt Glimt som en helt om han dro til en klubb utenlands. Jeg kommer ikke til å bue på han eller lignende, han har tross alt oppnådd noe vi aldri trodde var mulig. Men å se han gå til RBK av alle klubber, det føles bare ydmykende. Trodde virkelig vi hadde nådd et punkt der vi skulle slippe å miste noen til RBK. Vi kommer til å miste noen spillere dit også. Vinner vi serien og går videre i europa, og treneren forlater oss for et lag som ikke er topp 3? Det er rett og slett ydmykende, ikke mer å si. Enda verre at dette skjer før serien er avgjort, og vi skal ut i viktige kamper.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

jendoriluka wrote: Tue Nov 16, 2021 9:44 pm Videre spekulasjoner, ref AN-saken: hvorfor vet ikke styret hva Knutsen har bestemt seg for (som AN melder) om han har bestemt seg for rbk. Han er ikke typen som setter Glimt i en skvis med å vente med å si at han har takket ja til Rbk.
Nettopp. Han har ikke bestemt seg.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

Høres rart ut om han ikke har bestemt seg etter en uke hjemme i Bergen. Nidaros meldte jo også om at han hadde gitt klubbene beskjed om snarlig avklaring.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Veni »

G-s-enz wrote: Tue Nov 16, 2021 9:36 pm
Veni wrote: Tue Nov 16, 2021 9:29 pmTom Nordlie inn?
Håpe det va en dårlig kamuflert vits.
Ja, dårlig både kamuflasje og vits...
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Ro ned folkens, dere er jo akkurat som gammle skravlekjerringer som gjør 1 fjær til 5 høns!

KK kommer ikke til å si noe som helst før sesongen er slutt, akkurat som i fjor. Og jo lengre ned RBK havener i år jo mindre er sjangsen for at han drar, så vi får bare heie på alle lag i mot RBK!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Mulig RBK er i en skvis og har 2 kandidater som er igjen. Kanskje kandidat 2 har satt tidsfrist og RBK prøver å presse KK på tid. I så fall er det noe KK ikke liker. Ville bli sjokkerende overraskende om KK skriver eventuelt under RBK kontrakt før møtet på Lerkendal. Ellers synes jeg Freddy og AN i dag koker suppe på en spiker i forsøk på å være like aktiv som Adressa og Nidaros. Direkte flaut var innslaget.
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Galnasen »

Jeg tenker at det er helt greit å la sesongen gå hvis KK faktisk ikke har bestemt seg, men jeg ser også for meg at det kommer til å bli et helvete hvis Glimt taper borte mot RBK uten at KK har gitt beskjed om at han fortsetter i Glimt. Eventuell kommende RBK-trener som taper borte mot sin nye klubb. Nekter å tro at KK er mannen som havner i en sånn situasjon, men dæven media kommer til å blåse det opp!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Mr Bean »

Slapp av da folkens : Han er ikke dratt og er framdeles Glimt-trener : Neste torsdag synes jeg vi skal stå og applaudere Ketil K for jobben han har gjort med vårt kjære Glimt og jobben han framdeles gjør . :hedre
:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Det er ikke enkelt men vi må drite i det som skjer etter sesongslutt og heller kun fokusere på neste kamp.

Nøyaktig slik Glimt har gjort hele sesongen og som f.eks landslaget tilsynelatende ikke klarte ved å fokusere på gruppefinalen mot Nederland før jobben var gjort mot Latvia.

Vi kan fremdeles sikre en av de beste Glimtsesongene noensinne med seriegull, avansement i Europa og avansement i cupen.

Neste oppgave: LSK på søndag.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by geirminator »

Hvis du som far bestemmer deg for å dra fra familien din og heller flytte inn med den yngre, penere, deiligere og rikere nabokjerringa, kan ikke du regne med å troppe opp i din sønns konfirmasjon fjortendager senere og tro at alt er greit.

Hvis det stemmer at Knutsen har fremforhandlet en kontrakt med RBK som han skal signere etter sesongslutt, synes ikke jeg det er riktig at han skal lede laget resten av denne sesongen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Glimt spør seg selv:

Hvordan sikrer vi oss seriegull og avansement i Europa?

Jo, ved å stille med de beste spillerne og trenerne i de siste kampene!

Det betyr at vi stiller opp til de siste kampene både med spillere uten kontrakt neste år og en uavklart trenersituasjon.

Krysser fingrene for at laget ikke påvirkes av denne støyen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Klubben har fremstått som veldig proffe og fokuserte i alle sammenhenger de siste sesongene. Jeg håper og tror det er best at trenerteamet leder dem på vanlig vis i noen ekstremt viktige kamper de neste ukene.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Nilzo »

Hvis KK ikke har ambisjoner om å trene en utenlandsk klubb, så forstår jeg at han velger RBK. Der vil han få en lang kontrakt, med en saftig lønn - Samt et potensiale for sluttpakke dersom resultatene uteblir. Før Glimt så hadde han neppe de mest lukrative kontraktene i hhv Fyllingsdalen og Åsane.

Når det er sagt så må han selvfølgelig fullføre sesongen med Glimt, noe annet vil skape ekstrem uro i et ellers fokusert Glimt-lag.

Er spent på hvordan Glimt søker etter ny trener. De må ha innsett for lenge siden at Knutsen glipper. Siden det er så stille så håper jeg de har både en plan A (Knutsen), B (Kalvenes), C (Bjørkan) og D (?) ?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Noen som vet hvor mye Bjørkan er involvert i treningsarbeidet? Han står jo oppført på Glimt.no som trener. Kunne en sett for seg Bjørkan som hovedtrener, Kolstad som assistent, og Ørjan Berg som sportssjef?
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Bjørkan tar for seg seg de offansive spillerne, går igjennom hvordan de skal bevege seg både foran og bakover. Mye video titting sammens med en og en spiller hvor de ser på hva som er bra, hva som kan fobedres og hva som ikke fungere. Samt scouting av nye spillere, så rimelig store sko å fylle den dagen Bjørkan finner seg noe annet å gjøre
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Om Glimt vinner serien og går videre i Conference league, bør det være en svært ettertraktet klubb å jobbe i de neste par sesongene. Vi bør ikke ha noe problem med å finne både god sportssjef og en topp trener, gjerne en ung og litt "uoppdaget" en.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply