Kamptråd Europa Conference League Kamp2: Lech Poznan-Bodø/Glimt (Torsdag 23. februar klokken 21:00)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Glenn P »

Fire dager siden forrige.. Vil du har mer..? Kan hende det blir mer tall ut uka.

Twitter

Facebook
Hattifnatten
Posts: 92
Joined: Thu Mar 03, 2022 11:37 pm
Been thanked: 9 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Hattifnatten »

Tipper klokkeslettet har noe å si. Synes det er kjipt disse Europa kampene som starter 18.45.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by dani »

Selvfølgelig vil jeg ha mer! Jeg vil ha trykk fra Glimt mot alle hjemmekamper, hver dag, frem til det er utsolgt. Akkurat som man gjorde med sesongkort, og de andre europakampene.

Det er ikke akkurat oppsiktsvekkende å si at markedsføring skaper salg, eller hva?
Skap inntrykk av at billettene selges, og folk som er på gjerdet vil slå til før det er for sent.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Novi »

Bor selv et godt stykke unna Bodø, men rapportene fra familien er at det blåser og regner greit disse dagene. Ikke typisk fotballvær, altså. Sånn sett kan man nok drøye markedspushet frem til helgen når de værste kastene har lagt seg.

Men Yr viser 13mm regn og 9 m/s vind på onsdag, så om det været holder seg til torsdag må det litt pølsevann til for og holde varmen uansett.
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Glenn P »

dani wrote: Mon Feb 06, 2023 11:45 pm Selvfølgelig vil jeg ha mer! Jeg vil ha trykk fra Glimt mot alle hjemmekamper, hver dag, frem til det er utsolgt. Akkurat som man gjorde med sesongkort, og de andre europakampene.

Det er ikke akkurat oppsiktsvekkende å si at markedsføring skaper salg, eller hva?
Skap inntrykk av at billettene selges, og folk som er på gjerdet vil slå til før det er for sent.
Såklart gir det markedsføring, men Glimt skal ikke måtte "tigge" på den måten oftere enn hver fjerde dag når det er over en uke til kamp. Blir mer når det nærmer seg, og da kan man lure folk inn med langtidsvarsel etc.

Kan se ut som det pd. 800 ledige på Havet ved siden av bortefansen, Noe over 500 på Byen, og kanskje et par hundre på SNN-nedre. Så det lan være solgt 5500-6000 billetter, det er ikke så ille over når det er 11 dager igjen og det er et "ukjent" lag fra Polen som kommer.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by dani »

Da får vi leve med å ha forskjellige meninger.
Det er ikke tigging om man lager en reell markedskampanje, i stedet for å poste nøyaktig samme post til FB, IG og Twitter kl 10:00 samme dag.

Det er bare latskap, og slett arbeid.

Det er 750k i inntekt i differanse på 6000 vs 8000 om vi gir billettene en snittpris på 375,-. I tillegg til det, så er det enorm forskjell i stemning på stadion.

En playoffkamp i et europasluttspill skal selges ut, punktum!

Og når man merker at anledningen og motstanderen i seg selv ikke er nok til å selge ut, så må man gjøre noe med det for å øke salget.
Mot f.eks Zalgiris, så ble det laget post på 4000 solgte billetter, 4500, 5000, 5500 og 6000 billetter. For denne kampen mot Lech, så har det kommet ingen oppdatering på salget.

At vær og vind brukes som et argument er kanskje delvis logisk, men det er jo også derfor man må være i forkant med markedsføringen. Om det blir elendig vær på kampdag, så er det vanskeligere å selge de billettene som er igjen. Om man klarer å være i forkant og selge ut stadion, så er ikke det et problem.

At folk mener det er syting, klaging eller å forvente for mye - javel! Da får dere ha den meningen.

Jeg derimot er helt uenig, og mener dette er et stort ledd i hva som mangler i Glimts administrasjon. Vi har flere plasser i forumet diskutert at Glimt ikke henger med på utviklingen på enkelte fronter i klubben, og det er særdeles vanskelig å forstå at Ørjan, Markus, Runar, Tom, Benedicte og Beate som alle jobber i marked/arrangement/kommersielt ikke kan gjøre mer for å få solgt de billettene som er.

Vi ser større mobilisering til eliteseriekamper. Kampen mot Odd, Sarpsborg, Aafk (!), TIL og LSK fikk alle mye mer eksponering på Glimt sine SoMe kanaler, enn hva denne kampen har fått til nå.

Det virker som at klubben gjør seg klar for europacupplayoff (fantastisk langt ord) på det sportslige plan, mens arrangementsansvarlige henger igjen som et heislag mellom eliteserien og 1 divisjon.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by J I P »

Jeg er enig med de som mener at Glimt ikke behøver å overdrive markedsføringen av kampen så lenge før.

Fase 1 i markedsføringen var jo når man pushet sesongkort med forkjøpsrett til kampen.

Fase 2 som vi er inne i nå er det åpne salget.

Så kommer vi til Fase 3 når værmeldingen melder sol på kampdagen, lite vind, måneskinn og opphold under kampen hvor det så bygges opp en "happening"-stemning.

Det er bare å begynne å glede seg til sesongens første viktige kamp blåses i gang. :glimt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by mortsto »

Prøvde å se på Norsk Tipping om det var satt odds på kampen, men klarte ikke å finne noe. Cupen to uker etter er det derimot satt odds på. Er jeg bare dårlig til å lete?
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Glenn P »

Så en del odds på utenlandske selskaper, ligger på pluss minus 1,7 - 4,2 - 4,0
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Glenn P »

dani wrote: Mon Feb 06, 2023 11:45 pm Selvfølgelig vil jeg ha mer! Jeg vil ha trykk fra Glimt mot alle hjemmekamper, hver dag, frem til det er utsolgt. Akkurat som man gjorde med sesongkort, og de andre europakampene.

Det er ikke akkurat oppsiktsvekkende å si at markedsføring skaper salg, eller hva?
Skap inntrykk av at billettene selges, og folk som er på gjerdet vil slå til før det er for sent.
Glimt ny reklame for å selge billetter til en kamp med bare 6k solgte av 8k i februar Fornøyd snart? Mangler kanskje antall billetter som gjenstår.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Los-Loco »

Fire grader, regn og frisk bris fra sørvest, antakelig kuling i kastene. Jau, det skal bli trivelig. Føler meg rimelig sikker på at kortsidene blir stående tomme.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Glenn P »

Glimt burde stille med gule poncho, og gratis varm drikke for de som er på de plassene. Og egentlig de nederste på SNN, surt der også, selv om det hjeøper med mye folk.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by J I P »

Hærlig å se at klokken teller ned mot kamp hos Viaplay.

https://viaplay.no/sport/fotball/uefa-e ... 9630377614
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Glenn P »

dani wrote: Mon Feb 06, 2023 11:45 pm Selvfølgelig vil jeg ha mer!
Image

Syns det er kulere å bruke dette, enn å spille på frykta at det blir utsolgt. Ønsker at folk skal komme på kamp for å støtte, ikke for å være redd for å gå glipp :P
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by dani »

Jada Glenn, jeg skjønner at du tror markedsføring er dumt.
Jeg gleder meg til kamp, og håper den blir utsolgt.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Glenn P »

Markedsføring er bra! Men typ "få billetter igjen"-,markedsføring syns jeg blir platt. Dette over er markedsføringe jeg liker, så kudus som Bodæ/Glimt. Men såklart en liten "250-billetter igjen" på tirsdag er ikke feil!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Los-Loco »

Jeg blir virkelig søkkimponert over Bodø-væringene dersom kortsidene blir fyllt opp. Kuling og regn fra sørvest rett i fleisen, og over to timer på et iskaldt plastsete midt i februar. Det er faktisk ikke småtterier vi forventer at folk skal utsette seg for. Spesielt ikke siden de samme folka svir av greit med penger for å kunne se fotball fra en lun sofakrok.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Sulliken »

K og L sies jo at er til en viss grad skjermet for sørvesten.

Rent bortsett i fra utsikten til matta, så er vel ikke SNN veldig mye bedre enn Havet. Du får jo sørvesten rett i fleisen uansett. På SNN nedre er det vel bare ca 100-150ish billetter igjen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Multatuli
Posts: 519
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 207 times
Been thanked: 230 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Multatuli »

I cant see the friendly games (the costs for Direktesport is too high), but I would like to know which centre striker has made the best impression for the upcomming Conference league games ? and who is second in line?
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by dani »

****
Last edited by liverglimt on Sun Feb 12, 2023 6:02 pm, edited 1 time in total.
Reason: Nordmenn skriver norsk på forumet.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Vix »

Med mindre Faris faktisk blir suspendert virker det rart om han ikke starter mot Lech, når Espejords rolle i siste treningskamp var å være "pressefotograf". Ut fra prioriteringene i kampen i Spania er tydeligvis Salvesen et godt stykke unna å være et alternativ i førsteelleveren.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Novi »

Veldig rart at Salvesen plutselig er en SÅ dårlig match. Tipper han forsvinner til en norsk klubb før sesongen starter, siden selv Faris er foran. I sum ender vi likevel med 3 spisser uten et klart førstevalg, og håper en av dem viser seg som en Botheim-historie.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Sulliken »

Men har egentlig Faris vist noe som helst så langt? Annet enn at han kan være hissig?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by dani »

Nei, det synes jeg ikke. Man ser prov på noe, men langt ifra noe som tilsier at han burde starte, hverken i UECL eller eliteserien.

Men KK er sta. Salvesen virker å være helt i fryseboksen. Forstår ikke hvorfor. Han og Espejord var veldig like (like dårlige) i perioden etter Salvesen kom, og det hjalp neppe noen av de at de i en lengre periode fikk 45 minutter hver i hver kamp.

Men når Salvesen ikke spilte i det hele tatt mot Viborg, og ikke starter mot Silkeborg, så tyder det jo ikke på at han skal brukes mot Lech.
Mot Viborg ble Lasse Nordås byttet inn, men ikke Salvesen. Nordås er ikke registrert for Europa.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd Europa Conference League: Bodø/Glimt - Lech Poznan (Torsdag 16. februar klokken 18:45)

Post by Nordlys »

Jeg synes Faris ser ut som den klart beste spissen vi har i banespillet. Da ser jeg bort i fra Nordås som ikke har fått spille så altfor mye. Ulempen er at han ikke virker å være den skarpeste i avslutningsøyeblikket, men han er bevegelig og kommer i gode posisjoner. I tillegg er han en som kan drible en mann og løpe fra forsvarsspillerne på egenhånd. Håper og tror han starter mot Poznan. Men han må legge vekk overtenninga si ASAP.

Salvesen er den beste avslutteren av spissene våre, men jeg synes han er svak i alle andre faser av spillet og da veier det ikke opp dessverre. Han kommer til å bli solgt så synd at Viking-overgangen røk. Det var nok den beste muligheten for å få bra betalt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply