Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Chris »

dani wrote: Fri Feb 03, 2023 9:22 am RE Chris: Lode er helt klart ikke vår beste stopper. Det finnes kanskje en teoretisk tanke om at han er det, men oppholdet uten kamper i Tyskland har jo vist seg å være helt ødeleggende for han.
Det er en del som har totalt ulik oppfatning av Lode enn det jeg har.

Jeg tror Knudsen og CO tar ut Lode som den første stopperen. Og da mener de vel han er best.

At Lode kom på Landsen sier vel sitt. Også.

At han ikke fikk spille all verden i Tyskland, kan ha mange årsaker. Se bare på Bjørkan, Berg etc. Noen klubber brukere spillere helt feil.

Jeg så Lode i noen kamper etter han kom tilbake. Han var ikke dårlig. Stort sett bra +.
Han er klart best offensivt av stopperne. Soleklart.
Han er nok også best defensivt, etter at Høybråten dro.

Han er langt foran Moe. Han er langt bedre defensivt enn Amundsen. Hvor han står relativt til Bjørtuft vet vi ikke, men Bjørtuft minner vel litt om Høybråten.

Glimt var også et godt stykke unna "ordinær 11-er" og enda viktigere enda lengre unna helt rett innstilling. Og stinne av trening.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Los-Loco »

Nja. Lode før han dro var en kongespiller, og der var det spillet som fikk han på landslaget.

Etter returen var han i elendig form, først og fremst kondisjonsmessig. Hvilket egentlig var ganske skandale spør du meg. Så spilte han seg bedre mot slutten.

Hvis han nå er kommet tilbake i før-exit-form, så er jeg enig i at han nok er den beste vi har. Men synes vi har fått sett for lite til å kunne konkludere med det, og må bare stole på at de som ser treningene og internkampene vet best.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by dani »

Tror vi alle kan være enige i det Los-Loco sier. Selvfølgelig var Lode enorm for Glimt i forrige runde. Men det er faktisk umulig å være ærlig og fortsatt si at Lode har spilt bra etter han kom tilbake.

I perioden januar-august så spilte han 206 minutter og han har tydeligvis mistet enormt med fysisk kapasitet av å være ute.

Uavhengig av det, så er det helt sikkert en god spiller inni der et sted. Men det virker ekstremt unødvendig og et steg i feil retning at vi skal satse på en såpass gammel stopper som må bruke lang tid på å finne tilbake til formen, når det går ut over Amundsen, Sery-Larsen og Kvile.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Los-Loco »

dani wrote: Sat Feb 04, 2023 8:30 pm Tror vi alle kan være enige i det Los-Loco sier.
Alle enige med meg? :shock:

Ja, ja, det er en første gang for alt!! :lol:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Chris »

dani wrote: Sat Feb 04, 2023 8:30 pm Tror vi alle kan være enige i det Los-Loco sier. Selvfølgelig var Lode enorm for Glimt i forrige runde. Men det er faktisk umulig å være ærlig og fortsatt si at Lode har spilt bra etter han kom tilbake. ...Men det virker ekstremt unødvendig og et steg i feil retning at vi skal satse på en såpass gammel stopper som må bruke lang tid på å finne tilbake til formen, når det går ut over Amundsen, Sery-Larsen og Kvile.
Hvorfor skal vi alle være enige i det Los-Locos sier? Det er fult mulig å ha ulike oppfatninger om noe som er såpass subjektivt som fotball.

Det er fortsatt min ærlige mening at Lode spilte bra. At enkelte skal mene at det ikke er mulig å si det og være ærlig, er helt bak mål. Hva i all verden kan andre mene om hva jeg innerst inne mener? Jeg mener det jeg sier. Tro det, eller ei. Det er jeg ærlig på.

Det kan være at folk hadde høyre forventninger til Lode etter det han hadde levert. Det får så være. Og at han ble målt etter det. Men han bør måles opp mot alternativene på laget og benken. Ikke den han har vært.

Knudsen valgte å starte med ham. Så får dere heller kritisere Knudsen for det valget. Men det var vel hans mening at han var den beste spilleren på den tid i den posisjonen.

Lode, gammel? Han er ikke 30 enda. At noen vil starte med yngre spillere får så være, men Knudsen synes å velge dem han synes er best der og da. Har han rett, så innebærer det å svekke laget å ta ut Lode og sette inn noen som er yngre, kun fordi de er yngre. Da kan en i så fall forvente at resultatene også blir dårligere.

Det er en merkelig vurdering at en ikke skal kunne gi Lode litt tid. Han har vist stor klasse. Noen synes å mene at det fysiske ikke var helt på plass etter turen til Tyskland. Det må være det minst vanskelige å fikse.

