Eliteserien 2026

Moderator: Larsen

Post Reply
Los-Loco
Moderator
Moderator
Has thanked: 1020 times
Been thanked: 1731 times

Re: Eliteserien 2026

Post by Los-Loco »

poteten wrote: Tue Apr 07, 2026 8:34 am Kanskje vi skulle hatt en egen nostalgi-tråd? Siden dette ikke har spesielt mye med Eliteserien å gjøre? :)
Lett å spore av når noen kommer med «apropos» eller gamle referanser. Vi er jo en del gamle gubber her, ikke spesielt vanskelig å be hvis noen kommer med ting pre 2010. :rock

Anyway; for å holde oss til topic: psykologisk viktig seier for Viking i går. Viktig, fordi det skaper en falsk trygghet hos dem om at gde likevel ikke er shait i år, og fordi det hindrer at Glimt skal tenke at det blir easy match til helgen mot et lag som ikke evner å få ballen i mål.

Angående Tripic så får jeg litt sånn «Israel og USA»-følelse med ham. «Alle» ser at han er en usportslig kjiping. Men ingen av de som er i posisjon til å gjøre noe med det tar noe grep.

Ellers så tror jeg Glimt får en flying seriestart. Satser på et odds-tog de fem første rundene, og setter gevinsten fra Kristiansund-kampen i neste kamp osv. Så får vi se om det kan bli et hyggelig bidrag til reisebudsjettet når Europakampene starter igjen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Has thanked: 319 times
Been thanked: 526 times

Post by ingen87 »

Poenget var egentlig bare at man må tjue år bakover siden sist vi kan huske at en keeper fikk gult kort for uthaling så tidlig i kampen.

Jeg håper at dette er et tegn på at dommerne legger seg på en ny linje i år.
Førr Evig!
Boombadila
Has thanked: 53 times
Been thanked: 394 times

Post by Boombadila »

Los-Loco wrote: Tue Apr 07, 2026 9:17 am
poteten wrote: Tue Apr 07, 2026 8:34 am Kanskje vi skulle hatt en egen nostalgi-tråd? Siden dette ikke har spesielt mye med Eliteserien å gjøre? :)
Lett å spore av når noen kommer med «apropos» eller gamle referanser. Vi er jo en del gamle gubber her, ikke spesielt vanskelig å be hvis noen kommer med ting pre 2010. :rock
Hver gang jeg ser Randal Brenes bli nevnt: Quanta costa cerveza!

Vi er jo strengt tatt GGGG, Gretne gamle Glimt-gubber, så nostalgitråd kan jo helt klart være på sin plass!
“She was beautiful, but she was beautiful in the way a forest fire was beautiful: something to be admired from a distance, not up close.”
Los-Loco
Moderator
Moderator

Post by Los-Loco »

Gretten kan du være sjøl! 8)
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
helsvhe
Has thanked: 646 times
Been thanked: 166 times

Post by helsvhe »

Jeg likte de fleste av nye reglene som har kommet til VM. Jeg tor vi da får nesten slutte det med å drøyetid ved innkast og utspill, 10 sekunder på å komme seg av banen ved bytte, kun kapteien kan prate med dommeren og at om en spiller blir skadet (lgger seg ned) og det blir stopp i spillet må spillere av banen og vente et minutt før han kan komme innpå igjen.

https://www.nrk.no/fotballvm2026/nrk-si ... 1.17838036
Boombadila
Has thanked: 53 times
Been thanked: 394 times

Post by Boombadila »

Alfred har styrets tillit. Sparket innen fredag?

https://www.nrk.no/trondelag/mener-alfr ... 1.17837019
“She was beautiful, but she was beautiful in the way a forest fire was beautiful: something to be admired from a distance, not up close.”
helsvhe
Has thanked: 646 times
Been thanked: 166 times

Post by helsvhe »

https://www.tv2.no/sport/rosenborg-far- ... /18733874/
Og alle de som klager på at Glimt-kampene ble flyttet på grunn av CL. En show-kamp mot et engelsk lag og de får flyttet en kamp, det er vel to tre hakk værre.
ingen87
Has thanked: 319 times
Been thanked: 526 times

Post by ingen87 »

Haha dette er jo hysterisk morsomt (ikke for de FFK-supporterne som har kjøpt reise)!!

Så mye bitching fra den leiren da våre kamper ble flyttet, til fordel for Champions League-sluttspill. Og så flyttes en av deres kamper fordi de skal spille SHOWKAMP mot RESERVENE til Manchester United. Det er vakkert!
Førr Evig!
Los-Loco
Moderator
Moderator

Post by Los-Loco »

RBK-supporterne var vel ikke de verste, var de det? Hadde inntrykk at de fleste der tross alt er gamle nok til å huske at RBK har vært i den situasjonen mange ganger, og de har ambisjoner om å komme dit igjen, så da er det greit å ikke pælme for mye stein i glasshus. Mener det var mest gnål fra Viking og LSK-leiren, men jeg har jo tidligere i dag konstatert pre-demens så tar alle forbehold om at jeg husker feil (nok en gang).
Post Reply