Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Boombadila »

Jada! 2-0!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Nordlys »

Alexkid wrote: Sun Mar 05, 2023 5:56 pm Påstås at Glimt lærer mye fra hver eneste kamp spesielt i Europa. Kan ikke se noe lærling. Fortsatt spilles ballen inn i en klynge i midten og ballen skal helst gås i mål.
Ka du sa atte?! :LFC
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Nordlys »

Espejord er virkelig ikke noen klinisk avslutter. Klabber til ballen, ingen plassering.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Boombadila »

Faye har lært tv-redning av Kolstad!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Nordlys »

Salvesen og Kjær som første innbyttere kanskje?

Perfekt kamp å trene på å gjøre mange bytter tidlig og holde strukturen.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Boombadila »

Synes Sjøvold har vært god i dag jeg!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Boombadila »

Hugo!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Nordlys »

Sjøvold den mest positive sammen med Hugo. Flott 4-0-scoring på toppen! Saltnes og Fet skal få det tøft med å spille seg inn på laget.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Buster »

Ikke overbevisende av Glimt. Slipper Ranheim til sjanser i første omgang, og det hadde fort blitt baklengs med bedre avslutninger. Glimt er bedre trent, og Ranheim faller sammen etter hvert, så det ble jo en overbevisende seier mot dårlig motstand. Jeg er usikker på om dette er et hakk opp offensivt eller ikke. Vi skaper et par sjanser før Ranheim faller sammen, og Pelle scorer på en av disse. Forhåpentligvis blir selvtilliten litt bedre etter å ha scoret. Lenge siden sist vi gjorde det.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Vix »

Jeg skal være såpass raus å si at jeg synes dette var helt greit levert. Enig i at Sjøvold var positiv.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Nordlys »

Tror ikke vi skal dømme for mye i dag på det kollektive angrepsspillet. Spillerne sleit åpenbart med underlaget.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Knuta »

Ja Glimt sleit med underlaget spesielt på cornere. :-)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Kesseboy »

Hvordan er din perfekte Glimt-corner slått, Knuta?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by geirminator »

Som i tilsvarende oppgjør i andre runde av cupen i 2005, riktignok på gamle Ranheim stadion, fikk vi også i kveld se Åssa danse. Lite som varmer så godt i vinterkulda som det.
Noen som vet dag og tidspunkt for kvarten?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Los-Loco »

Kesseboy wrote: Sun Mar 05, 2023 9:04 pm Hvordan er din perfekte Glimt-corner slått, Knuta?
Svarer gjerne på denne, hvis du vil høre på flere enn Knuta. For cornertaktikken til Glimt har vært en frustrasjon - også gjennom år med suksess.

Etter min mening bør cornerne slås mye hardere. Berg legger dem i en ganske langsom lobb, hvor både keeper og forsvarere får tid til å beregne ballbanen. Er man så heldig at den treffer et gult hode, så er serven så svak at headeren må legge til kraft selv. Hvis ikke går ballen for sakte mot mål og keeper har mye bedre sjanse. I tillegg er det vanskeligere å sikte når man må legge til kraft, enn om man bare kan bruke panna som vegg og vinkle mot mål. Jeg har ikke regnet på noe statistikk, men jeg har en opplevelse av at Glimt har ekstraordinært dårlig uttelling på cornere.

Det var så opptur da Grønbekk fikk slå et par cornere, han har skikkelig tilslag på ballen og lobber ikke. Risikoen er selvsagt at man skyter for høyt og ballen går over, men heller det enn at samtlige cornere er nesten ufarlige.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Knuta »

Vil bare tilføye. 2 cornere fra Ranheim skapte mye mer trøbbel for Glimt enn 10 cornere fra Glimt mot Ranheim. Så hører jeg at dersom Saltnes hadde spilt vil det vært bedre. Men så vidt jeg vet spiller han ikke. En corner skal slås hardt og presist ca 5-7 meter fra mål linjen. Det Glimt holder på med her er jo bare latterlig noe som også Tjernås presiserte i kampen mot Lech. Ståle Solbakken hentet inn en engelsk ressurs som hjalp landslaget med cornere. Når Glimt mot et Obos lag ikke klarer å få en eneste farlighet på cornerne så må man jo stusse litt, i hvert fall gjør jeg det.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Novi »

Hvor finner vi høydepunkter fra kampen? Får bare lest om målet til Joel, men finner det ingen sted.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by mortsto »

Kampen ligger fortsatt på NRK. Tror ingen har tatt seg bryet med å lage sammendrag med høydepunkter.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Larsson »

Med tanke på fokuset Glimt har på tall og analyse vil jeg anta Glimt angriper dødballer og cornere på samme måte som alt annet: De gjør det som statistisk sett gir høyest score mtp mål.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Pondus »

Synes mye gikk bedre i denne kampen i forhold til treningskampene + Poznan. Nå er det vanskelig å bedømme det defensive da Ranheim ikke var den største utfordringen her. Det jeg lurer på angående forsvaret er at jeg synes vi ofte spiller trangt i boks. Det vil si at vi har lite press på ballfører på sidene slik at det ofte blir store rom for motstander til å slå innlegg. Er dette en bevisst strategi, tror dere?

Godt å se at flere er på vei i form. Synes faktisk Adamsson hadde lagt igjen nervøsiteten i garderoben og var positiv offensivt med flere initiativ ned mot linja/inn i boks. Vetlesen var konge. Brice begynner å finne formen offensivt. 3 uker til ES start og tror vi vil se en helt annen Brice da. Bjørtuft Synes jeg var meget god I den korte tiden han var innpå med flere offensive pasninger ril medspillere gjennom pressledd framfor Ranheims 16meter.

Det som bekymrer meg mest er spissnivået i Glimt. Slik vi spiller bør en spiss hos oss score 20+ mål I løpet av en sesong. Det mener jeg helt seriøst. I dag virker det som iallefall espejord, Salvesen og permi er langt unna dette. Når ikke espejord klarer å score på gjennomspillet fra Moe der han er alene med keeper er fan bunnen nådd. Dette både frustrerer og bekymrer meg. Vet ikke hvordan espejord opptrer på feltet, men virker for meg likegyldig og uengasjert. Enhver spiss som hadde bommet på en slik sjanse ville iallefall gitt uttrykk for at det han utførte var ræva, rett og slett. Kan ikke se dette i kroppsspråket til Espejord synes jeg. Nu må der tas ansvar. Det irriterer meg at fokuset ligger på Faye Lund om han gjør en tabbe eller slipper inn et mål han kanskje kunne tatt. Det er mye mer jævlig å se sjanse på sjanse bli brent av spisser som fan ikke klarer å treffe mål på opplagte sjanser. Det er der fokuset burde være. Det er alles ansvar å produsere i begge ender av banen. Kanskje media, les AN og Trond Olsen heller burde fokusere på den elendige uttellingen spissene våre har....
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Kesseboy »

Pondus wrote: Mon Mar 06, 2023 1:23 pm (...) Det vil si at vi har lite press på ballfører på sidene slik at det ofte blir store rom for motstander til å slå innlegg. Er dette en bevisst strategi, tror dere?
(...)Vet ikke hvordan espejord opptrer på feltet, men virker for meg likegyldig og uengasjert. Enhver spiss som hadde bommet på en slik sjanse ville iallefall gitt uttrykk for at det han utførte var ræva, rett og slett. Kan ikke se dette i kroppsspråket til Espejord synes jeg.
(...)
Jeg tror pressløsninga er bevisst. Det var mange baklengs i fjor på grunn av at forsvaret ble strukket tynt. Hvis man ikke får til å sette et ordentlig press på den som skal slå innlegg, kan man like gjerne bruke kreftene på å tette i boksen.

Når det gjelder Espejord virker jo han å være en litt sånn "kul" personlighet. Jeg tror han viser lite utad, og er nok avhengig av å beholde roen for å fortsette å fungere. Tror ikke jeg ville lest så mye inn i kroppsspråket på den måten. (Han var vel uansett borte og sparka i stanga eller noe sånt, var han ikke?)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Glenn P »

Pondus wrote: Mon Mar 06, 2023 1:23 pm
Godt å se at flere er på vei i form. Synes faktisk Adamsson hadde lagt igjen nervøsiteten i garderoben og var positiv offensivt med flere initiativ ned mot linja/inn i boks.
Adamsson?
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd Ranheim-Glimt cupen 22/23

Post by Pondus »

Sorry, Sørensen.
Post Reply