Amundsen har vært bra. Men han har likheter med Lode. Knudsen ønsker kanskje å stille med en duellsterk spiller i tillegg. Så da har det kanskje, om jeg forstår det rett, blitt Moe og Høybråten. Og det er vel derfor Bjørtuft er hentet inn.

Sery-Larsen og Kvile fikk noen sjanser. De overpresterte ikke. Det ble farlige sjanser og baklengs flere ganger. At en skal prioritere disse som kanskje kan tenkes å komme på et høyere nivå enn det de har og har vist i viktige kamper fra start, i stedet for å la Lode komme i form som har bevist et høyt nivå. Det kan en mene, men jeg er ikke enig.

Jeg håper og tror at dette forumet kan være et sted hvor en kan få ha sine meninger. Og at det ikke skal være et mål at alle skal mene det samme. -- Hvis så ikke er, så er ikke dette et sted for meg.

God søndag,
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by dani »

Trodde det var ganske selvforklarende, men det jeg mente vi alle kan være enig med Los-Loco om, var at Lode var enorm for Glimt før han dro til Schalke. Beklager om det var uklart.

Utover det så er det vel lite vits å fortsette på denne debatten.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by gavharr »

Å påstå at Lode har vært god i returen, og samtidig argumentere for at siden en selv besitter det synet, så er det en sannhet, er gøyalt. Det er slik jeg argumenterer for at penisen min er enorm 😅 Du skal få for poenget om at Knutsen tydeligvis foretrekker Lode, for det er jo faktisk ikke så lett å argumentere mot 😉
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Garrincha »

Tror Knutsen vektlegger mye å ha rutine på stopperplass. Det er vel egentlig også den posisjonen på banen hvor rutine har mest å si.

Uansett, vi kommer forhåpentligvis til å få bruk for alle stopperne våre (dvs at vi kvalifiserer oss til gruppespill i Europa og at vi kommer langt i cupen x 2). Det blir mer rullering og skader kommer det til å bli.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by J I P »

Treningskampen mot Silkeborg på torsdag starter så tidlig som klokken 14:00.
https://www.direktesport.no/event/e4986 ... ec1c300ea1
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Pondus »

Blir spennende å se om KK kjører inn den tilnærmede startelveren til Europakampen mot Silkeborg. Med de som er i Europa troppen.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Vix »

Det blir det. Det er litt merkelig om det blir mye spilletid på feks Bjørtuft. Og for så vidt Hugo. Men får vi se Konradsen? Har mine tvil. Ellers mener Stian Høgland at Sørli er en mer sannsynlig backup på høyre indreløper mot Lech enn Mvuka.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by helsvhe »

Glimt starter med følgende:
Julian Faye Lund – Brice Wembangomo, Brede Moe, Marius Lode, Adam Sørensen – Hugo Vetlesen, Patrick Berg, Albert Grønbæk – Joel Mvuka, Pemi Faris, Amahl Pellegrino.
Benken: Adam Håkonsen, Odin Bjørtuft, Jeppe Kjær, Fredrik Sjøvold, Morten Ågnes Konradsen, Sondre Sørli, Nino Zugelj, Lars-Jørgen Salvesen og Lasse Nordås
Isak Helstad Amundsen og Gilbert Koomson har noe smår rusk skriver AN https://www.an.no/slik-stiller-glimt-mo ... -4-1719948
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Galnasen »

Espejord?
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Glenn P »

Runar har vel hatt en strekk i låret som har murra? Lurt å ikke pushe den guttens helse.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by mortsto »

Sitter med en følelse av av Brice eller Pelle må av med skade.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Glenn P »

Er jo Sørensen som hangler, men følelse skal du få ha.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Kesseboy »

Noen andre som ikke får logga på? Jeg forsøker å trykke meg inn på kampen, er innlogga med aID, men får beskjed om å logge inn.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by liverglimt »

Ser kamp og var logget inn fra før. Via AN.no
@liverglimt
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by helsvhe »

Synes det ser greit ut så langt om man ser bort fra det å skape sjanser og mål.
Lode ser mye bedre ut i dag en det jeg så sist.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Glenn P »

Tydelig at Sjøvold ikke har spilt mye back.. Bra man har to gode valg der når 10.april tikker inn.

Edit. Nå har vi snart bare Salvesen på spissplass om Faris skal sparke, slå og skalle hele sesongen...

Edit.2: Sjøvold noe forvirra der på 2-1?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Kesseboy »

Kom meg inn etterhvert. Ser at vi ikke har kvitta oss med de totale lagsviktene, og nå har vi importert en hodemist og.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Crazy horse »

Andre omgang går jo jævlig dårlig, også for sendinga. Silkeborgs skåring fik jeg bare delvis i reprise.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Sulliken »

Kom inn akkurat inn til 2-1... sorry, 2-2

Hva har skjedd? det snakkes om et rødt kort?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Post by Sven-Rune »

Faris som dumma seg ut ved å sparke en motstander
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Post Reply