Spillertråd: Victor Boniface

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Wendigo »

Veldig bra!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

Bra!

En annen ting er at jeg håper, basert på hans skadehistorikk , at både Glimt og Victor har tegnet gode forsikringer i tilfelle en ny alvorlig skader stanser karrièren hans. Bedre føre var enn etter snar.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glimterfrem »

Supert. Hadde håpet kontraktsforlengelsen var litt lengre enn bare 1 år, men la gå..
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by G-s-enz »

Skjønner at de er litt skeptisk til å forlenge for mange år gitt skadehistorikken. Men kan jo også være ett ønske hos Victor selv.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Vix »

Svært gledelig. Dette tok jeg ikke som en selvfølge. Da er vel det ideelle en kjempesesong i 2022 og salg for hundre millioner om et år.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glenn P »

Denne var utrolig viktig for både Boni og Glimt!

Med dette bør Bonifaces moitvasjon skrus opp et par hakk. Jeg mener det er slik at en spiller med lengre kontrakt fort kan få flere sjanser om det er 50/50 vs en konkurrent om XI-plass, enn om han er på utgående. Ja Boniface kunne gått gratis til en klubb etter sesongen, men ville Glimt satsa like mye på han om han var på utgående? Det tror jeg ikke. Hadde han levert noe på banen hadde saken vært en annen, men fakta er sånn at han har spilt 36 kamper siden 22.09.19, og da snitta 38min på de kampene. Altså 1370 spilte minutter, usikker på om overtidsminutter er i de tallene fra Transfermarket. Så, jeg mener om han ikke hadde signert nå, ville Espejord blitt foretrukket som spiss, hvis man ser vekk fra form og prestasjoner i framtiden. I Glimt spiller den som er best, men er det 50/50 må man se hvilken XI som er best for klubben, og da er det i mitt hode å spille en med lengre kontrakt for å øke hans verdi.

Dette er kanskje årets signering om man ser noen år framover, både sporslig sett, men også økonomisk.

Best case: Boniface putter et par mot Celtic de neste ukene, blir toppscorer i sluttspillet og MVP i finalen i Tirana. Får Glimt til CL-spill 22/23, og blir med i gruppespillet før han blir så interessant at det er umulig å holde han på Aspmyra i vintervinduet 2023.

OK Scenario: Holder et bra nivå og er skadefri, og går gratis etter kontrakslutt. Men dersom han leverer målpoeng ut kontrakstida, og holder Glimt i medaljekamp og får til gode prestasjoner i Europa, da er tapt salgsverdi verdt det sportslige han leverer.

Meh Scenario: Spiller god fotball med regelmessige målpoeng, og holder seg skadefri fram til sensommeren, og blir solgt sommeren 2023.

Worst case: Ny skade..
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by jonsnow »

Meget bra, vinn vinn for alle parter. Kunne gjerne ha vært en lengre kontakt, men skjønner at begge parter vill sikkre seg. Så får vi bare håpe at gutten slår til i år og unngår skader
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Novi »

Tipper Victor er typen som kan ha et par gode kamper i Europa hvor han får vist råskapen og fysikken, og bli solgt for 25 mill og alle er fornøyde. Ser ikke for meg at han blir den strålende relasjonelle spissen som Junker og Botheim var - der har nok Espejord større potensiale.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Los-Loco »

Liker ikke måten Espejord faller litt for lett inne i 16-meteren, men i snitt for de to spissene våre er det kanskje like greit. For vi vil aldri(!) få straffe med Boniface. Forsvarerne preller jo av på ham.

Eneste måten det ville sett ut som en troverdig ulovlig felling av Boniface er om forsvareren hadde med seg balltre inn i duellen. For en maskin.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glenn P »

At Glimt fikk signert Victor ut 2023 var ufattelig viktig! Kan fort gå for noen Euro-lapper allerede til sommeren når vinduene stenges og han har fått vise seg fram i CL-kvalik og alt som er. Hadde gått for glansbilder og ølkorker om han bare hadde ut 22. At han skulle signere ut 2024 var ren utopi.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by delfagro »

Han Victor e jo ekstrem!

En fordel at vi har to ganske forskjellige spisser. Begge er på stigende form. Per nå er vel Espejord litt foran, men om han slakker og Victor fortsetter er spissplassen #8 sin. Også et stort pluss å ha to såpass kompetente spisser til trening, slik at stopperne på laget som drilles for start-11 alltid får peist seg.
Alltid gul!
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glenn P »

Og nå vet ikke Møkkaklubben Roma hvem som starter på Torsdag!
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Nordlys »

Jeg lurer på hvor fort budene kommer. Det holder jo å bare se ham berøre ballen i norsk eliteserie for å skjønne at denne mannen ikke spiller i Glimt hele karrieren. Det verste er jo at det ikke ser ut som Serie A-nivået affiserer ham heller som da han bare vendte Smalling bort som om det var verdens enkleste sak. Så får han heller avlære seg den noe nonchalante stilen etterhvert, men det er vanskelig å klandre ham når ting er så enkelt!
Forumets mest middelmådige ekspert.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glenn P »

Nordlys wrote: Mon Apr 11, 2022 12:11 pmDet verste er jo at det ikke ser ut som Serie A-nivået affiserer ham heller som da han bare vendte Smalling bort som om det var verdens enkleste sak.
Ble våt i trusa på Aspmyra av det, blir fanden meg kliss nå bare jeg leser det! Var nesten kampens øyeblikk, spesielt fra min vinkel som jeg syns var bedre enn TV-kameraene akkurat der
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Los-Loco »

"Å bli våt i trusa" er et egnet uttrykk (til sitt bruk vel å merke) hvis du heter Silje eller Camilla. Ikke hvis du heter Glenn eller Martin...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by jonsnow »

Om Boniface får mye spilletid framover så er han desverre solgt rimelig kjapt, et rått talent som begynner å skjønne hva som skal til og med noen fysiske attributter det ikke er så mange av i kombinasjon av en herlig teknikk. Det enste som kan stoppe en fantastisk karriere er skader og det håper jeg innderlig han slipper
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glenn P »

Ja klubbene som ser på han er smertelig klar over skadehistorikken, og det vil dessverre gjenspeile seg i salgssummen og interesse. Ibrahima Koné gikk etter sigende for 40mill til Lorient fra Sarpsborg. Kan ikke tenke meg at Boniface går for så mye mindre om han leverer samme tall som Koné i fjor. Koné spilte vel på landslaget til Mail, og skal vel litt til før Boniface spiller på Nigeria.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glenn P »

Og en liten kritikk til Victor i går. Får først se litt nøyere på kampen nå. Her vet vi vel alle hva Glimt skal gjøre 99/100 ganger..?

Image
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Nordlys »

Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Los-Loco »

Glenn P wrote: Mon Apr 11, 2022 4:40 pm Og en liten kritikk til Victor i går. Får først se litt nøyere på kampen nå. Her vet vi vel alle hva Glimt skal gjøre 99/100 ganger..?
Du mener han skulle spilt igjennom Pelle ja?

Er i prinsippet enig, men samtidig er det bra at Glimt faktisk velger å avslutte når muligheten byr seg. Det var vel minst én situasjon i den kampen hvor pasningene gikk som på en pasningstrening inne i sekstenmeteren fordi ingen turte avslutte/noen andre var bedre plassert.

I tillegg; det å vise fram skuddstyrke fra 18-20 meter er viktig. Lars Tjernås etterlyste det mot Roma, ikke fordi det nødvendigvis var den mest optimale løsningen der og da, men fordi det tvinger motstanderen ut for å støte, og åpner dermed opp rom inne i boksen. Litt mer variasjon gjør Glimt mer uforutsigbar.

Underordnet, javel, men en bonus av sånne langskudd er at få andre ting gir sånn orgasmisk lykke-utløsning på tribunen som et skikkelig kremmerhus fra +18 meter.
Last edited by Los-Loco on Tue Apr 12, 2022 7:42 am, edited 1 time in total.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Gvandreassen »

Et annet poeng er at Victor har et tungt skudd og ei god slegge. Synes bare det er fint at vi forsøker oss fra distanse av og til, savner det litt i dagens Glimt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Glenn P »

Nei Gilly.. Stopperen er på vei inn, og backen er langt bak og peker og hoier. Er jo masser av plass for Gilly der.
Last edited by liverglimt on Tue Apr 12, 2022 2:28 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering uten redigering. Latskap!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by J I P »

. Og fysikken til Boniface fikk den robuste og luftsterke Sandefjord-stopperen Jesper Taaje kjenne på kroppen.

– Han er jo en maskin. Han tar for seg han, altså, han gjør det. Det er ikke mange dueller jeg taper, men her var det virkelig fight.
VG.NO: HEMMELIGE» DETALJER SKAL HJELPE STORTALENTET TIL Å TA DET NESTE STEGET

SANDEFJORD (VG) Stortalentet Victor Boniface (21) har vist klasse og x-faktor. Nå røper han hvordan trener Kjetil Knutsen (53) jobber med detaljene for å få ham til å ta det neste steget.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Sniken »

Etterlengtet kamp fra start for Boniface i dag. Mot Junkeren.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Nordlys »

Hvorfor stiller de så sterkt mot Junkeren? Kan det være for å få testet Stian Kristiansen skikkelig (mulig overgangsmål?). Dumt å ødelegge Junkerens opprykksmuligheter ved å toppe laget kunstig.

EDIT: Junkeren går mot en 2-0-seier så ingen mål på Victor.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply