Trener-tråd: Gaute Helstrup
Moderator: Larsen
- Novi
- Has thanked: 1037 times
- Been thanked: 1251 times
Re: Trener-tråd: Gaute Helstrup
Vi hadde vel vært rimelig salty vi også om det var oss, så skjønner 100% de reaksjonene som kommer. Forhåpentligvis har de aller fleste forståelse for de ganske enkle dynamikkene som foregår i fotball, og ser at selvsagt er det ikke et steg ned for Helstrup.
Men Kesse har også rett - Tromsø er en plass full av heslige og forfrossne folk som tviholder på uttrykket "Norden Paris" som beskrivelse for hølet de bor i. Jeg har respekt for det TIL har fått til siste par årene uten Mohn-penger, men that's it.
Men Kesse har også rett - Tromsø er en plass full av heslige og forfrossne folk som tviholder på uttrykket "Norden Paris" som beskrivelse for hølet de bor i. Jeg har respekt for det TIL har fått til siste par årene uten Mohn-penger, men that's it.
Una mas cerveza.
-
Glimt1916
- Has thanked: 455 times
- Been thanked: 466 times
Veldig off topic, men talende nok for hvordan Tromsø ser på seg selv vs. hvordan ståa egentlig er: når media ville ha en kommentar fra en Tromsø-kjendis ringte de til Jørn Hoel.
-
Nordlys
Ja, dette tror jeg kan være et positivt ekstraelement. TIL brukte Forza for alt det var verdt og gav mye tilbake.
Jeg skjønner godt at de er veldig skuffet og sint der oppe. Men synes fortsatt, spesielt første del, at den podkasten holdt et ufattelig lavt nivå med tanke på at det satt tre personer der som har sportsjournalistikk som yrke. Selv ikke en Freddy Toresen på syre og sterk sopp ville vært i nærheten av noe ræl som det der.
*Kremt*...
"Gaute Helstrup e en Bodø-kis!
Ælska Glimt, og hata polkagris!"
...
Takk for meg.
"Gaute Helstrup e en Bodø-kis!
Ælska Glimt, og hata polkagris!"
...
Takk for meg.
De snakker også om at vi har et mindreverdighetskompleks. Det vil i så fall være rettere å si at vi har et merverdighetskompleks, for vi har kanskje til dels blitt for store for oss selv, kan man si. I alle fall hvis det blir Champions League i Bodø til høsten, noe jeg begynner å få virkelig troa på. Vi er nå i alle fall ikke mindre verdt enn den gjengen der oppe.
Det Glimt driver med nå må vel kunne kalles en kraftig voldtekt av integriteten til Idrettslaget i nord. De føler seg så til de grader krenket, og nå er de virkelig i gang med fotballens svar på metoo. Vi drev på akkurat samme måten da RBK hentet våre beste spillere, og da kan man si at man hadde et mindreverdighetskompleks.
La oss bare for guds skyld lande på tosifret antall plussmål mot dem 16. mai, så får vi heller putte smukken i munnen når de begynner å sutre.
Det Glimt driver med nå må vel kunne kalles en kraftig voldtekt av integriteten til Idrettslaget i nord. De føler seg så til de grader krenket, og nå er de virkelig i gang med fotballens svar på metoo. Vi drev på akkurat samme måten da RBK hentet våre beste spillere, og da kan man si at man hadde et mindreverdighetskompleks.
La oss bare for guds skyld lande på tosifret antall plussmål mot dem 16. mai, så får vi heller putte smukken i munnen når de begynner å sutre.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Nordlys når de intervjuer TIL-ledelsen om ansettelse av ny trener:
– Er det mulighet for å sikre seg mot at den dere ansetter som hovedtrener ikke havner i Bodø/Glimt?
De avisredaksjonene der oppe har virkelig blitt mørkeredd nå.
– Er det mulighet for å sikre seg mot at den dere ansetter som hovedtrener ikke havner i Bodø/Glimt?
De avisredaksjonene der oppe har virkelig blitt mørkeredd nå.
- Gvandreassen
- Has thanked: 856 times
- Been thanked: 379 times
- Vix
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 244 times
Tja. Jeg er nå fortsatt så naiv at jeg tror Glimt på at ansettelsen av Helstrup er for å: bli enda bedre
- Novi
Mulig de faktisk mener noe med at de ikke sier assistenttrener, men hovedtrener og bare 'trenere'. Kanskje finnes det en mellomting mellom trener/assistent og det VIF forsøkte med Martin Andresen?
Hvertfall klart at Gaute ikke kommer for og være en løpegutt.
Hvertfall klart at Gaute ikke kommer for og være en løpegutt.
Una mas cerveza.
Litt off-topic, men var på Ullevål på en VIF-kamp under regimet til solariums-Martin. Under oppvarminga var det nesten vanskelig å få øye på spillerne inn i mellom alle trenerne.
- Mr Bean
- Has thanked: 152 times
- Been thanked: 58 times
Velkommen Gaute .Håper for all del at dette blir bra 
GLIS og STOLT av det
YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
-
Nordlys
Helstrup har ifølge dansk media, avvist et tilbud om å bli hovedtrener for FC Nordsjælland.
- Novi
https://bsky.app/profile/jonasrabona.bs ... 6j4ksy6k2u
Dette gjør meg litt urolig. Rabona har ofte gode kilder.
Dette gjør meg litt urolig. Rabona har ofte gode kilder.
- G-s-enz
- Has thanked: 358 times
- Been thanked: 550 times
Tror ikke det nødvendigvis er negativt dersom assistenten vi får inn kommer med nye ideer. Sunt å bytte litt i teamet. Må treffe da.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Gaute er mer enn en assistent. Har det defensive ansvaret i Glimt og sammen med KK er de samspilt duo. Skal nok mer til enn RBK eller VIF at han skulle forlate nordens beste lag i 2025.
-
BareGodeInnspill
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Hvis Helstrup ryker så ryker vel fort Matland i samme slengen? De to har jo blitt litt knoll og tott etterhvert har jeg inntrykk av...
Blir det comeback på Kalvenes da kanskje? Eller en annen trener fra Bergensfotballen som KK kjenner fra før?
Blir det comeback på Kalvenes da kanskje? Eller en annen trener fra Bergensfotballen som KK kjenner fra før?
Virker jo som flere der ute tror at han drar til rbk.
Har dere hørt rykter?
Om han drar hvem tror dere han tar med seg av trenere og spillere. Liker ikke dette jeg
Har dere hørt rykter?
Om han drar hvem tror dere han tar med seg av trenere og spillere. Liker ikke dette jeg
- geirminator
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 164 times
Det er nok en grense for hvor lenge Helstrup vil spille andrefiolin. Tror også det er et gunstig tidspunkt å overta RBK akkurat nå. Men jeg ser heller ikke helt for meg at han drar dit nå. Skjønner ikke hvor RBK skal få penger fra for å løse han fra kontrakten.
Og nå påberoper jeg meg retten til å være enda mer dritsur i lang tid fremover.
- Novi
Det er jo verdens mest åpenbare førstevalg for RBK, så at de ligger etter ham er krystallklart. Han kan også fort være interessert om pakken er rett, men RBK må grave både for kjøp og lønn her.
Una mas cerveza.
I følge et rykte fra Diskutopia skal Helstrup være observert med Jim Solbakken i Oslo. Aasmund Bjørkan også med på lasset sies det. Spørs hvor mye sannhet det er i dette, men begynner å bli skummelt dette.